PDA

View Full Version : Spørsmål om seating på SAS IC

Martin
07-01-2009, 23:22
Var kjapt inne på sas.no, og gjorde en dummybooking for SK937 torsdag 22/1. Kom til der man kan velge sete, og så nå at blandt de setene som fortsatt er ledige i Economy Extra, er andelen midtseter veldig høy. Er to ledige viduer samt en midtgang på den fremste raden, samt tre vindusseter lenger bak. Er i utgangspunktet et av disse tre lengerbak jeg kan tenke meg.

Jeg bestilte via Widerøe.no, og har aldri lagt inn noe seteønske noe sted.
Er det sånn at et av de setene som er opptatt er "mitt" sete, og at jeg automatisk har fått tildelt et? Eller får jeg satse på at et av de tre(!!) setene som er aktuelle for meg fortsatt er ledige når jeg sjekker inn?

(Evt. om det finnes noen her som kan hjelpe meg med å reservere et sete??)

JoeW
07-01-2009, 23:26
Jeg innbiller meg du kan chatte med noen på wideroe.no/ringe dem og få dem til å reservere et sete for deg..

Tommy777
07-01-2009, 23:35
Du kan ringe SAS og be om at de plukker ett sete til deg der. Rad 14 paa Economy Extra er den suverent beste raden. Ubegrenset plass til beina og gardin til business lengre frem

Tror at SAS blokkerer vindussetene paa rad 14, de blir tilgjengelig naar du sjekker inn paa OSL

Martin
07-01-2009, 23:37
Du kan ringe SAS og be om at de plukker ett sete til deg der. Rad 14 paa Economy Extra er den suverent beste raden

Det er den første raden? Jeg skal være helt ærlig å innrømme at jeg har dårlige erfaringer med sånne første-rader: Brettet som kommer opp av armlenet sliter litt med å komme seg rundt magen min...

Tommy777
07-01-2009, 23:39
Dette er helt andre seter paa Extra og alle setene paa alle radene har bord i armlenet som paa business

http://www.johnnyjet.com/images/PicForNewsletterEWRtoCPHJune2006SASEconomyExtra.JP G

Trust me, den foerste raden er mest privat og suveren i forhold til resten

14 A, that's the ticket!

Discus
07-01-2009, 23:39
EDIT: Det beste som jeg liker med første rad er videoen i armlene, da kan jeg justere den som jeg vil uavhengig av hva personen foran finner på

Martin
07-01-2009, 23:53
Dette er helt andre seter paa Extra og alle setene paa alle radene har bord i armlenet som paa business

http://www.johnnyjet.com/images/PicForNewsletterEWRtoCPHJune2006SASEconomyExtra.JP G

Trust me, den foerste raden er mest privat og suveren i forhold til resten

14 A, that's the ticket!

Hmm.. Ser bildet av brettet på midtsetet på rad 16 der.. ser jaggumeg sånn ut.. Hvordan er forresten armlenebrettene på disse setene vs. de jeg har prøvd på 737?

Vel vel.. Har nå fått bekreftet at jeg sitter på 16A begge veier, så da slapp jeg hvertfall å frykte midtsete..

Tommy777
08-01-2009, 00:54
Dette kommer ikke til aa by paa noe problem

Her er maalene:

Longhaul:
SAS Business: 20,0" (samme som CO sitt gamle business sete som du proevde til EWR)
SAS Economy Extra: 18,3"
SAS Economy uten bord i armlenet: 17,7"

737 uten brett i armlenet: 17,3"

Tommy777
08-01-2009, 00:57
PS! Se om du kan fikse deg 14A naar du sjekker inn. Du kommer ikke til aa angre

Eriksan
08-01-2009, 00:58
Hei Martin. Har lastet opp et par bilder som jeg tror er kjernen i det du er ute etter her. Bildene er fra CPH-SEA i jan-08 og bildene er tatt fra sete 16F og illustrerer benplassen og ikke minst brettene!

Værsågod

Erik

Tommy777
08-01-2009, 00:59
som du er av Erik sine bilder, skal du legge paa deg ett par hundre kilo for at det skal bli noe problem med plass til magen ;-)

Martin
08-01-2009, 01:00
Takk, Erik. Brettene er altså av typen armlenebrett lenger bak også.. Da tror jeg jeg skal prøve meg på rad 14 allikevel.

Tommy: Den er faktisk ledig på setekartet begge veier, så den blokkeres nok ikke..

Tommy777
08-01-2009, 01:05
Har ikke reist i betalt ekstra paa over ett aar, foer den tid blokkerte de deler av rad 14

Martin
08-01-2009, 01:09
Både A og H, faktisk, begge veier.. Er ingen vesentlig forskjell på de to?

Gjør et forsøk på 14A, så får me sjå ;)

Åssen er det forresten å komme seg forbi sidemannen om en sitter på rad 14?

Edit: Fikk akkurat greie på at 14A var reservert for infants fram til innsjekk.. Vi får prøve da..

Tommy777
08-01-2009, 01:16
Ingen problem aa komme deg forbi sidemannen naar du sitter paa rad 14, saerlig ikke paa nye Economy Extra (produktet ble revampet med mer benplass og fothvilere da SAS satt nye C seter inn i 330/340). I tillegg til at det er veldig privat paa vindussetene, er det den viktigste grunnen til at man sitter der.

Ingen forskjell paa A og H, men jeg foretrekker aa sitte paa venstresiden av en eller annen merkelig grunn.. Du er jo foerst av flyet etter business naar du sitter paa rad 14, noe som kan vaere greit. Doer 2L er jo rett foran deg

Martin
08-01-2009, 02:02
Jeg ser man får champis der og?

Tommy777
08-01-2009, 02:08
Jepp. Ekte saker, Nicolas Feulliatte, Brut Reserve Particuliere

http://www.feuillatte.com/home_en.php#champagnes/indispensables/25

Helt kurrant billigchampers

Martin
08-01-2009, 02:10
Har smakt den BA hadde, i september for snart halvannet år siden og falt vel ikke så veldig for den smaken.. Vi får prøve SAS sin og sammenligne.. ;)

Tommy777
08-01-2009, 02:11
Hvilken har BA paa short haul?

Martin
08-01-2009, 02:15
Hvilken har BA paa short haul?

I følge FT:

Club Europe: Pommery NV

Med det er i dag.. Vet ikke hva det var den gang

Tommy777
08-01-2009, 02:20
Ogsaa passelig toerr og helt kurrant i min bok. Ikke veldig forskjellig fra SAS IC sin i Economy

Martin
08-01-2009, 02:29
Fant denne (http://www.flyertalk.com/forum/british-airways-executive-club/732519-what-drinks-bord.html) tråden, skrevet ca. et par uker før jeg reiste med de..

Eriksan
08-01-2009, 11:38
Enig at Nicolas Feuillatte er en god, enkel og rimelig champagne, den skulle bare vært et par grader kaldere - dette gjelder også business/extra intra-europa. Husker jeg gjorde en forespørsel til flyvertinnen på drinkserveringen før måltidet om det var mulig å få et glass Henriot fra C, det gikk ikke, men fikk ihvertfall skikkelig Orrefors glass.

Ser på seatmapen i Amadeus at 14A+H er reservert til pax med infant ja, 14B+G er også restricted. Som Tommy skriver åpnes disse opp på innsjekk, men vet ikke om de kan reserveres på nettet eller om man må ha hjelp av skranken. 14DEF er forøvrig åpne for ASR der sete 14D er tatt...

Blir spennende å høre hvordan pre-departure drikken er nå, vi fikk den gang utdelt en flaske med minute maid jus. Første måltid var også standard eco-meal med plastbestikk, dog med to valg. Drikke var det selvfølgelig bare å plinge etter hele turen, og andre meal var det man forventet med porselen og skikkelig bestikk. SAS annonserte dagen etter vår overfart at de skulle forbedre pre-departure drinken og første meal, samt ha dedikert CC.

Superhai
08-01-2009, 19:21
Som Tommy skriver åpnes disse opp på innsjekk, men vet ikke om de kan reserveres på nettet eller om man må ha hjelp av skranken. 14DEF er forøvrig åpne for ASR der sete 14D er tatt...

De setene kan normalt ikke taes via webinsjekk, med mindre man har infant men da har de normalt blitt gitt allerede.