PDA

View Full Version : Confirmed upgrade på SAS

gardkarlsen
20-01-2009, 11:07
Hei

På flysas.com står det "A confirmed upgrade can be booked from Economy Extra to Business and you can still use the standby at gate for EuroBonus points, between all service classes. Upgrade is subject to space available."

Er det slik å forstå at dersom man har en economy extra billett fra f.eks. Køben til BKK så kan man på forhånd bestillen en confirmed upgrade for 20.000 poeng? Er dette lett å få til eller er det begrenset antall plasser?

Chriscross
20-01-2009, 14:05
Det koster 35 000 poeng når du skal gjøre dette på forhånd. Vet ikke om det bare er Y eller også B og S en kan gjøre dette med.

Kanskje noen her også kan svare på om det må være ledig i "I" eller "Z".

Eriksan
20-01-2009, 15:05
Det koster 35 000 poeng når du skal gjøre dette på forhånd. Vet ikke om det bare er Y eller også B og S en kan gjøre dette med.

Kanskje noen her også kan svare på om det må være ledig i "I" eller "Z".

Har man en Y, S eller B fare kan man få en confirmed upgrade hvis I klasse er ledig.

Startup
20-01-2009, 19:02
Hei,

Just a wild shot - jeg har med bonuspoeng booket megselv + fruen t/r BGO-SEA i februar - med SAS selvfølgelig.
I de fleste tilfeller er det vanskelig å oppgradere disse billettene.
Imidlertid har jeg ved denne anledning et særskilt ønske om oppgradering, som det gjerne kan betales et fornuftig beløp for.
Noen som kan hjelpe / tips i denne anledning. a

På forhånd - takk.

Eriksan
21-01-2009, 10:19
Du kan ikke betale for oppgraderinger på flyplassen med SAS, kun poeng. Dog har jeg lest på forumet her tidligere at man ved et par tilfeller har kunnet gjøre dette i USA/Asia, praksis rundt dette kjenner jeg ikke til.

Edit: leser at det er en award reise du sikter til, da er det ikke muligheter for oppgraderinger i det hele tatt. Eneste mulighet er å kansellere reisen som du fint kan gjøre hvis ikke poengene har forfalt og booke på nytt i Eco Extra (P-klasse) eller Business (I-klasse). I-klassen har svært begrenset tilgjengelighet, P er noe lettere å få tak i.

TG923
21-01-2009, 10:29
Oppgradering er ikke mulig ved bonusreiser

http://www.sas.no/no/EuroBonus/Medlemsinformasjon/Oppgradering/Oppgradering-mot-poeng-pa-SAS/

Startup
24-01-2009, 14:53
Jeg forstår dette er vanskelig - er det slik at eneste mulighet(er) er kjøp av ny billett eller hyggelig personell ved check-in (les fullbooket m.v.)?