View Full Version : Glad julaften morgen
ENGM 911
24-12-2008, 01:27
I dag er det julaften! For min egen del blir julaften og natt feiret med pinnekjøtt og brus tilberedt av gode kolleger! Dette blir min første dag på jobb julaften etter X-antall år i norsk luftfart. Håper dere som også må på jobb denne kvelden får det like bra som oss på OSL.
Jul er først og fremst for de små, men mange av disse gruer seg faktisk til denne kvelden. Høyt alkoholforbruk, vold og trusler er desverre hverdagen, og eskalerer som regel i høytidene for disse små heltene. Mine tanker går til disse denne kvelden.
Avslutningsvis ønsker jeg alle forumister kloden rundt en riktig GOD JUL.
Nå venter tur til kirkegården for å tenne lys på graven. Så bort til julefrokost før det blir en tur i kirken og så Tante Pose på TV før vi går bort til middag. Ha en riktig god jul alle sammen!
Recovery efter alt for mye cava på det tradisjonelle rødvinstreffet til våre naboer(mor og fars naboer) på 80 og 82. I år var rødvinen byttet ut med cava, noe jeg ikke er fullstendig sikker på hvor lurt var. Samtidig, rødvin gir en kraftig hangover det også. Veldig hyggelig med folk som ikke spytter i glasset, ihvertfall!
Jeg spyttet ekstra lite i glasset da jeg tydeligvis har fått æren av å kjøre min farmor og farfar hjem i kveld. Håpløst at den eneste som ikke drikker til maten (farmor) da tydeligvis er redd for å kjøre i mørket, og lever i en verden der taxi er luksus. Julen feires hos min mor og far med mors saftige, stuffete kalkun. Vi fikk desverre ikke tak i sweet potatoes i år.
Ha en strålende juleaften!
God morgen.. :)
Ja da sitter man her på jobb, med minimalt å gjøre. Blir vel her et par timer til, før jeg drar hjem og får meg en liten blund. Så er det bare å glede seg til ribba i ettermiddag.
Ønsker dere alle en riktig god julaften. :)
God jul fra Hotel Vancouver, det blir hotel jul for foerste gang for foerste gang for oss 3. En kombinasjon av snestorm og Wasila Airlines (Alaska Airlines) gjoer det ikke mulig aa komme oss til Portland, naa sneer det friskt igjen, og I-5 er stengt soer for Bellingham.
Vi ble oppgradert til suite, absolutt behagelig.. Og forum trollet lar meg faa poste fra hotellet...
En riktig god jul til alle sammen
Twin Otter
24-12-2008, 07:46
Morn morn fra Forus. Her er det "vanlig" arbeidsuke, så jeg blir på jobb frem til klokken 15. Etterpå blir det pinnekjøtt og presangåpning hos broremann og forhåpentligvis en tidlig kveld. God jul til dere alle!
GooooD Julaftensmorgen fra MJF hvor jeg faktisk er i ferd med å finne julestemningen! Hvem hadde vel trodd det?
Første fly var en postcharter BOO MJF t/r. Serverte kaffe og pepperkaker til flyvende personell og venter nå på dagens fly til TRD. Kun to påstigende så turnaround bør gå på under fem minutter ^_^
FEM MINUTTER MY ASS... De kom 18 minutter sent inn til MJF og gikk 34 minutter sen... Ble snøvær, børsting av banen og de-icing gitt
Så kommer samme maskin tilbake om ca to timer med noen etternølere som skal feire jul i Mosjøen før vi i full fart kommer oss hjem for å se "Tre nøtter til Askepott" sammen med mine kjære!
Middag inntas med deler av familien før hele familien samles til pakkeåpning samt kaffe og kaker hjemme hos den ene søsteren min.
Og til sist skal jeg og min kjære åpne noen pakker sammen og kose oss til langt utti de små julenattetimer . . .
Ønsker alle mine venner, kolleger og bekjente på forumet en riktig riktig fin og fredfull julefeiring!
☆ . ☆ GoD JuL ☆ . ☆
E!
God jul alle sammen :D
Akkurat våknet og fått kroppen i gang! Snart slå av tvèn og kjøre på jobb. Første gang jeg jobber julaften på OSL, så det kan jo bli... interesant? :P Ha en hyggelig kveld alle sammen ;)
Skal kose meg med mange av julens symboler!
jcnorway
24-12-2008, 08:36
God jul alle forumister!
I dag går turen hjem til mine foreldre som bor 20 km sør for meg så det blir ingen langtur akkurat :) Julegudstjeneste litt utpå dagen i dag før julemiddag og julegaver skal til pers.
Ønsker alle dere en fin og fredelig julefeiring! GOD JUL!!! :)
God morgen. Lat oppstart av dagen, og litt pusling i heimen før man setter kursen for resten av familien og alle tradisjonen slår inn. Ha en riktig god julefeiring!
God morgen og god jul. Tid for kos og ro og fred :)
En riktig god julemorgen
Fruen må jobbe litt i dag, så vi har kjørt henne på jobb. Så nå er det barnetv og julekos for far og datter i stua før kursen settes mot byen og et par små julebesøk før en tur på kirkegården.
Senere blir det julemiddag og gaveåpning hos svigermor.
Ønsker alle en riktig god julaften.
S
sail4fun
24-12-2008, 09:38
god jul oenskes dere alle fra asker
God jul til alle sammen, ha en flott feiring :)
Eller som det stod på julekortet til min onkel, have a happy holiday of your choosing.
God jul til dere alle fra Molde.
Nå er det tre timer på jobb, til kl. 12, før det er jul. Da er det å levere den siste presangen samt å tilbringe noen timer forran skjermen for å få med seg juleklassikerne, før det er julemiddag for hele familien hos onkel og tante m/søskenbarn 2km unna. En rolig julaften, slik det skal være :)
sirpjalle
24-12-2008, 10:19
God morgen fra Stavanger! Atter en jul uten snø gitt.....
Snart på tide med frokost, og et par kopper kaffe. Det blir en tur på kirkegården i dag, en obligatorisk tur i kirken før vi setter kursen mot Klepp og for å tilbringe julaften med min far og samboer.
Ha en fin dag og ha en god jul :)
God julemorgen fra solkysten. Her er julestemningen i ferd med å sige inn, med sol! :o Det blir noen turer på besøk i formiddag, før det blir familiemiddag i kveld med juelgaver etc.
god jul. Snart er de siste forberedelsene unnagjort og det blir å sette seg i bilen mot Oslo sør, aka sandefjord, for julefeiring der ne'e
No er det tid for, 3 Nøtter til Askepott, ingen jul uten hun. Før jeg trolig stresser utover dagen før jeg finner tilbake til roen akkurat i tide til julekvelden. Ønsker så alle en god og gledelig jul, uansett hvor du måtte befinne seg:)
GOD JUL!
Her på Hurum er det supert vær! Om ei lita stund, har svigermor lova meg ein laaaaaang tur i skauen, før me skal roa oss ned med deilig mat, drikke og julegåver.
Ha ei riktig God Jul alle saman!
For første gang på årtier vil denne julen ikke innbefatte noen transport i luften og de dermed tilhørende viderverdigheter ;)
I går kveld var vi åtte til bords her på Fornebu med middelhavsk inspirert laks og tilhørende tørr italiensk hvitvin. Nå sitter kokken og venter på privatsjåføren for å bli bragt ut på landet til Slependen. I dag blir det juleribbe til åtte med tilbehør som ikke er bare bagatell, men inspirert av den hellstrømske gane. Første dag er det mer tradisjonelt med pinnekjøtt (ingen jul uten pinnekjøtt for vestlending, urøkt må sies). Andre dag er det å bevege seg enda mer ut i periferien og da ryktes det at Rudolf står på menyen. Med andre ord julen står også i matens og familiens tegn, men med den dreining at familiens eldste bringes til Østlandet.
Dere får ha en riktig God Jul og ikke forspis dere :)
en fredlig og god jul til alle sammen.
Fellowship
24-12-2008, 12:16
En GOD og FREDELIG jul ønskes til alle formuister, og dere som "kikker innom".
Vi har vært og tent lys på kirkegård, og nå er det bare å få ferdig det siste som skal på plass før julekvelden med ribbe og alt som hører med, serveres ca 17:30. Før det skal vi også ha en liten feiring av sivgerfar som fyller 86 idag :)
ClassOne
24-12-2008, 12:19
God jul alle sammen:)
Her kan dere følge nissen på radar : http://www.noradsanta.org/en/home.html
Tommy777
24-12-2008, 12:21
God julaften fra Harstad. Her er det utrolig lyst i dag til moerketid aa vaere.
Julefrokosten er straks paa bordet, kirkegaarden foelger deretter foer TV tradisjoner maa paa plass, deretter kommer ribba paa bordet.
God Julaften!
Lefselunch er inntatt sammen med en lang gåtur i finværet - Fru Askepott er beskuet og nå er det bare å vente på at kvelden skal komme med masse mat og kos!
Må på jobb imorgen "tidlig", én! avgang til HRG 10:25.. og da bør OP bemannes på ett vis, deretter fri til Mandag kveld! :nor
God jul ønskes fra Norge og Hamar. Frokost i går var norsk brød og den noe brente smaken av norsk brødskorpe var nok smak så pålegg ble overflødig! USA kan være bra det altså men det er ingenting som slår gamlelandet! God jul! (Og happy hollidays som det også heter; politisk korrekt).
God Julaften fra Tromsø nå!
Her er det klar himmel, blå himmel men på grunn av mørketid så er det ikke sol!
Men blir en nydelig julaften her i dag!
Ønsker alle foruminister en riktig god jul!
God onsdag. Da er jeg ferdig på kontoret for i dag, og nå venter altfor mye mat og altfor mange pakker ;-)
Dere får ha noen flotte fridager !
Bizflyer
24-12-2008, 12:44
God juleformiddag fra Spania!
Overskyet og 10-11 grader i dag er jo ikke noe å rope hurra for. Ikke rare julestemningen her heller. Har fortsatt ikke sett ett eneste hus som er dekorert med masse blinkene lys. Det er visst en stor juleutstilling nede på torvet som vi skal ned å se på.
I ettermiddag blir det ribbe med tradisjonelt tilbehør og spansk øl og norsk juleakevitt fra Gilde.
I morgen blir det dansk julelunsj på dansk restaurant. Ser frem til det.
Ha en riktig god julekveld, kjære forumvenner!
BF:cool2
God Jul alle sammen.....
Her har vi hatt våkenatt med ei syk datter..... Hun kvikner til nåm, men mor og far er i koma etter lite søvn..... Nå skal en tidlig julemiddag spises slik at far kan komme seg i tårnet på Gardermoen for å varsle cavok til de som lander i kveld :-)
Ha en fin julekveld .....
sarpingen87
24-12-2008, 13:12
Heisann alle sammen, ønsker alle mine medbrødre og medsøstre en riktig herlig jul. Feire med måte alle sammen.
Her er pinnekjøttet til 1. juledag lagt i vann, skinkesteken til 2. juledag er kjøpt inn og nå skal vi slappe av noen timer før vi reiser på familiemiddag til min kjæres familie.
GOD JUL FOLKENS :)
Concorde
24-12-2008, 13:29
God jul ønskes fra Trondheim og besøk hos min utflyttede bror. Nissen finnes her også:)
God jul forumister! Håper dere får en hyggelig kveld :)
http://www.frontiernet.net/~cgrafe/animations/liteelfani.gif
Northrider
24-12-2008, 13:56
Merry Xmas to all! :)
En God og fredelig Jul ønskes alle Forumister fra Tananger.
Alle luftfartsinteresserte som kikker innom forumet det samme.
Konemor har fått med seg Askepott som første del av juleaften rituale og en god frokost/brunch er unnagjort.
Om kort tid går jeg igang med å lage julemiddagen ; ribbe, medisterkaker,medisterpølse med tilbehør.
Dessert ;Selvplukkede multer i krem.
Ha en fin julehøytid alle og ta vare på dine nærmeste.
God jul från Sverige!
Här har det ätits och druckits jullunch med sill, skinka och tillbehör. Inget pinnekött dock...
Hoppas alla får en trevlig julaftonskväll!
God jul til alle, her hjemme og ute!
God jul til alle forumister! Hilsen fra Tromsø!:)
Riktig god julaften fra TRD der mørket er i ferd med å senke seg. Blir julekveld sammen med samboer og familie i, koselig:)
Jeg ønsker alle forumister ei riktig GOD JUL fra Balsfjord her jeg sitter med min nærmeste familie.
Her er det klarvær og flott vær og en liten frisk bris. I skrivende stund er utetemperaturen på minus 9 grader.
I kveld blir det både ribbe og pinnekjøtt til julemiddag. Desserten består av riskrem med rødsaus til.
Bor ikke i Balsfjord til vanlig, men bor i Tromsø. E på juleferie her.
Blir småsyk av hjemlengsel når jeg leser alt dette .. kanskje neste jul ...
Her i Atlanta er det ... *titter ut av vinduet* .. VAR det sol og fint, og nå skyer det til i påvente av det tradisjonelle juleregnet. Temperaturen er OK, 8 grader.
På Sirius-radioen plateprater Bob Dylan med litt utradisjonell julemusikk ('Santa's Got A Brand New Bag - Sock it to me Santa'), og jeg sitter her med en kopp god julekaffe og jobber så kollegene i Norge får julefred. Men jeg har fri i morgen og fredag, så jeg klager ikke. Julaften er vanlig dag her borte.
Guttungen kommer innom hvert 15. minutt og sjekker posisjonen til julenissen .. ser det er et stykke til Norge ennå, håper dere kan stagge småtassene! :colgate:
http://www.noradsanta.org/en/home.html
Google Earth-versjonen er også bra!
Så God Jul alle sammen .. håper alle får en fredfylt og givende jul.
ENGM 911
24-12-2008, 17:19
God jul til MOW også, meget stille på OSL nå
God jul allesammen fra Asker. Har vært i kirka, så nå sitter jeg å venter på at vi skal laste bilen med pinnekjøtt og julegaver før vi skal ha julekvelden hos noen slektninger som bor noen gater nedenfor.
Igjen god jul :)
En riktig god jul til alle sammen! Ribbe, kaker og akevitt er fortært og gavene er pakket opp. En hyggelig aften går mot slutten. Ett år igjen til neste gang..