PDA

View Full Version : Merkeleg innlegg

wf145
16-02-2005, 12:16
Saksa frå Tidens krav (http://www.tk.no/meninger/leserbrev/article1462483.ece)

Vår datter med familie bestående av to voksne og et barn på 4 år, har tenkt å feire 17. mai i Kristiansund. Hun gikk da inn på nettet for der er det jo billigst, for å se om hun kunne finne en såkalt billigbillett, den 13. mai fra Oslo (dette var 11. februar 2005).

Men. Nei, ikke en eneste en. Den billigste var over 5.000 kroner tur/retur, men Oslo-Molde, der var det billigbilletter, der hadde de billetter til 2.038 kroner tur/retur, for to voksne og et barn.

Så vil jeg spørre. Hvorfor legger dere ikke ut likt, slike billetter? Vi er faktisk mange foreldre i Kristiansund, som har barn med familie i Oslo og omegn, som kan tenke seg en tur «hjem» en gang iblant for en billig penge. Er svaret at grunnen er at det er mer trafikk på Årø Lufthavn enn på Kvernberget Lufthavn, så er det jo soleklart at måten dere gjør dette på, så blir det jo det!

Dette er en av grunnene til «fogderistriden» det snakkes om, og vi nordmøringene som bare syter. Dere er jo med og legger opp til det, blant annet på denne måten. Enn om vi snudde på flisa? Skal tro hvilken lyd «pipa» hadde fått da?

Men eit kjapt søk på Widerøe (http://www.wideroe.no) gir ein pris på 2060,- + servicehonorar.. MErkelege greier

Superhai
16-02-2005, 12:25
:sarc

CK
16-02-2005, 12:59
det er den samme kampen mellom MOL og KSU... jeg LER:biggrin Tror hun bare er uheldig med dagene - det kan f.eks. være noe som skjer i KSU den helgen hun forsøkte seg. Dessuten er det jo slik at på MOL-OSL er det bare 737, mens det på KSU også går F50 som jo ikke har like mange seter..

Rusl
16-02-2005, 13:10
satte opp (lite å gjør på kontoret idag) reisen for denne datteren...siden det ikke sies noe om når hun skal reise ned til oslo igjen satt jeg 18 mai... fikk da 2134 kroner! Hva syter hun over. Denne prisen kan hun få på to forskjellige avganger begge veier

Rusl
16-02-2005, 13:13
3 venner av meg skal til irland på u2 konsert i sommer, de påstod de hadde letet overalt etter billige billetter, og hadde snakket med sas og alt.. de klarte å ordne seg til 10.000 kr osl-dub-osl. Etter et raskt søk fant jeg for 6700 hos wideroe:up:

Men gjett hvem som hadde bestilt og ikke kunne avbestille:p

DY
16-02-2005, 15:06
Originally posted by Rusl
3 venner av meg skal til irland på u2 konsert i sommer, de påstod de hadde letet overalt etter billige billetter, og hadde snakket med sas og alt.. de klarte å ordne seg til 10.000 kr osl-dub-osl. Etter et raskt søk fant jeg for 6700 hos wideroe:up:

Men SAS tjener mer penger....;)

LCH
16-02-2005, 19:13
Originally posted by Rusl

Med andre ord, ingen grunn til å betale mere fro å fly med nettverkselskapene!:smokin

enml
16-02-2005, 20:05
Gjorde et søk på SAS Braathens nå med OSL - KSU den 13. mai og retur KSU - OSL den 18. mai. Fikk opp to avganger fra OSL til KSU (kl 1210 og 2230) til kr 130+ avgifter pr voksen. Samme dato OSL - MOL kom det opp kun en avgangang til samme pris, kl 0815.

Retur fikk jeg opp 1 avgang til kr 130 KSU- OSL og 4 avganger til samme pris MOL - OSL.

Så noen enorm forskjell var det da ikke...

enml
16-02-2005, 20:34
For å gjøre det hele komplett så søkte jeg på samme datoer på Strekningen OSL - AES - OSL og fant her 7 avganger fra OSL til AES til kr 130 og 6 avganger til kr 130 AES - OSL. Så da burde vel jeg skrive et innlegg i min lokalavis og klage over urettferdig fordeling av billigbiletter som gjør at AES får kunstig mange passasjerer da....? :sarc