PDA

View Full Version : Oslo-København-Oslo

EB
09-01-2009, 05:56
Nå blir jeg snart hentet av Oslo Taxi som skal kjøre meg til Flytoget som igjen frakter meg til OSL hvor SAS Danmark skal fly meg til København. I løpet av helgen kommer rapport fra både tilbringertjeneste og fly...blir vel også en rapport fra Skt Petri.

EB
11-01-2009, 15:03
Oslo Taxi hentet meg hjemme fredag morgen og tok meg raskt ned til Byporten/Oslo S - i en ren og pen bil - til forskjell fra de fleste andre taxiselskapene i Oslo.

Gjennom Oslo S hvor jeg rakk en kaffe på 7-11 og ut på perronegn og raskt opp til OSL. Fort ut og raskt opp til ledig automat for bag-tags og rett til bag-drop med en 2-3 passasjerer foran oss. Ingen foran oss i Fast Track - men lang kø i vanlig sikkerhetskontroll. Litt shopping før vi gikk til gate 32 og en MD87 som ventet på å ta oss til København. Godt med folk ombord - alle møtt av et meget hyggelig dansk crew og push-back 5 minutter før rutetid. Den eldre kvinelige pursrer`n informerte både om flytype, antall seter, flytid og servicekonseptet. En god froksot ble servert - ost, skinke, syltetøy og det SAS er utrolig bra på - varme rundstykker. Nå var det også en ferskpresset juice i pakken - nam nam. Kaffe med påfyll og så landet vi på Kastrup.

Bagasjen kom etter 14 minutter...

En skitten og innrøkt Taxa tok oss inn til Skt Petri hvor vi fikk sjekke inn med en gang. Så bar det rett i lunsjmøte på Cafe Victor - en favoritt blant oss vanlige og også blant danske royale...

I dag var det nok en skitten Taxa som tok oss ut til Kastrup og også her var det ledige automater og her gikk vi rett til bag-drop og videre til Fast Track. Da Oslo maskinen skulle gå fra B3 valgte vi å droppe SAS Loungen - shoppet litt i tax-free butikken og gikk heller i Diners Loungen hvor det ble Ramløsa og kaffe. Boarding 12:00 til 12:15 avgangen og jeg var redd vi skulle bli forsinket - men dørene ble lukket og vi pushet bakover 12:16 - absolutt akseptabelt. Det var LN-RRE som stod ved agten - og dermed fikk jeg min første tur med SAS sin 737 med winglets. Interiøret falt ikke i min smak - skittenlyseblå seter og ikke så freshe vegger gjør sitt til at jeg lengter tilbake til de mørke, mørkeblå setene som komme med Janne Stripene...

Vel ombord hos SAS Norge fikk vi foran en utrolig god pasta og kyllingsalat (spicy), sjokolade og kaffe. Ble mer Ramløsa - selv om bilen ikke ventet på meg her i Oslo - helt greit å fly uten alkohol også.

Landet 13:30 i skikkelig tykk tåke etter en forholdsvis bumpy flytur/innflyvning. Gjennom Tax-free butikken (som ikke lar deg kjøpe mer enn kvoten - så derfor stoppet i tax-free butikken på CPH) via selvbetjeningsautomaten for fortolling og dermed kom bagasjen med pri-tag og jeg rakk Flytoget med 1 minutts margin. På Oslo S/Byporten er det sjelden man finner en Oslo Taxi så nå ble det en litt sliten Taxi 2 som med hjelp av meg fant veien hjem til Ris.

Nå er det helg!

oddi
11-01-2009, 15:11
OBS Det var LN-RRE som stod ved agten skulle ikke dette være gaten ?? ellers en super tripreport EB !!!

Tommy777
13-01-2009, 04:38
Ferskpresset juice??? I all verden.

Ikke noe plast paa frokostboksene til SAS! Well done!

Hoertes ut som en hyggelig tur. Takker!

Blackhawk
14-01-2009, 14:10
Flott og grei trip-report dette ja, og ferskpresset juice var
jommen ikke dårlig - SAS/DK imponerer der ja.

FlightDeck
14-01-2009, 15:44
Takk for fin rapport. Air Europa-interioeret er ikke pent, og om noen aar vil de nok angre paa at de "valgte" lyseblaa seter. Men du angrer neppe paa at du valgte SK Economy Extra fremfor DY fullpris?

EB
14-01-2009, 18:29
Riktig - valget angrer jeg ikke på - men jeg har heller ikke glemt at neste innenriks reise blir 100% DY.