PDA

View Full Version : airBaltic 3x ukentlig fra Tromsø

Redcap
16-12-2008, 14:47
Ny direkterute fra Tromsø
Flyr til Riga.

Publisert 16.12.2008 - 13:55 Tips en venn om denne saken Skriv ut denne siden I mars 2009 åpnes nok en direkterute fra Tromsø Lufthavn.

Denne gangen er det AirBaltic som lanserer tilbudet Tromsø-Riga.

Flightene til og fra Tromsø vil være på tirsdager, fredager og søndager. Flyet er en Boeing 737-500 og turen tar i overkant av to og en halv time.

Kilde : http://www.nordlys.no/nyheter/article3995552.ece

Nattstopp og greier :

BT 181 257 RIX TOS 2325 0105+1 0 31MAR09 23OCT09 735 2:40
BT 182 136 TOS RIX 0600 0935 0 01APR09 24OCT09 735 2:35

MD11
16-12-2008, 15:00
Gratulerer til Tromsø, dette var gledelige nyheter for våre venner oppe i Nordens Paris. Blir spennende og se hvordan dette går. Også en mulighet for Hurtigruten til å markedsføre seg i Baltikum. Adkomsten til Nord Norge blir nå mye enklere for de som ønsker det.

jb1
16-12-2008, 15:09
Har Air Baltic lagt ned direkteruten mellom Oslo og Vilnius? Det kommer kun opp alternativer via Riga når man søker på nettsiden.

Hickok
16-12-2008, 15:13
Tror de gjorde i forbindelse med en rettstvist de har gående med flyplassen i Vilnius og flyLAL (eller noe sånt). Den ble i hvert fall plutselig lagt ned.

JoeW
16-12-2008, 15:17
Jeg skjønner meg fortsatt ikke på BT, men for all del....

FlightDeck
16-12-2008, 15:27
Spennende. Alle airBaltics ruter til Norge har gått meget bra, og jeg er sikker på at halve Tromsø kommer til å teste denne ruten i løpet av det første året. Spørsmålet er om den er bærekraftig på sikt, akkurat som Ålesund-ruten. Ikke helt behagelige avgangstider, for øvrig.

VC-10
16-12-2008, 15:31
Det var artige nyheter. Flott at det skjer noen positive ting også i disse nedgangstider. Så får vi håpe at Tromsøfolket blir flinke til å reise til Baltikum, slik at ruta får leve.
Siden en rute til Ålesund er liv laga, skulle vel denne også ha muligheter!

:) VC-10

Hickok
16-12-2008, 15:35
Dette vil jo for øvrig være et glimrende alternativ for TOS-væringer til å reise ut i Europa. Jeg er temmelig sikker på at de finner langt rimeligere priser via RIX enn via OSL, og med avreise 06:00 og retur 23:25 bør det jo være mulig å finne connections som passer.

FlightDeck
16-12-2008, 15:36
Dette vil jo for øvrig være et glimrende alternativ for TOS-væringer til å reise ut i Europa. Jeg er temmelig sikker på at de finner langt rimeligere priser via RIX enn via OSL, og med avreise 06:00 og retur 23:25 bør det jo være mulig å finne connections som passer.

Godt observert. Dette kan både SAS og Norwegian potensielt få kjenne på kroppen... Noen som vet hvilke destinasjoner som er lagt inn med videreforbindelse på denne ruten?

Hickok
16-12-2008, 15:43
Det er ikke lagt ut sommer tidtabellen på hjemmesiden deres i hvert fall.

Bizflyer
16-12-2008, 15:58
Må de ha mannskaper liggende 2 netter i TOS da? Det er vel ikke nok hviletid fra kl 1 til kl 6?

BF:cool2

JoeW
16-12-2008, 15:59
Selv fra OSL var det i sommer mange "spesielle" reiseruter over RIX - spesielt Athen, Nice, Paris og Berlin så ut til å være gunstig og benyttet av mange. Dette vil vel være enda tydeligere fra TOS hvor direkteruter til disse byene kan glemmes i utgangspunktet.

Må de ha mannskaper liggende 2 netter i TOS da? Det er vel ikke nok hviletid fra kl 1 til kl 6?Er antagelig billigere med baltere på hotell enn nordmenn. Ihvertfall Cabincrew-wise.

Isbamse
16-12-2008, 16:18
Er antagelig billigere med baltere på hotell enn nordmenn. Ihvertfall Cabincrew-wise.

Baltere og nordmenn koster vel det samme på et norsk hotell?...

Dette kan bli en spennende måte å komme seg ut i EUropa på, og som Tromsøboer kan jeg sikkert bruke den hvis jeg skal ut og flakse i privat ærend (i jobbsammenheng betyr jo ikke prisen SÅ mye), men ellers ser jeg ikke helt vitsen.

Isbamse
16-12-2008, 16:19
Forresten...de satser kanskje på å utnytte Nord-Norges nærhet til Russland? Med unntak av Aerofrosk Nord sin rute til Murmansk og Arkhangelsk med sovjetmygg er det stor omvei å komme seg til Russland herfra.

Someone
16-12-2008, 16:20
Selv fra OSL var det i sommer mange "spesielle" reiseruter over RIX

Joda, hyggelig for passasjerene, men for BT så gir det ikke noe penger i kassa å fly nordmenn for "ingenting" en omvei i RIX:rolleyes:

JoeW
16-12-2008, 16:21
Baltere og nordmenn koster vel det samme på et norsk hotell?...

For hotellet ja, men nå er det vel visse sjanser for at lønn og dietter er på et annet nivå for en latvier enn en nordmann... I det store og hele er det vel en liten utgift i forhold til å få utnyttet flyet med en rute fra 11PM til 1AM:

JoeW
16-12-2008, 16:23
Joda, hyggelig for passasjerene, men for BT så gir det ikke noe penger i kassa å fly nordmenn for "ingenting" en omvei i RIX:rolleyes:

Poenget her er at NCE f.eks om sommeren er rimelig dyrt hos både DY og SK som flyr direkte, og det skal ikke såååå mye til og komme under prisen de skal ha. Det er ikke snakk om "slikk og ingenting, men kanskje en tusenlapp OSL-RIX-NCE. Ikke noen veldig inntektskilde, men det bør ikke være umulig å tjene penger på det.

Hickok
16-12-2008, 16:26
Nå er det ikke akkurat en omvei for Tromsøværinger å reise via Riga, det er i tilfelle marginalt. BT har jo tross alt også en del av inntekter på salg ombord.

JoeW
16-12-2008, 16:32
BT har jo til og med en C-klasse, offisielt ihvertfall!

TOS
16-12-2008, 16:37
Dette er jo gode nyheter. Hvordan er det med Air Baltic og Eurobonus? SAS opererer med 12000 bonuspoeng på reiser fra Norge til de baltiske landene. Er det samme sats for uttak på BT? Jeg ser for meg en langhelg i Riga (lørdag-tirsdag) ut på vårparten...:) I så fall må man vel få noen tips til hotell osv. etterhvert.

Hickok
16-12-2008, 16:42
http://www.revalhotels.com/lv/Hotels/Latvia-Riga/Reval-Hotel-Latvija

Sentralt og bra.

FlightDeck
16-12-2008, 17:01
Dette er jo gode nyheter. Hvordan er det med Air Baltic og Eurobonus? SAS opererer med 12000 bonuspoeng på reiser fra Norge til de baltiske landene. Er det samme sats for uttak på BT?

BT har samme sats, men ofte har de så lave billettpriser at det ikke er hensiktsmessig å bruke poengene på dem. TOS-RIX, som jo er en lang rute, kan kanskje være unntaket.

Stoarn
16-12-2008, 17:13
http://www.revalhotels.com/lv/Hotels/Latvia-Riga/Reval-Hotel-Latvija

Sentralt og bra.

Og det finns en kafe/restaurant pa pinnakel med grei utsikt over byen :)

Og Narvesen-butikker finns i hele staden :)

MartinL
16-12-2008, 17:19
Var det ikke nettopp Riga som Norwegian utalte seg om at kunne bli en aktuell destinasjon fra Tromsø?

Grattulerer med ny rute til Tromsø!

Stoarn
16-12-2008, 17:53
Var det ikke nettopp Riga som Norwegian utalte seg om at kunne bli en aktuell destinasjon fra Tromsø?

Jeg har hørt om Warszawa her på forum :)

S. Holberg
16-12-2008, 20:14
Gratulerer til Tromsø!
Mangler bare at de stikker innom på ENKB nå :p

Blubird
16-12-2008, 21:32
Skulle ikke bli forbauset om det i ny og ne vil være rimeligere å fly OSL-RIX-TOS enn OSL-TOS, med de prisene BT opererer med.

Keypoint
16-12-2008, 21:52
Må de ha mannskaper liggende 2 netter i TOS da? Det er vel ikke nok hviletid fra kl 1 til kl 6?

BF:cool2

Nope.. de holder på med samme styret på SVG. Mannskapet kommer inn rett over midnatt, blir kjørt til et hotell der de sitter på noen oppholdsrom og venter til klokka blir 5-6 og drar ut igjen. Har vel noe med at RIX er stengt om natten tror jeg. Forøvrig et håpløst system, og belegget har gått en del ned etter de skiftet til disse rutetidene og dager (som ikke passer til f.eks. langweekend lenger).

LN-TIB
17-12-2008, 00:47
Uten søvn kan det bli noen trøtte crew på retur..

B777ER
17-12-2008, 03:40
Noen som vet noe om hvilket handlingsselskap som eventuelt blir valgt?

Tommy777
17-12-2008, 03:58
Dette er jo skikkelig gode nyheter for seigmenn i nord!

Redcap
17-12-2008, 08:47
Noen som vet noe om hvilket handlingsselskap som eventuelt blir valgt?

Godt spørsmål....er det ikke Røros som har tatt over på OSL ? Insjekk i Codeco ?

MartinL
19-12-2008, 13:59
Kanskje like brått som TOS, åpner de i sommer også rute fra riga til Linköping i Sverige.

sukram
19-12-2008, 14:12
Denne ruten er jo kjempeflott for publikum, men den må da irritere SAS endel. BT satser vel en god del på p2p-trafikk, men også på å hubbe folk videre ut i verdenen, et domene SAS gjerne kunne tenkt å ha alene. Dette gjelder forsåvidt ikke bare TOS, men resten av det norske rutenettverket til BT også.

JoeW
19-12-2008, 14:25
Har RØros fått BT på Osl? Vet Røros har hatt enkelte på Codeco-kurs, men ikke så mange..? Vi hadde ihvertfall BT i WF og jeg tror SGS-WF fortsatt har dem, med checkin i Codeco.

MartinL
12-02-2009, 09:18
airBaltic øker fra Tromsø på grunn av stor etterspørsel

http://boarding.no/art.asp?id=35221

sukram
12-02-2009, 09:44
Wow, det gikk fort! Det motbeviser ihvertfall at det er dømt til å mislykkes å ta sjanser under finanskrisen. Jeg kan fortsatt ikke forstå annet enn at dette må irritere SAS grundig.

MD11
12-02-2009, 12:01
Denne ruten er jo kjempeflott for publikum, men den må da irritere SAS endel. BT satser vel en god del på p2p-trafikk, men også på å hubbe folk videre ut i verdenen, et domene SAS gjerne kunne tenkt å ha alene. Dette gjelder forsåvidt ikke bare TOS, men resten av det norske rutenettverket til BT også.

DET er jo akkurat HER SAS har misbrukt sine sjanser sukram. SAS har aldri satset på direkteruter fra byer utenom Oslo til europeiske destinasjoner i noe større grad. Det er dette markedet DY og andre har tatt foran nesen til SAS.

Her har nordlendingene store valgmuligheter til og komme seg ut i Europa uten stopp i OSL og CPH.

FlightDeck
12-02-2009, 12:26
airBaltic øker fra Tromsø på grunn av stor etterspørsel

http://boarding.no/art.asp?id=35221

Det er veldig bra - og moro! airBaltics ruter har raskt slått an i Stavanger, Bergen, Ålesund - og nå også Tromsø. Det forundrer meg ikke at etterspørselen er så stor i starten - men spørsmålet er hvordan etterspørselsbildet vil se ut etter at svært mange har besøkt Riga. Kan den holde seg bærekrafig på sikt?

MartinL
12-02-2009, 12:29
Det er veldig bra - og moro! airBaltics ruter har raskt slått an i Stavanger, Bergen, Ålesund - og nå også Tromsø. Det forundrer meg ikke at etterspørselen er så stor i starten - men spørsmålet er hvordan etterspørselsbildet vil se ut etter at svært mange har besøkt Riga. Kan den holde seg bærekrafig på sikt?

Det er et godt spørsmål Flightdeck, men i følge artikkelen så later det faktisk til å være god dekning for selskapet lang utover riga som slutt destinasjon!

learjet
12-02-2009, 12:35
Har RØros fått BT på Osl? Vet Røros har hatt enkelte på Codeco-kurs, men ikke så mange..? Vi hadde ihvertfall BT i WF og jeg tror SGS-WF fortsatt har dem, med checkin i Codeco.

Hører litt rykter rundt på huset, og har en veldig sterk følelse at det kan stemme.

S

Hickok
12-02-2009, 12:43
Hvis de klarer å etablere Riga som en hub, så vil de kunne sikre trafikken i ganske så lang tid. De skal tross alt ikke fylle mer enn rundt 400 seter i uken (med et fornuftig belegg) hver vei.

FlightDeck
12-02-2009, 12:45
Hvis de klarer å etablere Riga som en hub, så vil de kunne sikre trafikken i ganske så lang tid. De skal tross alt ikke fylle mer enn rundt 400 seter i uken (med et fornuftig belegg) hver vei.

Enig - og selv om rutetidene ikke akkurat er de mest behagelige, så gir de mulighet for en del conncetions. Flyet går fra Tromsø kl. 06.00 og flyr fra Riga kl. 23.25.

TOS
12-02-2009, 14:11
Vi vurderer å ta BT fra TOS til Roma i sommer. På retur ser det ut til at det er ca 5.5 timer mellom avgangene. Hvordan ligger flyplassen i forhold til sentrum, og er det en mulig plan å stikke en kjapp tur inn til Riga sentrum...?

jb1
12-02-2009, 14:13
Vi vurderer å ta BT fra TOS til Roma i sommer. På retur ser det ut til at det er ca 5.5 timer mellom avgangene. Hvordan ligger flyplassen i forhold til sentrum, og er det en mulig plan å stikke en kjapp tur inn til Riga sentrum...?

Ja, avstanden er overkommelig, en rundtur i sentrum skulle dere rekke under mellomlandingen. Latvia er med i Schengen, så dere slipper passkontroll og slikt også.

Someone
12-02-2009, 14:13

Ja. Husker jeg riktig så er det 20min med taxi inn til Gamlebyen så man rekker fint en tur innom sentrum. Med 5,5t på RIX hadde jeg definitivt dratt inn til byen

Hickok
12-02-2009, 14:15
Det er ikke mere enn 15-20 minutter til sentrum med taxi, i hvert fall utenfor rushtiden. Det er derfor godt med tid til en tur innom gamlebyen.

sukram
12-02-2009, 16:07
DET er jo akkurat HER SAS har misbrukt sine sjanser sukram. SAS har aldri satset på direkteruter fra byer utenom Oslo til europeiske destinasjoner i noe større grad. Det er dette markedet DY og andre har tatt foran nesen til SAS.

Her har nordlendingene store valgmuligheter til og komme seg ut i Europa uten stopp i OSL og CPH.

Sant sant. For det første er det tidsbesparende å slippe Gardermoen hver gang man skal et eller annet sted i verden. For det annet, og det tror jeg ikke skal undervurderes, mange som reiser fra andre norske byer er VELDIG lei av å slå ihjel tid på Gardermoen. Jeg slår heller ihjel tid f.eks på RIX, rett og slett fordi den flyplassen er en ny opplevelse, heller enn på OSL som jeg har vært på Gud vet hvor mange ganger.

Isbamse
12-02-2009, 16:34
Jeg og dama skal til Paris i april,, og BT var klart rimeligst, rundt to store lapper billigere enn SK. Vi får også fem timer i Riga på returen, og siden det blir dyrt å være hele tiden i tæksfrien er en tur innom gamlebyen sikkert ikke dumt.

Noen forslag til hva man bør se der?

TOS
12-02-2009, 17:03
Jeg og dama skal til Paris i april,, og BT var klart rimeligst, rundt to store lapper billigere enn SK. Vi får også fem timer i Riga på returen, og siden det blir dyrt å være hele tiden i tæksfrien er en tur innom gamlebyen sikkert ikke dumt.

Noen forslag til hva man bør se der?

Nå har ikke jeg noen forslag til hva man skal se i Riga, men er også veldig interessert i tips.

BT kan bringe oss 2 voksne og 2 barn til Milano (alt Roma) til en pris som er 7-8000 lavere enn hva SK/LH skal ha (riktignok til Firenze, men skitt au - en tur via Milano er vel greit nok...).

Blubird
12-02-2009, 17:05
En runde i den eldste bydelen av Riga kan være fint tidsfordriv, eventuelt med en tur innom Zepperliner-hallene som fungerer som enorme markeder i dag.

Geffelator
12-02-2009, 20:21
Ett lite tips hvis man bare har noen få timer å slå i hjel før connection videre så er det ett flymuseum/flykirkegård like i nærheten av RIX.

Gå ut av terminalen, ta til venstre forbi tårnet og følg gjerdet 200 meter.
Der er det en sammling av gamle Russiske jagerfly og helikoptere. Tipper det er ca 50 fly og helikoptere som står der, og det er mulighet til å gå inn i flere av dem.

Prisen er ett sted mellom 3 og 5 lat, noe som ikke er avskrekkende.
Ett perfekt sted å slå ihjel en time eller to.

aik24
13-10-2009, 14:54
Har airBaltic lagt ned flygningen TSO/RIX ??
Satt og så på tidstabellen til airBaltic og utifra denne, ser det ut til at siste flyvning fra TSO til RIX er 28. oktober....

Ref.: http://www.airbaltic.com/upload_file/timetable07102009.pdf

Stemmer dette?

LN-MOW
13-10-2009, 15:47
Ser ut som de tar pause til 16. desember. Deretter blir det 2x ukentlig før de går tilbake til 3x fra 29. mars.

LN-FAB
13-10-2009, 17:28
Jepp... de har pause til i desember... Ryktene sier at de var usikre på tidspunktene og antall flyvninger, dermed skal de nok ta seg litt tid til å se hva som skal skje videre ;)

sukram
14-10-2009, 09:08
Jeg for min del ser ikke at de har noe flyvninger før i Mars, dersom de har tenkt å selge billetter fra desember burde jo billettene legges ut ganske så straks.

Har flydd ruta noen ganger og belegget de gangene har ikke vært all verden. På den annen side er det mange som har vært transfer-passasjerer, så det er mulig det trekker noe opp. Blir spennende å se hva airBaltic bestemmer seg for uansett.

IL-2
13-03-2010, 21:54
kjempesein reaksjon på denne også, men er jo ny her. airBaltic ser vel ut til å fly igjen nå, tok ruta i fjor ut til europa men etter mi mening har de skutt seg sjøl i foten i forhold til markedet i Tromsø. Det første er jo noe som gjelder for flere steder i Norge, at de gikk ut av Eurobonus. Som kjent kan man ikke opptjene bonuspoeng innenriks, og airBaltic fra Tromsø til Europa betydde i praksis for at en fikk bonuspoeng for to reiser ekstra i forhold til å reise via OSL. Det andre, som gjør at jeg og mange med meg i Tromsø vegrer seg for å bruke airBaltic, var at de plutselig kansellerte fly med dårlig belegg før de tok "pause" til og fra Tromsø. Når folk får en slik opplevelse, får selskapet fort et dårlig rykte i heile Tromsø sia ruta, som ei av tre utenlands, er temmelig godt kjent lokalt. for min egen del har jeg heldigvis ikke opplevd kansellerte fly med airBaltic, men sørvisen ombod var ikke noe å skryte av. Mindre vennlig og mer snerpete personell enn det jeg har opplevd hos Ryanair.

sukram
14-03-2010, 14:17
Det har vært klart en stund at de kommer tilbake. Mangelen på EB er et minus, men at BT kom til å fortsette med EB etter at SAS sitt eierskap opphørte, var vel lite sannsynlig. Selv om jeg ikke ser at BalticMiles som noe særlig gunstig bonuspoeng-ordning, er jo fordelen kontra EB når man flyr fra eksempelvis TOS at man tjener bonuspoeng alt på første leg. Via OSL med DY/SK får man ingenting.

Jeg tror nok BT var i overkant ivrig når de satte opp rutetabellen ifjor, vi får tro at de avgangene som er satt opp nå (i første omgang to ukentlige, deretter 3 ukentlige) blir gjennomførte. Har en København-tur forestående om ikke alt for lenge, og jeg ser på BT som et brukbart alternativ her. Her er forresten en liten trip report (http://forum.scanair.no/showthread.php?t=44241)jeg skrev fra en tur med samme routing ifjor.

Sur og tverr betjening? Joda, jeg er enig i at et smilekurs for de ansatte hadde vært på sin plass.

Hickok
14-03-2010, 14:34
Et smilekurs gjelder ikke bare BT, men egentlig stort sett hele Baltikum. Utrolig mange som jobber som servitører, som det er umulig å få et smil ut av. Om de hadde fått alle pengene i verden i tips, så er jeg sikker på de hadde vært like mutt. Tror dette er en kultursak som henger igjen fra "gamle dager", og som nok vil gå seg til etter hvert.

Isbamse
14-03-2010, 16:59
Jeg syntes kabinpersonalet den ene gangen vi fløy TOS-RIX-CDG var svært hyggelige, og flyene gikk på tid. Selskapet virket meget profesjonelt da. Men det at de noen ganger kansellerte pga lavt belegg er, som IL-2 nevnte, å skyte seg selv i foten; man kjøper ikke billett hvis man ikke vet om flyet går.

FlightDeck
14-03-2010, 18:54
airBaltic har i alle fall skjerpet seg skikkelig når det gjelder punktlighet, og selv om selskapet stadig gjør reisen mer komplisert med gebyrer og andre omveier, ser det ut til at resultatene blir positive for 2009 - til tross for dårlig kabinfaktor ...

sukram
14-03-2010, 19:01
airBaltic har i alle fall skjerpet seg skikkelig når det gjelder punktlighet, og selv om selskapet stadig gjør reisen mer komplisert med gebyrer og andre omveier, ser det ut til at resultatene blir positive for 2009 - til tross for dårlig kabinfaktor ...

Absolutt, sterkt å klare svarte tall i boken med så lav kabinfaktor. Må kunne sies å være potensiale for fortsatt vekst i inntjeningen.

Ellers synes jeg ikke selve reisen er komplisert, men bestillingsprosessen på airBaltic sine websider er intet annet enn håpløst. Synd de boikotter wideroe.no.

Glenn
14-03-2010, 19:03
Synd de boikotter wideroe.no.

Det var mulig for en stund siden, har de sluttet å samarbeide med WIAS nå?

FlightDeck
14-03-2010, 19:08
Det var mulig for en stund siden, har de sluttet å samarbeide med WIAS nå?

Ja, det var mulig før - inntil i fjor sommer, om jeg ikke tar helt feil. Ettersom airBaltic opererer noen avganger i code-share med SAS, kan man fortsatt kjøpe billetter på de avgangene som har SAS-rutenummer, men opereres av airBaltic.

IL-2
14-03-2010, 22:27
Det stemmer, ikke mer widerøe.no (billettene var også billigere på widerøe enn på airBaltics egne sider, trur det var noe med at widerøe inkluderte bagasje uten ekstra avgift, men skal ikke banne på det. Er ei stund sia jeg kjøpte billett sist). Sidene til airBaltic er så dårlige og uoversiktelige at jeg mister lysta til å fly med selskapet bare på grunn av det. Når det gjelder kabinpersonalet så kan jeg nevne et eksempel i tillegg til generell "snerpethet", de påtaler alskens små detaljer som jeg aldri har opplevd å se påtalt hos andre selskaper enn en skjelden gang hos Ryanair, for eksempel i mitt tilfelle: at ei lue jeg har på fanget må legges under stolen foran meg eller i hylla under avgang... Jeg tok den på hodet, og spurte om det var greit. Dama så surt på meg og svarte "okay then"

airBaltic er heller ikke spesielt billig, så med mindre jeg skal til Riga eller en eller anna destinasjon østover, blir det nok Norwegian på meg til Oslo. Spesielt sia de økte til fem avganger daglig fra Tromsø.

LN-MOW
14-03-2010, 23:01
Synd de boikotter wideroe.no.

Det er faktisk andre veien, uten at jeg skal gå for mye i detaljer ... Vi selger dem gjerne igjen, men det er visse ting i distribusjonen som må rettes opp, og dette ligger i BT's hjørne.

sukram
14-03-2010, 23:06
airBaltic er heller ikke spesielt billig, så med mindre jeg skal til Riga eller en eller anna destinasjon østover, blir det nok Norwegian på meg til Oslo. Spesielt sia de økte til fem avganger daglig fra Tromsø.

Uten å gjøre meg til den store airBaltic-talsmannen her, så bra er de ikke, så er da prisene helt greie. Jevnt over billigere enn SAS (når de ikke har salg), omtrent på DY-nivå er min erfaring. Ihvertfall på tur hjem er det en fordel. Utlandet-OSL-innland er fortsatt noe herk, da foretrekker jeg å vise passet på TOS. Bortsett fra at tollerne der synes å ha svartelistet meg, jeg ble sjekket tre ganger i fjor. Har aldri blitt sjekket noe annet sted noen gang, men de synes vel jeg ser litt suspekt ut :D

sukram
14-03-2010, 23:06
Det er faktisk andre veien, uten at jeg skal gå for mye i detaljer ... Vi selger dem gjerne igjen, men det er visse ting i distribusjonen som må rettes opp, og dette ligger i BT's hjørne.

Kunne vært interessant å høre resten her, men det er det kanskje ikke anledning til å buse ut med?

Isbamse
15-03-2010, 08:15
Det stemmer, ikke mer widerøe.no (billettene var også billigere på widerøe enn på airBaltics egne sider, trur det var noe med at widerøe inkluderte bagasje uten ekstra avgift, men skal ikke banne på det. .

Var i hvert fall slik da vi fløy i fjor.

FlightDeck
15-03-2010, 08:16
Bagasje var inkludert hos Widerøe, men de aller billigste billettene fantes bare på airbaltic.com.

Isbamse
15-03-2010, 13:57
Vi kom i hvert fall billigere ut via Widerøe, men husker ikke den eksakte kostnaden.

IL-2
16-03-2010, 04:51
I hvertfall på tur hjem er det en fordel. Utlandet-OSL-innland er fortsatt noe herk, da foretrekker jeg å vise passet på TOS. Bortsett fra at tollerne der synes å ha svartelistet meg, jeg ble sjekket tre ganger i fjor. Har aldri blitt sjekket noe annet sted noen gang, men de synes vel jeg ser litt suspekt ut

Har aldri blitt stoppa i tolla i forbindelse med flyreiser inn i Norge, men det er klart at det er mye høyere risiko for å bli stoppa i Tromsø ettersom tollerne "utkommanderes" til flyplassen når en av de tre rutene til utlandet skal gå. Samt et og anna charterfly sjølsagt.

sukram
16-03-2010, 07:17
Har aldri blitt stoppa i tolla i forbindelse med flyreiser inn i Norge, men det er klart at det er mye høyere risiko for å bli stoppa i Tromsø ettersom tollerne "utkommanderes" til flyplassen når en av de tre rutene til utlandet skal gå. Samt et og anna charterfly sjølsagt.

Den siste delen var ment som en liten spøk.