PDA

View Full Version : Togtrøbbel - Flytoget innstilt i dag

TG923
07-01-2009, 11:59
Fra flytoget.no

Alle flytog er innstilt mellom Oslo S og Gardermoen inntil videre i dag 07.01.09 på grunn av kabelbrudd på Lillestrøm. Togene erstattes med buss mellom Oslo S og Gardermoen. Passasjerer fra Lillestrøm benytter taxi. Togene kjører som normalt Asker Oslo S

CK
07-01-2009, 12:42
det ble togbytte (jeg tar NSB - tar vanligvis 15 min. ekstra og koster nesten en hundrelapp mindre) for meg på Oslo S og rakk ikke SK848.... Takk til Jernbaneverket

RIBRO
07-01-2009, 12:44
det ble togbytte (jeg tar NSB - tar vanligvis 15 min. ekstra og koster nesten en hundrelapp mindre) for meg på Oslo S og rakk ikke SK848.... Takk til Jernbaneverket

Uff da, CK!

CK
07-01-2009, 12:47
rakk å se døren bli lukket....

ThomAAs
07-01-2009, 12:48
Da blir det buss på meg i dag. Takk for info, dette hadde ikke jeg fått med meg ellers...

Tertit54
07-01-2009, 13:08
Fra Nsb sine hjemmesider:
Hovedbanen og Gardermobanen
Jernbaneverket opplyser at det er feil ved signalanlegget nord for Lillestrøm. Dette får konsekvenser for NSBs tog. NSB Regiontog blir betydelig forsinket mens NSB Lokaltog får innstillinger på deler av strekningen nord for Lillestrøm.
Publisert: 07.01.2009, 05:49 (sist oppdatert 07.01.2009, 09:30)
NSB setter opp busser. NSB Lokaltog Drammen - Dal får buss mellom Kløfta og Lillestrøm mens og NSB Lokaltog Kongsberg - Eidsvoll får buss mellom Leirsund og Lillestrøm.

NSB beklager de ulemper dette fører til for våre kunder

Dette vil da også gjelde for "vanlige" togpassasjerer nord for Oslo også. Jeg tror jeg tar bilen innoiver i dag jeg.

OJB
07-01-2009, 14:16
Tog og Tull for meg og i morges.
Kom til Galemoen med SK4004 og ble møtt med stengt hos Flytoget.
Vi ble henvist til 2 busser som skulle gå til Oslo S. Et dobbeltsett på 8.16 avgangen fra Flytoget som vanligvis er nesten fullt skulle inn på 2 busser!
Jeg tapte! Ble stående igjen i kulda å vente på neste buss(er) som skulle gå 10min etter. Både 10 og 15 min gikk uten at det kom noen busser og med en haug med kamplystne folk som skulle inn på første buss "come hell or high water" fant jeg ut at det var best å sjekke NSB.
Joda , de gikk opplyste NSB -folket i luken og ny billett til Lysaker ble anskaffet. Jeg kastet meg på lokaltoget til Kongsberg som avgikk OSL 8.38 i den tro at nå var det bare å ta livet med ro inntil ankomst Lysaker.
Feil , på Kløfta ble det bom stans og alle kommandert over i busser til Lillestrøm for viderebefordring med tog til Oslo S. Er NSB så opptatt å kapre kunder at de ikke kan oppgi riktig informasjon? De måtte jo for pokker ha samme informasjon som Flytoget at linjene var stengt mellom Lillestrøm og Leirsund!:angry:
På Lillestrøm var det bare å vente på nytt tog (Det går alltid et tog selv om det går for sent heter det i reklamen).
Regiontog til Larvik skulle komme 9.23 , men kom først 9.40.Tross kabelbrudd så gikk regiontogene forbi bruddstedet snodig nok. Omsider kom vi til Lysaker nærmere halv elleve på formiddagen og 1.5 timer etter planen.
det ble en hektisk formiddag for å hente inn den tapte tiden.

The Ticketor
07-01-2009, 14:30
Shit happens, men at ikke dere fikk beskjed av NSB om at det ble buss deler av veien - det er helt enkelt bare dårlig.

Isbamse
07-01-2009, 15:29
Er dette på Gardermobanen? Vanligvis når noe går galt hos Jernbaneverket er det ikke fordi møkk skjer, men pga årtier med dårlig vedlikehold. Men Galemobanen burde være såpass ny at det ikke skulle skje.

blazius
07-01-2009, 15:31
Kona ble sittende fast på IC-toget fra Lillestrøm mot Lillehammer, og kom til OSL 15 minutter før flyavgang. Heldigvis minimalt med kø i security, og hun var ved gate 3 min. før avgangstid - og kom med. :) Tror nok den medfølgende 3-åringen vår fikk seg en "flytur" mellom togperrongen og gate 17...

Har andelen no-shows vært høy i dag?

LN-KRF
07-01-2009, 16:56
Jeg selv tok og toget i dag fra Asker mot Eidsvoll, som opprinnelig skulle avgå 0753, men da vi trillet ut av stasjonen var klokka 0810, turen gikk som normalt inntil vi kom til tunnellen før Nationalteateret Stasjon, der stoppa toget opp, å vi satt inni denne tunnellen i 10-15 min.

Å da vi endelig fikk kjøre inn til stasjonen, så sto toget der i nye 15 min FØR vi fikk kjøre inn mot Oslo S, da jeg opprinnelig skulle ankomme Oslo S klokka 0818 var jeg ankommet Oslo S klokka 0850 i stedet for 0818.

Så rett og slett kaos!

ENGM RAMP
07-01-2009, 17:47
På nyttårsaften skulle jeg hjem fra jobb kl. 1830 på kvelden. Siste flytoget hadde gått stod det, og skranker og valideringsmaskiner var avstengt. Vanligvis får vi alltid mail om dette på forhånd, men dette hørte vi intet om. Jeg satte meg på toget det stod "Kongsberg" på. På Lillestrøm ble vi ventende i 5 min, og ved siden av oss stod et tomt tog. Dette skulle også til Kongsberg ifølge monitoren over sporet. I tunnellen inn mot Oslo får vi beskjed om å bytte tog, da "dette toget skal gå tomt til Kongsberg" Etter togbytte og venting gikk vi på samme tog som stod side om side ved oss på Lillestrøm. Der kunne togkonduktøren fortelle at de kom tom fra Eidsvoll......

Hvorfor ikke sende det allerede tomme toget videre til Kongsberg, og la oss sitte på videre? Alt NSB gjør virker, vel, rææævva! :(