PDA

View Full Version : QI stopper endnu en rute


Guest
16-02-2005, 13:49
Cimber Air med hovedsæde i Sønderborg har besluttet at stoppe flyvningen på ruten København-Kiev fra den 4. marts. Selskabet har siden maj sidste år fløjet på ruten én gang dagligt med et jetfly af typen Canadair, der har plads til 50 passagerer. Cimber Air begrunder beslutningen med manglende efterspørgsel som følge af den seneste tids politiske uro i Ukraine. Selskabet fremhæver også, at det har været vanskeligt at opdyrke markedet, da Danmark hverken har en ambassade eller et konsulat i Ukraine. Det har vanskeliggjort muligheden for ukrainske passagerer at opnå visum til Danmark indenfor en rimelig ekspeditionstid. De har derfor valgt andre rejsemuligheder via Tyskland, Finland eller Polen.

Kilde: www.jv.dk

PP
16-02-2005, 14:26
Dette burde give kapacitetsmulighed for en anden QI destination fra CPH eller en udvidelse af aftalen med SAS.

Vi må se...

Guest
16-02-2005, 14:37
Originally posted by PP
Dette burde give kapacitetsmulighed for en anden QI destination fra CPH eller en udvidelse af aftalen med SAS.

Vi må se...

eller CRJ på flere indenrigsruter

Jan
16-02-2005, 14:40
Originally posted by jens

Originally posted by PP
Dette burde give kapacitetsmulighed for en anden QI destination fra CPH eller en udvidelse af aftalen med SAS.

Vi må se...

eller CRJ på flere indenrigsruter


Såsom ?

Guest
16-02-2005, 14:49
Originally posted by Jan

Originally posted by jens

Originally posted by PP
Dette burde give kapacitetsmulighed for en anden QI destination fra CPH eller en udvidelse af aftalen med SAS.

Vi må se...

eller CRJ på flere indenrigsruter


Såsom ?

Den flyver allerede morgenturen CPH-KRP-CPH dag 123, så hvorfor ikke på andre tidspunkter af dagen som erstatning for ATR42?

TheDane
16-02-2005, 14:52
Originally posted by Jan

Originally posted by jens

Originally posted by PP
Dette burde give kapacitetsmulighed for en anden QI destination fra CPH eller en udvidelse af aftalen med SAS.

Vi må se...

eller CRJ på flere indenrigsruter


Såsom ?


Karup - København har fx allerede 3 retur flyvninger om ugen med CRJ (de går aften fra CPH søndag, mandag og tirsdag samt morgen fra KRP mandag, tirsdag og onsdag).

TheDane
16-02-2005, 14:54
Jens selv var hurtigere end mig :spin:

Jan
16-02-2005, 15:02
Vil det ikke blot betyde øgede omkostninger (Fuel) .
Der skal vel findes en ny udlandsrute, såfremt man ønsker
at bibeholde den nuværende kapasitet.
;)


PS: QI's CRJ er i øvrigt fantastisk flotte !!

TheDane
16-02-2005, 15:09
Men sansynligheden er nok størst for at den bliver brugt på en udenrigsrute. CRJ'er i princippet for dyre at bruge på korte flyvninger som dansk indenrigs. Det passer ATR'en derimod perfekt til.

Men en udvidelse af SAS samarbejdet er vel ikke usansynlig. SAS har jo tidligere udtalt at man på især Aberdeen og Newcastle ruterne gerne (hvis disse ruter udviklede sig nogenlunde tilfredsstillende) ville have endnu en daglig flyvning til disse 2 byer. Begge har i dag morgen afgang fra København og formiddag retur fra UK. Cimber Air's Kiev afgang går i dag fra København midt eftermiddag omkring 15.30 og er retur omkring kl. 21.00. Så kapacitets mæssigt åbner dette altså for at der kunne blive en anden daglig afgang til enten Aberdeen eller Newcastle, således at der på den pågældende rute flyves både morgen/formiddag og eftermiddag/aften. Hvis altså SAS ønsker dette.

Herlov
16-02-2005, 15:29
Dersom man sliter med å finne arbeid til CRJ'en, så kunne man jo la den gå fra Billund til Oslo og så videre fra Oslo ut i Europa et sted i samarbeid med SAS Braathens, før den går tilbake til Billund via Oslo på kvelden .. SAS Braathens ønsker seg jo mindre fly. ;) Jeg mener .. Hvis ikke dere har bruk for den .. :smokin :p