View Full Version : Når ingenting frister...
FlightDeck
26-01-2009, 20:54
Jeg planlegger så smått årets forsommertur, denne går alltid mellom ca. 1. og 15. juni - og i fjor dro vi til Helsinki. I fjor var det for så vidt mange destinasjoner å velge mellom ettersom SAS nettopp hadde introdusert en lang rekke ruter, og jeg fikk teste både Bristol og Lyon på forsommeren i fjor - men da i jobbsammenheng. Når jeg nå går inn på sas.no for å finne en destinasjon, en pris og et opplegg som frister, slår det meg at det hele er svært lite fristende. Også til tross for at selskapet har en egen pakkereisegenerator. Prisene (http://www.sas.no/no/Tilbud-og-priser/Priser/Europa/) på sas.no er generelt høye, og man må i alle fall ut med 3000 kr. i flybilletter per person om man skal ta en langweekend i Economy. Selv om dette tidsrommet er før sommerferien og ennå er seks måneder til, har SAS skrudd opp prisene noe vanvittig om man skal være borte en helg. Startprisene - som gjerne ikke er tilgjengelig i dette tidsrommet - er dessuten høye. Og hva med destinasjonene? Ikke veldig spennende lenger. Her har Lufthansa vært langt flinkere - og det er ganske lett å få billetter til 1000-1500 kr. t/r for en langweekend flere steder i Europa.
FlightDeck
27-01-2009, 16:32
Lufthansa har lagt ut en rekke bra destinasjoner til 1599 kr. t/r i dag. Vel verdt å sjekke:
http://www.lufthansa.com/online/portal/lh/no/specials/booking?specialid=5143&l=en&cid=1000328&nodeid=1910950
Ser ut til at Lufthansa redder oss ut av knipen - men hvilken destinasjon det blir, får vi se på... Men må si at Lyon frister, gjerne i kombinasjon med en togtur til Geneve.
AirbusTrond
27-01-2009, 19:29
Lisboa hadde fristet meg mest om jeg skulle reist på den tiden..
Får selv aldri nok av Athen ! Men aner ikke priser nå. Aug 2008 hadde vi LH via FRA..:exclaimation
En ting til, med slike priser kan en vurdere charterpakker igjen. Hakke brukt det på en årrekke, mest grunnet at en uke i Europa er noe for lenge, men en kan alltid strekke den strikken..:rolleyes:
Bizflyer
28-01-2009, 09:33
Istanbul er en by jeg godt kunne tenke meg å besøke. Har hørt mye fint om den!
En mulighet for å reise der er jo å utnytte LX sine billige biz billetter. CPH-ZRH-IST for rundt 3 danske høvdinger i biz er jo slett ikke galt! Det er jo heller aldri galt å reise med litt stil! :cool:
BF:cool2
IST er interessent. var der forrige nyttår, 07-08 med LH for under 2.000
Man kan jo alltids bli hjemme, evt. ta en tur på fjellet og få litt trim og frisk luft.
Norge har faktisk også endel å by på.
FlightDeck
28-01-2009, 15:39
Istanbul er en by jeg godt kunne tenke meg å besøke. Har hørt mye fint om den!
En mulighet for å reise der er jo å utnytte LX sine billige biz billetter. CPH-ZRH-IST for rundt 3 danske høvdinger i biz er jo slett ikke galt! Det er jo heller aldri galt å reise med litt stil! :cool:
IST er interessent. var der forrige nyttår, 07-08 med LH for under 2.000
Enig! Istanbul er fantastisk; var der to ganger i fjor og skal dit igjen i august. Og LX-opplegget er meget bra, Bizflyer, men jeg må nok jobbe litt på hjemmefronten om jeg skal få med min bedre halvdel med på det. Foreløpig ser det ut til å bli SAS fra Stockholm til Istanbul, de flyr for 500 kr. en vei. Men dette er altså i august. Tror det blir Lyon i juni... Flere som har vært der? Det er en spennende by.
Bizflyer
28-01-2009, 15:46
Lyon!
Da bør du jo bruke de pengene du ikke bruker på flybillett til et besøk i restauranten til Paul Bocuse! Men du må bestille tidlig hvis du vil ha bord der!
AirbusTrond
28-01-2009, 15:46
Dere spiser vel hos Paul da, går jeg ut fra? ;)
Jeg skammer meg over å ikke ha vært i Frankirke i det hele tatt. Men det kommer nok en dag, muligens til høsten. :)
FlightDeck
04-02-2009, 12:41
Det ble Lyon - og vi gleder oss stort allerede. Det blir nok mye god mat og vin, men ellers vet jeg jo at byen har masse å by på utover det. Satser på en dagstur til Geneve også.
Utreise på torsdag 21. mai (Kristi Himmelfartsdag) med Lufthansa til via Frankfurt - og hjemreise på kvelden mandag 25. mai med Lufthansa via Frankfurt.
Tips mottas gjerne!
Jeg besøkte Rouen i helgen, og fikk et kjempeinntrykk. Følte det var mye mer autentisk enn Paris, og vil bare tippe noe av det samme gjelder Lyon.
Drar jeg til Rouen igjen tror jeg det kombineres med Lyon fremfor Paris... Men så er jeg hverken frankofil, Paris-obsessed eller fransktalende...
Det blir nok en kjempetur!
Man kan jo alltids bli hjemme, evt. ta en tur på fjellet og få litt trim og frisk luft.
Norge har faktisk også endel å by på.
Hallo? Dette er et FLYforum