View Full Version : Til Bangkok i Biz i Januar
Hai,
tenker å prioritere komfort og poengopptjening på tur til Bangkok/ Thailand i januar; fly biz, ønsker primært å fly Sas eller Thai (*), vurderer og Egyptair (i beste fall halve prisen).
Noen som har tips til beste dealer i business; mest mulig fleksible billetter til lavest mulig pris, er det forskjell på fx. wideroe.no kontra sas.no i så måte ? Andre nettsteder som er rimeligere ?
Flyr og gjerne fra andre Europeiske byer, hører fx. at Thai setter inn A340-600 på noen av avgangene fra LHR, kunne vært ok.
Får en kun ordinært antall EB-poeng hvis en kjøper et sete i gamme biz klasse hos Thai på 747 fra ARN/ CPH ?
Finner nok en bra deal på egen hånd, men morsomt å høre om noen har xtra info å bidra med :-)
Bizflyer
16-12-2008, 19:52
SAS har greie priser i Z klasse. Dvs restricted Biz som koster ca 21t. Det hadde nok jeg valgt. Har man sølv eller gullkort gir jo det også bedre uttelling på poengsiden.
Lykke til og god tur!
BF:cool2
Molinari
16-12-2008, 20:24
Finnes det ikke gode priser ut fra LON også??
Synes å huske at jeg alltid finner gode C-klassetilbud i britiske aviser.....
Jeg får snoke litt på nettet
MountainDew
16-12-2008, 20:27
Hvilke datoer?
sånn ca. 1. til 27. januar..
Utflyttet
16-12-2008, 20:32
[KVS Availability Tool 3.3.3/Platinum - Sabre: Fares/TVN/CA] (http://www.KVSTool.com/?R)
OSL Oslo Metro / Oslo Gardermoen NO = OSL TRF RYG [ENGM]
BKK Bangkok Int'l TH [VTBD]
RT Dec-Nov
Carrier From To Fare Cur Expiry Min Max Fare Basis
--------- ------ ---- --------- ---- --------- ---- ---- ----------
SK OSL BKK 17397 NOK SNOXTRA
SK OSL BKK 19570 NOK Sun ZNOBIZ
SK OSL BKK 21039 NOK YNOXTRA
SK OSL BKK 27976 NOK JNOBIZ
SK OSL BKK 33439 NOK DNOBIZ
SK OSL BKK 38907 NOK CNOBIZ
Pluss avgifter, skatter, provisjon, blodpenger, gebyrer, avlat og tiende.
-A
Ulempen med Z-klassen til SAS er jo at det ikke er noen fleksibilitet hvis du vil endre billetten, ellers er den jo helt grei. Reiser du med Premium økonomi hos Thai fra ARN/CPH får du gamle biz-seter og vanlig økonomiopptjening hos EuroBonus. I tillegg ulempen med dagfly østover (for oss som synes det er en ulempe).
Molinari
16-12-2008, 22:28
Ulempen med Z-klassen til SAS er jo at det ikke er noen fleksibilitet hvis du vil endre billetten, ellers er den jo helt grei. Reiser du med Premium økonomi hos Thai fra ARN/CPH får du gamle biz-seter og vanlig økonomiopptjening hos EuroBonus. I tillegg ulempen med dagfly østover (for oss som synes det er en ulempe).
Hva koster Premium Eco med TG? Er den på nivå med Eco-flex hos SK?
Bizflyer
16-12-2008, 23:27
Hva koster Premium Eco med TG? Er den på nivå med Eco-flex hos SK?
Premiu Eco hos TG mener jeg ligger på 14-15 lapper. Den er mange ganger bedre enn SAS sin Eco Extra som ligger på 13-15 høvdinger.
Enig i at Thais flyvninger østover fra ARN/CPH godt kan unngås. Det mest behagelige i så måte er Sas fra Stockholm, avgang passe tidlig på kvelden, og ankomst BKK tidlig nok til å rekke ettermiddagsflyene sørover til Krabi. Var derimot ikke så begeistret for dagflyningen hjem igjen, fløy den sist januar, ble tidlig mørkt, føltes som en laang tur. Sommerstid er den sikkert helt strålende :-)
Takk for innspill, har reservert en ecconomy extra billett hos Sas, B-klasse, Hau-Osl-Arn-Bkk-Krabi-Bkk-Cph-Osl-Hau, ca 14 lapper, ikke ille det :-)
Flytter denne til reiseforumet
Molinari
19-12-2008, 22:17
Takk for innspill, har reservert en ecconomy extra billett hos Sas, B-klasse, Hau-Osl-Arn-Bkk-Krabi-Bkk-Cph-Osl-Hau, ca 14 lapper, ikke ille det :-)
Ser frem imot tripreport med bilder av Y+ hos SK. Jeg teller på knappene om jeg skal bestille Y+ hos SK eller TG. Så dette kan være med på den endelige avgjørelse..... Lett litt på nettet etter bilder av Y+ hos TG, men dette er det "beste" jeg finner..... http://www.viatravel.no/reise/phuket.htm, så ikke unaturlig spør jeg om det er noen av forumets medlemmer som har noe bedre.....
Har lest svært få tripreports fra SAS International eco extra, hører absolutt hjemme hvis du avrapporterer i etterkant! Bilder av maten er også kjærkomment...
MountainDew
23-12-2008, 02:37
Premium economy hos Thai?¨?
Finnes ikke i følge setekartene til :
http://www.seatguru.com/airlines/Thai_Airways/information.php
http://seatexpert.com/browse_by_airline.php
http://www.thaiairways.no/REISE_THAIAIRWAYS/IMAGES/Premium_Economy_Seats.jpg
Går ut fra det er denne versjonen de bruker nå
http://www.thaiair.com/Travel_Destination_Information/Aircraft_Seatmaps/B7442.htm
MountainDew
23-12-2008, 18:56
Setekartene har 3 klasser: F, C og Y class. Er Y+ så nytt at setekartene ikke er blitt oppdatert? (Setene så uansett gammel ut på bildet)
Thai har ikke (bruker ikke 1. klasse) til/fra CPH/ARN.
Der er det økonomi, premium økonomi og business.
Alt dette kan du lese mer om på www.thaiairways.no
Thai bruker denne versjonen til ARN/CPH http://www.seatguru.com/airlines/Thai_Airways/Thai_Airways_Boeing_747-400_7442.php der Business pax sitter i First seksjonen og Premium Economy pax i Business seksjonen.
Mer info: http://www.thaiairways.se/Dd.aspx?id=76
MountainDew
24-12-2008, 00:50
Takk for info :)
Y+ på Thai koster 18 - 19 000 kr. Det er dyrere en SAS
Molinari
24-12-2008, 10:30
Er det noen som vet hvor mange EB poeng en tur på Y+ på TQ STO-BKK gir? Og er det grunnpoeng?
Jeg vet at bookingklasse U hos Thai på ARN/CPH-BKK gir Premium Economy, vet ikke om det er flere klasser. U-cl gir ihvertfall 100% av miles flown ifølge flysas.com, så noen opptjeningskupp er ikke PE med Thai. STO-BKK og CPH-BKK er hhv. 5167 og 5358 miles.
Jeg vet at bookingklasse U hos Thai på ARN/CPH-BKK gir Premium Economy, vet ikke om det er flere klasser. U-cl gir ihvertfall 100% av miles flown ifølge flysas.com, så noen opptjeningskupp er ikke PE med Thai. STO-BKK og CPH-BKK er hhv. 5167 og 5358 miles.
Stemmer nok, så det er dårlig uttelling i forhold til SAS Y+, særlig dersom du har EBS eller EBG som gir 15% evt. 25% i tillegg.
Bizflyer
24-12-2008, 12:18
Fra CPH til BKK gir den 5200 poeng. Det er vel ikke store forskjellen fra ARN? 5400 kanskje?
Det er vel å merke seg at Premium Eco hos TG gir samme antall poeng som vanlig eco.
Avreisetidspunkt og manglende uttelling poengpolitisk er avgjørende for at Sas blir valgt framfor Thai i neste uke, komfortmessigt er TG´s Premium Eco mye bedre enn Y+ hos Sas.
Fløy business i F-kabinen fra Bangkok til Arlanda i september, strålende flatt og bredt liggesete, masse plass :-)
Noen som vet om oppgradering til Biz med hjelp av Gullkort (uten å svi av poeng) i praksis forekommer lengre ?
Kom meg ikke avgårde med Sas pga. influensa, vurderer nå å fly Turkish Airlines Osl-Ist-Bkk i Biz i neste uke, prisen er helt nede i 16.900,- med full fleksibilitet.
Leste jeg noe sted at THY´s biz klasse ikke gir den sedvanlige 200% EB-opptjeningen ?
I discounted biz (bookingklasse D) får du bare økonomiopptjening hos Turkish - du må ha bookingklasse C eller J for å få full opptjening ser det ut til.
http://www.sas.no/no/EuroBonus/EuroBonus-partnere/Flyselskap/Alle-flyselskap/Turkish-Airlines/
Bizflyer
03-01-2009, 14:27
Minuset er at på deres hjemmeside er det vanskelig å se hvilken bookingklasse du havner i. Fikk opp en pris på drøye 18 lapper. Da jeg gikk videre fikk jeg beskjed om at prisen var endret, og da havnet den på drøye 16 lapper, men ingen info om hvilken bookingklasse den var i. Noen som har mulighet til å sjekke. For det er jo billig med 16 høvdinger for biz Oslo - BKK! Men man vil jo gjerne ha full uttelling også på bonuskontoen!
Bizflyer
03-01-2009, 15:08
Ser at distansen OSL-IST er 1529 miles. Det vil gi 1600 poeng i eco+D og 3200 poeng i J og C. IST-BKK er 4669 miles. Dvs 4700 poeng i Y og D og 9400 i J og C. Dvs tur retur vil gi 12 600 EB poeng i Y og D og 25 200 poeng i J og C.
Men spørsmålet er hvor mye det koster for en billett i J eller C?
Tror dette er J eller C .
Den står bare oppført som ´Business´, med full fleksibilitet/ refusjon, mens fra fx. London kan man velge mellom ´Business´og ´Business restricted´.
Flyr nok ev. direkte Osl-Ist-Bkk, men hadde og vært morsomt å ta turen via London; fly deres nye 77W :-)
Noen som har erfaring med THY´s A-340 Biz-class ?
På wideroe.no får man bookingklasse D til drøye 18 lapper, så jeg ville ikke tatt for gitt at det er J eller C på Turkish egne sider heller.
Yepp, D-klasse, dessverre !
Får tygge litt på det..Business kabin og full fleksibilitet til 16.900,- er ikke verst, men skulle gjerne hatt de ekstra poengene.. Enda bedre tilbud til Singapore; 16.600,- i biz og 5.400,- ! i bookingklasse G. Gir jo bare mikropoeng, men er så billig at jeg vurderer det, EBGullkort gir i alle fall Lounge adgang, i bestebeste fall en oppgradering :-)
A-340 til BKK, nye 777 til SIN, noen som vet om det er noen radikal forskjell på standaren på biz produktet på disse to flytypene ?
Ettersom det dreier seg om wetlease de foerste seks maanedene, mistenker jeg at det ikke er gjort noen endring i konfigurasjonen. Slik ser det ut inne i Jet's 773:
http://www.airliners.net/photo/Jet-Airways/Boeing-777-35R-ER/1255708/L/
http://www.airliners.net/photo/Jet-Airways/Boeing-777-35R-ER/1228847/L/
SIN, 77W og Business class frister litt ja.. :-)
http://www.youtube.com/watch?v=TgZ9p7UtJdY
Hong Kong til 4.800,- ! (Biz: 16.000,-)
Bizflyer
04-01-2009, 02:28
LN-MOW: Kan ikke du legge ut hvor mye biz billettene til Turkish koster fra CPH til BKK via IST i D, J og C ?
Flyr i morgen, Norwegian til ARN til 249,- deretter ARN-BKK m. Thai, Business/ 1.klasse kabin til 14.200 t/r !! Bookingklasse D :-)
God tur - vi glere oss til en rapport
Bizflyer
06-01-2009, 13:54
Flyr i morgen, Norwegian til ARN til 249,- deretter ARN-BKK m. Thai, Business/ 1.klasse kabin til 14.200 t/r !! Bookingklasse D :-)
Jøss! Hvordan fikk du det så billig?
Timelange økter på nettet... !! :-)
Dumpa over dem ´i siste liten´på Travellink i dag tidlig, aller billigst på travellink.se; 16.500 SEK. Er muligens en feilprising, koster omtrent det samme som deres Premium Ec. produkt, folka på travellink stussa også fælt da jeg ringte dem for å framskynde reisen en dag (kostet 600,-SEK ekstra å gjøre forandring), men enn så lenge ligger de der, hver dag utover ser det ut som, og jeg er bekreftet på sete 1A i morgen :-) Bruk avansert søk; Business; Arn-Bkk. Løp og kjøp :-)
I mars er det tilbud i Y+ hos Thai på rundt 10 lapper fra Stockholm :-)
Selges nok kun fra Sverige.
Og hvor mye poeng gir dette? EBG 25% ekstra gjelder vel ikke her?
Nei, vanlig 100 % . Og vi snakker om ca. 10 svenske lapper :-)
Bizflyer
06-01-2009, 22:36
Og hvor mye poeng gir dette? EBG 25% ekstra gjelder vel ikke her?
10400 * 2= 20800 poeng t/r
Hadde man reist med SK metall ville turen gitt 12000 * 2= 24 000 poeng. Med gullkort +25% dvs 30 000 poeng. Men i Z klasse fra ARN koster SAS 19 500 nok og det er vel ca 5 lapper mer enn den prisen det her vises til på TG.
Z og B klasse hos Sas på utreisen har ikke vært å oppdrive på kort varsel i mitt tilfelle, er det en ukes forkjøp som gjelder ?
Disse billettene er heller ikke fleksible, litt dumt å ikke kunne forandre returen hvis den totale ro senker seg over strand og tilværelse generelt, og en har tid og anledning til å forlenge ferien :-)
jcnorway
06-01-2009, 23:04
Ser ut som disse drømmeprisene på biz-billetter mellom ARN-BKK med TG holder seg ut mars 2009... i allefall på Travellink inntil videre :) Hadde man bare hatt en haug med cash på konto så :rolleyes:
Ehh.. Hvor finner man disse drømmeprisene på travellink.no i Mars?
Får jo kun opp priser fra ARN -BKK til 29-30 laken jeg...
jcnorway
06-01-2009, 23:11
Gjorde en liten sjekk hos Travellink og fikk opp en pris på rundt 15K NOK for biz med TG ARN-BKK. Bookingklasse U fikk jeg opp...
Voksen (TG 961)
--------------------------------------------------------------------------------
FQN1-1//PE
1 - PSGR P1 ADT RULES DISPLAY
FARE COMPONENT 1 ADT STOBKK TG UXSEA PU 1 N
FCL: UXSEA TRF: 4 RULE: SE01 BK: U
PTC: ADT-ADULT FTC: BR -BUSINESS CLASS RESTRICTED
PE.PENALTIES
NOTE -
REFUND FOR TOTALLY UNUSED TICKET - SEK 940.
REFUND FOR PARTIALLY USED TICKET - REFUND FOR
PARTIALLY USED TICKET IS BASED ON NORMAL FARE
CALCULATIONS OF SECTORS ACCUALLY FLOWN.
NO SHOW FEE - SEK 940.
REROUTING - PERMITTED.
REISSUE - ANYTIME WITH SEK 940.
REBOOKING/ RE VALIDATE - REBOOKING PERMITTED FOC
WITHIN TICKET VALIDITY FOR INBOUND SECTOR/ FOR
OUTBOUND SECTOR REISSUE APPLY.
VALIDITY EXTENSION - PERMITTED BEFORE EXPIRY DATE
WITH UPGRADE TO HIGHER FARES FOR SPECIAL
PREMIUM ECONOMY UX CLASS ONLY.
>
Voksen (TG 960)
--------------------------------------------------------------------------------
FQN1-2//PE
1 - PSGR P1 ADT RULES DISPLAY
FARE COMPONENT 2 ADT BKKSTO TG UXSEA PU 1 N
FCL: UXSEA TRF: 4 RULE: SE01 BK: U
PTC: ADT-ADULT FTC: BR -BUSINESS CLASS RESTRICTED
PE.PENALTIES
NOTE -
REFUND FOR TOTALLY UNUSED TICKET - SEK 940.
REFUND FOR PARTIALLY USED TICKET - REFUND FOR
PARTIALLY USED TICKET IS BASED ON NORMAL FARE
CALCULATIONS OF SECTORS ACCUALLY FLOWN.
NO SHOW FEE - SEK 940.
REROUTING - PERMITTED.
REISSUE - ANYTIME WITH SEK 940.
REBOOKING/ RE VALIDATE - REBOOKING PERMITTED FOC
WITHIN TICKET VALIDITY FOR INBOUND SECTOR/ FOR
OUTBOUND SECTOR REISSUE APPLY.
VALIDITY EXTENSION - PERMITTED BEFORE EXPIRY DATE
WITH UPGRADE TO HIGHER FARES FOR SPECIAL
PREMIUM ECONOMY UX CLASS ONLY.
>
Bookingklasse U hos Thai ligger under kategorien "Economy" på EB-oversikten over flypartnere (http://www.flysas.com/en/EuroBonus/Spend-earn-EuroBonus/Airlines/StarAlliance/Thai-Airways-Intl/). Så hva er det man kjøper egentlig?? Biz-billetter med Economy bookingklasse??
jcnorway
06-01-2009, 23:14
For eksempel utreise 23.mars, hjemreise 27.mars, biz for 15K NOK... bookingklasse U.... Samme "regla" som i tråden over.
Bizflyer
06-01-2009, 23:34
Er temmelig sikker på at bookingklasse U hos Thai er Premium Economy! Så mulig noen fort kan bli lurt her!
jcnorway
06-01-2009, 23:38
Litt tvetydig de billettreglene. Står jo at det er biz men bookingklassen tyder på noe annet. Hos WIAS får man kjøpt samme billettene, men da til en pris som ligger på rundt 28k, disse er det bookingklasse D på. Men Eirik skrev vel at han hadde sikret seg sete 1A... Premium Economy sitter vel ikke på første rad? Merkelige greier.
Bizflyer
06-01-2009, 23:46
Litt tvetydig de billettreglene. Står jo at det er biz men bookingklassen tyder på noe annet. Hos WIAS får man kjøpt samme billettene, men da til en pris som ligger på rundt 28k, disse er det bookingklasse D på. Men Eirik skrev vel at han hadde sikret seg plasser på rad 1... Premium Economy sitter vel ikke på første rad? Merkelige greier.
Nei, Eirik sa han hadde kjøpt billett i bookingklasse D, og det er korrekt biz. Men jeg mener helt bestemt at sist gang jeg fløy Thai Premium Eco var bookingklassen U.
bookingklasse U kom jo opp i de reglene du ramset opp her i en av de forrige postene!
jcnorway
06-01-2009, 23:51
Det ligger iallefall ingen billetter i bookingklasse D ute til den prisen han refererer til nå. Må i så fall ha vært griseheldig:) Litt skummelt det der hvis Travellink selger Premium Economy som Biz... Lett å bli lurt hvis man ikke følger med.
Bizflyer
07-01-2009, 00:00
Det ligger iallefall ingen billetter i bookingklasse D ute til den prisen han refererer til nå. Må i så fall ha vært griseheldig:) Litt skummelt det der hvis Travellink selger Premium Economy som Biz... Lett å bli lurt hvis man ikke følger med.
Se det kan vi fort bli enige om.
Husk nå på at Premium Economy kun eksisterer i den formen på TG's ruter til ARN og CPH. De samme setene selges som biz på flere andre ruter.
Mulig de har korrigert det nå ?
Uansett: Min billett er kjøpt på travellink.se i dag morges, kom opp som business class, viste seg på forespørsel å være booket i D klasse og kosta ca. 16.500 SEK, omtrent 14.200 NOK :-) De gangene jeg har kommet over U klassen på nettsøk har den alltid stått som Premium Ecconomy.. Som sagt så måtte jeg vente i 5 min. på telefonen i dag mens folka på travellink sjekka om en slik billett virkelig kunne selges så billig.. :-)
Sjekka inn på nettet og skiftet til 4K nå.. :-)
Har kanskje bidratt litt til ev. forvirring her, tilbudet i Y+/ U klasse i mars og billetten jeg nå har kjøpt i Business D klasse er to forskjellige ting..
Y+ kampanjen i mars foregår i Sverige, mulig en t.o.m. må ringe et reisebyrå der for å få den.
fx. www.jade.se/
http://www.abctours.se/
Når det gjelder D klasse Business billetten har jeg ikke sett det tilbudet (feilprising (?) :-) NOE annet sted på nettet, og aller minst på WIAS, der kommer Thai sjelden eller aldri opp som alternativ til Bangkok hvis en ikke spesifikt ber om det.. :-)
Bizflyer
07-01-2009, 00:28
Kanskje det var en restplass du kjøpte? ;)
Kanskje det var en restplass du kjøpte? ;)
Neppe :-)
Ser for meg ut som akkurat samme billetten ligger ute på travellink.se ennå, fx 9.-24.januar,
..men mulig jeg har en magisk Mac´ ? :-)
Bizflyer
07-01-2009, 00:58
Kan jo være en spesiell kampanje. Sjekket om du kan få samme prisen på TG sine sider?
Kommer opp som business class, men bookingklasse U så vidt jeg kan forstå.
Prøvde på Thai-sidene tidligere i dag, der var prisen langt høyere
jcnorway
07-01-2009, 09:25
Du får en pris på rundt 16k for Premium Economy på Thai sine nettsider (bookingklasse U). Rundt 30k for Biz (bookingklasse D).
Konklusjonen er vel at det pr nå selges Premium Economy ARN-BKK med TG på Travellink, men Travellink kaller disse for Biz...
Enten har Eirik vært kjempeheldig eller så har Travellink endret billettene han kjøpte fra bookingklasse U til D uten ekstra mellomlegg for han siden de skriver at det er Biz...? Uansett god tur :)
Takk Takk fra Arlanda :-)
Nei, Thai sine nettsider kan dere som sagt bare glemme i så måte.
Noen som faktisk har prøvd å booke denne billetten i biz på travellink ? Jeg fikk overhode ikke opp noen info om bookingklasse før jeg sjekka Amadeus og reisebyrå i etterkant, jeg bare trykte confirm og lot det stå til.. :-)
p.s. Gikk i gjennom samme bestillingsprosedyren på travellink.se nå, foreløper på akkurat samme måte som sist, overhode ingen info om book.klasse underveis, ingen grunn til å tro at det ikke fremdeles blir booket i D .
Lykke til ! :-)
Javisst har jeg prøvd.
Hvis du etter å ha fyllt inn navn og telefonopplysninger etc, og kommer til booking får du opp valgt reise (med navn, flytider, dato osv). Hvis du så trykker på reisevilkår og velger "Se hele billettreglen" får du opp opplysninger om bookingklasse
yepp, fant det..
Hmm.. kan se ut som jeg har vært heldig.. eller at systemet likevel booker en i D hvis en fullfører.. Den som prøver får se.
Uansett en fin vinterdag på Arlanda, fin utsikt fra loungen, Ethiopian 767 rett utenfor, god hvitvin også. HS-TGZ venter ved gaten; strålende feit og flott i solskinnet og Thai´s nye farger :-)
Bizflyer
07-01-2009, 12:54
Fant nese-stuen i TGZ her http://www.airliners.net/photo/Thai-Airways-International/Boeing-747-4D7/0997738/L/&tbl=photo_info&photo_nr=2&sok=keyword_%28%5C%27%2B%5C%22HS-TGZ%5C%22%5C%27_IN_BOOLEAN_MODE%29%29_AND_%28FIND_ IN_SET%28%5C%27CABIN%5C%27%2C_special%29%3E0%29_&sort=_order_by_photo_id_DESC_&prev_id=1007129&next_id=0630533
Ble litt nervøs da du sa du hadde byttet til rad 4 når jeg bare ser 3 rader på bildet. Men etter å ha sjekket http://seatexpert.com/seatmap/305/Thai_Airways_Boeing_747-400_(Version_7442)/ ser jeg at det ikke finnes noen rad 3 på denne konfigurasjonen. Hvis de ikke har byttet disse setene til de nye silk-class setene da. Eller den nye first da. Bildene på airliners er 2 år gamle.
God tur! Det får du sikkert uansett!
jcnorway
07-01-2009, 13:22
Sjekket ARN-BKK med TG på http://www.nettravel.no/onlinebooking.cfm med avreise 20.januar og retur 22.januar i Biz. Valgte avgangen som dukket opp som eneste valg og det stod vel ca 28k. Klikket meg videre og vips så var prisen i underkant av 15k... Bookingklasse U her også, men det står Biz. Dette "trikset" fungerer derimot ikke hos WIAS. Der blir prisen på 28K stående og bookingklasse er D.
Bizflyer
07-01-2009, 13:33
Løp & kjøp! :)
jcnorway
07-01-2009, 13:40
Bare for å avklare dette en gang for alle... Hvis man kjøper det som i utgangspunktet ser ut som Biz-billetter, men disse har bookingklasse U... Har man da kjøpt Biz-billetter med Biz-fordeler eller sitter man igjen med PE som man tror er Biz?
Skriv ut et eller annet papir der det står Biz. Menigmann skal da ikke vite forskjell på D og U! Jeg hadde hvertfall sørget for å dokumentere det beste alternativet.
Som jeg skrev her tidligere, U-cl er Premium Economy, har dobbeltsjekket hvor man kan seate seg direkte i en Amadeus terminal og det levner ingen tvil.
Bare for å avklare dette en gang for alle... Hvis man kjøper det som i utgangspunktet ser ut som Biz-billetter, men disse har bookingklasse U... Har man da kjøpt Biz-billetter med Biz-fordeler eller sitter man igjen med PE som man tror er Biz?
Står det U som bookingklasse så er dette Premium Economy.
Tror dere kan argumentere dere blå ved innsjekk og gate, men det blir ikke noe biz-reise til denne prisen og med U i billetten ;-)
Reiste selv nedover til BKK på fredag i Biz med TG. Et greit bra produkt, men ikke mer... Meget bra seter, mens mat, service, etc etc er slik det må være, men det er ikke lenger den "WOW" effekten TG hadde for mange år siden dessverre. Vil vel nesten påstå at når det gjelder servicegrad så er SK og LH på langrutene et lite hakk bedre.
S
Reiste selv nedover til BKK på fredag i Biz med TG. Et greit bra produkt, men ikke mer... Meget bra seter, mens mat, service, etc etc er slik det må være, men det er ikke lenger den "WOW" effekten TG hadde for mange år siden dessverre. Vil vel nesten påstå at når det gjelder servicegrad så er SK og LH på langrutene et lite hakk bedre.
Enig !
Premium Ecconomy klassen derimot er bra valuta for pengene, måtte ´prøvesitte´den og en halvtime på veien over :-)
En fin liten bonus var at Thai hadde satt inn A-330 fra Bangkok til Krabi, ikke hverdagskost på den ruten. Luftig, fin biz.kabin, god plass, fine seter.
10.400 eb-poeng tikket inn for strekningen ARN-BKK. D klasse billetten min er gyldig i 3 måneder, forandringer kan gjøres vis Travellink for SEK 600,- , kan kun benyttes på Thai, og kun re-routing via CPH. Om mulig hadde jeg sjekket ut A346 biz produktet via Zurich eller skifta til Sas hjemover, men ikke denne gangen altså :-)
Fant nese-stuen i TGZ her http://www.airliners.net/photo/Thai-Airways-International/Boeing-747-4D7/0997738/L/&tbl=photo_info&photo_nr=2&sok=keyword_%28%5C%27%2B%5C%22HS-TGZ%5C%22%5C%27_IN_BOOLEAN_MODE%29%29_AND_%28FIND_ IN_SET%28%5C%27CABIN%5C%27%2C_special%29%3E0%29_&sort=_order_by_photo_id_DESC_&prev_id=1007129&next_id=0630533
Ble litt nervøs da du sa du hadde byttet til rad 4 når jeg bare ser 3 rader på bildet. Men etter å ha sjekket http://seatexpert.com/seatmap/305/Thai_Airways_Boeing_747-400_(Version_7442)/ ser jeg at det ikke finnes noen rad 3 på denne konfigurasjonen. Hvis de ikke har byttet disse setene til de nye silk-class setene da. Eller den nye first da. Bildene på airliners er 2 år gamle.
Thai bruker 747 maskiner som har den gamle konfigurasjonen med 14 First/Biz seter fordelt på radene 1,2 og 4 til Stockholm og København.