PDA

View Full Version : SEAspotter paa tur!


LN-MOW
21-02-2005, 19:17
Da har jeg vaert i TRD et helt doegn og lar ATA betale Telehor for 12 timer internett .. haaploest system, men ....

Vel - jeg reiste loerdag kveld .. fikk et fint smalt midtsete ved siden av en tjukkas av en danske .. desverre var det ikke noe aa bytte i .... hyggelig crew, OK mat, bra IFE ... likte kameraet ved landing og ankomst !! Flybytte CPH til A321 - nytt midtsete ... blir det slik paa veien hjem, skifter vi handlinga til Roeros flyservice neste gang ....

Noen bilder rakk jeg likevel:

http://home.no.net/mow/flypics/NOR050221/001.jpg
http://home.no.net/mow/flypics/NOR050221/002.jpg
http://home.no.net/mow/flypics/NOR050221/003.jpg
http://home.no.net/mow/flypics/NOR050221/004.jpg
http://home.no.net/mow/flypics/NOR050221/005.jpg
http://home.no.net/mow/flypics/NOR050221/006.jpg

Litt mye skinn, desverre, men til forumbruk er det greitt. Paa OSL ble det flere bilder - Airbussen var den som tok meg opp til OSL.

http://home.no.net/mow/flypics/NOR050221/007.jpg
http://home.no.net/mow/flypics/NOR050221/008.jpg
http://home.no.net/mow/flypics/NOR050221/009.jpg
http://home.no.net/mow/flypics/NOR050221/010.jpg

Vindussete ble det paa SAS 73G'en som tok meg til TRD, men ved ankomst viste det seg at Budget hadde rotet bort bestillingen min ... men dama tok problemet paa strak arm, fikset ny bestilling, ga meg 30% lavere pris og en Polo som lignet mistenkelig paa en Mercedes .... DET kaller jeg kundeservice, det! :devot:

Kom meg greit til Stjoerdal, moette gutta, og utsikten fra rommet mitt bestaar av denne:
http://home.no.net/mow/flypics/NOR050221/011.jpg

I dag ble det litt rekognosering for nattens arbeid, og jeg fant ogsaa en plass som ikke var helt uegnet for spotting. Men en fem meter hoey plattform hadde gjort underverker!!!
Slik saa det ut derfra:

http://home.no.net/mow/flypics/NOR050221/1002.jpg
http://home.no.net/mow/flypics/NOR050221/1003.jpg
http://home.no.net/mow/flypics/NOR050221/1004.jpg
http://home.no.net/mow/flypics/NOR050221/1005.jpg
http://home.no.net/mow/flypics/NOR050221/1006.jpg
http://home.no.net/mow/flypics/NOR050221/1007.jpg

Denne sto hensatt forlatt og forfrossen ... noen som ikke har hatt raad til reperasjon eller noe slikt?
http://home.no.net/mow/flypics/NOR050221/1001.jpg

Airbus 330
21-02-2005, 19:23
MEGET flotte bilder som vanlig, selv om noe uvant bakgrunnsmotiv fra den karen. :devot:

Måtte det bare komme flere bilder fra din tur i gamlelandet. :hi2

Airbus 330. :)

LTH
21-02-2005, 19:23
Fine bilder LN-MOW! :) Det er flere av oss som ønsker oss en 5 meter høy plattform der. Problemet løses enklest ved å gå på den andre siden av jernbane linja og helt opp til gjerdet. Da er du like høyt som oppstillingsplassene og taxebanen...:smokin

Blubird
21-02-2005, 19:29
Ser du er en av de få, eller første, som har fotografert OY-MAE i de nye fargene. :up:

EB
21-02-2005, 19:34
Morsomt med MOW-bilder fra gamle trakter...

LN-MOW
21-02-2005, 20:34
Ja, dette var uvante greier!! :up:

Men jeg glemte aa fullfoere verket med en ACARS logg fra hotellvinduet i ettermiddag:

LN-TUM 20050221 1542 BU7162 (B737-705 BRA)
LN-BRK 20050221 1519 BU4347 (B737-505 BRA)
LN-BRK 20050221 1519 BU0347 (B737-505 BRA)
LN-TUD 20050221 1642 (B737-705 BRA)
G-BYGC 20050221 1604 (B747-436 BAW)
LN-BUG 20050221 1647 (B737-505 BRA)
LN-BRR 20050221 1711 BU4282 (B737-505 BRA)

Mistenker at det er en eller annen fil jeg maa oppdatere for aa faa retta opp BU-greiene ..

KAB
21-02-2005, 20:37
Morosamt, og vi setter virkelig pris på at du tok med deg godværet til Trønderriket.
Stedet du tok bilder fra er vel satt av som fremtidig GA-parkering, så noen stå-konstruksjon der blir nok ikke å få være i fred. Men vi klarer oss greit med plassen over på andre sida av jernbanen, bare litt luftig innimellom som vi nevnte... Nå er forøvrig første ATA-flight dukket opp på FlyteComm, så no kjæm yankeeainn!

Jens W
21-02-2005, 20:45
Originally posted by LN-MOW

http://home.no.net/mow/flypics/NOR050221/1002.jpg

er vel rett ved snuten her vi "locals" står og knipser :)

(Forøvrig samme kjerre som jeg fløy med til Oslo på torsdagen som var dette)

LN-MOW
21-02-2005, 20:49
Naa er den littegrann forsinket, saa kanskje blir det takeoff i morgensol?? Naar er det lyst??

LTH
21-02-2005, 20:55
Soloppgang for Trondheim Tirsdag 22/2-05 er 747---07.47 :devot:

Det blir lyst ca 08.30 i klarvær.

KAB
21-02-2005, 20:59
Sola er nok ikke opp før mellom 7.30 og 8.00, men det kan jo gå an å ta bilder litt tidligere enn det. Satser vi på motvind?? :biggrin

Jens W
21-02-2005, 21:08
Og planlagt avgang er når?

LN-SSL
21-02-2005, 22:14
Noe helt annet enn det dere gutta-boys diskuterer: hva er historien bak OH-PRB?
Ser ut som om den har campet der en stund..., hvis ikke lengere..:spin:

Falcon
21-02-2005, 22:34
Originally posted by LN-SSL
Noe helt annet enn det dere gutta-boys diskuterer: hva er historien bak OH-PRB?
Ser ut som om den har campet der en stund..., hvis ikke lengere..:spin:


Det er litt illevarslende når det vokser gress rundt understellet på fly, ja... Jeg tror forresten at denne Navajoen deltok i redningsaksjonen etter Estonia-ulykken mens den fremdeles "jobbet" i den finske grensevakten.

KAB
21-02-2005, 22:35
Siden 1999! (da den ble påkjørt av et kjøretøy, senere reparert, men ikke godkjent for flyvning, og deretter forlatt)

Bizflyer
21-02-2005, 23:24
Ser på et av bildene en CRJ med SAS logo på halen, og teksten "Flying for SAS". Er det noen som vet hva for en maskin dette er? Er det Cimber Air eller?

BF

Savipix
21-02-2005, 23:26
Ja

LN-SSL
22-02-2005, 08:08
Originally posted by KAB
Siden 1999! (da den ble påkjørt av et kjøretøy, senere reparert, men ikke godkjent for flyvning, og deretter forlatt)


Kan den ikke brukes til noe som helst da? Hva med å flytte den til et tilgjengelig sted, plugge til litt varme...., så hadde kanskje spottere på VA hatt en plass å være mellom "slagene"... Har den stått forlatt i snart 6 år, må den vel nærme seg noe i nærheten av gratis.:spin: (Ja, ja..., skjønner at det er et ikke-prosjekt, men en hel Navajo som ingen vil ha da gitt!!).

LN-RKF
22-02-2005, 09:06
Originally posted by LN-MOW
.. fikk et fint smalt midtsete ved siden av en tjukkas av en danske .. desverre var det ikke noe aa bytte i .... hyggelig crew, OK mat, bra IFE ... likte kameraet ved landing og ankomst !! Flybytte CPH til A321 - nytt midtsete ... blir det slik paa veien hjem, skifter vi handlinga til Roeros flyservice neste gang ....



Går det ikke an å forhåndsbestille hvor man vil sitte hos SAS? Eller?

dc-8-63
22-02-2005, 18:32
Jo man kan forhaandsbestille hos SAS, men ikke som Standby...og i tillegg saa er Stasjonssjefen til SAS i Seattle paa jakt etter gamle SAS ansatte...og soerger alltid for de verste setene.......

Savipix
22-02-2005, 18:35
Lite som hennes motsvarighet(er) i NCE.

Farmer
22-02-2005, 19:19
Originally posted by dc-8-63
Jo man kan forhaandsbestille hos SAS, men ikke som Standby...og i tillegg saa er Stasjonssjefen til SAS i Seattle paa jakt etter gamle SAS ansatte...og soerger alltid for de verste setene.......


Hva er det for ei holdning ???:naughty: Er aldri denne personen på reise selv på slike vilkår ?

dc-8-63
22-02-2005, 19:24
Hun maa jo reise selv fra tid til annen...men forventer vel da aa bli oppgradert.....saa lenge SAS opererte med 767 gikk hun under navnet 39E!

Savipix
22-02-2005, 19:44
Är det fortfarande 39E tanten.. det fick jag uppleva SEA-CPH. Halvfull maskin och sattes ändå på 39E.

NCE är dock värre tycker jag. Vägrar lista ID pax. Med följande motivering "Du får ringa" Ber om telefonnr och när jag ringer det som står på lappen hamnar jag hos samma person som jag pratade med 2 min tidigare. :naughty: