View Full Version : - Billigste flybilletter på 20 år
Noen og enhver som sliter med å fylle setene ...
Store flyselskaper som British Airways (BA) og Virgin Atlantic har allerede introdusert billettsalget for det nye året med pangtilbud på flybilletter over Atlanterhavet. BA har tilbud på 75 destinasjoner, inkludert tur-retur-billetter London-New York for fattige 259 pund.
http://www.dn.no/forsiden/naringsliv/article1573376.ece?jgo=c1_re_right_1
ENGM RAMP
30-12-2008, 02:54
Hvordan er Virgin å reise med i grunn? Rett og slett bare rått? Eller? Anyone?
Kommer an på hvor du sitter. Foran er det bra. De uvaskede massene må sitte med knærne oppunder haka mens de får servert Virgin-branded 'konjakk' ...
De uvaskede massene må sitte med knærne oppunder haka...
Dette kommer selvsagt an på personen (og setet), men de gangene jeg har sittet på 32", som Vigin Atlantic har, har jeg ikke hatt "knærne oppunder haka". Greit nok så har jeg såvidt passert 170cm, men alikevel.
3 eksempler (alle har 32" i Reidar-klasse):
Virgin Atlantic A343 (http://www.seatguru.com/airlines/Virgin_Atlantic_Airways/Virgin_Atlantic_Airways_Airbus_A340_2.php)
Sas A343 (http://www.seatguru.com/airlines/SAS_Airlines/SAS_Airlines_Airbus_A340.php)
Northwest A332 (http://www.seatguru.com/airlines/Northwest_Airlines/Northwest_Airlines_Airbus_A332.php) (som jeg har fløyet, til og fra SEA)
...og noen synes fortsatt det er rart at noen selskaper kutter i rutetilbudet!
...og noen synes fortsatt det er rart at noen selskaper kutter i rutetilbudet!
Det er forskjell på om et flyselskap som har flere avganger til en destinasjon kutter i sitt antall, enn det er for et selskap som kun har en daglig avgang (og knapt det) kutter slik at det går dagesvis mellom avgangene. Så vanskelig er det vel ikke å se den forskjellen?
Airbus 330
30-12-2008, 22:51
Sjekka hos BA i mars/april og fant ikke noe under 4200,- pr.pers. Bør bli endel billigere enn det. ( Sjekka fra tirsdag til søndag avganger )
Tommy777
30-12-2008, 23:20
Det er forskjell på om et flyselskap som har flere avganger til en destinasjon kutter i sitt antall, enn det er for et selskap som kun har en daglig avgang (og knapt det) kutter slik at det går dagesvis mellom avgangene. Så vanskelig er det vel ikke å se den forskjellen?
Spikern paa det beroemte hodet. Noen klarer ikke helt se forskjellen paa at BA som har 2 daglige kutter SEA til en daglig fra LHR kontra SAS som kutter til 3/4 ukentlige. BA flyr fortsatt en jumbo daglig dit, saa da er tilbudet fortsatt greit
Spikern paa det beroemte hodet. Noen klarer ikke helt se forskjellen paa at BA som har 2 daglige kutter SEA til en daglig fra LHR kontra SAS som kutter til 3/4 ukentlige. BA flyr fortsatt en jumbo daglig dit, saa da er tilbudet fortsatt greit
Jeg synes vi begynner å bli litt for enige for tiden, Tommy.......:D
Det ser dårlig ut for tur til SEA i januar, så vi får satse på Liverpool for å få diskutert over en lunken øl.:)
Tommy777
30-12-2008, 23:34
Jeg synes vi begynner å bli litt for enige for tiden, Tommy.......:D
Det ser dårlig ut for tur til SEA i januar, så vi får satse på Liverpool for å få diskutert over en lunken øl.:)
Oel skal bli! Vi faar bare haape at Steven Gerrard ikke sitter inne ;)
Spikern paa det beroemte hodet. Noen klarer ikke helt se forskjellen paa at BA som har 2 daglige kutter SEA til en daglig fra LHR kontra SAS som kutter til 3/4 ukentlige. BA flyr fortsatt en jumbo daglig dit, saa da er tilbudet fortsatt greit
BA kutter kun en av de doble avgangene - i juleborduka flyr de 747+777 tre dager og 747 de resterende dagene (10 ukentlige), mens de om sommeren flyr 13 ukentlige avganger. (To to daglige avgangene går forøvrig med ca 2-3 timers mellomrom så skulle de kutte mer gjør det ikke så store utslag i reiseplanen).
Tommy777
31-12-2008, 00:11
Nettopp. Poenget var at de fleste kutt ikke har store utslag i reiseplanen i motsetning til f.eks. SAS