PDA

View Full Version : 43 aar senere....

dc-8-63
16-01-2009, 07:46
.....for 43 aar siden tok en DC-8 av fra Kastrup....min mor var en av flyvertinnene ombord...min far og jeg var passasjerer....dette var mens setene ombord var groenne, det var en stooor leselampe intergret i setet....og foerste stop var Soendre Stroemfjord...siden mor jobbet...tilbrakte far og jeg ogsaa natten paa Soendre Stroemfjord...dagen etterpaa fortsatte vi til Los Angeles.. 6aar gammel paa vei til USA for andre gang, og til Disneyland.....43 aar senere er jeg bosatt paa vestkysten av USA - ble vel tidlig bitt av USA basillen...far sa ved middagen i Marina Del Rey at han tidlig ante at jeg kom til aa havne i USA....ja han var faktisk mere overrasket over at en mine klassekamerater havnet i Bodoe...

Saa naar far kom paa besoek i og vaeret var 100% Seattle, begynnte vi aa leke med tanken aa ta en tur til Santa Monica og traakke opp "memory lane"

Og med MCC som Virgin America var dette absolutt overkommelig, USD 69.00 en vei er det ikke noe aa si paa....og ingen RyanKjoseriske tillegg...dette er skikkelig MCC !!!(Medium Cost Carrier)

Ved bestilling fikk lov til aa bestille seter uten aa betale ekstra for det, riktignok var vi sent ute saa paa vei ned til LAX ble det 17A og 17B...far hadde hatt en leiebil som vi leverte...og fra vi parkerte bilen til vi satt i avgangshallen med en trippel latte hadde det gaatt 8 minutter....i loepet av disse 8 minuttene hadde Avis gitt far en kvittering, vi hadde beveget oss til VX sjekkinn, hvor en Automat gav oss boardingpass, med bagasje kvittering printet paa Boarding kortet....sjenialt...vi hadde droppet bagasjen(og siden vi valgte en MCC Carrier slapp vi en strafferunde for aa betale for 2 kofferter), vurdert oppgradering til Tommy Klasse for USD 100.00 pp. tatt en Reidar og beholdt 17AB....gaatt igjennom TSA....og kjoept 2 Latte hos Starbucks .... far var meget imponert....

Robin og Batman (det var slik de presenterte seg) kjoerte loepet i gaten...VX er opptatt av aa faa flyet avgaarde...gjerne foer rutetiden...saa de begynner tidlig og jobber effektivt i gaten....vaar A319 kom inn paa tid fra LAX...og 7 minutter foer avgangstid var doeren lukket...og vi pushet...i luften var vi 2 minutter foer oppsatt tid....

Det var en svaert full flight, 5-6 seter ledig totalt....oppe paa marsjhoeyde begynnte de med en runde drikke...igjen slipper en strafferunder med lommeboken...om man oensker noe mere...saa er menyen lagt ut paa Wide Screen TV'en, en bestiller - betaler med Kredittkort.og flyvertene/innene bringer godsakene ut...ingen Trille-Lise som sliter med betaling, valutaregning og aldri blir ferdig her i gaarden...undeveis var det vel 30-40% av passasjerene som benyttet seg av dette...null stress og mas ala SAS...

VX har ogsaa baade TV og Musikk (3500 MP3) gratis..filmer kan en ogsaa kjoepe..allt On Demand....selv fant jeg min Play List fra November 2008 som jeg forsatte med....la til noen...foer jeg av en eller annen grunn endret til CNN klokken 12.36PM....og fikk med meg US1549 Live.....foer noen av doerene var aapnet....det var sterkt aa se dette utfolde seg mens vi landet paa LAX...en landing som var 10 minutter foer rutetid.....

Bagasjen kom 6 minutter etter at vi hadde ankommet ankommsthallen...og 15 minutter etter touch down satt vi i Avis Shuttelen....og der stoppet effektiviteten...Avis LAX for blir et kapittel for seg selv...her dreier det seg om noe som har mere med Finsk TV- Teater paa 80 tallet aa gjoere enn noe annet.....vel la oss bli ferdige med det positive..prisen for en full size 2 dager bestillt via VX sine sider var USD 100.00 billigere enn hva Expedia kunne tilby....saa prisen var utmerket....MEN shuttelen som startet paa LAX i US of A droppet oss av paa RyanAirs sjekkinn paa Stansted....det var koe saa langt oeye rakk...og de 14 bak skranken forsvant en etter en, saa naar jdet var min tur var de 15 blitt til 3 !!! Men vaeret var nydelig...som normalt hadde Avis problemer med Data'en...denne gangen var det ingen forbindelse som visste tilgjengelige biler....etter mye om, men, uff hmm fant de en Sliten Sonata som var ren...men som ikke har gyldig registrering....vel vel i Venice Beach er det vel vaerre ting som skjer saa jeg kjoerer glad og fornoeyd "expired tags" skrevet med store bokstaver paa bakvinduet...og "expired tags" paa skiltene...men straalende solskinn og 85F saa vil jeg mye heller drikke en oel paa Venice Beach Cafe enn aa vente paa en Avis bil som er "legal"...

Saa 43 aar senere er far og jeg tilbake paa Hotel Del Mar som vi bodde paa i 1966....etter mange aar som leilighets hotell er Del Mar igjen hotell...dog uten SAS besetinger...ei heller kommer det SAS DC-8'ettere inn for landing paa LAX lengre....

Someone
16-01-2009, 08:09
Spennende lesning.

Basert på denne og tidligere rapporter av VX er det definitivt et selskap som frister å prøves.

SQ 777
16-01-2009, 08:56
Herlig lesning !:exclaimation;)

Savipix
16-01-2009, 11:17
I like it! DC8 och SFJ i samma mening påminner mig också om varför jag är här ;)

LN-MOW
16-01-2009, 13:44
Stilig!! Venter paa fortsettelse!

Synd ikke VX flyr til ONT .. der er det en lek aa hente ut bil.

sk931
16-01-2009, 14:30
Herlig beretning, det ....VX er nu optaget på listen over possibles,
Men først er det nok noget med hurtigtog i Japan der frister

Hilsen
ole

Tommy777
16-01-2009, 20:08
Glimrende! 85F hoeres fantastisk ut i disse dager. VX frister helt klart til gjentakelse, synd at UA og AA pusha over the corruption capitol of the world Chicago saa vi ikke faar de VS her riktig enda

EB
17-01-2009, 06:52
Herlig rapport... Svaret til Avis heter Avis Preferred og koster ingen ting. Ved bestilling legges inn din egen kode og så tar shuttle`n deg direkte til bilen - du må ikke en gang signere kontrakten.

Tommy777
17-01-2009, 12:46
Eller Hertz no 1 club gold

JoeW
17-01-2009, 13:29
Stilig!! Venter paa fortsettelse!

Synd ikke VX flyr til ONT .. der er det en lek aa hente ut bil.

Absolutt, ONT er generelt effektiv... Fantastisk å unngå LAX.

EB
17-01-2009, 13:49
Hertz? They don`t try hard enough!

SQ 777
17-01-2009, 17:51
ONT er topp ! Som TRF !:8:

dc-8-63
17-01-2009, 19:06
Absolutt, ONT er generelt effektiv... Fantastisk å unngå LAX.
Vel er ONT muligens effektiv...men det er ikke trafikken i Los Angeles..og LAX delen fu ngert veldig bra for oss....gikk vel 15 minutter fra touch down til vi satt i Avis Shuttlen....saa om ONT klarer aa gjoere det paa 5 minuter....saa er ikke 10 minutter mye aa trakte etter nar en maa regne med en droey time i trafikken gjennom Los Angeles til Santa Monica.....faktisk vi jeg paastaa at LAX er genial naar det gjelder Santa Monica, Venice og Marina Del Rey omraadet...EB har nok et poeng med Avis Preferred...Hertz kostet jo nesten 2 Tommy'er mer enn Avis...saa selv med gode erfaringer med Hertz # 1 Gold saa koster det aa vaere Hertz Kar.....Selv med Avis kluss og kludder var vi helt sikkert fremme 1 time tidligere ved aa velge LAX fremfor ONT.....og naa paa vei tilbake gir det oss 2 timer mere paa stranden.....og det foretrekker jeg i min enkelhet naar det er 85F.....:cool::cool:

sk931
17-01-2009, 19:42
JA ONT er god, men du skal altså også tage i betragtning at der er over 100 km til LAX
og US10 er ikke den bedste vej
Hilsen
Ole

LN-TIB
17-01-2009, 21:10
Viser de live tv ombord ?

JoeW
17-01-2009, 23:03
JA ONT er god, men du skal altså også tage i betragtning at der er over 100 km til LAX
og US10 er ikke den bedste vej
Hilsen
Ole

Selvsagt, spørs jo hvor man skal. Nå har mine ærender i området der stort sett vært 20 miles unna ONT (Pomona-området), og derfor vært fantastisk fra PHX direkte med US Scareways.

LN-MOW
18-01-2009, 01:30

Ja, det er klart - det spørs hvor man skal. For mitt vedkommende var det Riverside, San Diego og Victorville, og da har ONT en god beliggenhet.

dc-8-63
18-01-2009, 01:48
Viser de live tv ombord ?
Ja VX har Live Tv ombord, saa US 1549 live I fra 4 minutter etter den laa I vannet, og Obama's tog tur I dag

dc-8-63
18-01-2009, 01:52
UJa, det er klart - det spørs hvor man skal. For mitt vedkommende var det Riverside, San Diego og Victorville, og da har ONT en god beliggenhet.
Looserlane - hvem drar til L.A. for aa se paa oerken, det er stranda som teller !!!

LN-MOW
18-01-2009, 01:59
U
Looserlane - hvem drar til L.A. for aa se paa oerken,

Heh ... se her.

Fellowship
21-01-2009, 20:23
Heh ... se her.

Det var stemningsbilder :)

Tommy777
21-01-2009, 20:26
Hertz? They don`t try hard enough!

Trenger ikke aa proeve saa hardt som Avis gjoer naar man allerede er nr. 1!

De har ihvertfall aldri ett slikt hinderloep som brodern her henviser til

EB
22-01-2009, 06:42
Jo da for massen har også Hertz lange køer - om de har kunder igjen da. Men nå er vel Avis sin utleiestasjon i LAX verdens største.

Discus
22-01-2009, 07:40
Super stemningsrapport fra "syden".

Apropos leiebil - brukte under 5 minutter hos Avis i SEA når jeg hentet bil, uten preferert medlemskap.