PDA

View Full Version : Hotell i BKK

Savipix
10-01-2009, 23:15
Hej resvana forumister!

Sitter och funderar på en tur till BKK i antingen april, juni eller september till Bangkok och tänkte höra om någon har tips på bra och relativt centralt belägna hotell till rimliga priser (till en stackars student/SAS anställd).

Tack på förhand!

Bizflyer
10-01-2009, 23:29
Prøve www.stablelodge.com

Utmerket lite danskdrevet hotell som ligger et steinkast nede i en soi på sentrale Sukumvit road. Koster ca 1500 bath. Så har de danmarks beste danske kro på hotellet til latterlig lave priser. Halvmeter lang smørrebrødsliste hvor smørbrødene koster 10-20 kr og du må ut med en hundrelapp for tilsvarende i København.
De har også thai mat på menyen dersom du heller foretrekker det.
Hotellet er også bare et steinkast fra metroen som tar deg enkelt rundt omkring, og kveldsmarkedet på Sukumvit road er alltid moro å shoppe på. Pruting er et must. Min favoritt skredder ligger også rett rundt hjørnet.
Det er iallefall min favoritt. Hotellet har også en flott hage og svømmebasseng, skal jeg huske å si!

Bare si fra om det er flere opplysninger om dette du trenger!

BF:cool2

Savipix
11-01-2009, 08:40
Tack!

Det är inte den som hette Little Mermaid (eller liknande) på min tid där i början på 90-talet?

gardkarlsen
11-01-2009, 12:21
Hei

Rimelig er et relativt begrep :-) Kan du si noe om hvor mye du hadde tenkt å betale pr. natt?

Se ellers mitt Bangkok reisebrev med bilder og linker på min hjemmeside http://gardkarlsen.com/Bangkok_trip_report_2007.htm

Bizflyer
11-01-2009, 14:19
Tack!

Det är inte den som hette Little Mermaid (eller liknande) på min tid där i början på 90-talet?

Det vet jeg ikke. Men standarden på rommene er helt ok. Jeg har pleid å ta et superior rom. Men de vanlige er også helt greie. Superior er litt større. Alle rom har balkong og selve hotellet ligger inne i en liten hage midt i storbyen. Får litt følelse av å være nær stranda selv om man er midt i byen. Så det er en glimrende kombinasjon.

Har bodd 5-6 andre steder i BKK også tidligere, og det har kostet både mye mer og litt mindre, men jeg står fortsatt på at Stable Lodge er det stedet jeg kommer til å bruke fremover i BKK.

jcnorway
11-01-2009, 15:22
Jeg skal bo på Park Plaza Sukhumvit Bangkok (http://www.parkplaza.com/hotels/thabgksv) i februar og har lest mye positivt om denne. Så får man se om det man har lest harmonerer med faktiske forhold :)

Farmer
12-01-2009, 14:03
Prøve www.stablelodge.com

Utmerket lite danskdrevet hotell som ligger et steinkast nede i en soi på sentrale Sukumvit road. Koster ca 1500 bath. Så har de danmarks beste danske kro på hotellet til latterlig lave priser. Halvmeter lang smørrebrødsliste hvor smørbrødene koster 10-20 kr og du må ut med en hundrelapp for tilsvarende i København.
De har også thai mat på menyen dersom du heller foretrekker det.
Hotellet er også bare et steinkast fra metroen som tar deg enkelt rundt omkring, og kveldsmarkedet på Sukumvit road er alltid moro å shoppe på. Pruting er et must. Min favoritt skredder ligger også rett rundt hjørnet.
Det er iallefall min favoritt. Hotellet har også en flott hage og svømmebasseng, skal jeg huske å si!

Bare si fra om det er flere opplysninger om dette du trenger!

Hei Biz. Gikk meg en sving nedover til dette lille hotellet i ettermiddag, og dette ser da virkelig herlig og koselig ut. Der er det mye for pengene, med frokost, gratis WLAN og greie rom. Tror jammen at jeg selv kan tenke med dette neste ang jeg er i byen, og må betale kalaset selv.

Denne gangen bor jeg på Westin Grande Sukhumwith, som også ligger meget greit plasser. Flotte rom, basseng, spa avdeling og trimrom, men dyrt som fy dessverre. Kan absolutt anbefales om man vil bo råflott!

gardkarlsen
12-01-2009, 14:18
Hei

Men det virker som om de litt mindre kjente hotellkjedene også setter ned prisene for å kjempe om de turistene som kommer til Thailand. F.eks. kan en få et rom på 5 stjernes Grand Millenium Sukhumvit for 3600 THB på http://asiatravel.com/thailand/prepaidhotels/millennium_bkk/index.html ...det tilsvarer vel 730 kroner. Jeg tror jeg muligens kommer til å teste ut dette hotellet neste gang jeg er innom Bangkok. Det ligger rett ved Asok skytrain stasjon og en subway stasjon og dermed er det veldig lett å komme seg rundt :-)

Bizflyer
12-01-2009, 16:52
Hyggelig å høre det Farmer!
Det er et virkelig koselig sted og det er value for money!
Westin Sukumvit er jo i gangavstand fra Stable Lodge om jeg ikke husker feil? Det flotte hotellet som er bygd sammen med kjøpesenteret?

Gard: hvorfor betale 3 ganger så mye for å bo på et kjedelig internasjonalt hotel når man kan få mye mer glede for pengene på Stable Lodge!

Selv hadde jeg heller bodd på Stable Lodge enn på et kjønnsløst stort kjedehotell selv om jeg ikke betalte selv. På rommet skal man jo bare sove allikevel, det er jo alt det andre rundt som spiller inn. Har fortsatt tilgode å finne en restaurant eller bar på et av de store kjedehotellene som jeg synes er koselig!

Men smaken er som kjent som baken - delt!

BF:up:

gardkarlsen
12-01-2009, 19:45
Hyggelig å høre det Farmer!
Gard: hvorfor betale 3 ganger så mye for å bo på et kjedelig internasjonalt hotel når man kan få mye mer glede for pengene på Stable Lodge!
BF:up:

hehe...sant det. Nå er det vel ikke 3 ganger så dyrt på men det er jo bare detaljer. Jeg liker meg godt på flotte, nye hoteller med moderne rom og alle fasiliteter :D Men jeg er enig i at hoteller ikke pleier å ha restauranter og barer som funker så jeg pleier alltid å gå ut for å spise middag :-) Men jeg må innrømme at jeg synes det er deilig med litt luksus når det gjelder hotell :)

Savipix
28-01-2009, 15:15
Stämmer det verkligen att det inte går att få frukost på Radisson i BKK!?

Bizflyer
28-01-2009, 15:43
Stämmer det verkligen att det inte går att få frukost på Radisson i BKK!?

Sier som Jokke (& Valentinerne):

Å spise frokost er en middelalderskikk!
Jeg ha'kke tid til den slags dritt :colgate:

Skal du opp så tidlig om morgenen da???

Du får iallefall frokost på Stable Lodge!!