PDA

View Full Version : Navnetrøbbel på Expedia.com

ex_trd
20-01-2009, 08:47
Hei, har et spørsmål som noen av dere, og særlig de av dere som jobber i flybransjen, kanskje kan svare meg på. Har kjøpt en billett via Expedia.com på AC, men navnet mitt er så langt at det har blitt forkortet.

Gitt at navnet i passet er "Etternavnsen" som etternavn og "Rudolf Johnny" som fornavn, så står det nå i reservasjonen min hos AC ETTERNAVNSEN/RUDOLFJOHN. Har tidligere bestilt direkte via AC, og da får de navnet mitt rett, så det er nok hos Expedia eller en form for GDS de benytter at problemet ligger.

Har senere bestilt ytterligere to billetter via Expedia (TG og UA), og her har de fått det til å bli ETTERNAVNSEN/RUDOLFJOHNN, altså har de fått lagt til ytterligere en bokstav (mangler bare én til nå, så har de plass til hele navnet mitt!) :-)

Lurer egentlig bare om dette kan skape noen som helst problemer for meg på min reise? Problemer med sure check-in-agenter, gate agents, toll eller immigration?

Ringte Expedia, som henviste meg videre til AC, som igjen sa at jeg kunne endre navnet på billetten 48 timer før avreise (noe jeg syntes var litt rart), men er litt i tvil om jeg skal gidde bry meg om det i hele tatt.

Chriscross
20-01-2009, 10:17
Mine to fornavn blir ofte skrevet sammen til ett uten at det skaper problemer. Bruker også sjelden mellomanvent mitt selv om det står i passet, og det har heller ikke skapt problemer. Men en kan helt sikkert være uhelidg og havne i trøbbel.

ex_trd
20-01-2009, 10:52
Tenker som så at det er tusenvis som kjøper flybilletter på Expedia.com hver dag, hvorav en håndfull av disse må ha minst like langt fornavn som meg (evt. 3 og 4 fornavn). Med andre ord må jo Expedia.com utstede mange billetter med slike merkelige navn hver eneste dag.

ex_trd
20-01-2009, 12:03
Alt er forresten i biz om det skulle ha noen betydning.

LN-AØR
20-01-2009, 13:04
Det skal nok gå helt fint. Har skjedd med meg før også uten at noen har brydd seg. God tur!:)

oddi
20-01-2009, 13:45
Samme med meg