PDA

View Full Version : Torsdagsmorgen

Egil
08-01-2009, 05:34
God morgen godt folk!

Er allerede på min andre kaffekrus for "dagen" her jeg sitter på MJF og forbereder morgenavganger til nord og sør. Det snør og vinden blåser friskt. Nesten så jeg er glad jeg skal ha innearbeid i dag ^_^

Ellers fint lite planer for dagen. Blir her til 1445 så tar vi det derifra!

E!

Utflyttet
08-01-2009, 05:46
God morgen, her er vi snart ferdig med siste dagen i den store admin-uken. Ting lysner, papirhaugene er betraktelig mindre og det ser ut til å bli en halv frihelg. Er ferdig med nattens tredje kanne med te, og har bare en eneste oppgave igjen, og så er det seng.

-A

EB
08-01-2009, 06:35
Det er torsdag - om den er god eller ikke tørr jeg ikke kjennet etter... Nå er det en liten tur på kontoret før jeg drar til Lillestrøm og Reiseliv 09. Ha en bedre torsdag!

Someone
08-01-2009, 07:59
God morgen fra Oslo. Her har det visst kommet 1-2cm med snø i løpet av natten. I ettermiddag blir det å se på sofa og TV, og ikveld blir det å våge seg en tur på Ikea. Ha en fin dag

Rob Mulder
08-01-2009, 08:00
Hi EB

Da ses vi vel kanskje på Reiselivsmessen. Jeg skal dit idag også.
Imorgen er det avreise med KLM til Amsterdam for besøk til to reiselivsmesser i Nederland. Tilbake med KLM på onsdag. Det blir vel litt tid på onsdag til å besøke Aviation Hobbyshop i Aalsmeer.

sirpjalle
08-01-2009, 08:25
God morgen fra Stavanger, kaffekopp nr to er unnagjort :)

Ha en fin dag :)

Discus
08-01-2009, 08:33
God morgen herfra. Arbeidsdagen er i gang, og en ny kaffekopp gjør at man tar en kikk innom her også. Mest "FoU-aktivitet" i jobbsammenheng i dag, det ebtyr nok en del surfing og kaffedrikking. Ha en fortreffelig dag.

FBU 4EVER
08-01-2009, 08:49
God morgen fra OSL. IAD calling!
Ha en fin dag!

jcnorway
08-01-2009, 08:57
God morgen!

Reiselivsmessen til helgen frister, men spørsmålet er om man er villig til å betale 120 kr pr. pers. for å få prakket på seg flere kilo med diverse markedsmateriell :p Har fått gratisbilletter tidligere år, men i år har jeg ikke sett noe til dette... Får lese litt redaksjonell omtalte av messen når det nærmer seg helgen. Nettavisene pleier å være på plass på fagdagene for å gi publikum en forsmak :)

Ellers ingen store planer for dagen bortsett fra det vanlige på kontoret.

Ha en fin dag!

CK
08-01-2009, 09:04
god torsdag fra STO. Her var det nesten ti blå på morgenkvisten, og det ble kaldt på ørene påv ei til kontoret i dag. Men, med "Radioresepsjonen" på podcast på øret gikk det bra. I dag blir det et par telefonmøter og mye excel, en kaffe med en god kollega som forlater bolaget og en tur inn til Stockholm sentrum for å bidra til den svenske økonomien.

LN-Q
08-01-2009, 09:17
God Torsdag morgen...
Siste arbeidsdag i kveld før jeg tar ( meget velfortjent ) 4 dager fri....
Håper RAMPEN snart kommer seg på bena igjen, du er savnet....

Prosjekt soverom står på planen denne helgen og jeg håper jeg kan flytte inn i løpet av helgen :-)

Ha en fin en....

zico77
08-01-2009, 09:30
God morgon frå Trondheim :)

Då kom væromslaget, og snøen er godt i gang med å renne bort ;) Greit så lenge ein ikkje bruker bil eller er ute :)

Ha ein vannrik dag!

Hickok
08-01-2009, 10:07
God morgen fra Sjursøya. Her har vi vært uten strøm i en drøy time nå. Hobbyelektrikeren (les meg) var runden rundt over alt, men fant ingen feil. Sjekket alt som var av sikringsskap, men ikke faen. Ringte så en skikkelig elektriker, og han kom og slo på jordfeilbryteren....... Så nå er det strøm og varme her! :)

Blubird
08-01-2009, 11:14
Ringte så en skikkelig elektriker, og han kom og slo på jordfeilbryteren....... Så nå er det strøm og varme her! :)

Helt på høyde med å huske på å plugge i stikkontakten på f.eks. PC'n. :lol:

Her er forøvrig alle brytere i riktig posisjon, og morgenmøte og opptil flere kaffekopper er allerede historie.
Hvitt på bakken og grått på himmelen i dag, midt i mellom er det ca. 1 plussgrad sist jeg sjekket.

JetBlue
08-01-2009, 11:19
God dag! Forkjølelsen sitter ennå godt i kroppen, men jeg føler en viss lettelse, så jeg håper at dagen blir bedre enn i går. Ser forøvrig at temperaturen er på vei opp, så mildværet er vel på vei.

Det blir en rolig dag!

Bizflyer
08-01-2009, 11:28
Så var det blitt lunsjtid på jobben. Tilbake igjen på kontoret etter 3 dager i sykesengen. Går greit foreløpig, men fikk bare 3 timer søvn i natt og det merkes nok etter lunsj. Best å ha mye å henge fingrene i så ikke Jon Blund får overtaket.

BF:cool2

Martin
08-01-2009, 13:19
G'torsdag fra OSL.

Konstaterer 2 uker til jeg skal ut å fly, samt prøve et produkt i flybransjen jeg aldri har prøvd før. Begynner å glede meg sånn ca. nå :D

Konstaterer også at enkelte begynner å komme tilbake fra sykesenga, mens andre har fått bekreftet hvor lenge de skal ligge der.. Hadde hvertfall vært ålreit om alt var på skinner til den 22nde, så jeg ikke trenger å ha dårlig samvittighet når jeg sitter på noen-og-tredvetusen fots høyde og nipper til champagnen :D

God torsdag ønskes resten.

ENGM 911
08-01-2009, 13:39
Da begynner første arbeidsdag for meg i 2009 i ettermiddag. Håper på en myk start.

Discus
08-01-2009, 13:40
Du minner meg på noe, Martin :CAN :USA

Om en uke sitter jeg i loungen på LHR T5 og venter på BA49 :colgate:

LN-FHU
08-01-2009, 13:56
G'torsdag fra OSL.

Konstaterer 2 uker til jeg skal ut å fly, samt prøve et produkt i flybransjen jeg aldri har prøvd før. Begynner å glede meg sånn ca. nå :D

Martin da....du kunne jo fått prøvd et litt bedre produkt for ca et år siden....:p :p :p (sorry , kunne ikke dy meg ;) )

God formiddag fra nord-trøndelag. Det regner og blåser litt. Drittvær egentlig

Har kommet meg litt etter 3 dager under dyna med til tider kraftig rennarumpe....ugh... Bedre nå heldigvis :)

Ha en strålende dag folkens :nor :nor :nor

Martin
08-01-2009, 14:32
Martin da....du kunne jo fått prøvd et litt bedre produkt for ca et år siden....:p :p :p (sorry , kunne ikke dy meg ;) )

Morsom du, Frode :D

Business har jeg prøvd over dammen, men med CO.. Denne gangen har jeg helgardert, og betalt for Eco Extra. Så strengt tatt har jeg prøvd noe bedre enn det jeg skal fly om to uker, dog hos et annet selskap..

Du da Frode? Blir du med over i år?

LN-MOW
08-01-2009, 14:36
G-g'morgen fra det dype soer ..... her er det seks roede paa papiret, men det faktiske er noe lavere ... vinden fra Chicagosibirsk er her igjen ... :p

Guttungen er droppet paa skolen, og jeg sitter og tar meg av et par private ting foer jeg kaster meg ut i rushtrafikken opp trappen og inn paa kontoret. Naa skal foerst kattemat bestilles, og saa skal WIAS faa overta energien min. Det som maatte vaere igjen ... fortsatt tett i hodet, og stemmen hoeres ut som Bonnie Tyler blandet med en sirkelsag ...

Martin
08-01-2009, 14:52
fortsatt tett i hodet, og stemmen hoeres ut som Bonnie Tyler blandet med en sirkelsag ...

Så da blir det "It's A Heartache" på karaoebar i Seattle om to uker? :D

Hickok
08-01-2009, 15:06
Yikes! Nå har jeg brukt 20år på å prøve å viske den sangen ut av hjernebarken! Takk skal du f***** meg ha. :(

jcnorway
08-01-2009, 15:26
Regner med at det vil komme diverse SEA-tripreports i begynnelsen av februar? Er vel en del forumister som skal reise til SEA på Scanair julebord så jeg ser fram til mange bra tripreports med ulike selskaper, routinger og serviceklasser :)

Martin
08-01-2009, 15:34
Regner med at det vil komme diverse SEA-tripreports i begynnelsen av februar? Er vel en del forumister som skal reise til SEA på Scanair julebord så jeg ser fram til mange bra tripreports med ulike selskaper, routinger og serviceklasser :)

Skal du ikke se bort i fra.. ;)

I kjent Martin-stil begynner jeg vel allerede kvelden før...

jcnorway
08-01-2009, 15:37
Alltid morsomt med live-rapporter :thumbup

Tenk om man hadde hatt tilgang til internett ombord... Live tripreport fra 30 000 ft ++ hadde vært stas :colgate:

Martin
08-01-2009, 15:39

Tenk om man hadde hatt tilgang til internett ombord... Live tripreport fra 30 000 ft ++ hadde vært stas :colgate:

Det fantes jo før.. Farmer har vel bl.a. en del God-morgen-tråder på samvittigheten som han startet i omtrent den høyden mellom CPH og BKK et sted...

jcnorway
08-01-2009, 15:41
Det var tider det ja:) Regner med at Mobilt Bredbånd ikke er såååå bredt og mobilt :p

Speedbird
08-01-2009, 15:45
Og det kommer vel en trip-rapport fra meg ett stykke ut i Mai.. ;)

Ellers..
..god dag folkens!
Er vel litt sent å skrive i denne tråden siden jeg har vært her i snitt en gang i timen i hele dag.
Er på jobb som vanlig, og holder på å merke torquemetere med lasermaskin (Universal V-460).
Kom faktisk 1min for sent på jobb i dag - begynte på "apporach checklist" da jeg passerte flymuseet på vei til jobb,
og der hadde jeg pokkern med glemt igjen ID-kortet på bordet hjemme..
..la dieseldyret bredt i rundtkjøringen ved Jet'en og satte ny rekord OSL-Maura i for vinterhalvåret (men alikevel bare 70sek tregere enn hva jeg klarer om sommeren), er jo viktig å kjøre forsiktig når det er glatt.

Har siste legemet i laseren nå, så er det hjemover.

Ha en fortsatt flott dag folkens! :)

Martin
08-01-2009, 15:53
Har legemet i laseren nå, så er det hjemover.

:wow:

*fyllepå*

Speedbird
08-01-2009, 16:01
Ja - det ligger faktisk film på durøret av folk som tatoverer seg med denne maskinen.
Hadde det ikke vært for "Smart Filter'et" til SAS kunne jeg ha linket.

Men jeg mente det metalliske legemet, selvom du ga meg en idé der.. *hmm* ;)

LN-FHU
08-01-2009, 16:06
Morsom du, Frode :D

Du da Frode? Blir du med over i år?

Nei blir ikke SEA iår dessverre:(. Leilighet og ny bil har tappet reservene.Planlegger dog et besøk til "the windy city" aka Chicago i februar sammen med et par kompiser.Blir forhåpentligvis på SK-Biz fra ARN.....

Dokker får ha det artig, ta et par tequila for meg også ;)

LN-MOW
08-01-2009, 16:34

Med litt (vel - kanskje litt mer enn det) flaks blir det direkteoverføring fra min tur ATL-SEA på Delta F .. kryss fingrene!

Tommy777
08-01-2009, 17:16
Har noen poster med Connexion by Boeing paa samvittigheten ogsaa, posta til og med en tripreport derfra ;-) Post # 10 http://forum.scanair.no/showthread.php?t=14433 Bilde av live laptop er det ogsaa ute i rapporten

God morgen fra Chicago!

Her er det 6-7 blaa, sol fra skyfri himmel gjoer dagen mye bedre. Kommer din vei, LN-MOW.

Morgendagens tur til MSP er flyttet til Mandag kl 0645 :P, blir over der til tirsdag, deretter flyr man til DTW paa torsdag, dagstur... Busy neste uke mao.

I dag blir det kontordag foer man karrer seg hjem til bikkja og bestiller Pizza. Fruen skal ut aa spise med en venninne i kveld

AirbusTrond
08-01-2009, 17:57
God aften fra Gamle Oslo. Da ble det ikke noe fakkeltog for fred for meg likevel i dag, og når man ser bildene på TV2 Nyhetskanalen, så er det kanskje like greit å holde seg unna tåregassen i sentrum....

Bizflyer
08-01-2009, 18:28
God aften fra Gamle Oslo. Da ble det ikke noe fakkeltog for fred for meg likevel i dag, og når man ser bildene på TV2 Nyhetskanalen, så er det kanskje like greit å holde seg unna tåregassen i sentrum....

Visste ikke at du var gammel Blitz'er? ;)

AirbusTrond
08-01-2009, 18:41
Blitzere går vel heller sjelden i fakkeltog, de har sine egne former. Dette er et fakkeltog arrangert av en rekke humanitære organisasjoner, etter et privat initiativ. Det er ingen ensidig støtte av noen av partene.

Tommy777
08-01-2009, 18:44
Visste ikke at du var gammel Blitz'er? ;)

Insinuerer du at Stein Lillevolden gjemmer seg bak aliaset AirbusTero?? :p

LN-MOW
08-01-2009, 19:11
Blitzere går vel heller sjelden i fakkeltog, de har sine egne former.

... ja, det er vel en diplomatisk måte å si det på .... :rolleyes:

Bizflyer
08-01-2009, 19:37
Insinuerer du at Stein Lillevolden gjemmer seg bak aliaset AirbusTero?? :p

Kan AirbusTero egentlig være en omskrivning av AirbusTerror?:8:

Egil
08-01-2009, 20:09
Og slik kan det gå når værgudene er sinte...

RUTE AVGANG TIL TID STATUS ÅRSAK
WF 0730 Sandnessjøen - Bodø 06:20 Flyet gikk 06:44 WO
WF 0739 Namsos - Trondheim 06:32 Innstilt WEAT
WF 0737 Trondheim 10:17 Innstilt WEAT
WF 0734 Mo i Rana - Bodø 10:36 Innstilt WEAT
WF 0756 Mo i Rana - Bodø 16:46 Innstilt WEAT
WF 0733 Sandnessjøen - Trondheim 17:04 Innstilt RUNW
WF 0755 Trondheim 19:43 Innstilt RUNW
WF 0744 Bodø 22:10 Innstilt RUNW

Og i tillegg ble WF735 reroutet til SSJ i kveld tror jeg, så morgenavgangen til BOO kl 0620 i morgen er også innstilt...

:cry:

E!

AirbusTrond
08-01-2009, 20:39
Kan AirbusTero egentlig være en omskrivning av AirbusTerror?:8:

Huff & huff. Stein Lillevolden bor 50 meter nede i gata her, og det holder for meg.... :o