View Full Version : SAS 330 på OSL nå
SK946 fra ORD til ARN har nå "mellomlandet" på OSL. Står på 186
Avgang igjen om 40 min (planlagt 0740)
LNRKH
Northrider
28-01-2009, 08:20
Reason? :)
Ankomst OSL kl. 07.00
Afgang OSL kl. 07.40
Ankomst ARN kl. 08.53
Iflg. SAS.dk
jeg kender ikke grundet til denne mellemlanding. Andre der ved?
Bizflyer
28-01-2009, 10:43
De var gått tom for Henriot og måtte ha umiddelbart påfyll!! :colgate:
Må jo være kjedelig for dem ombord som egentlig skulle til OSL å måtte vente i 40 min på bakken i OSL, så videre til ARN, for så å fly tilbake til OSL. Man er jo normalt trøtt som en strømpe etter en tur i Eco over dammen!
BF:cool2
De var gått tom for Henriot og måtte ha umiddelbart påfyll!! :colgate:
BF:cool2
Men du var da ikke ombord?
EDIT: jeg tenkte motsatt retning..
Reason? :)
Offload av syk passasjer, alt gikk bra. De som skulle til OSL fikk også gå av.
Offload av syk passasjer, alt gikk bra. De som skulle til OSL fikk også gå av.
Jøss, what a treat! Noe annet hadde da vært helt håpløst :)
OSLflyer
28-01-2009, 13:33
Offload av syk passasjer, alt gikk bra. De som skulle til OSL fikk også gå av.
Men OSL-paxen får vel ikke med seg innsjekket bagasje:exclaimation
Men OSL-paxen får vel ikke med seg innsjekket bagasje:exclaimation
Det er en veldig interessant problemstilling, men kaaaaanskje det var separate containere med transferbag og derav mindre jobb å gå gjennom? Kan neppe tenke meg SAS påtar seg rushing og utkjøring av så mye(potensielt) baggasje....
ENGM 911
28-01-2009, 13:47
Det er en veldig interessant problemstilling, men kaaaaanskje det var separate containere med transferbag og derav mindre jobb å gå gjennom? Kan neppe tenke meg SAS påtar seg rushing og utkjøring av så mye(potensielt) baggasje....
Easy match å finne bag i cont. mot tag.nr, hvis de sorterer på denne måten noe jeg er ganske sikker på at de gjør (har selv holdt med på det i BU). Skjønte vi dette...nei!
Man har såpass avansert sortering i containerne? Det var mer enn jeg viste - men det høres fryktelig smart ut!
ENGM 911
28-01-2009, 13:54
All tag.nr i en container ligger i plastlommen på utsiden av aktuell cont.
Men du må vel fortsatt ha alle containerne ut..?
(I såfall bør det ha vært mange OSL-bound pax, spør du meg...)
Boeingflyer
28-01-2009, 14:02
Det er jo sånn den flymaskinen burde ha gått hver dag. Bortsett fra at den ikke skulle videre til ARN men snu å reise tilbake over dammen :nor
jcnorway
28-01-2009, 14:04
Hadde alle pax gått frivillig av på OSL så hadde vel SAS fått noe å tenke på :lol:
ENGM 911
28-01-2009, 14:12
OSL gjør klart for klasse F-maskiner i terminal 2 prosjektet. Får inderlig håpe vi får flere IC-flighter ut herfra. Mye unødig tid går med på transitt.
La oss ikke gjøre dette til enda en tråd om IC-trafikk på OSL da...
ENGM 911
28-01-2009, 14:18
Ble litt ivrig :)
Jeg har noen venner som hadde blitt med over til ARN og så med en ny SK flight tilbake til OSL!:cool:
Bizflyer
28-01-2009, 14:55
Jeg har noen venner som hadde blitt med over til ARN og så med en ny SK flight tilbake til OSL!:cool:
De ville vel ha de ekstra EB poengene i disse EB tørke tider! :lol:
BF:cool2
La oss ikke gjøre dette til enda en tråd om IC-trafikk på OSL da...
Nei, men en tråd om IC-divertions hadde vært noe...;)
Men du må vel fortsatt ha alle containerne ut..?
Containerne "pakkes" med rein transit og rein lokal bag, så nei, lokal containerne må da ikke tas ut med mindre de har lasta dem innerst.
Ja, det var det jeg tenkte - det er vel neppe noen "standard" at transfer-containerne skal ytterst. Hyggelig nok at man klarte å gjøre tiltak for de berørte i en slik uventet situasjon.
Fellowship
28-01-2009, 17:01
Alltid hyggelig med store SAS-fugler på OSL, (og andre storfugler som ofte flyr over oss), og godt det gikk bra for den som var syk, forhåentligvis.
det er ikke noe system med at du evt laster OSL-bagasje ytterst i det man jo vet at en evt divserion til OSL kan intreffe... ?
Normalt legges disse nærmest døra jo nettopp pga at det er transit ;)
Mener da selvsagt ikke kun OSL bag, men all transit.
Transittbag lastes ytterst da det alltid vil være denne som skal av først. I visse tilfeller (short conx, høye tall e.l.), laster man enkeltflighter eller destinasjoner i egne containere.
Hvilken av maskinene var det som var innom ???
Var selv over dammen fra ARN forrige fredag med SE-REF
*A livery på den maskina.
Hvilken av maskinene var det som var innom ???.
Du har ikke lest første innlegg en gang nei ;)
oups.... sorry, manglet en - i regnr så jeg la faktisk ikke merke til det.
SORRY... igjen.