PDA

View Full Version : God Onsdag


LN-Q
14-01-2009, 04:25
Er nå halvveis i nattevakt her i tårnet og venter på at folk skal komme å vekke opp denne flyplassen nå.... Blir noen timer på øye når jeg kommer hjem utpå morrakvisten. Ellers er det lønningsdag for fruen og det må feires med mat på bordet igjen :lol: Kanskje ikke riktig så ille men januar er en laaaaaaaaaang mnd siden lønna blir utbetalt tidligere i desember....

Ha en flott dag folkens.....

LN-MOW
14-01-2009, 04:35
Noen står opp .. noen legger seg ... her på nordsiden av Atlanta er kvikksølvet på vei mot den blå siden .. sitter og hører 'Deep Tracks' på Sirius - mye god gammel symforock på denne tiden .. nettopp ferdig med en time Beatles-covere ..

Kun en uke til Seattle .. ting begynner å falle på plass ... gleder meg stort - spesielt til et par Agate Pass Amber på pub'en på Bainbridge.

Martin
14-01-2009, 04:41
Kun to uker til Seattle ..

En på kalenderen min...

LN-MOW
14-01-2009, 04:45
faen som tiden flyr .....

Martin
14-01-2009, 04:45
faen som tiden flyr .....

Og det gjør jeg og neste torsdag :D

seilfly
14-01-2009, 06:11
Grøss... i dag er det checkride instrument som står på planen. Samme hva nå bare tiden går og det blir fort helg! Spådd 12 grader i morgen Onsdag... blir i alle fall ikke så veldig kaldt. Ellers intet nytt å melde fra vestfronten...

EB
14-01-2009, 06:56
God onsdag morgen. Litt kaldere igjen - men det skulle da bare også mangle i midten av januar. Møter og oppgaver inne og ute av kontoret - treningsøkt på morgenkvisten i dag. Ha en sprekere onsdag!

sirpjalle
14-01-2009, 08:40
God morgen fra Forus! Dagen er enda ung, er fremdeles litt tid før de fleste kommer på jobb! Nå er kaffen på pulten, forumet skal leses litt før jeg må å lage et PDMS-prosjekt sånn ferdig sånn ca i går. Vel hva gjør min ikke for en søt blondine som spør? :p

Ja ja, ha en fin dag forumister :)

ENGM 911
14-01-2009, 08:42
Er det noen som er trøttere enn meg ZZZZZZZZZzzzzzzzzzzzZZZZZ.....? Dette blir en lang dag merker jeg!

Hickok
14-01-2009, 08:46
God morgen fra Oslo. Her er jeg i ferd med å stå opp, og skal snart på kontoret. Dagen i dag går med til reiseregningskriving for mange måneder! I tillegg blir det forberedelse til to møter i morgen. Ahh, snart helg! :)

LN-Q
14-01-2009, 08:52
Er det noen som er trøttere enn meg ZZZZZZZZZzzzzzzzzzzzZZZZZ.....? Dette blir en lang dag merker jeg!

Tror jeg slår deg men jeg er på vei i seng :-)
Da jeg kjørte fra jobb lysnet det i vest...... Vi er definitivt på riktig vei :nor

zico77
14-01-2009, 08:53
God morgon frå FBU :)

No ventes våkne studenter snart inn i rommet -så då gjelder det å piske dei rundt :)

Ha ein fin dag alle saman!

Someone
14-01-2009, 09:05
God morgen fra Oslo. Møter, excel og power point på programmet idag. Forhåpentligvis har Avis klart å skaffe bilen jeg skal leie av dem slik at jeg både får flyttet kassene mine over i leiligheten og vært i Ikea ikveld. Ha en fin dag

AirbusTrond
14-01-2009, 09:10
Er det noen som er trøttere enn meg ZZZZZZZZZzzzzzzzzzzzZZZZZ.....? Dette blir en lang dag merker jeg!

Jeg høyner gjerne med et par zzz. Man blir ikke akkurat mindre trøtt av at det ikke er så voldsomt mye å ta seg til på jobben. Og nå har den søte jenta som var innleid på et av nabokontorene også blitt borte... Jeg får finne meg en stor kopp kaffe til! God dag, alle !

ClassOne
14-01-2009, 09:24
Tror jeg slår deg men jeg er på vei i seng :-)
Da jeg kjørte fra jobb lysnet det i vest...... Vi er definitivt på riktig vei :nor


Lysnet i vest?????


God morgel alle sammen:) Ha en flott januardag.

Speedbird
14-01-2009, 09:28
Tror jeg slår deg men jeg er på vei i seng :-)
Da jeg kjørte fra jobb lysnet det i vest...... Vi er definitivt på riktig vei :nor

Hvis det lysnet i vest er du definitivt trøtt .. sist jeg sjekket sto solen opp i øst! :p

Anyway..
..sitter på jobb og laseren durer inn nye numre, i dette øyeblikk på¨en puller assy til nlg cross tube.
Sendte inn ESTA-søknad i gårkveld, listet Fjelldu og meg på div flighter, og bestillt ut billetter til non-e-ticket selskapene.
Har fortsatt ca. 17000verktøy som skal lasermerkes, så har nok å gjøre i dag (og frem til slutten av Mars..).
Samtidig legger jeg opp planene for siste ID-turen, den kommer til å slå alle tidligere trip-reporter i gulvet.
På en helg er ikke RTW noe problem - hvordan blir det da med en hel uke sammenhengende i fly.. ;)
I ettermiddag blir det nok ett hyggelig møte med kollega og forummedlem DonRuud.

Ha en genial dag folkens! :D

FBU 4EVER
14-01-2009, 09:29
Skyfritt på OSL. Kun timer til "Iron Monkey" i Jersey City og en Arrogant Bastard eller to.:)

jcnorway
14-01-2009, 09:39
God morgen! Nok en fin dag værmessig i hovedstaden. Neste uke blir det nok verre.

Ingen store planer for dagen. Tar det som det kommer :)

Ha en fin dag alle sammen!

Speedbird: Ser fram til en ellevill rapport :colgate:

Dag Viking
14-01-2009, 09:45
God morgen fra Trondheim. Kaldt og mye is her, slik det har vært i det siste. I dag går turen først til Bergen og Stavanger, så til Oslo på ettermiddagen.

Jeg vil med dette trekke meg tilbake fra forumet, om det blir midlertidig eller permanent får tiden vise. Grunnene til dette er flere, men først og fremst så savner jeg den lune tonen som var her for noen år siden. Nå virker det som om det er viktigst å skrike høyest og bruke sterkest ord, og ikke å være saklig, vise til kilder eller argumentere på en skikkelig måte dersom man er uenig med noen. Det kan rett og slett virke som noen mangler folkeskikk og ydmykhet. Dette gjelder rimelig få, men de blir veldig dominerende. De fleste her inne er flinke med å komme med nyttig informasjon og holder en fin tone.

Jeg ser sikkert innom i ny og ne, men det blir slutt på å poste innlegg. Hyppigheten av innlegg har uansett vært sterkt dalende de siste månedene, av samme grunn som nevnt ovenfor.

Takk til alle som har lært meg noe om fly og flyging, og noen vil jeg sikkert se igjen når jeg begynner å fly igjen til våren.

Ha en flott onsdag!

Someone
14-01-2009, 09:53
Forhåpentligvis har Avis klart å skaffe bilen jeg skal leie av dem slik at jeg både får flyttet kassene mine over i leiligheten og vært i Ikea ikveld.

Men neida....2 dager etter bestilling, og samme dag som bilen skal hentes ringte jeg Avis for å høre om når de kunne bekrefte om jeg fikk bilen. Nei, den hadde de ikke, med mindre jeg var villig til å dra til OSL for å hente den. Kunne de ikke 1. Kontaktet meg for å opplyse om det 2. Funnet ut av det før?

Da ble Bislett redningen istedet, selv om jeg ikke får bonuspoeng:p

JoeW
14-01-2009, 09:57
God morgen fra avd. CPH - her er det overskyet, trist og kaldt, jeg er oppe og i full gang etter å ha forsovet meg så smått i morges. Ha en fantastisk dag!

Utflyttet
14-01-2009, 09:58
God morgen! For første gang i år begynner dagen på et sivilisert tidspunkt. I dag er det bare litt slapt kontor-arbeide som skal skje, og intet mindre enn brann i heimen skal få meg ut av pysjen. Ha en bedre dag på jobb!

-A

Discus
14-01-2009, 10:04
God morgen, dagen er i gang. T-23timer til jeg sitter på BA761 på vei vestover. :CAN :USA

Noen SEA-farere eller andre forumister som er på OSL i morgen tidlig for en kaffekopp eller lignende? Jeg er nok der litt tidligere enn "normalt-håndbagasje-oppmøte".

Thomas
14-01-2009, 10:05
Da håper jeg du er heldigere enn dagens BA761;

07:40 London/Heathrow AA6628 American Airlines 58 Forsinket 10:00

I London er det tåke tåke tåke, 500m sikt over hele fjøla og CAT III.

Hickok
14-01-2009, 10:08
Hmm, bare en uke og en dag igjen nå, ja! Jøss, tiden flyr. Gleder meg til den turen.

Discus
14-01-2009, 10:15
Da håper jeg du er heldigere enn dagens BA761;

Ja, krysser fingrene. Ser at de har hatt en del kluss der borte i det siste, er en grunn til at jeg ikke valgte 763, hadde blitt litt for tight. Så lenge det "bare" er 2-3 timers forsinkelse skal det nok gå bra med connection. Om jeg blir sittende i OSL-loungen eller LHRT5-loungen så spiller det mindre rolle så lenge jeg kommer meg vestover ila. dagen.

Someone
14-01-2009, 10:17
Ja, krysser fingrene. Ser at de har hatt en del kluss der borte i det siste, er en grunn til at jeg ikke valgte 763, hadde blitt litt for tight. Så lenge det "bare" er 2-3 timers forsinkelse skal det nok gå bra med connection. Om jeg blir sittende i OSL-loungen eller LHRT5-loungen så spiller det mindre rolle så lenge jeg kommer meg vestover ila. dagen.

"Trøsten" må også være at sjansen for at flyet videre er forsinket er relativt stor under slike forhold.....det er uansett strategien min på CDG om noen uker:p

Savipix
14-01-2009, 10:30
God morgon från Uppsala,

Solen skiner och jag sitter inne och arbetar inför morgondagen. Lunchen kommer att avnjutas på en av stadens Thairestauranger tillsammans med ett par nuvarande/ex kollegor. Ha en fin dag.

Bizflyer
14-01-2009, 10:32
God morgen fra KRS!

Her var det en minus på morgenquisten. Den står vi nok av. Mye is å skrape på bilen dog. Fortsatt mye å gjøre på kontoret. Så denne dagen skal nok også gå unna.

Bare trist man ikke har noen flyturer å glede seg til!

BF:cool2

Speedbird
14-01-2009, 10:41
Noen SEA-farere eller andre forumister som er på OSL i morgen tidlig for en kaffekopp eller lignende? Jeg er nok der litt tidligere enn "normalt-håndbagasje-oppmøte".

Når klokken er du på terminalen?
Kan gjerne ta en bil og kjøre oppom og hilse på? :)

Farmer
14-01-2009, 11:31
God formiddag fra Værnes hvor jeg blir sittende til 1530 i ettermiddag. SAS hadde dessverre en sjelden forsinkelse i dag som medførte at jeg mistet min morgenavgang til MJF..og da er det bare å logge seg på og ta en jobbedag her istedet.
Jeg hadde en utmerket natt på SAS Radisson på OSL , etter en ennå mer utmerket reise med TG på dagtid fra BKK til FRA i går. Interessant å se at også TG er variabel i prestasjonen i Biz. Gårdagens flyging var helt eminent, med veldig bra crew som var både blide, oppmerksomme og hadde et avslappet glimt i øyet på hele reisen. Terningkast 6 til TG i går !

Discus
14-01-2009, 11:46
Når klokken er du på terminalen?
Kan gjerne ta en bil og kjøre oppom og hilse på? :)

Tipper jeg dropper bagasjen ved 0545-0615-tiden, litt avhengig av ett par transportfaktorer som jeg finner ut av i ettermiddag.

Meldt kraftigere vind og varmere i London i morgen så sannsynlighet for tåke er liten :D

Bizflyer
14-01-2009, 12:13
God formiddag fra Værnes hvor jeg blir sittende til 1530 i ettermiddag. SAS hadde dessverre en sjelden forsinkelse i dag som medførte at jeg mistet min morgenavgang til MJF..og da er det bare å logge seg på og ta en jobbedag her istedet.
Jeg hadde en utmerket natt på SAS Radisson på OSL , etter en ennå mer utmerket reise med TG på dagtid fra BKK til FRA i går. Interessant å se at også TG er variabel i prestasjonen i Biz. Gårdagens flyging var helt eminent, med veldig bra crew som var både blide, oppmerksomme og hadde et avslappet glimt i øyet på hele reisen. Terningkast 6 til TG i går !

Lenge siden vi har fått en trip-report fra TG i biz! "hint-hint":colgate:

BF:cool2

Farmer
14-01-2009, 13:22
Lenge siden vi har fått en trip-report fra TG i biz! "hint-hint":colgate:

BF:cool2
Jaaa .. jeg vet ... Glemte dessverre kameraet hjemme denne gangen, og en TR uten bilder .. kommer ikke fra meg ;-)

KennethGS
14-01-2009, 13:24
Ahhh.... Da var det jaggu en fridag igjen gitt...

Gledelig å se at YR.no har trappet ned snøkaoset på langtidsvarslet sitt... Så for meg 60 cm snø her om ei uke i går ettermiddag... :drunk:

pilot_eb_red
14-01-2009, 13:33
Go dag fra Gjerdrum!

Dagen har gått til å lage mat på skolen , resten av dagen går til å gjøre ferdig en power point oppgave som jeg har fremføring på i mårra .. bedre sent en aldri! (har den pilot egenskapet at jeg jobber bra under stress) :P ellers blir det å trene .

Erlend

LN-MOW
14-01-2009, 13:45
-5°C
Feels Like
-11°C

... brrr .... kaffen er brygget og peisen er fyrt opp ...

Bizflyer
14-01-2009, 14:36
Jaaa .. jeg vet ... Glemte dessverre kameraet hjemme denne gangen, og en TR uten bilder .. kommer ikke fra meg ;-)

Dårlig unnskyldning!! Vi tar gjerne en TR uten bilder også! Så får du forøvrig huske kamera ved neste anledning!;)

BF:cool2

LN-Q
14-01-2009, 14:53
Hvis det lysnet i vest er du definitivt trøtt .. sist jeg sjekket sto solen opp i øst! :p

Anyway..
..sitter på jobb og laseren durer inn nye numre, i dette øyeblikk på¨en puller assy til nlg cross tube.
Sendte inn ESTA-søknad i gårkveld, listet Fjelldu og meg på div flighter, og bestillt ut billetter til non-e-ticket selskapene.
Har fortsatt ca. 17000verktøy som skal lasermerkes, så har nok å gjøre i dag (og frem til slutten av Mars..).
Samtidig legger jeg opp planene for siste ID-turen, den kommer til å slå alle tidligere trip-reporter i gulvet.
På en helg er ikke RTW noe problem - hvordan blir det da med en hel uke sammenhengende i fly.. ;)
I ettermiddag blir det nok ett hyggelig møte med kollega og forummedlem DonRuud.

Ha en genial dag folkens! :D

Da vant jeg trøtthets tevlingen denne onsdagen :lol: Det lysnet i øst ja :wow:

Egil
14-01-2009, 16:29
God ettermiddag fra sofaen hjemme!
Influensasyk, men forhåpentligvis er jeg på bedringens vei. Satser på å være tilbake på jobb i morgen ettermiddag @ MJF

Bruker dagen på å oppdatere meg på div. ting og tang . . . Har blitt mye nytt i det siste gitt :)

E!

seilfly
14-01-2009, 16:51
Mmmmm... presskannekaffe på morgenkvisten... Starbucks' anniversary-kaffe, nykvernet før kaffepressa. -Og rykende ferskt non-amerikansk brød (dvs ikke loff) fra brødbakemaskina. En fin start på en onsdag morgen. Snart helg!

Discus
14-01-2009, 19:20
I morgen blir det spennende, hadde ikke store planer om å skrive trip-report OSL-LHR med mindre det skjer noe, men det kan skje raskere enn man aner. Fikk PM fra av våre forumister med "bekymringsmelding" om BA770 (som skal komme i kveld, og ut i morgen tidlig). Eller kanskje det står to BA-maskiner der i morgen tidlig? (RAMPen - rydd plass :lol:)

Takk for tips! Kanskje det blir tripreport allikevel :8:

(Nå har estimert ankomst endret seg fra 03:00 til noe litt bedre så det er jo håp.)

Thomas
14-01-2009, 19:33
Ser ut som de som skal ut på 769 ikveld blir rimelig forsinket utifra OSL hvertfall..

Discus
14-01-2009, 19:35
Ser ut som de som skal ut på 769 ikveld blir rimelig forsinket utifra OSL hvertfall..

Og LHR er nattestengt så da spørs det vel kanskje hva som skjer med den også. Vel, vel, det er slike ting som gjør livet spennende.

OJB
14-01-2009, 19:55
God kveld godtfolk,
Da er arbeidsdagen over for mitt vedkommende.
Den startet 05.15 hjemme i Tananger på vei ut til Sola .
Igjen ble det SK4002 og LN-BRR over fjellet i flott vintervær.
Regner med at det er en av mine siste turer med -BRR.
En lang dag går mot slutten og det er tid for å trekke seg tilbake til hotelleriet.
Morgendagen kommer med nye møter i en hektisk hverdag , men det er kjekt.
Ha en fin kveld forumister.

Tommy777
14-01-2009, 21:03
God ettermiddag fra Chicago. Her laver det videre ned. Bikkja var litt sjuk og kasta opp paa ettermiddagen og kvelden i gaar saa jeg valgte aa tilbringe morran hjemme. Ser ut som at ting er tilbake til normalen og at hun er i flott form igjen i dag.

Her blir det aa gjoere klar 300 sider med kontraktpapirer for innsendelse til hovedkontoret i California i dag, litt av en avtale vi rodde i land i gaar!

Dog utrolig irriterende at arbeide skal komme i veien for internetsurfing.. :P