View Full Version : SAS CRJ900 PÅ BGO
Rossiyskie Avialinii
15-01-2009, 20:05
Tok turen opp på Flesland idag for å se SAS sin nye crj900. De hadde selvfølgelig greid å parkere på gate 24, så det var ikke så lett å få bilder av den, men jeg gjorde noen forsøk.
http://i302.photobucket.com/albums/nn91/Flesland/900jpg.jpg
http://i302.photobucket.com/albums/nn91/Flesland/crjjpg.jpg
http://i302.photobucket.com/albums/nn91/Flesland/gatejpg.jpg
http://i302.photobucket.com/albums/nn91/Flesland/sasjpg-1.jpg
Bizflyer
15-01-2009, 20:10
Supre bilder!! Kjempebra!
Lurer litt på hvorfor den første maskinen heter KFB og ikke KFA?
BF:cool2
sirpjalle
15-01-2009, 20:13
Tok turen opp på Flesland idag for å se SAS sin nye crj900. De hadde selvfølgelig greid å parkere på gate 24, så det var ikke så lett å få bilder av den, men jeg gjorde noen forsøk.
Ikke noe dårlig forsøk dette her :) Godt dokumentert.
Første maskinen heter jo KFA, Heldige bergensere som fikk KFB først davel
Bra jobba Alex
OYKFB(Bergen !!!!)
OYKFA(Aalborg!!!)
Hilsen
ole
Scanorama
15-01-2009, 20:37
Jeg var der jeg og, men på andre siden.
FlightDeck
15-01-2009, 20:59
Kjempeflotte bilder! Denne passer fint til BGO-CPH-ruten. Men jeg vet ikke helt hvor pen jeg synes maskinen egentlig var...
Denne maskinen gjør seg uten tvil meget godt i SAS-dekor!
Pene bilder, pent fly :up:
Vet noen når denne og gikk i dag? Og skal denne fly hver eneste rute fra BGO til CPH eller bare noen ruter?
Bra dokumnetert begge 2 ! :)
Er det noe som klær SAS-fargene er det jo nettopp en CRJ900
Skulle ikke Scandinavian-merket vekk fra motorene???
Jeg var der jeg og, men på andre siden.
-Og du var ikkje åleine hehe.... ;-)
Eg "ofra" litt søvn etter nattevakt og tok turen oppom eg også. Lenge siden eg har vært oppe på Flesland no. Bildene er forminska på jobb, uten noe klipping. Så beklager at det er mye "dilldall" rundt selve flyet. ;)
Men her kommer noen av mine bilder.... :)
Veldig fint fly å se på men noe møkk å stue i lasterommet på disse flyene!
men ellers bra dokumentert
Blackhawk
16-01-2009, 04:04
Utrolig lekkert fly, og SAS-fargene er bare "perfect match"
til denne utrolig snasne CRJ900 maskin. Takk til dere alle
for meget god dokumentering, svært fine bilder!!
Vet noen når denne og gikk i dag? Og skal denne fly hver eneste rute fra BGO til CPH eller bare noen ruter?
Maskinen som var på BGO i går kom fra CPH
som rute: SK2864 og landet ca. kl: 13:30, den
gikk igjen etter ca. 35-turn-around, altså
avgang kl: 14:05 som rute: 2875 tilbake til CPH.
Blir plenty med CRJ900 etterhvert på BGO.
Medio september 2009, blir det totalt fem avganger
hver vei (på ruten: CPH-BGO-CPH) - av disse vil som
regel alltid fire av dem være med CRJ900. Men morgen-
avgangene fra BGO, vil være med enten A319 eller A321 -
evt. MD-80 - men resten er med CRJ900.
Den vakreste Kanadagjessen....
Det betyr vel at kapasiteten på BGO-CPH dermed blir halvert fra sommeren av, det? I dag går det vel 7 avganger daglig, med større fly.
Speedbird
16-01-2009, 08:13
Skulle ikke Scandinavian-merket vekk fra motorene???
Ja, og nei!
På B737CL/NG skal det bort, og årsaken er at teksten går midt over skillet mellom cowling og C-duct.
Disse skiftes gjerne hver for seg pga. skader o.l.,
og når dette gjøres får man ikke alltid en del hvor
teksten passer perfekt med teksten på den andre delen.
Derav har man tidvis sett tekster som f. eks. "Braatavian" og "Scanaathens".
På CRJ900 går ikke denne teksten over noe særlig skille på motordekselet,
dermed har det ingen praktisk betydning - og vi kan beholde Scandinavian på dekselet. :)
Vedlig bra bilder Gutter!!!
Fikk ikke anledning å tatt bilder av den, men fikk derimot gleden av å hilse på Leorim i Stavanger. Og Lennart fikk jo besøk av KLM retroen ;)
Y
Den här maskinen är bara FLOTT! Men jag kan inte säga att jag vill vara lastare (stuer) på den. Har varit med på LH's CR7 och det gör jag gärna inte om.
Fellowship
16-01-2009, 12:57
Flott at dere fikk dokumntert 1.visit @ BGO så bra!!
Og at det var OY-KFB som kom var vel bare gøy, den må da være helt ny!! :)
Det første bildet til Captain Caveades lite jeg veldig godt!!
Og det første av de som G-COLE har tatt av SK CR9 og LH CR7 sammen, er også morsomt å se
FlightDeck
16-01-2009, 13:37
Jeg kommer nok til å like den etter hvert... Men jeg synes de høye motorene, de slappe wingletsene og røret som stikker ut av halen er litt rar.
Fine bilder. Synes maskinen kler SAS-fargene.:up:
putzmeister
16-01-2009, 19:52
Pen maskin ja. "Alt" kler SAS fargene :D
Flott maskin og flotte bilder!
Det betyr vel at kapasiteten på BGO-CPH dermed blir halvert fra sommeren av, det? I dag går det vel 7 avganger daglig, med større fly.
Det blir nok noe reduksjon i seter - det er jo hele planen til SAS nå fremover, men ikke halvering. SAS har hatt max 6 daglige til nå, hovedsaklig MD87 (125 seter), samt noe A319, Avro og CRJ200 (149, 88 og 50 seter), men det er allerede før CRJ900 intro på ruten bestemt å kutte en daglig hver vei; SK2863 og SK2866. Så det blir i praksis reduksjon fra 5 daglige med et snitt på rundt 110 seter til 5 daglige med et snitt på rundt 100 seter.Ik
--------------------------------------------------------------------------------
FlightDeck: "Jeg kommer nok til å like den etter hvert... Men jeg synes de høye motorene, de slappe wingletsene og røret som stikker ut av halen er litt rar".
- Motorene er litt høye for å få støy bort fra kabinen (ref bakerste seterekke på MDen), og for at ikke lastefolkene skal bli ENDA mer pissed på aft cargo døren.
- Winglets er modifisert på 900NG fra de gamle som stod nesten rett opp, da dette gir en performance/fuel gevinst som skal være ganske betydelig. Så de er ikke slappe, de er hotte... :-)
- Røret i halen er exhaust fra APU (også kalt #3 engine, med generator som gir like mye strøm som en motor; 40 kva), og peker litt ut og oppover for å unngå restrictions på å bevege seg bak denne.
Ikke helt objektiv, men jeg liker alle 3 rariteter...
Tommy777
21-01-2009, 03:51
Bra dokumentert alle tre! Litt artig aa se hvor exited folk blir over en CRJ. I motsetning til meg som skyr disse kjerrene som pesten naar jeg booker flybilletter
I et land hvor man er velsignet med grønne måker og smågriser en mass, blir det spennende med en liten spissmus i ny og ne...
Stilige bilder, Alex! Bra dokumetert