Someone
26-01-2009, 22:40
Siden det har blitt så populært å blande titler på tripreports med sangtitler så får vel jeg også bidra med mitt.
Da var altså turen kommer til å besøke Tokyo. En by jeg lenge har ønsket å besøke og da SAS i høst kom med et tilbud på 20.000 poeng t/r så var fristelsen for stor til å ta seg en helg. Seter ble forhåndreservert ved bestilling, så fikk sikret meg 31H, som er nødutgang, på nattflygningen til Tokyo. På dagflygningen tilbake var denne tatt og valgte da vindusete et par rader lenger bak. Innsjekk ble foretatt på nettet dagen før og nødutgang ble plukket ut på en 737-700 som var satt opp på OSL-CPH, men som "vanlig" hadde jeg ikke tilgang til printer da jeg sjekket inn så fikk ikke skrevet ut boarding card.
Omsider var det tid for avreise og etter noen timer på jobben var det å hive seg på Flytoget på Skøyen for å komme seg opp til OSL. Av ren å skjer latskap så gadd jeg ikke skrive ut boarding card og klistre på bagasjelappen selv så gikk derfor rett til business innsjekk hvor det var null kø og ikke lenge etterpå hadde jeg kommet meg gjennom security og var på fullfart til the Seafood Bar for verdens dyreste rekesmørbrød og øl. Selv om TravelPro'en min var liten nok til å ta ombord i kabinen orket jeg ikke å drasse rundt på den så valgte derfor å sende bagasjen, på tross av at enkelte flyselskaper og folk her inne ser på det som unaturlig på en flyreise:rolleyes:
Noen av SEA-farene som lå en time før meg i løypa dro i det jeg kom fra til the Seafood Bar
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1010437.jpg
Da det ble tid for boarding på gate 34 oppdaget jeg også at siden jeg sjekket inn dagen før så hadde 700en vokst til en 800, for der stod nemlig LN-RCN og ventet. Hvilket også betydde at jeg ikke lenger satt på nødutgang, men et par rader lenger fremme. Knyttnevetesten ble bestått under tvil
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1010440.jpg
Vil anta belegget var snaue 60%, og ca 7 rader var Extra og man satt tettere bak skiltet enn foran. Hendelsesløs flight og landet 10 minutter før rutetid. På CPH ble det å møte Martin, Fellowship og Don Ruud for en øl, før vi sammen gikk gjennom passkontrollen og mot våre respektive 340 maskiner. Ble sittende i pre-boarding loungen en stund før vi slapp ombord i en nyvasket og pen LN-RKF. Man kan forresten nå se at SAS nå har begynt å vaske 340 maskinene sine langt oftere enn før
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1010441.jpg
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1010445.jpg
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1010454.jpg
Var få passasjer ombord så pushback noen minutter før rute tid var ikke noe problem. Bortsett fra Economy Extra som hadde bra belegg, var belegget i business og economy på under 50% etter hva jeg kunne se og alle som ville fikk et 2 eller 4 seter for seg selv. Kabinbesetningen ombord bestod såvidt jeg kunne se av 1 fra Norge, 2 japanere og resten Dansker
Selv hadde jeg både 31G og H for meg selv, og brukte G som avlastning sete og bord.
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1010463.jpg
Knyttnevetesten ble defintivt bestått
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1010448.jpg
Ble en øl som pre-meal drink
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1010456.jpg
Og så kan man gjette hvilken film jeg valgte å se først
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1010457.jpg
Som vanlig så var maten også denne gangen kylling. Smaken var ikke den mest kraftfulle jeg har smakt, men den var noe av det møreste jeg har fått av kylling ombord i fly
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1010459.jpg
Valgte å kjøpe meg en Cognac etter maten
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1010461.jpg
Crewet kom stadig med vann gjennom kabinen, itillegg til en Sandwich som nattmat. Itillegg valgte jeg å ta meg en tur bak i galley for å ta meg litt juice
Etter å ha sett 1,5 film, en episode av Hotell i særklasse og fått lest litt i guide boken om Tokyo var det å ta 2 Melatoninpiller for å prøve å få litt søvn og antar jeg klarte å få en 2,5 time totalt før det var tid for frokost som var en standard SAS-economy frokost.
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1010465.jpg
Landet vel på NRT ca 10 minutter før rutetid og siden ankomstskjema var korrekt utfyllt fikk man raskt gjort unna fingeravtrykk og bildetakning før passet fikk det riktige klistremerket pålimt. Bagasjen kom etter 2 minutter venting og tolleren var bare interesert i hav jeg skulle, hvor jeg skulle bo og hvor mye cash jeg hadde på meg før jeg ble vinket videre. Siden Narita Express (N'EX) går fra NRT til Shinjuku stasjonen, som lå 5 min unna hotellet, valgte jeg å ta toget og fikk kjøpt meg en billett der. Når sant skal sies så er express et litt feil ord på denne, for den bruker 1 time inn på de 63km til Tokyo stasjon og ytterligere en halvtime til Shinjuku, hvilket jeg tror kvallifiserer den til Japans tregeste tok. Men de har i det minste servering ombord
At dette er en billett for vogn 2 sete 9A er selvforklarende
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1010467.jpg
Trengte også litt forfriskninger og kjøpte meg en cola, i en kryssning mellom en boks og en flaske
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1010469.jpg
Da var altså turen kommer til å besøke Tokyo. En by jeg lenge har ønsket å besøke og da SAS i høst kom med et tilbud på 20.000 poeng t/r så var fristelsen for stor til å ta seg en helg. Seter ble forhåndreservert ved bestilling, så fikk sikret meg 31H, som er nødutgang, på nattflygningen til Tokyo. På dagflygningen tilbake var denne tatt og valgte da vindusete et par rader lenger bak. Innsjekk ble foretatt på nettet dagen før og nødutgang ble plukket ut på en 737-700 som var satt opp på OSL-CPH, men som "vanlig" hadde jeg ikke tilgang til printer da jeg sjekket inn så fikk ikke skrevet ut boarding card.
Omsider var det tid for avreise og etter noen timer på jobben var det å hive seg på Flytoget på Skøyen for å komme seg opp til OSL. Av ren å skjer latskap så gadd jeg ikke skrive ut boarding card og klistre på bagasjelappen selv så gikk derfor rett til business innsjekk hvor det var null kø og ikke lenge etterpå hadde jeg kommet meg gjennom security og var på fullfart til the Seafood Bar for verdens dyreste rekesmørbrød og øl. Selv om TravelPro'en min var liten nok til å ta ombord i kabinen orket jeg ikke å drasse rundt på den så valgte derfor å sende bagasjen, på tross av at enkelte flyselskaper og folk her inne ser på det som unaturlig på en flyreise:rolleyes:
Noen av SEA-farene som lå en time før meg i løypa dro i det jeg kom fra til the Seafood Bar
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1010437.jpg
Da det ble tid for boarding på gate 34 oppdaget jeg også at siden jeg sjekket inn dagen før så hadde 700en vokst til en 800, for der stod nemlig LN-RCN og ventet. Hvilket også betydde at jeg ikke lenger satt på nødutgang, men et par rader lenger fremme. Knyttnevetesten ble bestått under tvil
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1010440.jpg
Vil anta belegget var snaue 60%, og ca 7 rader var Extra og man satt tettere bak skiltet enn foran. Hendelsesløs flight og landet 10 minutter før rutetid. På CPH ble det å møte Martin, Fellowship og Don Ruud for en øl, før vi sammen gikk gjennom passkontrollen og mot våre respektive 340 maskiner. Ble sittende i pre-boarding loungen en stund før vi slapp ombord i en nyvasket og pen LN-RKF. Man kan forresten nå se at SAS nå har begynt å vaske 340 maskinene sine langt oftere enn før
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1010441.jpg
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1010445.jpg
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1010454.jpg
Var få passasjer ombord så pushback noen minutter før rute tid var ikke noe problem. Bortsett fra Economy Extra som hadde bra belegg, var belegget i business og economy på under 50% etter hva jeg kunne se og alle som ville fikk et 2 eller 4 seter for seg selv. Kabinbesetningen ombord bestod såvidt jeg kunne se av 1 fra Norge, 2 japanere og resten Dansker
Selv hadde jeg både 31G og H for meg selv, og brukte G som avlastning sete og bord.
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1010463.jpg
Knyttnevetesten ble defintivt bestått
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1010448.jpg
Ble en øl som pre-meal drink
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1010456.jpg
Og så kan man gjette hvilken film jeg valgte å se først
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1010457.jpg
Som vanlig så var maten også denne gangen kylling. Smaken var ikke den mest kraftfulle jeg har smakt, men den var noe av det møreste jeg har fått av kylling ombord i fly
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1010459.jpg
Valgte å kjøpe meg en Cognac etter maten
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1010461.jpg
Crewet kom stadig med vann gjennom kabinen, itillegg til en Sandwich som nattmat. Itillegg valgte jeg å ta meg en tur bak i galley for å ta meg litt juice
Etter å ha sett 1,5 film, en episode av Hotell i særklasse og fått lest litt i guide boken om Tokyo var det å ta 2 Melatoninpiller for å prøve å få litt søvn og antar jeg klarte å få en 2,5 time totalt før det var tid for frokost som var en standard SAS-economy frokost.
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1010465.jpg
Landet vel på NRT ca 10 minutter før rutetid og siden ankomstskjema var korrekt utfyllt fikk man raskt gjort unna fingeravtrykk og bildetakning før passet fikk det riktige klistremerket pålimt. Bagasjen kom etter 2 minutter venting og tolleren var bare interesert i hav jeg skulle, hvor jeg skulle bo og hvor mye cash jeg hadde på meg før jeg ble vinket videre. Siden Narita Express (N'EX) går fra NRT til Shinjuku stasjonen, som lå 5 min unna hotellet, valgte jeg å ta toget og fikk kjøpt meg en billett der. Når sant skal sies så er express et litt feil ord på denne, for den bruker 1 time inn på de 63km til Tokyo stasjon og ytterligere en halvtime til Shinjuku, hvilket jeg tror kvallifiserer den til Japans tregeste tok. Men de har i det minste servering ombord
At dette er en billett for vogn 2 sete 9A er selvforklarende
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1010467.jpg
Trengte også litt forfriskninger og kjøpte meg en cola, i en kryssning mellom en boks og en flaske
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1010469.jpg