View Full Version : SAS-fly nødlandet 2 ganger
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=267930
Skomle greier......
Edit: VG får det iallefall til å øres dramatisk ut. Varmgang i luftkondisjonen ser ut til å være årsak. X-tra uheldig at de måtte snu igjen da.....
Høres utrolig ut at dette medførte at flyet måtte "nødlande" 2 ganger. Antar det ble litt stemning ombord når de etter første nødlanding ble forsikret at slikt ikke skjer to ganger på rad....og ble overtalt til å forsøke igjen...bare for å oppdage at en måtte nødlande en gang til.
MountainDew
24-02-2005, 02:13
- Da vi kom opp i luften hørte vi at motorene ble skrudd av. (VG)
hmmmm....ja helt sikkert!!!
sail4fun
24-02-2005, 08:03
Vi nødlandet uten motor, som et sjøfly, forteller Kenneth Eide (43) fra Bergen til VG-Nett
Dette blir jo bare bedre og bedre...:spin:
FBU 4EVER
24-02-2005, 11:42
Originally posted by P.A. VIKING
Vi nødlandet uten motor, som et sjøfly, forteller Kenneth Eide (43) fra Bergen til VG-Nett
Nei!!! De ble fanget av en flyplassansatt med en STOOOOR sommerfuglhov!
:biggrin
Noen som vet hva som exakt var feilen på det flyet?
hehe,,landet uten motorer som et sjøfly????
sjøfly bruker etter det jeg vet å landet med motor på :)...kanskje han mente seilfly?
hehe :up: :up: :up:
- Det er høyst forståelig at passasjerene reagerer. Men det har ikke vært noen grunn til bekymring. Nødlandingene skyldes for høy temperatur i aircondition-anlegget om bord, noe som er helt ufarlig, sier kommunikasjonsdirektør Cathrine Foss Steene i SAS til VG.
Så det var på grunn av passasjerkomforten de returnerte?Regner med at skipperen hadde sine grunner for å returnere (jeg har nix kunnskap om dette, bare så det er sagt) men hvis problemet var så bagatellmessig som propagandaministeren fremstiller det, så hadde det vel vært mer hensiktsmessig å utbedre den i CPH? Det var kanskje heller slik at man ikke helt visste hva problemet var?
De landa nok på APU`en, tenker jeg.
:up:
Originally posted by DY Tech
De landa nok på APU`en, tenker jeg.
:up:
Jeg håper de landet på rullebanen:D