View Full Version : Søvnløs i Seattle - en annerledes triprapport
Denne tråden skulle egentlig handle om en fantastisk flytur jeg har hatt. Det meste kommer imidlertid til å handle om ting som foregikk ETTER jeg landet. Flyplassen er nedsnødd og ingen kommer noen vei.
More to come
Jess! bra det er flere av oss som er stuck i nord amerika... jeg sitter i St John's Newfoundland. Snøstorm og alt er kansellert..
Hører rykter om at han kom seg fram i løpet av natten ... han var isåfall heldig. Alaska/Horizon kansellerte alt etter 1445 i går da de var tomme for deicingvæske og det ikke var mulig å få mer inn pga stengte veier ...
The cancellations hit Alaska Airlines particularly hard, and may continue into Monday. Alaska and Horizon Air canceled all flights at Seattle-Tacoma International and Portland International airports as of 2:45 p.m., in part because of a lack of de-icing fluid. Passengers with local residences were told to go home for the evening, and others were told to make their own hotel arrangements.
http://seattlepi.nwsource.com/local/393113_airport22.html
Fortsatt tungt i SEA .. og enda verre i Portland.
Alaska Airlines reported some progress. McElroy says Alaska plans about 20 departures from Seattle Monday, about one-third the normal number. He says the airline hopes to resume a normal schedule Tuesday.
http://seattlepi.nwsource.com/local/393208_airport23.html
Hører rykter om at han kom seg fram i løpet av natten ... han var isåfall heldig. Alaska/Horizon kansellerte alt etter 1445 i går da de var tomme for deicingvæske og det ikke var mulig å få mer inn pga stengte veier ...
Hvordan visste du det?
Ja da var jeg endelig kommet frem.
Det ble en noe uvanlig opplevelse for undertegnede. La oss begynne med det første først. Flygingen var en opplevelse. Jeg må si meg positivt overrasket av både mat og service ombord på denne flygningen CPH-SEA. Spesielt siden avgangen var sprikkfull. Det er helt klart at det er lettere å yte bedre service og oppmerksomhet fra kabinpersonellet når det er halvtomme kabiner, men i dag, med hvert eneste sete opptatt, klarte besetningen å innfri på det aller meste. Servering gikk raskt og smertefritt, og selv om mani stor grad må be om påfyll, er de der stort sett på under minuttet. Maten var helt på topp, det kunne også bekreftes av naboen jeg fikk ombord som var fra Canada.
En halvtime før landing fortalte kapteinen at det ville være litt dårlig vær i Seattle. Vi landet på 16R etter å ha kommet inn fravest. Jeg ante lite om hva som skulle skje da vi landet. Jeg så myyye snø. Da vi takset inn mot terminalbygningen, måtte vi først
vente på at Continental skulle komme seg ut. Denne avgangen til Continental, kom seg aldri i luften etter det jeg fikk med meg. Da vi først kom oss inn til gate, prøvde jeg å komme meg ut så fort som overhodet mulig. Ned til immigration og der var det allerede en lang kø. British Airways samt enten AF eller LH hadde også nettopp gjort sin entre. Det betydde circa timen i immigrasjonskø. Det ironiske var at jeg var blant de aller siste som gikk forbi en av disse immigrasjonsoffiserene. Dette til tross for at jeg var en av de første som gikk av flyet. Nuvel, ingen grunn til å miste motet av den grunn, bagasjen min var
fremdeles ikke kommet. Det gjaldt ikke bare meg, men ca 50 pax. Vi fikk beskjed om at den siste containeren hadde de fått problemer med på grunn av været. 10 minutter senere var bagasjen på båndet og jeg var klar for avgang UA6008. Jeg vet ikke om det
var for å være sadistisk eller serviceinnstilt damen i TSA forklarte meg at alle avganger minus 20 var kansellert resten av kvelden. ;) Jeg sa jeg skulle til Los Angeles. "Yes, it has been cancelled!!"
Da jeg forlot sikkerhetskontrollen og var på vei mot shuttletogene kunne jeg se av monitorene at avgangen min, som en av de få fremdeles var on-time. LØGN! Jeg skyndte meg til utgangen etter 3 forskjellige shuttletog (jeg klarte faktisk å gå meg vill på SEA
sist gang jeg mellomlandet her) og fikk beskjed av høyttaleranlegget at avgangen min var kansellert. Hvorfor venter de så lenge med å skifte til "on-time" til enten "new time" eller cancelled når flyet allerede har divertert til en annen flyplass pga været? Jeg spurtet så til en ledig dame fra United som først sa til meg at alle avganger ut fra SEA til alle destinasjoner fra fulle frem til 25 desember. Etter å ha gravd lenge på maskinen sin fant hun så en avgang ledig påfølgende dag kl 0600 via Denver med Frontier og UA ut fra DEN. Hun fortalte meg så at nå måtte jeg "bare" finne bagasjen min og vente til 0400 da Frontier begynte innsjekk.
Da bar det ut til ankomsthallen. Jeg vet ikke hvordan jeg kan få uttrykt dette skikkelig med ord, men det var litt av et syn. Det stod passasjer og bagasje bokstavelig talt over alt. Jeg brukte over 2 timer på å finne min egen bagasje. Den ble ikke funnet på båndet den skulle ligge på. Akkurat det betydde mindre for mitt vedkommende. Jeg var innstilt på å tilbringe natten her likevel, og strengt tatt kunne jeg klart meg uten bagasjen så lenge som mulig, det er bare ekstra irriterende å drasse på for mye, spesielt når man reiser alene.
Dette været var tydeligvis noe folk på den nordamerikanske vestkyst var svært uvante med. Slikt vær hadde de aldri hatt før. Skulle man ta taxi ut fra flyplassen, måtte man bestille minst 4 timer i forveien, og man var heller ikke garantert at den i det hele tatt kom. Alt av leiebiler var utleid. Buss- tog, eller i det hele tatt noe som kunne komme seg fra A til B, var i beste fall mange timer forsinket, men også her var det snakk om kanselleringer for de fleste avgangene. Så å komme seg ut av byen med alternativ transport som jeg en stund vurderte, gikk raskt i glemmeboken.
SK938 til CPH fikk jeg med meg at gikk, selv om også denne ble noe sen. Når det gjelder bl.a. BA, LH og AF tror jeg også at disse kom seg av gårde i noenlunde tid.
Inne i avgangshallen var det til å begynne med sprikkfullt med passasjerer. Jeg hadde på mange måter ordnet meg, så for meg var det "bare" å vente fra 2100-0400. Jeg syns mest synd på dem som skulle reise med Alaska. Jeg tror ikke jeg overdriver når jeg sier at de hadde en kilometer med kø. Seattle er som kjent en hub for Alaska, og de hadde enormt med connecting passengers. Det betydde at de ikke kunne ta den "lettvinte" løsningen som f. eks. Continental gjorde. De ba folk som hadde connections om å bli på
flyplassen, mens de som bodde i Seattle om å gå hjem og om å bli booket om. Mange vil kanskje reagere på prosedyrene rundt dette, men man må tenke på hvilke tilstander som fantes, og at det også er mennesker som jobber her. Jeg tror ikke de ble belønnet med mye pause. De hadde også problemer med å komme seg til og fra flyplassen også når de enten begynte eller sluttet på jobb. Det ble vel sikkert snakk om
en bråte med overtid. Heldigvis prøvde samtlige flyselskap å prioritere pax med connections. Her kom også "fordelen" med drittværet. Det hadde vært mange avganger i dager forveien som ikke hadde gått fulle selv om de var kraftig oversolgt. Dette skyldtes rett og slett at det var så mange som ikke nådde flyplassen i tide på grunn av veiene som varnedsnødd. Dette gjorde at flyselskapene instendig ba alle passasjerer med connections om å bli værende på flyplassen. Jeg møtte en passasjer som møtte opp 24 timer før avgang fordi hun "måtte" hjem. Mange lokale passasjer tok med seg dyner og puter hjemmefra.
Jeg fant meg til "rette" i et hjørne ved United sitt check in område. Jeg ble sittende rett ved en norsk/dansk familie som også kom fra CPH og skulle videre til LAX. Problemet dems var imidlertid at de skulle videre med Alaska. Paret, som hadde to barn
vekslet på å stå i køen deres mens barna sov på betonggulvet, og de stod til langt på natt. Det siste jeg fikk høre fra dem før jeg beveget med til Frontier sitt sjekk innområde, var at de var nr 27-30 i venteliste på et eller annet fly.
Det var umulig å komme seg på nett på flyplassen, så rundt midnatt lokal tid, ringte jeg hjem til en kamerat i Norge for å få ham til å sjekke meg inn på Frontier sin avgang på nett. Frontier har visstnok ikke selvbetjeningsautomater. Dette gikk tydeligvis ikke an fordi den bookingkoden jeg hadde fått bestod både av tall og bokstaver mens Frontier kun benyttet bokstaver i sine bookinger.
Da klokken ble 0407, kom det endelig 3 representanter fra Frontier. Som førstemann i køen kunne jeg raskt bli ekspedert og komme meg fort gjennom sikkerhetskontrollen. Jeg følte meg på mange måter heldig som var booket til Frontier. De fleste avgangene som
hadde blitt kansellert, hadde blitt kansellert fordi de hadde blitt divertert til andre flyplasser. Frontier sitt fly stod allerede her, så da trodde jeg at alt var i orden. Billetten min var imidlertid langt fra i orden, og dama i innsjekk kunne først ikke finne meg. Grunnen til dette var at den bookingkoden jeg gav henne, var ugyldig hos Frontier fordi den også inneholdt tall. Så påpekte hun også at avgangen var oversolgt.
(Om flyet gikk i tide eller i det hele tatt gikk, er jeg ikke sikker på. Men det er sant som LN-MOW sier at de gikk tom for de-icingvæske, og mange avganger enten ble innstilt eller forsinket av den grunn.)
Da bar det tilbake til United som holder til på helt andre siden av terminalbygget. En gåtur som vanligvis tar et par minutter ble fort til 10-15 minutter. Problemet var at jeg måtte tråle meg gjennom alle Alaskapassasjerene som stod i kø OVERALT på flyplassen. De stod til og med på tvers foran Unitedinnsjekkingen. Jeg fikk relativt raskt hjelp av ei kjempeeffektiv og blid dame. Det første hun sa var "there's a lot of things going on with your reservation". Hun ante ikke hvorfor jeg hadde blitt plassert på Frontier, men hun kunne booke meg om til UA9808 til SFO som var en ekstraavgang som hadde blitt satt opp nå som været hadde blitt noe bedre. Da var jeg rask med å spørre om hun kunne booke meg om til BUR istedenfor LAX siden dette er noe nærmere for meg. Ingen problem.
Klokken 0500 spaserte jeg inn i loungen til UA (som beklageligvis var stengt i løpet av natten). Her satt jeg som eneste passasjer ganske lenge. Sovnet en time eller 2 i stolen. Da jeg skulle logge meg inn på nettet via t-mobil kom jeg rett inn på en meny hvor
jeg kunne jeg sjekke avgangene til UA. Jeg følte for å sjekke min egen, og selv om den var en ekstraavgang, hadde den nå blitt kansellert. Da bar det bort til damen i resepsjonen som først sa at det var den ikke, før hun etter å ha trykket en stund på
maskinen kunne meddele at det var den. Den hadde tydeligvis enda ikke kommet på monitorene. På mange måter passet det meg ganske fint, da jeg trolig ville være blant de første passasjerene som kunne få et nytt fly. Hun ba meg sette med ned igjen så skulle hun ta kontakt. Til slutt (og vi snakker rundt en halvtime) hadde hun funnet et nytt fly via SFO som innebar en senere connection.
Jeg gikk så opp til avgangshallen for å se etter noe mat. Plutselig fikk jeg øye på UA9806 til DEN som var closing. Jeg spurtet bort og spurte om jeg ikke kunne få være med og om de kunne booke meg videre, til tross for at bagasjen min skulle til SFO. Ingen problem, dersom det var plass. De ropte fremdeles på en skokk med mennesker som tydeligvis hadde fått plass på flyet som ikke hadde gått ombord enda. Det var samme hyggelige damen som booket meg på første ekstrafly til SFO som stod i utgangen. Hun fikk meg til slutt med som siste passasjer i denne 757-200. Da var det meste i utgangspunktet gjort. Jeg kom meg UT av Seattle og uansett hva som skjedde nå, var jeg rimelig sikker på at jeg ville komme frem til jul.
Landet i DEN noe sent, men klarte å komme meg på et tidligere fly ut fra DEN (denne gang som nest siste passasjer) på UA227 da denne var noe forsinket. Landet på LAX 1607lokal tid, ca 18 timer senere enn planlagt, etter nesten 40 timer på reisefot. Bagasjen min skulle bli sendt til Burbank. Jeg har enda ikke fått den, men jeg vil anta at det kommer til å ordne seg. Jeg er i det minste kommet helskinnet frem. Men bare så det er sagt, jeg var heldig. Har man noe med Alaska ut etter jeg klarte å komme meg av gårde, synes jeg synd på mange sjeler. Blant annet den norsk/danske familien jeg møtte på, hadde ikke lenger store forhåpningene om å komme seg frem før jul. Dette var en annerledes opplevelse, men jeg kom meg frem, og er lykkelig for det.
Jeg tok noen bilder, (ikke mange da jeg var kjempesliten) fra flyplassen. Ellers har jeg noen fra SK937. Jeg må også si at jeg er veldig fornøyd med United (ja, jeg vet at jeg for mange banner i kirken her) men den servicen og viljen til å hjelpe stod til terningkast 6. :)
Southwind
23-12-2008, 22:52
Høres ut som litt av en tur. Neste gang får du ta NZ fra LHR-LAX, selv om LHR er farlig til tider. Men det er i sånne situasjoner det lønner seg å ha litt peiling på selskaper og ruter. Spørre om alternative ruter til enten SFO/DEN osv
Høres ut som en strabasiøs ferd, men tror du var heldig som reiste alene, er relativt flyinteressert og sikkert hadde lagt noen slagplaner. Greier man å tenke kjappere en en del andre så er det utrolig hva man får til. Godt du kom frem, takk for at du deler med oss andre.
Høres ut som litt av en tur. Neste gang får du ta NZ fra LHR-LAX, selv om LHR er farlig til tider. Men det er i sånne situasjoner det lønner seg å ha litt peiling på selskaper og ruter. Spørre om alternative ruter til enten SFO/DEN osv
Problemet i utgangspunktet var ikke at det bare var SEA-LAX som var fullt, men alt. Da hjalp det i utgangspunktet lite å be om å bli ombooket til andre destinasjoner først. Jeg spurte faktisk om via Tokyo til LAX bare jeg kom meg ut av SEA. ;)
Jeg har faktisk vært booket med NZ 001 en gang, faktisk på bonusbillett. Men jeg måtte bytte den om før avreise. Jeg fikk da UA isteden. Noe som den dag i irriterer meg veldig, da jeg vet de har et veldig bra produkt.
NB: Har et par bilder som jeg prøver å få lagt ut, men jeg husker ikke hvordan jeg redigerer dem! Hvis noen har noen tips, send meg en PM!
Takk for at du delte denne høyst irregulære opplevelsen med oss, god underholdning å lese dette og garantert en påkjenning for din kropp og sjel. Ingen tvil om at i slike irr situasjoner gjelder det som passasjer å ha et våkent øye og tenke alternativt, ikke bare stole bakkepersonalets alternativer... Hyggelig også at SK937 innfridde, hørtes ut som de satt i fremre kabin.
FlightDeck
24-12-2008, 12:17
Takk for en god rapport. En slik situasjon må jo være helt forferdelig for folk som ikke er vant til å reise mye og som ikke vet hvordan man kan "lure" seg ut av den. Hyggelig at SAS-flighten var så positiv.
Tar med menyen ombord siden mange liker å lese den:
A snack with your drink?
Wild onion, grilled artichoke and caperberry
The big deal
Our menu for this flight offers these choices
Green leaf salad with dressing of the day
First course
Parma ham with olive, sun-dried cherry tomato and grilled onion
Selection of breads
Organic country loaf, Danish rye bread, selected Scandinavian crisp breads served with organic butter
Main Course
Grilled salmon with Lyonnaise potatoes, sugar snap peas and hollandaise sauce
Chicken filet in sweet chili sauce with jasmine rice, pak choi and red pepper julienne
Cured beef brisket with boiled potatoes, marinated red onion, mushrooms with parsley and red wine sauce
Soba noodles with pak choi and fried shallots in stir fry sauce (vegetarian)
Cheese
Pont-l'Evéque and Taleggio cheese served with tomato relish
A sweet finish
Danish Christmas rice pudding with cherry sauce
Light and quick
If you prefer a lighter option, you can order our quick meal with your drink and we will serve you as soon as possible.
-Green leaf salad with dressing of the day
-First course
-Cheese
Before landing
Choice of open sandwiches from the trolley
Salami with remoulade, fried onion and lettuce
Shrimps, Danish caviar, mayonnaise and lettuce
Danish bluse cheese, red peppers and lettuce
Dessert
Almond cake and fresh cut fruit
Takk for bilder! Også en i kortbukse(?!) på siste bildet - optimistisk!
For en opplevelse - morsomt å lese!!!
Kortrapport fra Honolulu i naa i dag tidlig..( minus 11 timer ).
Fruen og jeg var ogsaa i SEA den 21. desember. Kapteinen paa AF sin 332 sa like etter take off CDG at han haapet flyplassen var aapen da vi skulle ankomme paa rute 12.00 local. Det var den, og litt opphold. Men totalt kaos som dere andre melder. Spesielt Alaska og Horizon.
Vi skulle ha NW 753 til HNL 17.30. Den var on time sto det paa tavla. Den var ogsaa inne 16.50. Men den var kansellert kvelden foer og lang koe av standby fra kvelden i forveien. Og flyet var allerede fullt denne dagen.
Kl. 17.50 boardet vi og fikk beskjed om aa sitte aa vente paa de-iceing.
Vi ventet i flyet 4 timer foer den eneste de-icebilen NW-DL-CO hadde kom.
Avgaarde 4.5 forsinket, men stor jubel ombord da flyet lettet i snoevaeret.
Til HNL 0205, 4 timer forsinket, men glad vi greide det....Neste morgen var det ogsaa nye kanselleringer.
Flyet vi kom med sskulle tilbake til SFO
Ooops det ble mange timer i en 757...men det er jo ikke noe problem for deg!
Satt faktisk meget bra paa bakre noedutgang med to meter benplass foran.
Mye bedre enn inneklemt paa en toseter paa LH Airbus med 31 " benplass :cool:;). 11 timer der er mye vaerre !
Kunne ikke sagt meg mer enig enn med SQ777 der.
He he - fordelen med bussen til Lufthansa er at de flyr...
He, he ..;). Hadde bussen til LH vaert der den dagen, hadde den sikkert faett like lang venting paa SEA. ;). Ev. vente til neste dag.
Det var faa fly som var saa heldig som oss !:colgate:
02. jan
LAX-ORD
UA843J
A320
N409UA
ETD: 14:09
Retur fra LA. Kom til LAX i usedvanlig god tid før avgang. Lite folk i innsjekk, så den ble foretatt i en fei. Fikk ombordstigningskort helt frem til Stavanger. United bruker terminal 6, 7 og 8 på LAX. Utgang for avgangen var 69 som befinner seg i terminal 6. Skulle egentlig ha dratt med en 757, men det ble foretatt et bytte et par uker i forveien. Så istedenfor 3A på 757,ble det 1A og bulkhead (som jeg ikke kan fordra da jeg foretrekker håndbagasje foran meg og ikke i hattehyllen) På monitorene stod det UA 843 Chicago/Sao Paolo. Maskinen skulle altså også til Sao Paolo. Det har jeg vanskelig å tro at en A320 har rekkevidde til, iallefall om det skulle være en full avgang! (Noen som vet noe om det) Smekkfull maskin for anledningen, de ba om frivillige til å stå igjen. Vet ikke hvordan det ble med skjebnen til dem som meldte seg.
Når vi kom ombord, fikk vi beskjed av en særdeles lei gatemanager at de ikke klarte å få med mat på avgangen. Det passet meg egentlig svært dårlig, siden jeg ikke hadde spist frokost og heller ikke spiste på flyplassen før avgang. Men som trøst skulle vi få lov til å velge blant snackboksene de vanligvis selger i økonomi helt gratis. For dem som ikke er kjent med disse boksene, er det i beste fall snacks. Mettende er det ihvertfall ikke! Vi skulle også få en kompensasjon for dette. Pushback rundt ETD. Tok av fra R25R uten noe taxekø! :)
Jeg setter pris på at UA som en del av underholdningsprogrammet gir passasjerene muligheten til å høre på ATC når man er ombord. Det ble derfor ivrig lytting til denne. Callsignet var UA843Juliet! Hvis ikke jeg har misforstått, betyr dette at maskinen skal videre med samme flightnr etter ankomst! Det var da rart at alle passasjerene som var connecting, ble bedt om å gå av i ORD for de skulle bytte fly. Jeg fikk høre av ATC mot nedstigning til ORD et Unitedfly som ba om prioritert landing på grunn av en medisinsk hendelse ombord. Jeg hørte ikke "PAN" ble sagt, er det noen som vet hvor terskelen går for dette? Uansett, ambulanse stod allerede klar på rullebanen da vi landet på R28, tydeligvis rett før nevnte maskin.
Jeg brukte tiden ombord til å lese i UAs inflightmagasin "Hemisphere". Der leste jeg om et "nytt" og spennende konsept til UA: Premier Lane.
Kort og godt går det ut på at mot en viss sum (starter på 25$) kan økonomiklassepassasjerer nå få 3 fordeler hvor
som til nå har vært forbeholdt biz/first/*A/G-passasjerer.
1. Premium check-in
2. Fast track sikkerhetskø
3. Prioritert ombordstigning
Men det er vel også et symptom på hvordan luftfartsbransjen endrer seg. Man betaler mer og mer for den eksakte varen man vil ha og det faktum at flyselskapene vil dra inn så mye dem kan der de klarer. Day passes til Red Carpet Club kan kjøpes til $35 og økonomi pluss (økonomiklasse med vesentlig bedre benplass) selges også på hver flygning etter billetten er betalt. Nå kan man også kjøpe award accelerator som gjør at man tjener miles raskere med UA. Eller send bagasjen med Fedex og få den til døren istenfor bagasjebåndet. Jeg ser det for meg. Kjøp en billett LAX-SFO for $100. Med alle tillegg økes billetten $500. ;)
Forresten, jeg hadde en knall tur til ORD! :)
02.jan
ORD-CPH
SK944
A330
SE-REF
ETD: 22:05
Etter ankomst bar det bort til terminal 5 hvor Erik Viking ventet. Tok en rask tur i loungen. Fikk nye ombordstigningskort av den meget hyggelige damen i resepsjonen. "Hvorfor det?" spurte jeg. "Jo våre er tykkere enn UA sine så de setter seg ikke så fort fast i maskinene som brukes ved ombordstigning! Vel, de ble jo SCANNET ved ombordstigning likevel. LOL! Var ombord som en av de aller siste, og champagne ble
servert. Jeg ANER ikke om jeg fikk mer enn en gang, lol!
Pushback litt sent etter det jeg husker. Tror vi ventet på noen sent inkomne passasjerer. Det hele ble også en relativt begivenhetsløs opplevelse. Mat bra (men de hadde ikke menyer på denne avgangen), service topp, men det er klart at dagflygningene som andre påpeker, er et bedre produkt. Sovnet relativt raskt, men våknet før vi hadde forlatt Canada grunnet ganske kraftig turbulens. Det gjorde at jeg var den eneste våkne passasjeren i en bortimot full kabin i flere timer. Tiden gikk blant annet med til å se på på det som skjedde utenfor flyvinduet utenfor. Vanvittig vakkert nordlys og en bråte med stjerneskudd! Frokost servert rundt halvannen time før landing. Landet rundt ETA.
03.jan
CPH-SVG
SK1872
British Aerospace 146
OY-RCA
ETD: 14:10
Bar rett bort til utgang til SVG. Trodde først jeg skulle få fly med en MD82, hvilket hadde vært litt av en positiv overraskelse. Men nei, den skulle til Bergen. Istedenfor var det BA 146-200 som stod parkert rett ved siden som skulle ta oss til SVG! For de som
ikke har flydd Atlantic Airways sin versjon, så er det noe av det verste jeg har fløyet. Det lukter fælt inne i kabinen, setene er eldgamle og det er veldig trangt ombord. Har selv blant annet flydd LH sine versjon av samme maskin, og det er klasseforskjell på disse. Pushback ca 10 minutter etter rute. Cabincrewet hadde heller ikke dagen. Jeg tror ikke purseren (som umulig kan være særlig eldre enn 25 år) sa ETT ord til noen før landing. Det var statisk servering mens hun skyndte seg for å bli ferdig og ta gardinen foran galley så fort som overhodet mulig. Landet rett etter rute!
Alt i alt en flott tur, selv om avslutningen ikke var den beste!
På monitorene stod det UA 843 Chicago/Sao Paolo. Maskinen skulle altså også til Sao Paolo. Det har jeg vanskelig å tro at en A320 har rekkevidde til
Det har den heller ikke ... det er en 767 som går videre. ikke uvanlig her borte å ha gjennomgående rutenummer med planlagt flybytte.
Hjemturen gikk litt bedre enn bortoverturen ser det ut som, selv om du fikk mat som kunne holdt ut flere snøstormer.
Hva slags kompensasjon er det UA gir for manglende mat (utover noe uspiselige saker)?
Ikke det helt store utvalget og som mest trolig ikke vil bli brukt
Select from the following offers:
At United, we take pride in being a reliable part of your travel plans. We regret the inconvenience you experienced on the flight you have reported and therefore would like to offer you one of the following offers to show our appreciation for your business.
Please select one offer
$25 E-Certificate: For travel within the 50 United States, Puerto Rico, or U.S. Virgin Islands during the travel period specified. Save off published United fares on a qualifying flight purchased at united.com. Ticketing and travel by January 2, 2010. Terms and conditions
10% Economy E-Certificate: For travel to worldwide destinations from the 50 United States, Puerto Rico, U.S. Virgin Islands, Australia, Canada, China, France, Germany, Hong Kong, Japan, Mexico, Netherlands, Singapore or United Kingdom during the travel period specified. Save off published United Economy fares on a qualifying flight purchased at united.com. Ticketing and travel by January 2, 2010. Terms and conditions
FlightDeck
06-01-2009, 20:39
Fint at hjemreisen gikk litt mer smertefritt enn utreisen... Hva slags kompensasjon kunne du velge mellom? Takk for rapporten.
Den ville sannsynligvis ikke bli brukt da jeg ikke har umiddelbare nye utreiseplaner. Men nå tok jeg akkurat en titt på terms and conditions og fant intet mindre enn 27!!!!!!!! punkter. Det gjør vel saken enda greiere!