VC-10
19-02-2005, 12:12
To spørsmål til dere som vet litt om flåteutnyttelsen hos nye SAS:
1) Hvordan er fordelingene mellom flyvninger mellom de skandinaviske land; Er det slik at SAS NO, DK og SE fordeler flyvningene fifty/fifty, eller følger de en annen fordelingsnøkkel?
2) La oss si at en utenlands-rute får så stort belegg at SAS Braathens trenger større kapasitet enn hva 737-800 klarer, til en destinasjon der det er slot-restriksjoner (f.eks. OSL-LHR der vi har sett 767 tidligere);
Vil man da kunne benytte A-321 fra SAS DK (eller 330 :wow: ), eller må SAS Braathens ut og skaffe seg større fly på egenhånd?
;) VC-10
Beklager hvis dette tema har vært oppe tidligere, men jeg kan ikke huske å ha sett det!
1) Hvordan er fordelingene mellom flyvninger mellom de skandinaviske land; Er det slik at SAS NO, DK og SE fordeler flyvningene fifty/fifty, eller følger de en annen fordelingsnøkkel?
2) La oss si at en utenlands-rute får så stort belegg at SAS Braathens trenger større kapasitet enn hva 737-800 klarer, til en destinasjon der det er slot-restriksjoner (f.eks. OSL-LHR der vi har sett 767 tidligere);
Vil man da kunne benytte A-321 fra SAS DK (eller 330 :wow: ), eller må SAS Braathens ut og skaffe seg større fly på egenhånd?
;) VC-10
Beklager hvis dette tema har vært oppe tidligere, men jeg kan ikke huske å ha sett det!