PDA

View Full Version : smoking or non-smoking?

krstrom
25-01-2009, 14:07
Da jeg oppdaget scanair i går, ble jeg sittende i flere timer å se på alle de fantastiske bildene som ligger her inne. Det føltes derfor naturlig å registere seg for å laste opp bilde av noen gamle artifakter jeg selv har liggende (som min far i sin tid har plukket med seg).

21304

Jeg liker spesielt godt de små eskene med drage-skjemaet.

Når ble egentlig røykeforbudet innført?
På 90-tallet fløy jeg en del til USA for å besøke familie. Meg og min søster ble utstyrt med lapp rundt halsen og ledet fra skanse til skanse. Ved minst en anledning ble vi, for å kunne sitte ved siden av hverandre, plassert bakerst i røykeseksjonen. Det var det eneste stedet der var ledig plass. Ganske utrolig egentlig. Mest utrolig var det at det stadig kom folk fra ikke-røyk delen, som skulle røyke!

Discus
25-01-2009, 15:18
Velkommen til forumet!

Artig med gamle samleobjekter. I gamledager med røykevogn på toget var det den vogna som ble sist utsolgt. De fleste røykere ønsket ikke å bestille plass der, de tok bare turen innom for å røyklegge for de stakkarene som var henvis til "gasskammeret" fordi det var eneste mulighet for plass.

Concorde
25-01-2009, 23:52
BA var vel det selskapet som hadde røyk/ikke røyk lengst i Europa. Tror det opphørte på slutten av 90-tallet.

Someone
26-01-2009, 09:04
BA var vel det selskapet som hadde røyk/ikke røyk lengst i Europa. Tror det opphørte på slutten av 90-tallet.

Fløy FBU-LGW-ATH med BA i 1995 og var så "heldig" å bli plassert på raden foran røykeseksjonen hele veien.....modern har holdt seg unna BA siden den gang

JoeW
26-01-2009, 23:19
Jeg mener å huske et flyselskap som hadde ikke-røyk på ABC og røyk på DEF, tipper charter. Noen som kan hjelpe til?

raider66
27-01-2009, 13:57

Noen har fortalt meg at det er tillatt å røyke på flygingene til Air Vallee i Italia. Jeg kan ikke bekrefte dette selv, men mulig noen andre her på forumet eventuelt kan det?

Espen hilser

WF-380
28-01-2009, 21:53
Mest utrolig var det at det stadig kom folk fra ikke-røyk delen, som skulle røyke!

Røykerne bestilte bare plass på røyking den første langturen sin. Etter å ha blitt halvsjuke av å sitte i røyk i åtte timer, lærte de å bestille på ikke-røyk, for så å tusle bak hver gang de skulle ha en blås. Og som andre allerede har nevnt, siste ikke-røyk-raden var i praksis ikke det.

WF-380
28-01-2009, 22:01
Jeg mener å huske et flyselskap som hadde ikke-røyk på ABC og røyk på DEF, tipper charter. Noen som kan hjelpe til?

Har lest noen trip-reports fra Egyptair som beskriver en slik policy.

Tommy777
03-02-2009, 04:37
En av mine verste flyturer var med Alitalia fra Roma til Caracas. Jeg var nok eneste ikke-roekeren ombord

EB
04-02-2009, 07:27
Herlig...Arbeidsgiveren min var i mange år de som ga deg den hvite esken...historisk gjensyn!

hmm273
04-02-2009, 08:34
Mener jeg har fløyet SAS på '80-tallet med røyking bakest først og siden ble det røyking på kun ene siden før forbudet kom

Falcon
04-02-2009, 12:39
Mener jeg har fløyet SAS på '80-tallet med røyking bakest først og siden ble det røyking på kun ene siden før forbudet kom

Jeg har også en sterk følelse av at det var slik på slutten. Broren min og jeg på den ene siden av midtgangen, og moren og faren min på den andre...