View Full Version : Januarsalg hos SAS
FlightDeck
29-12-2008, 17:54
30. desember kl. 09.00 åpner januarsalget hos SAS. Kampanjen vil pågå frem til 7. januar, med reiseperiode 1. februar til 1. april. Innenlandsbillettene vil koste fra kr. 395 en vei innen Sør-Norge og kr. 495 til Nord-Norge. Dette er dobbelt så dyrt som ved januarsalget i fjor.
Kampanjen er ikke offentlig på sas.no ennå (så vidt jeg kan se), men denne lenken avslører hva vi kan vente oss:
http://www.sas.no/templates/FlexiblePage.aspx?id=90893&epslanguage=NO&WT.mc_id=Z02075&vst=true
FlightDeck
29-12-2008, 17:59
Har fått denne på e-post også, men ser foreløpig ikke ut til at det blir noe salg for reiser innen Europa...? Hmmm.
OSLflyer
29-12-2008, 18:03
Dette er jo bare innenriks:exclaimation
Skal dem droppe januarsalget utaskjærs, siden de solgte så bra under julekalenderen:question:
jcnorway
29-12-2008, 18:12
Her er e-posten som ble sendt.
Kom melding på fjesboka også ... kun innenriks i denne omgang, ser det ut som .. trolig en fordel for å spare serverne litt ..
FlightDeck
29-12-2008, 18:49
Kom melding på fjesboka også ... kun innenriks i denne omgang, ser det ut som .. trolig en fordel for å spare serverne litt ..
Hadde jeg vært SAS ville jeg prioritert å fylle flyene fremfor å spare serverne.
tenkte mer på å spre tilbudene litt ut ... de har hatt en tendens til å sprenge serverne sine ved store salg ...da er det bedre å spre trafikken litt ..
Innenlandsbillettene vil koste fra kr. 395 en vei innen Sør-Norge og kr. 495 til Nord-Norge. Dette er dobbelt så dyrt som ved januarsalget i fjor.
Feil, januar 2008 var prisene hhv. 299 og 375 kr.
gardkarlsen
29-12-2008, 19:32
Jeg venter i spenning på salget til destinasjoner i og utenfor Europa ;-)
FlightDeck
29-12-2008, 20:10
Feil, januar 2008 var prisene hhv. 299 og 375 kr.
Husker at jeg kjøpte en tur-retur-billett mellom Oslo og Bergen til under 500 kr. tidlig i år, men det var kanskje i en annen kampanje. Laveste pris innen Sør-Norge gikk opp med ca. 180 kr. i 2008 sammenliknet med 2007, men nå er differensen nede i 120 kr. ettersom SAS har redusert prisene sine innenlands. Sånn sett er det ikke så rart at årets kampanjebilletter blir noe dyrere enn i fjor. Håper tilgjengeligheten blir like bra som i fjor, SAS er flinke til å legge ut mange billetter når de først har kampanje - det er i alle fall min erfaring.
Uansett, håper de kjører et skikkelig europasalg i v-klasse snart. Norwegian begynner salget 6. januar og jeg tror det hadde vært lurt om SAS kom Norwegian i forkjøpet og kjørte en innenlands- og utenlandskampanje før Norwegian-salget. Kjedelig å kjøre en kampanje når alle allerede har bestilt billetter...
Vi får sikkert se bedre tilbud nå enn i julekalenderen. En smule håpløst.
Vi får sikkert se bedre tilbud nå enn i julekalenderen. En smule håpløst.
Har SAS nå plutselig blitt mye mer fornuftig på veldig kort tid...?;) Om SAS tror at det er lurt å spre tilbudene, så hadde jo julekalenderen vært en utmerket måte å gjøre nettopp dette på.
Airbus 330
30-12-2008, 19:52
Januar 08 bestilte jeg tur til Zurich og AMS for utrolige 750,- t/r pr.tur med SAS.
Kan nok ikke forvente slike priser denne gangen er jeg redd.:(
FlightDeck
30-12-2008, 21:56
Mye idiotavgangstider til kampanjepris dessverre, i alle fall på Oslo-Bergen-Oslo. Kjøpte en billett til Bergen 17. februar, med avgangstid 12:50 fra Oslo. Men ellers ser det ikke ut til at kampanjen blir så nyttig for min del... Venter spent på et eventuelt Europa-salg!
Tommy777
31-12-2008, 00:25
Det skal vaere sagt at SAS naa faktisk selger intercont billetter fra USA som er MYE billigere enn det julekalenderen var uten noen som helst kampanje. Fra rundt 600 dollar all in setter SAS blandt de billigste, men kun 25% poeng
litt-amatør
01-01-2009, 22:01
Jeg mistenker vel at SAS ikke har tenkt å begynne noe Europa-salg før de er ferdig med salget innen Norge 7. januar. Da har jo DY allerede kjørt igang 6. januar og det kan jo bety at Norwegian stikker av med mange passasjerer før SAS kommer i gang.
Allerede 22. dec. fikk jeg booket en t/r CPH-OSL hos DY for omkring 600. Blir salget enda bedre er det jo bare å glede seg;p
Allerede 22. dec. fikk jeg booket en t/r CPH-OSL hos DY for omkring 600. Blir salget enda bedre er det jo bare å glede seg;p
På senhøsten fikk jeg meg en billett TOS-STN direkte med DY til 299,- i en av deres kampanjer. Det må man vel si er en grei kampanjepris....:D
Kjøpte også et par billetter i høst-kampanjen til 299 (fløy bla. med en av dem i går...), men hadde ikke fått med at DY kjørte kampanje like før jul...
Sånn btw så er det diverse billboards oppe i CPH nå med "salget starter X. jan - og "avdukning" af priser".
I morgen, 6. januar, fortsetter salget på sas.no!
Klokken 09.00 legger vi ut mange billetter til Europa fra bare 599,- én vei
og til USA fra 4490,- tur/retur. De beste billettene går først, så vær tidlig ute.
Velkommen om bord!
jcnorway
05-01-2009, 13:25
Dette USA-tilbudet som de refererer til er vel til NYC hvis jeg ikke tar helt feil. Og 4500 kr tur/retur med mellomlanding er vel ikke så fantastisk? Får vel omtrent samme pris med CO non-stop...
Jaja... får se hva de finner på i morgen :)
litt-amatør
05-01-2009, 13:27
Hmmm, da starter jammen salget hos SAS også imorgen, da får vi tro at det blir en del billige billetter i omløp i morgen. For øvrig er det nå masse utendørsreklame her i Oslo for DY's salg hvor hovedbudskapet er "249 kroner", som vel er Norwegians tilbud denne gangen til en del destinasjoner.
jcnorway
05-01-2009, 13:43
Blir spennende å se hvilken bookingklasse disse billettene får. Det er kanskje for mye å forvente 100% opptjening? Hadde i så fall vært en meget hyggelig overraskelse :)
FlightDeck
05-01-2009, 16:25
599 kr. i o-klasse hos SAS når Norwegian tilbyr billetter til 249 kr. Lykke til, SAS.
I dag går NYC for 4990 og på salget skal det være 4490, hele 10% avslag!! Løp og kjøp!
litt-amatør
05-01-2009, 16:32
Når SAS nå virker å ha kuttet ut V-klasse ved salgene må da antallet som får status gå en del ned, mange har sikret seg sølvkort de senere årene gjennom aktiv bruk av slike tilbud... Skjønner jo poenget på en måte, men det hele blir jo mindre attraktivt og sølvkort gir jo ikke akkurat mange fordeler. Dessuten virker tilbudene mindre attraktive også rent prismessig.
FlightDeck
05-01-2009, 16:41
Når SAS nå virker å ha kuttet ut V-klasse ved salgene må da antallet som får status gå en del ned, mange har sikret seg sølvkort de senere årene gjennom aktiv bruk av slike tilbud... Skjønner jo poenget på en måte, men det hele blir jo mindre attraktivt og sølvkort gir jo ikke akkurat mange fordeler. Dessuten virker tilbudene mindre attraktive også rent prismessig.
Jeg har fått gullkort på bare V-klassebilletter, ikke én fullprisbillett... Så i utgangspunktet er det fair at det bare gis 25 prosent opptjening på kampanjebilletter. Det som ikke er fair er at billetter i Nord-Europa til 2000 kr. også gir så lav opptjening. Dessuten er det jo helt på trynet å kjøre en stor kampanje med billetter til 599 kr. samtidig som Norwegian har kampanje med billetter til 249 kr. Markedsavdelingen hos SAS kan ikke ha mye makt...
Skal 4490 til USA liksom være salg? De fleste selskapene annonserer jo med lavere pris enn det nå. Med Icelandair kan man reise til New York for under 3000, og skal man holde seg innen aliansen til SAS så annonserer LH nå med priser til New York fra 3999. Er SK redde for å konkurere med LH nå som forhandlingene om overtagelse er i gang igjen?
Det som er interressant nå, er jo at LH fortsatt selger bøttevis med kampanjebilletter i U-klasse til meget bra priser. Disse gir 100% opptjening i M&M. SAS gir selvsagt bare mikropoeng for disse, men det går jo an å bruke andre programmer!
599 kr. i o-klasse hos SAS når Norwegian tilbyr billetter til 249 kr. Lykke til, SAS.
Det tenkte jeg også. Lykke til. Hvordan skal du få folk til å skjønne at du har salg, hvis konkurrentens salg er til halve prisen, for noe som faktisk er et ganske så likt (eneste jeg kan komme på med SK fremfor DY på en kampanjebillett av den typen er online ckin...)...
litt-amatør
06-01-2009, 00:06
Virker som norwegian.no har brutt helt sammen nå...
Edit: Kom endelig inn, men der hadde det ikke begynt noe salg...
FlightDeck
06-01-2009, 00:12
Virker som norwegian.no har brutt helt sammen nå...
Edit: Kom endelig inn, men der hadde det ikke begynt noe salg...
Ja, det er stor trafikk nå - og billettene er lagt ut selv om banneret på forsiden ikke er oppdatert. Men man må opp i 349 kr. for å få billetter til Syden. Innenriks og storbyer koster 249 kr. Litt varierende tilgjengelighet så vidt jeg kan se...
Hvis noen kommer over noen "kupp" - del de med oss andre!
Noen gode tilbud:
Oslo-Dubai, 15. mars - 849 kr.
Oslo-Barcelona-Oslo, 9.-13. og 23.-27. mars - 704 kr.
Mange avganger fra Stockholm til Nice for 227 kr.
FlightDeck
06-01-2009, 00:28
Her er for øvrig lenken til Europa-salget til SAS:
http://www.sas.no/no/Tilbud-og-priser/Tilbud/Kampanjesider/fly-billig-i-europa/?WT.mc_id=Z020083
Billettene legges ut kl. 09.00.
Det er kun et lite utvalg ruter som er med i dette salget.
Det er kun et lite utvalg ruter som er med i dette salget.
Sånn er det når man flyr med fulle fly. Ingen grunn til å legge ut en masse rabatterte billetter da......:o
5990,- til SEA fra OSL er da ingen salgspris...? Det er muligens 2-3 hundrelapper under billig økonomiklasse? For en tid tilbake fant jeg billetter fra TOS til SEA for 7100,-, og connection fra TOS-OSL koster vel rundt 1000 kr.
jcnorway
06-01-2009, 09:18
Sjekket SEA i går faktisk og da fant jeg billetter på sas.no til i underkant av 6100 kr... rundt Scanair julebordtider... så å kalle en pris på 5990 salg er på grensen til villedende markedsføring spør du meg :rolleyes:
AirbusTrond
06-01-2009, 09:21
Så vidt jeg kan se har DY mange flere tilbud, og i en hel del tilfeller til under halve prisen av det SAS tilbyr.
jcnorway
06-01-2009, 09:36
DY kjører det man kalle et "salg". SAS kjører i beste fall det man kan kalle en "prisjustering".
OSL-SEA rundt Scanair julebordstider sjekket jeg i går før salget og da skulle SAS ha ca 6100 kr. Sjekker i dag og beste pris rundt julebordet er nå i underkant av 6400 kr...
:rolleyes:
Å kalle dette et salg var vel litt i drøyeste laget..?
Mens LH skal ha 6.056 T/R SEA den samme helgen. Dette i W-klasse som gir 50% hos de fleste *A programmer, utenom EB (25%).
Tilbud ? Pøøøøh
Er jo enda verre enn julekalender tilbudene som bare var for reisende utifra OSL
Det er nå i det minste noen få tilbud for oss i provinsen, selv om de ikke var så enorm billige.
FlightDeck
06-01-2009, 10:58
Noen som har bestilt noe og vet hva bookingklassen er hos SAS? Regner med at den er o...
Som ventet var dette salget skuffende. Lurer på om de får noe særlig med bookinger på dette...
jcnorway
06-01-2009, 11:26
Noen som har bestilt noe og vet hva bookingklassen er hos SAS? Regner med at den er o...
Gjorde noen kjappe midtuke-søk OSL-ARN med SAS i februar og mars og får opp priser på mellom 1200-1300 kr tur/retur. Søket ble gjort på wideroe.no og bookingklassen på disse billettene var i alle fall bookingklasse T (25% med andre ord).
FlightDeck
06-01-2009, 11:31
Gjorde noen kjappe midtuke-søk OSL-ARN med SAS i februar og mars og får opp priser på mellom 1200-1300 kr tur/retur. Søket ble gjort på wideroe.no og bookingklassen på disse billettene var i alle fall bookingklasse T (25% med andre ord).
Stockholm er ikke med i kampanjen, det er bare et lite utvalg destinasjoner med denne gangen. Det er nok forklaringen. Ser dessuten ikke ut til at Widerøe tilbyr kampanjebilletter, jeg får opp kampanjepris på sas.no og ikke hos Widerøe (f.eks. Oslo-Barcelona t/r til 1.207 kr. hos SAS - mot 1.605 kr. hos Widerøe).
EDIT: Billettprisene hos Widerøe er feil på førstesiden, men går jeg videre til neste side har prisen oppdatert seg og blitt redusert med 400 kr. til 1.225 kr. Bookingklassen er O.
jcnorway
06-01-2009, 11:42
OK! Tok det for gitt at at ARN var "bankers" når SAS skulle ha "salg"... men så feil kan man ta :rolleyes:
FlightDeck
08-01-2009, 17:32
SAS har nå redusert prisene på USA-kampanjen til 4290 kr. t/r.
Tommy777
08-01-2009, 19:13
SAS har nå redusert prisene på USA-kampanjen til 4290 kr. t/r.
Glimrende. Det er jo kun 500 kroner dyrere og 75% mindre poeng enn det CO tilbyr fra OSL-EWR direkte i vaar.
FlightDeck
12-01-2009, 16:09
Nye reisemål er nå lagt til i salget, sjekk
http://www.sas.no/no/Tilbud-og-priser/Tilbud/Kampanjesider/fly-billig-i-europa/.
jcnorway
12-01-2009, 16:14
Lurer på hva tanken bak denne strategien er. Først smeller man til og proklamerer "januarsalg". Etter en stund så går man til det skritt å senke noen av prisene. Deretter legger man til noen flere destinasjoner på "salget"... Uforutsigbart :drunk:
Hvis dette blir trenden på "januarsalg" så vil folk vente med å bestille til man har satt ned prisene et par ganger og lagt til flere destinasjoner... og vips så er man i februar :) Nå er riktignok bestillingfristen 16. januar, men jeg skulle ønske man fikk presentert riktige priser og hele salgsutvalget av destinasjoner med en gang så slipper man å få et inntrykk av at SAS ikke klarer å bestemme seg...
FlightDeck
12-01-2009, 18:10
SAS prøver nok å holde salget varmt og satse på at folk bestiller både en, to og kanskje tre ganger. Det er strategisk lurt å legge ut innenlandsbilletter rett etter jul ettersom folk da nettopp har vært "hjemme" og dermed får lyst til å bestille neste tur hjem. Destinasjonene i andre omgang var kanskje litt slappe, men salget har visst gått bra og mange har slått til. Så legger de ut noen av de mest populære destinasjonene i tredje omgang og de vil folk kjøpe nesten uansett. Hadde det vært omvendt rekkefølge på salgsomgangene, ville de nok solgt mindre.
Norwegian velger på sin side et litt bredere salg og en mer massiv markedsføring. Samtidig utelukker også de destinasjoner fra starten av salget - og så har de lagt til noen nye etter hvert.
Det er vel litt sånn med alle januarsalg. I butikkene hender det ofte også at prisene går nedover, og nye varer kommer til salget utover i januar. Så er jo spørsmåle for kjøperene hvor lenge de tør vente...