View Full Version : Aberdeen
Jeg har blitt invitetr på en "slotts week-end" utenfor Aberdeen i september. Vil vel tro at det enkleste er å fly med eastern Airways non-stop fra Oslo - eller finnes det andre alternativ fra Norge? Om vi skulle reise en dag tidligere - har Aberdeen noe å tilby?
Widerøe flyr jo til Aberdeen da, dog ikke fra Oslo :-)
Maltwhisky
17-01-2009, 10:03
Alternativene til Eastern er med SK/WF via BGO eller SVG.
Aberdeen er en trivelig liten by å tilbringe tid, det hjelper at man ikke har noe imot granitt. Flyplassen, Dyce, er ganske spottervennlig. Ellers så kan man jo dra på utflukt til ymse skotske kulturinstitusjoner (les: whiskydestillerier).
Har selv vurdert Eastern til sommeren, så ser gjerne en rask trip-report om valget faller på dem...
Ja takk - kom med rapport fra Eastern - om noen har fløyet de.
Hei,
Jeg har hatt noen dager i Aberdeen i forbindelse med kurs eller at værforholdene har stoppet helikopteroperasjoner.
Handlemuligheter: De vanlige britiske kjedene - ikke noe spesielt.
Museer - de har et maritimt museum med fotoforbud - går an å slå i hjel en time der, men ikke spesielt bra i forhold til Oljemuseet i Stavanger..
Uteliv - finnes sikkert noen hyggelige steder, men sentrum er fullt av mennesklig vrakgods fra hele Skottland og det er muligheter for grisebank fra tidlig på kvelden.
Mitt råd er å komme seg bort fra Aberdeen så fort som mulig, er det fint vær og du har tid til overs ved avreise kan du rusle opp på vollen på venstre side når du går fra parkeringsplassen mot avgangshallen og få et overblikk over helikopteroperasjonene.
Eders
Knut Erik