PDA

View Full Version : billige billetter til New York


MartinL
15-02-2005, 19:44
Får vell starte dette innlegget med å presentere meg selv. Det har litt med innlegget å gjøre. Beklager at jeg ikke har gjort det før.

Mitt navn er Martin Langaas alias Stakan og deler nok
som dere andre her på forumet en mer enn normalt interesse for flygende gjenstander i metall. (og nå etter hvert plast og kompositt materialer).
Har i en alder av snart 24 reist stort sett hvor det går ann i verden. Flydd stort sett det som går å sette seg inn i (som passasjer for dem som lurte).
Studerer ved BI og har jobbet i ca fem år som sykkelbud i Oslo for Førstemann og nå senere BOX Delivery. Blir ofte referert til som en av de grønne idiotene i byen, men kan betrygge dere med at tempoet er lugnere på fritiden.

Så her kommer da spørsmålet. Flere av gutta (blant meg) skal over dammen i begynnelsen av Juli (første helga) og sykle Sykkelbud VM i NEW YORK. Etter utallige timer med søking på alle verdens flyselskap og søkesider gir jeg snart opp.
Finner ikke en dritt under 5200. Nå veit jeg at de fleste her ikke er fan av billige billetter, men har noen en ide eller tips for å finne noe rimeligere. Jeg veit at det er høysesong, men her på forumet burde det vell være nok av forslag.
Gjerne også om billige seter fra London eller andre nav.

Well i need help or ideas!!!!!!

LN-MOW
15-02-2005, 19:54
Som du selv sier - det er hoeysesong. Tviler paa at du kommer deg lavere med mindre noen setter igang et kampanjesalg. Setter SAS opp en direkterute i sommer (tvilsomt, men mulig) er det mulig de sparker igang et billigsalg for aa faa igang salget.

MartinL
15-02-2005, 19:58
tenkte mere på om det var noen som fløy med rimelige seter bare fra fks London - New YORK.

DY
15-02-2005, 20:05
Men så skal du jo til London også.....og da blir det fort dyrt.
Siden du ikke er helt spesifikk på når du skal reise er det vanskelig å søke konkret, men Virgin har avganger (code share) fra Gatwick til EWR for 5385,- alt inkl.
Anbefaler www.wideroe.no
Og som sagt så er det høysesong.
Tviler på at SAS klarer å få en rute opp å gå til sommeren. De har vel sagt de planlegger en ruteoppstart etter sommeren.

DY
15-02-2005, 20:09
Eller kanskje det er billige billetter fra Stockholm i sommer siden CO starter sin rute dit og konkurransen er hardere. Dessuten koster jo ikke en billett til Stockholm all verden.

Malaysia airlines flyr jo også nonstop Stockholm-New York;)

LN-MOW
15-02-2005, 20:09
Vel - hvis du ser etter andre avreisesteder enn Oslo, er det jo mulig MalAYnar har noen bra priser aa diske opp med fra ARN .... Men det koster jo og komme seg dit ogsaa ...

MH's websider er foroevrig ubrukelige ... man kan ikke velge ARN som avreisested ...
Kanskje du boer ringe IT-avd, Einar?

Blubird
15-02-2005, 20:21
Jeg går litt off topic nå, men ble bare nysgjerrig - hvilket studium er du på, Langaas?

MartinL
15-02-2005, 21:46
jepp har forsøkt ARN New York Med Malaysian. ikke mulig.

Går Int.Marketing i Oslo på NMH

DY
15-02-2005, 21:58
Originally posted by MartinLangaas
jepp har forsøkt ARN New York Med Malaysian. ikke mulig.

Går Int.Marketing i Oslo på NMH

Har ingen vansker med det på...........drumroll...........WIDEROE!!! Surprise. www.wideroe.no tilbyr billetter på Malaysian fra ARN selvsagt. Hvorfor kjøpe hos flyselskapene når Widerøe fikser biffen har jeg aldri skjønt.
Samme som når Norwegian la ut masse billige billetter og internettserveren deres brøt sammen pga stor pågang....bare et par klikk på Widerøe og jeg hadde de billigste billettene til samme lave pris som på Norwegian. Bra Widerøe!

The Ticketor
16-02-2005, 11:40
Det er en større "overhaul" på gang av MH-sidene, og IBF (Internet Booking Facility) er nå klart for "Europe wide launch." Jeg vet ikke helt hva som tar tid, men snart er også ARN mulig å velge.

Sånn uten å sjekke, så tror jeg ikke WF har interlineavtale med oss faktisk. Skal sjekke saken.

God plass ARN-EWR 02JUL. Send meg en PM om du kan reise fra ARN, så skal vi se hva vi kan finne på. Selv med reise OSL-ARN-OSL i tillegg, så kan det kanskje lønne seg.

MartinL
16-02-2005, 12:16
prøvde å booke Malaysian gjennom Widerøe i går kveld, men fikk bare opp pris på 7000 pr pers.

Avgang 27 jun hjem 7 jul.

Må i dra senest 29 juni og hjem senest 9 juli

The Ticketor
16-02-2005, 12:32
We can do better (I think). Skal sjekke saken og sende deg en PM. Spm 1: Hvor mange skal reise totalt?

CK
16-02-2005, 12:36
er dere mange (mere enn 9) kan det lønne seg å ringe SAS Braathens' gruppeavdeling på 05400. Men, det er høysesong, og 5200 er ikke mange penger for å fly over Atlanteren. Husk at med SK (eller andre i Star) tjener dere bonuspoeng - og en tur/retur Oslo-NY gir nesten nok til en gratistur innen Norden (verdt å ha med seg i regnestykket). Og, det blir fort fullt til USA om sommeren, så det er ikke verdt å vente for lenge med å bestille - det blir neppe billigere!

Concorde
16-02-2005, 12:40
Etter min mening er du altfor tidlig ute.. Vent til minimum en måned før avreise og se på tilbudene da.

The Ticketor
16-02-2005, 12:41
Du får FD-poeng (KL) på MH, om du har det. Hvor mange er dere? Tror vi kan ordne noe for dere.

MartinL
16-02-2005, 13:02
ser ut til at vi blir tre. Beklager om jeg har gitt ett intrykk om at vi er flere.

The Ticketor
16-02-2005, 13:03
Neida, ingen fare. Sender PM snart.

MartinL
16-02-2005, 13:06
for ordens skyld. PM? Personlig mail?????


om jeg ikke driter meg ut da er den langaasmartin@hotmail.com

den står vel under profilen min også!

Takk for all hjelp folkens!

The Ticketor
16-02-2005, 13:10
Gå inn på "My Home" oppe til høyre. Der ligger dine Personlige Meldinger. Kan godt sende det på e-mail også dog.

CK
16-02-2005, 13:11
Originally posted by MartinLangaas
for ordens skyld. PM? Personlig mail?????


PM er Privat Message - trykk på knappen MESSAGE så kan du sende en privat melding til en annen forummedlem

MartinL
16-02-2005, 13:12
Her er forresten undertegnede med flydilla tatt bilde av i høst i skippergata!

Har man forresten lov til å ha med seg mere vekt når man reiser i forbindelse med idrett? Er vell kanskje ikke noe problem da det er 60 kg til statene?

CK
16-02-2005, 13:13
ekstra vekt får du kun på Sportspriser, men det er ikke sportspriser til USA.

MartinL
16-02-2005, 13:17
Takker. Nå fikk jeg også sjekket ut flere fordeler ved dette forumet. ikke dumt, takker for alle tips!

The Ticketor
16-02-2005, 13:31
2 x 32 kilo skulle vel holde!

MartinL
16-02-2005, 13:33
ja tror det!

Gampene veier litt under ti kilo pr stykk.

TigerBlack
16-02-2005, 13:35
Hei du,

Jeg jobber på reisesenteret til SAS Braathens. og har du funnet billetter OSL-NYC til 5200 i sommerferien, har du etter min mening ingen som helst ting å klage over. Det er skitbillig for å si det rett ut. Forholdene tatt i betraktning.

Jeg fløy billigere til USA for ett drøyt år siden,men det var i så lav sesong som du kan få det. I juli-august er det sykt mye traffikk på USA. I august har man også felles ferien i statene å ta hensyn til, da er det mye trafikk på returen også. ikke bare europere som skal hjem og amerikanere som skal på ferie.

Normalt kan du ha med 2 x 32 kg i bagsjen. Dette er standard for de aller fleste selskapene der ute. Overvekt er ikke å anbefale, da flyr 1000-lappene fort på en slik tur. Du vil heller ikke få "invilget" overvekt pga at du har studentkort.

MartinL
16-02-2005, 13:40
jepp har lagt meg til ro pa 5200 nå etter jeg har sett hva de egentlig koster

The Ticketor
16-02-2005, 13:57
Skal du ha sykkel med så MÅ du nevne det når du booker. Ellers blir det fort problemer... Fikk du meldingen/e-mailen min?

The Ticketor
16-02-2005, 14:00
PS. Vi HAR interline agreement med WF.

MartinL
16-02-2005, 14:04
Tusen takk. Ja jeg så den nå.

På hvilke datoer er det snakk om da?

Jeg booker rimelig kjapt jeg om det er mulig?

Kan du ikke sende det samme på mailen min langaasmartin@hotmail.com er du snill så kommer jeg tilbake til deg med mere oppdatert info når jeg er tilbake om ett par timer.

Takker og bukker dypt!

The Ticketor
16-02-2005, 14:51
Det har du fått. Vi tar det videre på mail.

PP
16-02-2005, 14:52
Generelt er det svært at finde gode priser i højsæsonen - har The Ticketor fundet gode priser med WF/MH så gå efter den.

Selv rejser jeg til sommer (9 juni-29 juni) ud CPH-FRA-ORD-STL og hjem JFK-FRA-CPH for 4300,- dkr. retur med Lufthansa - ganske billigt synes jeg selv og allerede nu var der problmer med at få plads hjem d. 29 juni...

The Ticketor
16-02-2005, 15:02
WF blir jo ikke en del av det vi kan ordne. Men en god pris, det har vi. :)

PP
16-02-2005, 15:23
Originally posted by The Ticketor
WF blir jo ikke en del av det vi kan ordne. Men en god pris, det har vi. :)


...og hvad er en god pris :spin:

TigerBlack
16-02-2005, 15:43
Originally posted by PP
Generelt er det svært at finde gode priser i højsæsonen - har The Ticketor fundet gode priser med WF/MH så gå efter den.

Selv rejser jeg til sommer (9 juni-29 juni) ud CPH-FRA-ORD-STL og hjem JFK-FRA-CPH for 4300,- dkr. retur med Lufthansa - ganske billigt synes jeg selv og allerede nu var der problmer med at få plads hjem d. 29 juni...



Det var jo veldig billig, fatter ikke hvorfor Norge har tidevis høyere priser.

Når jeg ser etter lavpris fra oslo er det ikke sjelden jeg ser på IcelandAir der SK har codeshare, når det er fult på SK, Jeg får ofte veldig bra priser med IceAir. Og ofte er disse bedre en med LH

CK
16-02-2005, 15:51
4300 danske er 4700 norske, legg på norske skatter og greier - så er nok ikke prisen fra CPH noe bedre enn fra OSL

DY
16-02-2005, 16:01
Originally posted by CK
Husk at med SK (eller andre i Star) tjener dere bonuspoeng - og en tur/retur Oslo-NY gir nesten nok til en gratistur innen Norden (verdt å ha med seg i regnestykket).

En sannhet med moderasjoner vil jeg anta. Kommer an på billett-type. Et raskt søk på www.sas.dk viser at en får 975 poeng mellom CPH og EWR på Economy discounted billett. Dette gir langt fra nok poeng til en bonusreise i Norden. Du ender opp med litt over 2000 poeng om en tar med flyturen fra OSL-CPH.
De nest billigste billettene derimot gir endel mer poeng - 3900 hver veg.

The Ticketor
16-02-2005, 16:42
SEK3500 eks. skatter i Q-klasse.

MartinL
16-02-2005, 17:46
Da takker jeg. Har sendt deg mail og takker masse for hjelpen. Har foreslått å komme innom Dr 6 i morgen om det passer. Mere på mail

Takk igjen!

amatør
16-02-2005, 18:03
Er ikke du en av oss som vil ha flest mulig intercontinentale ruter fra Oslo da Laangaas?
Da er vel valget for deg enkelt:CO,hvis de ikke er fulle alt da..:spin:

The Ticketor
16-02-2005, 18:12
Martin,

Imorgen er jeg ute av kontoret store deler av dagen, just FYI.

MartinL
16-02-2005, 18:30
Ha ha ha jo jeg er jo en serdeles stor tilhenger av direkteruter fra oslo. Bra at du har fått med deg det, så jeg må nok legge meg padde flat og holde kjeft noen dager da......:p


Ikke på kontoret i hele morgen. Noe tidspunkt jeg kan stikke innom i morgen da,Fredag eller????