View Full Version : Tilbud fra Oslo med Air Canada Executive First Class
FlightDeck
15-01-2009, 23:23
Experience a new level of comfort with our Executive First class* promo fares!
Travel in March from Oslo to select Canadian destinations to take advantage of this limited offer:
Toronto from kr22861
Montreal from kr22870
Calgary from kr25921
Vancouver from kr28082
Hurry! Advertised fares are on sale until February 18, 2009 - book early to avoid disappointment!
Terms and Conditions:
* *Executive First class (Business class) is not available or not offered on flights operated by Scandinavian Airlines/SAS Braathens where you will be seated in Economy class.
* Fares shown are for return flights and include taxes and surcharges, calculated at exchange rate January 07, 2009. Taxes may vary depending on routing/destination.
* Cancellation/change penalties apply.
* Minimum stay: None.
* Maximum stay: 12 months.
* Fares advertised must be booked at least 14 days prior to date of outbound travel.
* Seats are limited and subject to availability.
* Prices are subject to change without prior notice.
http://www.aircanada.com/no/en/offers/air/exec_first_09/exec_first_09.html
Bizflyer
16-01-2009, 13:01
For det første synes jeg det er merkelig at de kaller sin business class for "Executive First class". Det får det jo til å høres ut som noe det absolutt ikke er.
For det andre synes jeg ikke det var spesielt billig. Man må vel til London eller Frankfurt for å få tilsluttning, og det blir i Reidar class.
BF:cool2
Enig med Bizflyer. Det er er ikke spesielt billig. For morro skyld så gjorde jeg er søk på London-Toronto i Februar med Air Canada. Da fikk jeg opp discounted business til £1449 tur-retur, tilsvarende ca 15.000kr med dagens pund kurs. Dvs man betaler over 7800kr for feed tilogfra LHR med SAS i economy:(....selv med en hotellovernatting for sikkerhets skyld så hadde man sluppet unna med langt mindre enn det for en tur Oslo-London.
Når da man vet at Z-class hos AC kun gir 100% opptjening hos EB (og kun 125% selv hos AC sitt eget program) så blir det ennå mindre gunstig.
Itillegg så har de tydeligvis ikke fått med seg at SASBraathens er død og begravet.
Men basert på min ene flygning med AC, som jeg hadde for en snaut år siden mellom Vancouver og London, så har jeg et bra inntrykk av selskapet. Med dette tilbudet er omtrent som SAS sin Julekalender
AC billetter har en tendens til å bli dobbelt så dyr T/R fra OSL kontra T/R fra LHR. Å dele disse billettene i to pleier å være god butikk.
FlightDeck
16-01-2009, 13:39
Enig i at tilbudet ikke var spesielt bra, men tenkte jeg skulle poste det siden Air Canada "aktivt" opererte med en kampanje fra Oslo.
Enig i at tilbudet ikke var spesielt bra, men tenkte jeg skulle poste det siden Air Canada "aktivt" opererte med en kampanje fra Oslo.
Selvsagt. Og uansett så skapte det grunnlag for en liten sammenligning av Z-fare billetter fra OSL iforhold til der hvor selskapene har direkteruter;)
Ikke særlig billig dette, til å være billetter med restriksjoner.
Bizflyer
16-01-2009, 17:51
Med BA får du Oslo - Toronto med BA i biz hele veien for drøye 19 lapper. Det er 3000 billigere enn Air Canada sitt "tilbud"
Jommen sa jeg smør!!
Tommy777
16-01-2009, 19:11
For aa faa litt mer balanse i denne debatten, er det ingen minimumstay og 2 ukers forkjoep. I tillegg kan man endre billettene mot et mindre gebyr, det kan man ikke hos SAS eller BA, saa 3K er helt klart verdt de ekstra pengene
AC sin Executive First er ganske mye bedre enn mye annet over atlanteren, SAS kommer ikke i naerheten en gang. Trikset er selvsagt aa fly fra LHR og ha separat billett til LHR. Ingen problem med connection, AC har en stabel flighter daglig til Canada.
Er dog ganske sikker paa at du havener i biz hos SAS til LHR, skal sjekke for sikkerhets skyld med AC
Naar det gjelder SASBraathens, har ikke engang SAS faatt med seg at selskapet ikke eksisterer lengre. SASBraathens navnet finner man paa masse Star bekreftelser og SAS bekreftelser, samt paa SAS sine egne hjemmesider, rett og slett fordi at man bruker BU paa enkelte flighter.
Bizflyer
17-01-2009, 03:01
Vel! Normalpris med LH, KL, AF og for den saks skyld AC er ca 25 lapper.
Drøye 2000 i rabatt for å unngå Biz OSL-LHR er jo en vits. Den delen som blir omtalt at
"*Executive First class (Business class) is not available or not offered on flights operated by Scandinavian Airlines/SAS Braathens where you will be seated in Economy class."
ødelegger jo hele troverdigheten til AC her på berget!
Tommy777
19-01-2009, 17:23
Fikk en e-mail fra Andrew hos AC revenue management i dag. Av en eller annen merkelig grunn har AC trodd at man kun hadde en klasse mellom LHR og OSL..
Man blir selvsagt booket i business paa dette tilbudet