View Full Version : Trenger tips - korte turer Singapore.
SudCaravelle
27-01-2009, 09:27
Det blir en del småfarting til Singapore utover - hvor dette stort sett vil gå av egen lommebok da det er mest for å besøke venner/kollegaer som er blitt stasjonert der.
Har dere noen tips som dekker disse kriteriene?
* Ønsker selvfølgelig SIA
* Turene blir type torsdag ettermiddag til mandag morgen. (grunnet feriedager og hjemmelengsel til frøken) :)
* Hvis ikke SIA, så ønskes helst annen Star Alliance medlem.
* Helst kun ett stopp da det er så korte turer (dette utelukker vel SAS).
Hvordan kommer man frem til gode priser på dette? Er man "doomed" da man er borte mindre en 7 dager osv?
Venter spent på tips...
gardkarlsen
27-01-2009, 10:31
Hei
Det er som kjent et godt stykke til Asia og jeg tror ikke jeg hadde dratt på tur så langt for kun en lang weekend...men det er nå bare meg :-) Jeg var på en lang weekend i Sør-Afrika ifjor og det var langt nok...heldigvis får man ikke jetlag til Sør-Afrika ettersom det er lite eller ingen tidsforskjell. Jeg har ingen konkrete tips til deg på flyrute men jeg antar at det letteste er vel via Frankfurt, Køben eller London...men om det blir prismessig det beste blir spennende å se. Kanskje Lufthansa kan stille med et bra alternativ?
SudCaravelle
27-01-2009, 11:06
Lufthansa fungere fint med nettløsningen, connection osv. men de blir mye dyrere i det de ser det ikke er ferie turer (under 7 dager).
Det jeg syntes ser best ut hittil er BA, men da er det joe et annet bonusprogram.
Enig med at kort-turer til Aisa er litt på kanten, men det er ikke et alternativ til langturene, snarere et tillegg. Og i likheten med en del andre skrullinger på forumet her :) så er de 28 timene i luften helt OK for å besøke venner..
Singapore ineholder ikke noe nytt for meg - snarere en hyggelig avkopling og litt krabbe (og litt jobb).. Det blir en langtur snart igjen, men grunnet en ekstraperson snart :nor :nor :nor så blir det nok noen måneder før denne er reiseklar - det blir det neste jeg lurer på om noen måneder... barn til Asia i en ny tråd.
Molinari
27-01-2009, 11:45
Vi reiser med lillemor (7mnd på avreisetidspunkt) til Thailand i April - så Barn til Asia tråden vil jeg hive meg på.....
Bizflyer
28-01-2009, 09:38
SIA sin beste rute er jo via CPH, og den går kun tirs, tors og lør. Men du kan jo også fly til FRA eller AMS og fly SQ derfra. LH har også avganger til SIN både fra FRA og MUC, eller du kan fly via ZRH med LX (som jeg tipper på er det billigste alternativet).
BF:cool2
SudCaravelle
11-02-2009, 13:46
Så i dag at Turkish kom ganske rimelig ut på Business... (ca 17.500)
Da flyr man 777 300ER med Jet Airways (liker looken deres) fra Ankara direkte til SIN.
Noen som har erfaring med disse på biz?? (både Turkish fra OSL og Jet til SIN) Får man greit med EB poeng da?
Bizflyer
11-02-2009, 14:04
Men er det JET eller Turkish som flyr? Hvis det er Jet så blir det ingen EB poeng.
Turkish flyr vel bare til IST fra OSL, så hvordan kommer man fra IST til ANK?
Tror det er noen som roter.
1. Det er Turskish som flyr. TK har tatt over mange av Jet sine 77Were som langtids kontrakter
2. De flyr fra Istanbul
SudCaravelle
11-02-2009, 14:45
Hola,
Roter? Det er meg...
* Jepp - sikkert fra Istanbul..
* På prisforslaget sto det Jet Airways 300ER men i selve søket kom hele turen opp som Turkish. Vet ikke om da dette går som en komplett EB tur.
Noen som har flydd Jet her?
http://www.airliners.net/photo/Turkish-Airlines-(Jet/Boeing-777-35R/ER/1485279/L/
Her er forresten bildet av en av de såkalte "Jet-maskinene" og som man ser så er den i fulle Turkish farger!
Bizflyer
22-02-2009, 00:40
Meget lekkert bilde det der.
Når det nevnes Turkish tenker jeg alltid Turkis for det ligner ordmessig, og sandelig er ikke det også fargen på setene inne i flyet! Tilfeldig, neppe?
777'ene til Turkish er forøvrig de eneste som har First Class. Skikkelige suiter, faktisk. Deres A330 har kun biz og eco. Noen som vet hvilke destinasjoner Turkish bruker 777 på. (Kanskje jeg går litt Off Topic nå?) Ser de bruker A330 til BKK.
Meget lekkert bilde det der.
Når det nevnes Turkish tenker jeg alltid Turkis for det ligner ordmessig, og sandelig er ikke det også fargen på setene inne i flyet! Tilfeldig, neppe?
777'ene til Turkish er forøvrig de eneste som har First Class. Skikkelige suiter, faktisk. Deres A330 har kun biz og eco. Noen som vet hvilke destinasjoner Turkish bruker 777 på. (Kanskje jeg går litt Off Topic nå?) Ser de bruker A330 til BKK.
http://www.thy.com/en-INT/corporate/news/press_room/press_releases/press_release.aspx?pid=3095:
Boeing 777-300ER aircraft will initially furnish services on Singapore, Hong Kong, London, New York, and Tokyo routes.
SudCaravelle
22-02-2009, 18:29
Jeg begynner å vurdere dette tyrkiske alternativet mer og mer...
På hjemmesiden deres så synker prisene etter du velger å gå videre på bestilling. Da ligger economy på kr 8.200,- og business på 16.200,-
Noen som kjenner til økonomi på Turkish? 16.200 for business på disse maskinene syntes jeg er bra. En del poeng blir det jo også, selv om jeg til dags dato aldri har fått bruke ett eneste :) (bare fått halv-edelt metall på kortet) :D
På økonomi må det vel være SIA med 380 som er det beste enda?
Utflyttet
23-02-2009, 04:09
Skal du til Singa og videre på så kort tid så kjøp SQ-billetter fra Skandinavia via SQ til feks HKG, BKK eller en annen Asiatisk destinasjon. Samme pris og du kan stoppe i Singapore.
-A
SudCaravelle
23-02-2009, 13:45
Jeg huffet meg i en tråd her litt tilbake over at man ikke kunne finne/booke reiser hele veien fra OSL til SIN eller videre på singaporeairlines.com.
Jeg sendte en mail i går og fikk dette svaret:
"Dear
Thanks for your email.
Our head office in Singapore is working on the process to be able to book online out of Norway and Sweden,and hopefully it will soon suceed !
Unfortunatly I canno't confirm you any precise date !!!
Best regards / Med venlig hilsen
Frederica Rapinese
Reservation / Ticketing Agent
SINGAPORE AIRLINES
Nyropsgade 47, 4.floor, DK-1602 Copenhagen V
Frederica_Rapinese@Singaporeair.com.sg
Tel.+45.33143456 / Fax.+45.33143447 "
Det er jo gøy at de tar med "oss" i sine betrakninger..
SudCaravelle
08-09-2009, 20:52
Det ble mye frem og tilbake med denne turen gitt, men da kom billetten på mail i dag - OSL-LHR-SIN A380 25 Oktober og hjem 2 Desember.
På hjemturen ble det 777 300ER via LHR? som er en maskin jeg kjenner godt men ønsker noen tips av dere som har prøvd SIA380 på apekatt-klasse.
(skulle også likt å vite hvordan man booker preferred seat når man har kjøpt billetter gjennom reisebyrå)
Turen blir halvparten jobb og kunde besøk, og halvparten besøke bestekompis + kollegaer.
Som nevnt en Thai tråd her så kom pakken på 8100,- som ikke er ille. Skal bikke over hos en kompis som har penthouse med utsikt ned mot poolen og Clarke Quay.
Du kan ikke bruke koden du fikk i mailen og gå inn på SIA sine egne sider å reservere seter der da?
SudCaravelle: Fløy SQ 380 for 10 mnd siden, og det var en fornøyelse. Satt på økonomi på upperdeck (2-4-2). Havnet på bakerste rad i midten, noe som ikke blir anbefalt av seatguru, men syns ikke det var så ille der. Begge setene (kun 2 seter på de 2 bakerste radene) der har tilgang til midtgang, oppbevaring bak setene og ryggen kan legges ned som alle andre seter. Dette var nattflygningen, så syns ikke maten var det helt store. Men med bra AVOD og service (les: påfyll av Tiger beer) så kommer jeg til å bruke denne ruten/flyet mer.
Hadde vindusete både oppe og nede, veldig bra, god plass ut mot vegg/ vindu og intelligent designa seter, tror jeg sov 6-7 timer i strekk på hjemturen, det gjør jeg ikke bak i Air-bussen til Sas :) Beste seteraden må være v. nødutgang i 2. etasje; ubegrenset benplass der.
SudCaravelle
09-09-2009, 08:39
Du kan ikke bruke koden du fikk i mailen og gå inn på SIA sine egne sider å reservere seter der da?
Jeg prøvde, men fikk da bare opp en kopi av E Ticketen.
Tiger påfyll er alltid hyggelig :drink