PDA

View Full Version : Varig igen med B777 på København?

TheDane
17-02-2005, 16:11
Iflg. en artikel i Standby for februar under nyheder fra Reiseliv's messen i Norge udtaler Varigs direktør i Norden og Baltikum (Hans Jørgen Elnæs) at 2004 blev det bedste år for Varig hidtil i regionen. Tilsidst er artiklen udtaler han følgende "Han forventer at 2005 vil blive endnu et nyt rekordår for Varig i Skandinavien og Finland, og han ser også frem til at Varigs nye 777'ere gradvist vil blive sat ind på alle selskabets ruter mellem Europa og Brasilien".

B777'eren var jo en kort periode inde på København-London-Rio/Sao Paulo ruten (CK testede den vist fra København til London). Men så gik Varig tilbage til MD11 som har fløjet på ruten i mange år. Men udfra ovenstående udtalelse tyder det altså på at den er på vej tilbage til København :up: Varig afgange passer bla fint for en weekend tur (fredag til søndag) til London og deres priser på dette er nede på 1000-1100 DKK retur. Med en B777 på ruten vil en London tur være endnu mere attraktiv end i dag med MD11.

På nuværende tidspunkt er det kun Lissabon og Frankfurt som flyves med B777. De øvrige europæiske destinationer (London, Amsterdam, Paris, Madrid, Milano og København) flyves med MD11.

Nogen der har hørt hvornår B777 bliver indsat på de forskellige europæiske ruter som idag flyves med MD11? Specielt hvis nogen har hørt noget om København afgangene.

Blubird
17-02-2005, 17:14
Apropos VARIG og 777'ere; totalt er det nå på vei ytterligere 3 777-222ER, ny reg vil bli -VRG, VRH og VRI. Når disse er innlemmet i driften så vil 777-parken telle 9 individer, og mest sannsynlig vil flere ankomme i og med at MD11'erne nå er på vei ut av VARIGs flåte, etter mye frem og tilbake de siste årene.

EKGH
17-02-2005, 21:10
neeeej!!! :naughty:

MD11 er måske den flytype der får mest opmærksomhed på CPH
på grund af de få pax-versioner der er tilbage…

MD11 er den flytype folk har ventede flest TIMER på at se
(den er jo altid forsinkede på CPH)

MD11 er snart et flyvende klenodie – VARIG MD11 på CPH …tak!

SK384
17-02-2005, 23:21
Det var nok meg som testet den på CPH til LHR. Det var første turen til RG med B777 på CPH. Absolutt en fin tur. Jeg skrev en liten artikkel om turen som ligger på scanair.no

Concorde
18-02-2005, 09:12
Originally posted by SK384
Det var nok meg som testet den på CPH til LHR. Det var første turen til RG med B777 på CPH. Absolutt en fin tur. Jeg skrev en liten artikkel om turen som ligger på scanair.no

Tatt den selv jeg med MD11, enig, fin tur med flott selskap.

TheDane
18-02-2005, 13:04
Originally posted by EKGH
neeeej!!! :naughty:

MD11 er måske den flytype der får mest opmærksomhed på CPH
på grund af de få pax-versioner der er tilbage…

MD11 er den flytype folk har ventede flest TIMER på at se
(den er jo altid forsinkede på CPH)

MD11 er snart et flyvende klenodie – VARIG MD11 på CPH …tak!

Ja, MD11 er absolut en flot maskine. Men personligt har jeg fløjet en del med denne og dens foregænger DC10. B777 derimod er det kun blevet til en enkelt gang med Thai, så derfor så jeg personligt gerne den på CPH, selvom Singapore Airlines allerede kommer på CPH med B777. Men Singapore kan man jo ikke snuppe en weekend tur med til London :up: Indretningen er jo også en helt anden og meget bedre på B777'eren end MD11'eren.

TheDane
18-02-2005, 13:11
Originally posted by SK384

Beklager meget hvis jeg fik byttet dig om med CK :cheers: Det lå også kun svagt i hukommelsen og checkede ikke test siden på Scanair inden jeg postede. Efterfølgende har jeg nu også læst testen igen.