View Full Version : Ski- og julebordtur vestover
I dag skulle jeg legge ut på julebordturen til SEA, og "on request" begynner jeg litt rapportering selv om jeg regnet med at de første etappene ikke skulle være så begivenhetsrike. Men, det er alltid folk og adferd man kan observere.
Dag T-1
Planen var BAs Club Europe til LHR med morgenflyet fra OSL. Mye tåke på LHR gjorde at kveldsflightene var sent inne, og en forumist gjorde meg oppmerksom på at da hendte det at det ble kanselleringer av den maskinen som skulle tidlig ut. Kvelden i forveien var BA estimert inn til OSL ved 3-tiden om natten, men det ble senere endret til ca kl.01. Ingen ting man kan gjøre med det så jeg la meg tidlig for å være tidlig på OSL "just in case" det ble ombookinger.
Etappe 0 - Flybussekspressen, volvo 9700, 2008-modell, reg "et-eller-annet"
Omtrent Widerøe Dash 8-300 layout her, 2+2 samt en femseter bakerst, og plass til rundt 50 pax. Tipper belegget var 40% i dag, mest flyplassansatte og biz-damer og -karer med håndbagasje. Som vanlig så skjer det ikke mye, men det er hva man (og andre) gjør det til. Jeg gikk på bussen før hanen gal, tok på setebeltet, la setet bakover og skulle sove litt. Etter en stund hørte jeg et par som kom på og pratet mye tørrprat, typisk "pensjonistprat" vil jeg karakterisere det som. Hørte også at de skravlet voldsomt om sikkerhetsbeltene og det å få det på seg. Jeg slumret meg oppover E6, og etter en stund gløttet jeg på øynene og da så jeg det. Måtte snu meg rundt å "hoste" for å ikke bryte ut i latter. Det var ikke rart de sleit, de hadde greid å tre på seg sikkerhetsbeltet (vanlig trepunktsbelte) omtrent som man tar på seg en slik sele man blir heist opp med i helikopter. Skjønner? De gamle menneskene satt der surret inn med setebelte over og under og rundt kroppen. Det eneste de ikke hadde fått til var å feste spennen der den skulle, men ellers hadde de brukt hele "løpestrengen".Jeg trodde ikke det var mulig, men det var det altså, de kom seg også løs på OSL ved egen hjelp. Forøvrig intet annet å berette fra den delen av turen.
Mellomspill på OSL:
Innsjekk gikk greit med hyggelige handlingfolk, baggen på båndet hos BA og ski på spesialbåndet, begge med PRI-tag og "LHR T5 Short conn" så da få vi se om det funker om en del timer. "New time 08:15" for BA761, antagelig crew som kom sent inn,så jeg siktet på OSL-loungen. Spiller liten rolle for meg som har 5 timer på LHR allikevel. KLM og AF hadde reist så jeg var alene i loungen en god stund før det dukket opp et par andre. Meget deilig og stille oase om morgenen. Så kom dagens obervasjon nummer to mens jeg tok megg en kaffekopp. En av de to andre slo til med en frokost jeg ikke ofte har sett. Melon-yoghurt og rødvin, ikke i samme glass, men inntak samtidig. Litt youghurt og så litt vin, mulig det er godt :drunk:
Hadde planlagt å hilse på Speedbird (forumisten) før avreise med Speedbird (flyselskapet), men Martin ble heftet på jobb så vi tar det igjen i Seattle. Var forøvrig to BA-airbus parkert på OSL pga. tåkeproblemene dagen i forveien. Straks klar for boarding...
Speedbird
15-01-2009, 13:01
Og så får jeg denne på PM fra ett annet forum med lignende navn til meg:
Jeg måtte le da jeg leste trip-rapporten til Discus:
Hadde planlagt å hilse på Speedbird (forumisten) før avreise med Speedbird (flyselskapet), men Martin ble heftet på jobb så vi tar det igjen i Seattle.
Måtte du jobbe??? :D;)
Mobbing..
Synd at det ble en del ekstra her på morgenen, men vi sees neste torsdag uansett! =)
jcnorway
15-01-2009, 13:05
Etappe 0 - Flybussekspressen, volvo 9700, 2008-modell, reg "et-eller-annet"
(...) De gamle menneskene satt der surret inn med setebelte over og under og rundt kroppen. Det eneste de ikke hadde fått til var å feste spennen der den skulle, men ellers hadde de brukt hele "løpestrengen".Jeg trodde ikke det var mulig, men det var det altså, de kom seg også løs på OSL ved egen hjelp. Forøvrig intet annet å berette fra den delen av turen.
Dette minner meg om min lille "hendelse" ombord på Flybussen på vei til OSL og EWR :rolleyes:
Turen begynte noe spesielt... tok Flybussen og fant ut da jeg skulle av at setebeltet var defekt og at utløsermekanismen på beltet hadde tatt kvelden. Bussjåføren hadde en øks liggende og med god hjelp av en medpassasjer så fikk de meg løs :colgate:
http://forum.scanair.no/showthread.php?t=35971
Etappe 1: OSL-LHR A-321 BA761 G-EUXK
Mange folk i baording-området, så ut som det var en skoleklasse el.l. som skulle på tur, men handlingfolka gjorde jobben raskt, smidig og effektivt. Kom ombord og ble møtt med de vanlige frasene. Hadde mitt "vanlige" sete, 3A, det var 5 rader CE (25 plasser) og 9 pax foran i dag. Så ganske fullt ut bak gardinen, og det var 6 som jobbet i kabinen. Tror faktisk dette var min første BA-A321-flight. Flyet var ca 1,5 år gammelt og hadde nytt airbus-design for lys/luft osv. Møtet med Speedbird-Martin gikk i vasken, men det viste seg at det ble møte med Speedbird-Martin allikevel. Foran i styrehuset satt Glenn og Martin. Ellers var det en helt vanlig morgenflight med BA (se tidligere rapport) og Gavin hadde ansvaret for kabinen i dag. La merket til at BA ikke annonserer at det er varm mat foran, kald mat bak sov., bare at det er "breakfast, tea, coffee and drinks". Før landing i London annonserte Martin "one quick spin in holding", som vi gjorde sammen med en MD fra SAS.
Holding på Heathrow:
http://anders.bjornestads.net/flybilder/scanair/2009SEA/BA/15012009070.jpg
Først en tur i lounge North for å få litt påfyll etter frokosten. Har sølvkort hos BA og da får man tilgang til loungen og alle herligheter (minus massasje). Der var det god utsikt til både landinger og ankomster i alle former og fasonger. Her inntas litt fruktsalat mens Scanair sjekkes og en B777 fra NZ lander i bakgrunnen.
http://anders.bjornestads.net/flybilder/scanair/2009SEA/BA/15012009068.jpg
Siden det er lite å skrive om foreløpig må man finne på noe å skrive om (les: teste). 10 timers tur står foran meg, jeg var oppe alt for tidlig så en dusj kunne være på sin plass. Booket tidspunkt og fikk utdelt en vibrator av BA
http://anders.bjornestads.net/flybilder/scanair/2009SEA/BA/15012009072.jpg
Det vibrerte etter en stund :wow:, og "dusj nr 1" var klar til meg. Fikk teste herligheten. Tipper rommet var 6m2 med toalett,dusj, vask osv. omtrent som et lite hotellbad. Dusjen hadde diverse innstillinger for vanning av håret og trykkspyling av skroget.
http://anders.bjornestads.net/flybilder/scanair/2009SEA/BA/15012009075.jpg
Har beveget meg over i lounge South (forandring fryder :lol:) og ser nå på avgangskøen på 09R
Nå er det snart tid for å teste BA777 og World Traveler+ (BA's premium Economy) for første gang.
Samme Martin som fløy meg nedover i Desember?? Han satt vel venstresetet.. Jeg hadde forøvrig en Martin i kabinen også, den gangen..
Etappe 1: OSL-LHR A-321 BA761 G-EUXKDet er samme maskin som fraktet meg til BRU i sommer, etter at jeg hadde vært på Farnborough.
Holding på Heathrow:
http://anders.bjornestads.net/flybilder/scanair/2009SEA/BA/15012009070.jpg
Når er jeg VELDIG nysgjerrig på hva slags kamera og optikk du har, som gjør at du kan ta bilde innvendig i terminalen mens du er i holding....:wow: ;)
Ellers så gleder jeg meg til fortsettelsen :)
Hmmm, nå begynner jeg å bli klar for tur også kjenner jeg! Bare 3 arbeidsdager til, så er det tid for avreise. Blir nok flyging neste uke i hvert fall. BGO-TRF-SVG-BGO mandag, BGO-SVG-OSL tirsdag, evt. tilbake til BGO og til OSL onsdag. Har ikke helt bestemt meg for den siste varianten. Deretter blir det SEA for alle pengene og julebord! :)
Hmmm, nå begynner jeg å bli klar for tur også kjenner jeg! Bare 3 arbeidsdager til, så er det tid for avreise. Blir nok flyging neste uke i hvert fall. BGO-TRF-SVG-BGO mandag, BGO-SVG-OSL tirsdag, evt. tilbake til BGO og til OSL onsdag. Har ikke helt bestemt meg for den siste varianten. Deretter blir det SEA for alle pengene og julebord! :)
Er det jeg som ser feil, eller skal du også med DY til STN samme dag som du kommer hjem fra SEA?
Og ja, jeg begynner også å glede meg :)
Neida, du ser rett. Jada, jeg skal med DY til STN samme kvelden, ja. :)
Nå må vi ikke spore av, her kommer mer:
Fremdeles i holdingpattern på T5:
Fra forrige episode husker vi at jeg hadde loungtilgang pga. sølvstatus, og at dusjen ble testet under påskudd av en tripreport. Siste vi hørte fra London var:
Nå er det snart tid for å teste BA777 og World Traveler+ (BA's premium Economy)
World Traveler+ skulle testes, men det skar seg grundig før det hele hadde startet, så det oppdraget kan jeg ikke si er fullført. Jeg skiftet lounge fra nord til syd for å ta en kikk på butikkene i T5 og strekke på beina. Skal man skrive tripreport så får man gå grundig til verks, og planen var å teste loungen i T5-B også (den glapp sammen med WT+-prosjektet). Som nevnt, Discus tok slepeboggien og la på tur fra nord til syd. Opp to rulletrapper og "good morning" til damen i skranken så så hun på meg. Hmmmm...we have a situation here. På skjermen blinket det røde firkanter, "check boarding card" og "seat change" mot oss. Det ble en "de rykker stadig fremover i køen, nei fremover i flyet, opplevelse". Jeg hadde sete 21B, og hun lurte på om det var greit å flytte meg til 15B, og smilte lurt. 21 er bulkhead i WT+, 15 er siste rad i CW - man har da gjort sine forberedelser før man drar og kan det! Hun regnet med at jeg ikke hadde noe i mot det, "nei, overhodet ikke" så da ble det biz vestover i dag.
Sidesprang: Har lest flere steder at BA er konsekvent på operational upgrades ifht status osv. så da har sølvkortet allerede gjort meg to tjenester i dag.
Tilbake til topic: Overrasket av det, så ofret jeg T5-B-longen, gikk ned en etasje og booket en massasjetime. BA tilbyr 15min "spa-treatment" for alle i First og Biz som flyr longhaul. Ventetid 45 minutter som ble brukt i loungen, deretter en nakke/ryggmassasje på en sånn "sitte-foroverlent-stol". Hva gjør man ikke for en tripreport :colgate: Behandlingen var helt super. Etterpå var det på tide å begi seg mot B34 ved hjelp av det lille toget som fyker frem og tilbake under bakken. Avgang var om 45 minutter så T5B-loungen utgår i dag.
Etappe 2: LHR-SEA B777-200 BA049 G-VIIJ
http://anders.bjornestads.net/flybilder/scanair/2009SEA/BA/15012009076.jpg
Boardingen hadde begynt når jeg kom frem 35 min før avgang, rett ombord og ned i 15B som etter "boarding completed" på avgangstid ble til 13E da det var en ledig rad der. Flyet hadde gamle CW-seter,2+4+2-seating, men ellers som 767-turen jeg hadde i sommer (http://forum.scanair.no/showthread.php?t=35345). BA holder på å oppgradere alle B777 og 50% er ferdige, men det spiller liten rolle, begge type seter er omtrent like bra i mine øyne. Drikke servert mens vi stod på bakken, og for å gjøre oss ferdig med formalitetene:
knyttnevetesten bestått med glans
champagne-glasset 2/3 fullt (glass-glass dobbelt størrelse av SKs plastreagensrør)
Push-back on time, mye venting før takeoff, så avgårde på 09R og left-turn til FL320. Etter avgang var det den vanlige prosedyren, en pakke med diverse dill-dall, menyer og varme kluter ble delt ut. Det ble tatt opp bestilling på mat før drikkevognen kom rundt. Selv om jeg byttet sete fra 15B til 13E, så ble jeg tiltalt ved navn når de tok opp matbestilling (pluss i boka).
Det blir fisk i dag:
Starter: Smoked salmon with beetroot and horseradish cream
(Alternativ: Cannellini beans with butternut squash and fennel-scanted oil)
Salad: fresh seasonal salad
Main: Fish pie of smoked haddock, cod and prawn
(Alt 1: Braised oxtail with vegetable casserole)
(Alt 2: Liam Tomlin's pumpkin gnocchi with Fontina cheese)
(Alt 3: Chilled main course salad if smoked paprika and garlic chicken with roas seet potato)
Dessert: Orange and almond tarte with Seville orange cream
(Alt: Lancashire and Wensleydale with oatcakes and biscuits)
(Alt: Selection of fruits)
Chocolates
Så står det i sjekklistene mine - NB! Husk vin så EB får noe å kommentere :cheers:
Vin etc.:
Charles Heidsieck Brut Reserve Champagne
Hahn Estates Monterey Chardonnay (hvitvin)
Pouilly-Fumé La Moynerie 2006, Michel Redde (hvitvin)
Cline Cellars Cool Climate Syrah 2005, Sonoma Coast (rødvin)
Gigondas La Haute Marone 2007
Så nå sitter jeg her, Cathrine har hovedansvar for at jeg har det bra og Carol serverer drikke. GTen har kommet på bordet sammen med noen cashewnøtter "out of Africa".
http://anders.bjornestads.net/flybilder/scanair/2009SEA/BA/15012009077.jpg
Det er tross alt over 9 timer til jeg skal kjøre så en liten GT må man kunne unne seg. Der kom de med enda en runde, men jeg står over den, her er det service! Omtrent 50% belegg i F og CW, pakkfullt bak gardinene. Nå venter jeg bare på å bli matet, de er på vei nedover midtgangen.
Det ble rødvin til fisk i dag, og Carol (som står for serveringen) husker også hvilken vin jeg har når hun går og fyller på (enda et pluss i boka).
http://anders.bjornestads.net/flybilder/scanair/2009SEA/BA/15012009079.jpg
http://anders.bjornestads.net/flybilder/scanair/2009SEA/BA/15012009083.jpg
Hovedretten ser kanskje ikke spennende ut, men under lokket så ventet det en overraskelse. En god blanding av fisk og reker, absolutt ypperste klasse smaksmessig på fly. Var som en skikkelig god fiskesuppe under det kjedelige potetmoslokket. Yummmmmmmmmm! (Hadde lest en kommentar om det på flyertalk, ja man må være forberedt). Passerer Island og det er tid for dessert:
http://anders.bjornestads.net/flybilder/scanair/2009SEA/BA/15012009085.jpg
Passerte nordspissen av Island i 50 km/t medvind, her går det unna! På tide med blund, setene blir helt horisontale (ikke liksom-flate) og 13E er baklengssete så da får jeg hodet så vidt høyere enn beina siden flyet flyr med litt høy nese. Forskjellen er ikke merkbar denne veien (ligger jeg andre veien synes jeg det er merkbart), estimerer totalt lengde til ca 180cm på sengen, og borte ble jeg.
1.5 time før landing var det i gang med mating igjen:
Afternoon tea:
Sadwiches including chicken with tarragon mayonnaise and savoury cheese with red onion
(Alt: Marinated Feta and chilli-roasted auberginesalad)
Sweets: Orange tarte
(Alt: Plain or fruit scones served with clotted cream and strawberry preserve)
Den annonserte sconesen hadde de ikke fått med, men de hadde en liten pizza-sak de delte ut:
http://anders.bjornestads.net/flybilder/scanair/2009SEA/BA/15012009088.jpg
Etter maten ble det papirarbeid, for man slipper ikke unna den grønne lappen enda. Den hadde fått noen nye felt bl.a. "City where visa is issued", selv om det står at det er for folk uten visum. :8:
Landet en halv time før rutetid, var raskt ute av flyet og gjennom immigrasjon. Denne gang kun med fingeravtrykk av fire fingre, ikke som han foran i køen som måtte frem med alle 10. PRI-tagene funket sånn omtrent, bagen kom etter 15-20 andre kofferter og skiene kom på egen egen tralle ikke lenge etter. Så var det gjennom tollen så levere bagen (ikke skiene), ta toget til "main terminal" og plukke opp bagen igjen. Effektivt på SEA i dag. 45 min etter landing satt jeg i leiebilen hos Avis. :up:
Alle fra innsjekk på OSL via BA under veis til immigrasjon i SEA leverte til topp karakter i dag. All service var som forventet, og de aller fleste hadde et smil og en kommentar på lur.
Kursen ble satt nordover og nå sitter jeg "en eller annen plass" i tåka klar for litt skiferie før jeg treffer resten av gjengen om en ukes tid. :CAN :USA
Knallbra rapport og helt tydelig en flott opplevelse. Håper på rapporten fra SeaTac til Bellingham følger snart...
Jøss, pai på et engelsk fly! :)
Fra spøk til alvor. Så utrolg bra ut, og veldig bra rapport! Dermed er vel standarden satt for resten for denne turen da, vel? Ha en strålende uke på ski, og måtte pudderet følge deg :)
Flott rapport dette ! Ser frem til forsettelsen :)
Bizflyer
16-01-2009, 09:35
Kjempefin rapport og ekstra bra med bilder dertil!
Så på denne konfigurasjonen på Seatexpert, og det ikke store seksjonen igjen til economy class på denne 4 klasser maskinen. 14 First, 48 Biz, 40 Eco Extra og 127 Eco.
Jeg var ikke videre imponert over menyen. Fish pie med smoked haddock, eller braised oxtail er alternativet om man vil ha varm mat med fisk eller kjøtt. Det synes jeg er for dårlig. Men smaken er som kjent som baken, delt! Og det er nok derfor jeg drikker! (TGIF!!)
Oppgradering er jo alltid stas. Jeg har vel knapt hørt om noen med sølvkort som har blitt oppgradert hos SAS iallefall. Kanskje en fordel å være booket på en maskin med så få Eco seter? Det kan gi større mulighet for full Y klasse og dermed øke sjansen for oppgraderinger?
Gleder meg til fortsettelsen!!
BF:cool2
Kjempefin rapport og ekstra bra med bilder dertil!
Så på denne konfigurasjonen på Seatexpert, og det ikke store seksjonen igjen til economy class på denne 4 klasser maskinen. 14 First, 48 Biz, 40 Eco Extra og 127 Eco.
Når vanlig Eco begynner bak dør 3 så er det ikke mye igjen, nei. Samme config på en del av 747-ene. Det jeg merket meg var at det var stup fullt bak, og at BA flyr til SEA med 777 daglig og 747 en del dager i tillegg. De flyr daglig med 747 til Vanvouver så passasjergrunnalget er her ser det ut som. 50% belegg i Biz er antagelig ikke "nok", men hørte de sa at det er flighter der det er full C-klasse til SEA ja.
Jeg var ikke videre imponert over menyen. Fish pie med smoked haddock, eller braised oxtail er alternativet om man vil ha varm mat med fisk eller kjøtt. Det synes jeg er for dårlig. Men smaken er som kjent som baken, delt! Og det er nok derfor jeg drikker! (TGIF!!)
Har hatt en del "artige" matopplevelser med dem, men på en måte synes jeg det er helt greit så lenge det smaker godt. Fiksepaien var som nevnt noe av det beste jeg har smakt i luften. I tillegg har de jo enn del varm og kald mat i loungen så det er nok å velge i.
Oppgradering er jo alltid stas. Jeg har vel knapt hørt om noen med sølvkort som har blitt oppgradert hos SAS iallefall. Kanskje en fordel å være booket på en maskin med så få Eco seter? Det kan gi større mulighet for full Y klasse og dermed øke sjansen for oppgraderinger?
Tror muligens jeg kan takke tåka i London for det. Kan ha vært en del missed connections fra dagen i forveien eller lignende.
Knallbra rapport og helt tydelig en flott opplevelse. Håper på rapporten fra SeaTac til Bellingham følger snart...
Den er ganske rask: Ble tildelt en Chevrolet Equinox (http://www.chevrolet.com/equinox) hos Avis, hev inn bagasjen. Hadde planer om å kjøre I-405 nordover, men hørte på radioen at det var "complete jammed" pga ulykker så det ble I-5 nordover. Veien er jo trafikkfarlig der det går forbi BFI :o, kom en eller annen "moderne Awacs" på finale der når jeg kjørte i tett rushtrafikk så jeg turte ikke kikke p åhva det var. Det pakket seg godt på I-5 fra Seattle til litt syd for Everett, snitt på 35 mph eller noe sånn. Rushtrafikken hjemme får en litt annen dimensjon når men sitter og ser på syv tettpakkede felt med biler. Fra Everett og opp til Bellingham gikk det stort sett i 70 mph, så ingen stor opplevelse eller folk man kunne studere.
Tommy777
16-01-2009, 20:25
Saa helt klart ut som du kosa deg godt. Grattis med OP UP! I situasjoner som dette er sjansen paa aa faa en op up hos BA selvsagt stor siden de har saa mange flere premiumseter enn det mange av konkurrentene har.
Men jeg maa si meg enig i at cateringen og vinkartet til CW har tapt seg noe kraftig siden jeg reiste ofte med BA for noen aar siden.
Hadde nok valgt paien jeg ogsaa. Saa meget god ut!
Ikke rart de gir deg mye Champers. Billig er den og ikke saerlig god. Resten av vinene er ogsaa heller fra lavere hyller..
Men ett godt sete har du ivhertfall!
Hvor bodde du i Bellingham?
AirbusTrond
17-01-2009, 15:18
Fantastisk rapport. Matbilder er alltid de mest interssante for meg. Og detaljene om pensjonistene og yoghurt/rødvin gjør rapporten fullkommen!
I Bellingham ble det La Quinta, selv om dc8-ern kom kom med en annen bra hotellanbefaling i området, Fairhaven Inn. Trengte bare en seng noen timer så da var kost/nytte bedre på LQ.
Ikke rart de gir deg mye Champers. Billig er den og ikke saerlig god. Resten av vinene er ogsaa heller fra lavere hyller..
Bullshit! Charles Heidsieck er meget god, og klart best i sin prisklasse som er midt på treet til rimelig, ikke billigbillig. Tipper du forveksler den med Piper Heidsieck som er i samme prisklasse, men langt fra samme standard. Vel nok om det, skal ikke spore helt av...
Hvor tilbringes dine skidager forresten? 12 dager til jeg åker til Fernie, BC. Pudderhull uten like som mine nyinnkjøpte Rossie S6-BC skal floate på =)
Tommy777
18-01-2009, 00:27
Bullshit! Charles Heidsieck er meget god, og klart best i sin prisklasse som er midt på treet til rimelig, ikke billigbillig. Tipper du forveksler den med Piper Heidsieck som er i samme prisklasse, men langt fra samme standard. Vel nok om det, skal ikke spore helt av...
He he. Rene ord for penga.
Piper og Charles stiller begge to i den laveste/billigste enden av streamline Champagneskalaen (det du finner i hyller overalt) sammen med F.eks. Nicolas Feuillatte og Billecart Salmon. Hvilke Champers av kjente merker som er billigere enn dette, vet ikke jeg..
Helt greie Champagner alle 4, men ikke akkurat den standarden jeg forventer av Intercont Business Class.
Nicolas er den Champagnen du finner hos SAS i oekonomi klasse paa Intercont til salgs, gratis i Extra, mens man kjoerer aargangschampers foran gardinen.
Skal vaere sagt at det er langt fra alle som serverer vintage champers foran gardinen, det siste halvannet aaret har jeg sett Moet Chandon hos Qantas, Veuve hos Emirates, Jacquart Brut Mosaique hos LH, Henriot hos SAS og Laurent Perrier hos UA, alle noen faa kroner mer enn Piper, Charles og gjengen, men mye mer spennende og bedre -- etter min smak. Mens noen satser sikkert med kjente, gode og litt dyrere Champers av meget god kvalitet (Laurent, Moet og Veuve) har baade LH og SAS brukt fantasien og serverer noe som er mye mer spennende ombord.
Betegnelsen Champers er vel også ganske enkel og billig...
Tommy777
18-01-2009, 00:34
Champers= Heimbrent & Nyco :P
Hvor tilbringes dine skidager forresten?
Var innom Mt Baker i Washington, nå tilbringes det et par dager i Silver Star så får vi se hvor ferden går. Har bare en liste over skisteder, bil og kart så her er alle muligheter åpne :cool:
12 dager til jeg åker til Fernie, BC. Pudderhull uten like som mine nyinnkjøpte Rossie S6-BC skal floate på =)
Var innom Fernie for en del år siden. Fint sted så vidt jeg husker, men ikke mye løssnø de dagene vi var der. Nå har det kommet et høytrykk på plass her, så du får satse på at det flytter seg i tide til du skal bortover.
Da er ringen straks sluttet på bilturen, ble noen kilometer i bil og mange timer på ski fordelt på fire forskjellige skisteder. All planlegging etter innfallsmetoden underveis. Skal se om jeg ikke kan få med en oppsummering av knyttnevetester og mat senere.
http://www.google.com/maps?f=d&source=s_d&saddr=Seattle+Tacoma+Airport&daddr=Bellingham,+WA+to:HWY-1+E+to:Silver+Star+Mountain+Resort+to:Revelstoke,+ BC,+Canada+to:Panorama,+East+Kootenay+F,+BC,+Canad a+to:48.026672,-115.894775+to:Seattle+Tacoma+Airport&hl=en&geocode=%3B%3BFWpKBwMdNlLj-A%3BFevi_gIdY-Xk-CFbx3aKmf2_UQ%3B%3B%3B%3B&mra=dpe&mrcr=4&mrsp=6&sz=7&via=2,6&sll=48.509326,-116.564941&sspn=2.096218,7.064209&ie=UTF8&ll=49.353756,-117.597656&spn=8.24662,28.256836&z=5
:CAN :USA
Ikke verst, både Revelstoke og Panorama Mountain. Begge disse stedene har nylig vært featured på Travel channel, syns det så spennende ut. Det får bli litt lenger frem i tid for mitt vedkommende, først Fernie og muligens Castle Mountain! :D