PDA

View Full Version : I disse gniene tider


jb1
28-01-2009, 11:45
quote:
Er du virkelig gnien, bør du ta med din egen dyne og pute om du skal vestover med Icelandair.

http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=550839

Icelandair har virkelig tatt av seg spanderbuksene, men du får beholde teppet til neste gang i det minste.

AirbusTrond
28-01-2009, 11:55
Har aldri skjønt behovet for verken pute eller tepper... Folk ber jo om dette lenge før de skal sove, nærmest bare for å få litt oppmerksomhet og benytte seg av sine rettigheter.
-
Ellers kan man jo skjønne at det er krise for tabolidavisene når man må ha to journalister for å undersøke en slik sak... :-)

jb1
28-01-2009, 12:04
Har aldri skjønt behovet for verken pute eller tepper... Folk ber jo om dette lenge før de skal sove, nærmest bare for å få litt oppmerksomhet og benytte seg av sine rettigheter.
-
Ellers kan man jo skjønne at det er krise for tabolidavisene når man må ha to journalister for å undersøke en slik sak... :-)

På mange selskaper ligger jo dette i setet når man går ombord, slik at man slipper å spørre

Isbamse
28-01-2009, 12:07
De har lært service av SAS. Sist sommer kjørte de først en skrytevideo etter avgang som sa at nå skulle vi få servering - som besto av den mest smakløse plastinnpakkede kråssang jeg noen gang har smakt. Dessuten hadde kabinpersonalet en litt irriterende ovenfra og nedadholdning.

Men jeg har jo bare fløyet med dem en gang.

AirbusTrond
28-01-2009, 12:07
Ja, og det ligger i veien. Det er trangt nok i setet fra før om man ikke skal drive å finne plass til en pute og et pledd også. Det hender at jeg pakker det ut når jeg kjeder meg :-)
Nuvel.

jb1
28-01-2009, 12:08
Ja, og det ligger i veien. Det er trangt nok i setet fra før om man ikke skal drive å finne plass til en pute og et pledd også. Det hender at jeg pakker det ut når jeg kjeder meg :-)
Nuvel.

Det er jo bare å legge det i hattehyllen sammen med håndbagasjen til du får bruk for det.

Someone
28-01-2009, 12:13
Jeg synes ihvertfall det var greit med en liten pute og et pledd på min CPH-NRT flygning forrige torsdag. På veien tilbake som var dagflygning droppet jeg pledded og slang de opp i hattehyllen, men beholdt puten. Men selvsagt, på kortere flyturer ser jeg ikke poenget, men skal man langt er det kjekt

ENGM 911
28-01-2009, 12:42
Pute og pledd må man ha på langruter. Sitte 12 timer på IC-flight uten pledd blir du rimelig kald og støl. Særlig om du flyr fra asia til europa.

BSSW
28-01-2009, 20:52
Det er jo bare å legge det i hattehyllen sammen med håndbagasjen til du får bruk for det.
Hvis det er plass... Jeg pleier å dumpe de ned mellom sete og vegg hvis jeg ikke bruker de. Eller i nabosetet hvis det er ledig.

Kan være greit å ha hvis man sitter i nærheten av nødutgang, da det ikke er uvanlig at det blir kaldere der på langturer. Og da bruker jeg teppet over beina. Puta blir brukt bak ryggen hvis jeg føler det som nødvendig, ellers så brukes den ikke.

LN-MOW
28-01-2009, 21:25
Av hygieniske årsaker er dette en mye bedre løsning. Hvem vet hvor teppet og puten har vært før du fikk det .... ? Det er ikke alle som er like nøye med å bruke plastinnpakkede pledd ...

Discus
15-02-2009, 23:32
Matutvalget er ikke akkurat mye å skryte av heller:

http://www.icelandair.no/information/on-board/meals/

Se egen meny til Orlando, ikke mye å skryte av :cry:

FlightDeck
15-02-2009, 23:38
Icelandair flyr deg til Toronto for 2300 kr. t/r - så at man må betale 5 Euro for teppe og pute, synes jeg ikke det er så verst. For øvrig er det vel liten tvil om at Icelandair er bitt av lavpris- og avgiftsbasillen - men så har selskapet også såpass korte flytider at de kan gjøre det...

Northrider
15-02-2009, 23:54
Bare vent! Du må gjerne tro at du slipper unna de 800 islandske kronene ved å sove uten teppe og pute. Det går sikkert helt fint inntil Icelandair skrur ned temperaturen i kabinen. ;)

Discus
16-02-2009, 09:55
Var utvalget på matsiden jeg synes var litt tamt. Skulle gjerne sett noe skikkelig varmmat når de først skal ta betalt for mat på så lange flyginger som Reykjavik-Orlando.

Discus
20-02-2009, 19:38
USAir selger også Power-Nap Sack med pledd etc.
http://www.usairways.com/awa/content/traveltools/intheair/foodandbeverages/powernapsack.aspx

Men de beholder gratis-versjonen transatlantisk.

FlightDeck
20-02-2009, 21:18
Og Norwegian skal ha 80 kr. for reservasjon av sete på lengre ruter...

Hickok
20-02-2009, 21:22
Og Norwegian skal ha 80 kr. for reservasjon av sete på lengre ruter...
Er det i det hele tatt noen som betaler for å velge sete på DY lenger? Jeg har inntrykk av at det alltid er ledig på de beste plassene ved innsjekk. Nå skal det selvsagt sies at jeg ikke har veldig mange flighter med DY den siste tiden, men jeg har jo hørt litt her inne fra andre som reiser litt med de, og det er jo akkurat samme erfaringene fra dem.

JoeW
20-02-2009, 21:24
Er det i det hele tatt noen som betaler for å velge sete på DY lenger? Jeg har inntrykk av at det alltid er ledig på de beste plassene ved innsjekk. Nå skal det selvsagt sies at jeg ikke har veldig mange flighter med DY den siste tiden, men jeg har jo hørt litt her inne fra andre som reiser litt med de, og det er jo akkurat samme erfaringene fra dem.

Jeg reiser CPH-OSL-CPH ca hver 4. uke - ca 30-70 SAS-Norwegian.

Jeg går gjennom boardingkortene mine siden August i fjor - og har vel hatt 1C hos DY samtlige ganger. Ingen vits i å betale hvis jeg kan få 1C gratis hver gang...

Tommy777
20-02-2009, 21:48
Matutvalget er ikke akkurat mye å skryte av heller:

http://www.icelandair.no/information/on-board/meals/

Se egen meny til Orlando, ikke mye å skryte av :cry:

500 spenn for Sterkir Drykkir??
1000 spenn for dagsins Sandwich??
200 spenn for en muffins??

Tommy777
20-02-2009, 21:50
Jeg reiser CPH-OSL-CPH ca hver 4. uke - ca 30-70 SAS-Norwegian.

Jeg går gjennom boardingkortene mine siden August i fjor - og har vel hatt 1C hos DY samtlige ganger. Ingen vits i å betale hvis jeg kan få 1C gratis hver gang...

Nå er det vel ikke akkurat en person som reiser alene på en lite populær rute som tar en time som er target for setevalgsalg. Er man derimot 3-4 som skal sitte på rævva i en 737 med maksimum antall seter stappa inn i 6 timer, blir det liksom litt viktig å vite hvor man skal sitte.

Martin
20-02-2009, 21:52
500 spenn for Sterkir Drykkir??
1000 spenn for dagsins Sandwich??
200 spenn for en muffins??

Oversatt til norske kroner: ca. femtilappen for en Sandwich, Muffin og brennvin :D

JoeW
20-02-2009, 21:55
Selvsagt ikke, men når jeg har rad 1 alene betyr det jo i praksis at ingen andre har betalt for setevalg - i såfall har de jo kjøpt helt vanlige kjipe seter...

Jeg tror DY prøver å spille litt på at "hvis man vil sitte sammen" - men såvidt jeg har skjønt så preseater også DYs handlingagenter grupper slik at det ikke er noe problem... Det er klart jeg ville vurdert å kjøpe sete om jeg skulle fly OSL-Alicante eller noe i en potensielt stappet i 737 - men jeg tror du vil se noe av det samme her - at det er svært få som faktisk kjøper seter...