PDA

View Full Version : Heatrow - Gatwick

hurvert
18-12-2008, 13:34
Heisann...

Et lite spm. Hvor lang tid trenger man på connection mellom Heatrow og gatwick ??
Har en kollega som skal på tur, det er riktignok ikke før til påsken 2009, men greit å finne ut hvor lang tid det trengs for å komme seg imellom flyplassene.
Med tanke på hvilke fly man skal ta osv...

Trenger kanskje litt lenger tid pga påsken også ???

Martin
18-12-2008, 13:39
Det går en direktebuss som skal bruke ca. 70 minutter. Ellers kan man også ta tog/t-bane-tog om en vil, via London sentrum, og det mener jeg tar ca. halvannen time.. Ellers tror jeg f.eks. BA ikke selger billetter med mindre enn 3 timers connectiontid om en booker gjennomgående med dem.. Skal selc connecte LGW-LHR i februar, og jeg har hele 7 timer. Satser på at det går bra..

LN-MOW
18-12-2008, 13:43
Det kan fort ta mer enn 70 minutter .. den strekningen av M4 (?) er overbelastet og notorisk treg. Spesielt i rushtidene. Saa jeg ville planlagt minst 4 timer mellom flightene ..

Martin
18-12-2008, 13:52
Det kan fort ta mer enn 70 minutter .. den strekningen av M4 (?) er overbelastet og notorisk treg. Spesielt i rushtidene. Saa jeg ville planlagt minst 4 timer mellom flightene ..

Da er kanskje tog/tube/tog like greit?

Blubird
18-12-2008, 14:04
Mener å ha lest på busselskapet som trafikkerer strekningen sine sider at de advarer mot kø og på ingen måte gir noen garantier for at rutetidene overholdes.

VoiceCom
18-12-2008, 16:28
Jeg har tatt den bussen mange ganger og det går stort sett greit på ca 60-70 min (eller mindre) men plutselig er det noen som har bulka litt eller det er rush-tid og da kan tiden gå kraftig opp.

Men bussene går ganske ofte - hvert 10. minutt store deler av dagen. Se http://www.nationalexpress.com/Airport/heathrow.cfm.