PDA

View Full Version : Riding on a British Airways plane, pt. 1

Martin
12-12-2008, 11:47
Yes, da var en sjekket inn for morgendagens BA763 mellom OSL og LHR. Sete 2A ble foreslått, og det var faktisk det setet jeg hadde planer om å velge. Jeg og ba.com tenkte tydeligvis likt et lite øyeblikk :). Forøvrig ikke mer enn 4 rader foran gardinen i den A320'en som er satt opp. Kan det tyde på et rimelig greit belegg bak?

Nå gjenstår bare pakkingen, og den tar vi etter jobb i kveld..

Thomas
12-12-2008, 12:07
God tur!

Hadde dagstur til London på Tirsdag i Club Europe, da med A319 begge veier. Vil tippe vi var 20 av 25 på 761 og vet med sikkerhet at vi var 8 av 25 på 770 - ganske så behagelig der fremme.

Martin
12-12-2008, 13:22
Har flydd både full CE på 770, og under halvfull på 768 tidligere.. Det er absolutt å foretrekke om det ikke er så mange der framme.. På den stapfulle 770 satt jeg bakerst, og fikk maten omtrent ved KRS..

Discus
12-12-2008, 13:25
Det fine med halvfull CE (evt. liten CE-kabin) er at det er ofte de ikke drar frem catering-vogna, men spør hva man vil ha og henter det fra galley. Martin - du får slappe av selv om du ikke får maten før Kr.sand også - det er jo et godt stykke igjen av turen da (dersom nesa peker syd-vestover). Hvis de har vært rundt med snacks og drikke først er det jo gret nok, hvis ikke er det for seint.

Regner med on-line-oppdateringer underveis, have fun og god Lucia-tur!

Martin
12-12-2008, 13:31
Maten ved KRS var på 770 - altså med nesa nordøstover.. Satt som sagt bakerst i en stappfull 7-raders CE-kabin, og de hadde for lengst begynt å rydde av hos de på rad 1 før jeg i det hele tatt fikk noe..

Ellers har jeg et relativt stramt skjema på lørdag, men i tro Martin-stil blir det vel litt updates underveis ;)

Og nei, jeg skal ikke spise på HRC denne gangen.. Eneste jeg vet, er at det blir enten libanesisk, eller indisk på lørdag.. More details later, eller i tråden i reiseforumet..

litt-amatør
12-12-2008, 16:37
God tur , gleder meg til å lese hvordan CE er på denne turen. At du reiser lørdag skulle vel også tilsi et behagelig belegg i CE og muligens også bak fordi jeg har inntrykk av at prisene ofte lenge holder seg lave hos BA på lørdager.

Martin
12-12-2008, 16:41
Sjekket setekartet igjen, og nå var det faktisk to rader til. Vet ikke om de har blitt lagt til, eller om jeg bare ikke så dem da jeg sjekket inn.. Var uansett hele tre to-setere som var helt ledig, så jeg forlot vedkommende i 2C, og hoppet bak på 3A.. Satt der alene sist jeg sjekket..

Discus
12-12-2008, 16:50
Har sett at gardina har blitt skubbet bakover på 75% av flygingene jeg har hatt, selv om det ikke har vært behov for flere rader. Kanskje de vil gi pax i CE det armslaget de kan få til. Så får heller de bak sitte tettere, de har jo betalt for det :o .

AirbusTrond
12-12-2008, 17:13
God tur! Ser fram til artig lesning framover i helga.

Concorde
12-12-2008, 18:24
Skal du spise god Libanesisk mat, så er det noen bra restauranter i Bayswater road ikke langt unna Marble Arch.
Gleder meg til en like interessant trip-report som du alltid har hatt.

Martin
12-12-2008, 18:31
Skal du spise god Libanesisk mat, så er det noen bra restauranter i Bayswater road ikke langt unna Marble Arch.
Gleder meg til en like interessant trip-report som du alltid har hatt.

Vel, greia er at jeg skal på en Status Quo-konsert på Wembley, og etterpå på et arrangement som kalles Status Quo Food Club. En fan som hvert år booker en restaurant. I år er det booket to: en indisk, og en libanesisk, så jeg vet bare at jeg skal på en av de restaurantene, og aner ikke hva de heter en gang, annet enn at de ligger i gangavstand fra Wembley Arena.

learjet
12-12-2008, 23:42
God tur

Er på jobb i morgen, så hvis jeg får tid kanskje jeg får tittet bortom og ønsket god tur.

S

Martin
13-12-2008, 00:42
I tillegg til den bakerste to-seteren, så er det kun setet bak meg, og setet ved siden av meg som er ledig på venstresiden.. Noen hint jeg bør ta?? Jeg skal dusje før jeg drar, altså...

Ellers er det ett (!!) sete som er tatt på høyresiden.. Kan bli sidetungt til LHR i morgen..

Speedbird
13-12-2008, 00:46
Tror jeg skal varsle teknikerne på LHR om mulig skifte av seal og bearing kit på venstre MLG.

Martin
13-12-2008, 17:03
Ble den vanlige turen med bilen til OSL, parkerte på FedEx, og trasket opp.. Vel oppe var det å finne seg en automat, dytte inn BA-kortet, og printe ut boarding-pass.. Var brukbar kø ved innsjekkingen, men siden jeg følte for å reise med kun håndbagasje, var ikke det noe problem for meg. Og om jeg skulle sendt kofferten, så kunne jeg selvsagt ha gått i den ene skranken der det ikke var kø…

Greit med kø i Security, men heller ikke verre enn at en var igjennom i løpet av 5 minutter. Beltespenne og klokke ville selvsagt pipe, så det ble litt ”håndspåleggelse” av en ellers hyggelig sikkerhetskontrollør… Så forresten ut som om det var "pusset opp" der, uansett til det bedre..

Vel gjennom, var veien kort inn til utland, så vidt gjennom Tax-free’n, og opp en etasje, hvor et hyggelig kvinnemenneske ønsket meg velkommen. Ble en liten ”frokost”. Forholdsvis lavt ”belegg” i loungen, kanskje opp mot 30%. Ellers stille og rolig..
http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/Quo%20in%20London/IMG_0054.jpg

Ellers skjønner jeg ikke hvorfor jeg ikke kommer meg online.. Har funket før, men denne og forrige gang, ville ikke laptopen koble seg opp.. Dette er derfor skrevet i Word, og lastet opp.. eh, nå.. (Selv om jeg i skrivende stund ikke er helt sikker på når det blir).
Nå blir det å slappe av her en snau time, før en trasker mot gate 50, og en sete 3A i en 320 som forhåpentligvis tar meg til LHR…

Martin
13-12-2008, 17:24
Vel fremme i London, etter å ha flakset nedover med denne:
http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/Quo%20in%20London/IMG_0056-1.jpg

Ble boarding omtrent på tid, og jeg smatt ombord forholdsvis fort.
Ble møtt av CSD Martin Thomas-Jeffrey, med et "Hello Mr. Foss, seat 3A today?", omtrent som om vi hadde for vane å møtes på denne måten.. Ellers var det fire i kabinen, 50/50 kjønnsmessig, og Martin Thomas tok seg stort sett av CE alene, mens resten jobbet bak i bussen. Kabinen så akkurat ut som den gjorde sist jeg sjekket på nettet: 3 helt fulle, 2 halvfulle, og en tom to-seter, og en mann plasseert på høyre side.. Var kun en "ekstra" passasjer, som forøvrig satt på 1F, og het Diana Ross.. Hun ble forøvrig fulgt ombord aller først, og oppførte seg pent (Var det hun som lagde kvalm på en Concorde en gang?). Et par pax var borte og hilste på henne, og hun virket høflig mot "fansen". Tror hun skrev en autograf og.. Ble også møtt av noen som fulgte henne retning Flight Connections Center etter ankomst LHR..

Nok om henne. Martin (jada, kapteinen het Martin han og) var på PA opptil flere ganger, og virket som en ganske morsom fyr.. Skrøt bl.a av at vi fikk en "brand new runway", da banen ble brøytet rett før det var vår tur..

Vi var klare for pushback, da en dame lenger bak ønsket oppmerksomheten til crewet.. Hun kom etterhvert fram, med passet i hånden, og ble stående i fremre Galley og prate med crewet.. Så ble broen kjørt på igjen, og Martin (kapteinen) opplyste om at en pax ville av, angivelig pga. noe dokument-greier (aka, hun hadde ikke lov til å reise dit hun skulle, eller noe sånt). Fint å finne ut det nå.. Ble også offload av bag, og en 40 minutters delay.

Departure etterhvert, på 19L, og vi klatret avgårde.. Etterhvert kom Martin (CSD) med en sånn til meg:
http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/Quo%20in%20London/IMG_0058.jpg

..og etterhvert med dette:

http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/Quo%20in%20London/IMG_0061.jpg
Laks og pasta. Smakte absolutt greit, og valgte cola til maten.. Alternativet var and..

Fløy inn mesteparten, men så hadde nok kaptein Martin bommet på noen blinker, for det ble to strafferunder, før vi kom oss ned på 9L, og taxet bort til T5.. Diana var selvsagt først av, og resten dilta etter

http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/Quo%20in%20London/IMG_0062.jpg
Diana Ross til høgre..

Slapp inn i UK.. Så var det tollen: Er alltid i tvil om jeg skal gå på EU, eller vanlig grønn.. Endte opp md vanlig grønn, siden "alle" andre gikk der.. Selvsagt stod det en tollerdame med en bikkje der, og jeg var mest nervøs for at bikkja skulle finne ut at det lukta bikkje av meg.. Slapp forbi bikkja, og gikk ut og møtte en kar ved navn Davis, som gav meg en lift til hotellet..

http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/Quo%20in%20London/IMG_0065.jpg
Wembley Arena sett fra rommet

http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/Quo%20in%20London/IMG_0066.jpg

http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/Quo%20in%20London/IMG_0067.jpg

Absolutt nok en bra opplevelse med BA. Hyggelig crew som gjorde jobben, og det de kom med smakte godt..

Martin
14-12-2008, 03:11
Ble en tur ned på en pub kalt Greyhound. Der spilte et Status Quo tribute-band.. Hilste på en del av de jeg traff ifm. Jessheim.konserten, og en av de kjøpte en øl til meg! Etter at jeg hadde vært der en times tid, var bandet ferdig med å spille, og siden stedet var stappa fullt, og dritvarmt, tuslet jeg tilbake retning Wembley Plaza.. Klokka nermet seg 19:00, og det ble på tide å tusle ned til arenaen, og jeg kom meg inn..

Så var det hvor en skulle sitte da.. Billetten var som sagt en gave fra ei jente i Irland, som hadde fått de gratis ifm. noe som hadde skjedd sist hun var der, men av samme grunn ønsket hun ikke å dra dit nå.. Fant felt S8, og skulle sitte på rad A (De har rader etter bokstaver og ikke nummer, her..), men på felt S8 begynte radnumrene på C.. Han som hadde forsøkt å hjelpe meg med å finne plassen min, tilkalte hjelp, og en mann kom.. Nå var det visstnok en dame som hadde samme problem, så vi var to stykker som ble diltende etter denne mannen, som igjen tilkalte hjelp hos en dame.. Vet ikke hva som skjedde med den andre damen, men jeg fikk bekreftet at jeg skulle sette meg på de stolene som stod plassert foran felt S8; dette var nemlig rad A, og var forbeholdt handikappede (!!!).. Kom tilbake, og fikk beksjed om å sette meg akkurat hvor jeg ville..

Vel, en genial fordel, var at dette var stoler, og ikke tribuneseter.. Felt S8, er et felt langs den ene langveggen, og man sitter i utganspunktet 90 grader i forhold til scenen, et par meter over gulvet, der de som sitter riktig vei sitter.. Siden jeg hadde en stol, kunne jeg vri litt på denne, og satt dermed og så rett på scenen fra en skråvinkel.. I tillegg tror jeg stolen var hakket mer komfortabel enn setene.. Satt som sagt nederst, så en hadde et rekkverk å lene seg på.. Genial plass!!

Manfred Manns Earth band kom på først, og imponerte egentlig ganske.. Status Quo etterpå, og de leverte som vanlig!! Eneste ulempen, var at jeg hadde sovet få timer natten før, og var egetlig ganske trøtt.. Og en annen ting: lyden i Wembley Arene, suger.. Som Francis Rossi sa det: "If the sound out there is like it was during soundcheck, good night!1".

Etterpå, var det å navigere seg til en av de to restaurantene som var booket. Hadde fått plass i den libanesiske, så det var spennende! Indisk har jeg smakt før, libanesisk ante jeg ikke hva var, en gang.. Var forøvrig en restaurant som het Mesopotamia, og ligger i Wembley-området..

Maten var god. Forreten var en slag lefse, og div. skåler med ting man kunne smøre på disse.. Godt..

Hovedrett: Ris, med bl.a. noe som i følge damen var irakisk kjøttboller, noe jeg ikke skjønte helt hva var (annet enn godt), og kylling..

Dessert: Is med hvit sjokolade utenpå.

Alt skylt ned med et godt øl, som heet Casablanca, som stammet fra Marokko.

Tilbake på hotellet: Et jelt greit hotell. Kanskje ikke hit man drar om man er i byen på ferie, men om man først skal hit, f.eks. på et arrangement på Wembley Arena, så er det perfekt mtp. beliggenhet.. Ellers en seng å sove i, og en dusj og dass inne på badet.. Frokosten i morgen er sikkert også grei..

Innsjekk på BA768 ble også foretatt, dønn på slaget 24 timer før avgang: Ble foreslått 4F. No thanks, og jeg klikket meg inn på setekartet: 5 rader, og kun to ledige seter av de 10 på venstre side: 1A, og 3C.. Ble 3C på meg..

Så blir det å komme seg ut herfra i morgen før 12, tube ned til Paddington, muligens en kjapp lunsj på Garfunkles rett ved Paddington, delvis for å slå ihjel litt tid, delvis fordi de har god mat.. Satser på ETA LHR, med tid til hvertfall halvennen til to timer i loungen...

Someone
14-12-2008, 10:27
Flott rapport

Slapp inn i UK.. Så var det tollen: Er alltid i tvil om jeg skal gå på EU, eller vanlig grønn.. Endte opp md vanlig grønn, siden "alle" andre gikk der.

Når det gjelder toll så må du gå på grønn/rød når du ankommer fra Norge. Pass derimot så kan man gå på EU (/EEA), dette er fordi toll og immigrasjon er separate saker og mens vi i immigrasjonsspørsmål er innenfor EU er vi utenfor når det kommer til toll

Martin
14-12-2008, 11:40
Blir nok aldri klok på de derre EU-greiene... Ikke er vi medlem, men allikevel må jeg f.eks. få godkjent bilen min etter EU sine regler annenhvert år..

Anyway.. God frokost på Wembley Plaza, og 2A var blitt ledig på flyet.. Så da ble det vindussete på meg :)

Ellers ligger det an til en liten delay:

BA0768 LHR T5 OSL 14 DEC 16:45 14 DEC 16:54 Estimated

MountainDew
14-12-2008, 14:44
Gleder meg til fortsettelsen :) Laksen så veldig god ut og vurderer det til middag i dag !
Jeg pleier å bruke EU inngangen til UK siden Norge er europamester i å innføre EU regler/tilpassninger.

Martin
14-12-2008, 15:14
Vel fremme på LHR, først med tuben fra Wembley Park, via Baker Street til Paddington.. Vurderte Garfunkles, men siden jeg egentlig kom rett fra frokost, droppet jeg det, og fant HEX, og kom meg ut til T5..

Når man ankommer med HEX, havner man i motsatt ende av der BA har sine innsjekkinsområder for Business og First.. Allikevel tror jeg at jeg sparte tid på å gå ned i andre enden, ut i fra køene som var i de andre sonene.. Fant en automat, fikk spørsmål fra en dame om jeg visste hva jeg holdt på med, og siden jeg gjorde det, fikk jeg fortsette..

Bort til en skranke, hvor jeg leverte fra meg kofferten, som forsvant avgårde med Priority Tag på seg..

Gjennom Fast Track i Secutity, som egentlig er en grei affære.. Laptopen får bli i veska, opg i motsetning til forrige gang, fikk jeg også beholde skoene på..

Gjennom, uten et pip.. Ble så møtt av agent, som indikerte at han ville se enten boardingpass eller pass (boardingpasset lå inni passet..), så jeg gav han begge. Han bladde fort gjennom passet, og jeg fikk begge tilbake.. Skjønte ikke bæret av hvorfor han gjorde det, men...

Kjapt innom HMV og fikk kjøpt litt underholding i form av noen DVD'er, og fant så veien til den søndre loungen, hvor planen nå er å slappe av et par timer.. Får se om en ikke finner noe å spise og drikke etterhvert og..

Hickok
14-12-2008, 19:19
Hvordan var prisnivået på det hotellet. Har tenkt på det i forbindelse med kamper på Wembley.

jcnorway
14-12-2008, 21:43
Ser fram til rapporten for returen også, Martin :)

FlightDeck
14-12-2008, 22:36
Hvordan var prisnivået på det hotellet. Har tenkt på det i forbindelse med kamper på Wembley.

Dette hotellet er ikke lenger et ordinært Hilton-hotell, det er et Hilton Associate Hotel, og det heter nå 'Wembley Plaza Hotel'. Beliggenheten er et must om man skal til Wembley, men ellers er det ikke så rart at hotellet ikke lenger kan smykke seg med Hilton-navnet: her trengs det oppussing og oppgradering! Det er samtidig en god del billigere enn Hilton i London sentrum. Jeg har bodd en gang her og betalte vel da ca. 500 kr. for en overnatting i helg.

Ellers en seng å sove i, og en dusj og dass inne på badet..

Du stiller ikke høye krav ;)

Martin
14-12-2008, 22:41
Altså, jeg hadde en seng å sove i. Dassen funket, og i dusjen var vannet lunkent med lavt trykk.. Prisen jeg betalte var vel på nermere 180 GBP, for et rom med en dobbelseng, som var omtrent like stort som andre dobbeltrom. Var forresten av typen Double Plaza Room, som er en litt finere romtype enn de vanlige. Men når jeg tenker meg om, så bestilte jeg vel det fordi det ikke var så fryktelig mye dyrere enn de vanlige, så at det var litt dyrt, kan nok stemme uansett.. Men beliggenheten var gull, om man skal til Wembley.

Så forøvrig når jeg gikk til tuben, noen plakater som reklamerte om at det skulle komme et nytt, svært 4-stjerners Hilton-Hotell der..

Resten av rapporten kommer forøvrig hvert øyrblikk..

Martin
14-12-2008, 23:13
http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/Quo%20in%20London/IMG_0070.jpg

Utsikten jeg hadde på konserten...

http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/Quo%20in%20London/IMG_0071.jpg

http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/Quo%20in%20London/IMG_0072.jpg

Baker Street Tubestation.. Av en eller annen grunn liker jeg den....

http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/Quo%20in%20London/IMG_0073.jpg

Lounge-lunch (Forsøk å uttale det ordet der i fylla :D)

http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/Quo%20in%20London/IMG_0074.jpg

http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/Quo%20in%20London/IMG_0075.jpg

To bilder til ære for et toalettelskende toalettelskende venn. Hvis ha spør, så er dette ombord i BA sin A320 (Egentlig er det loungen, men ikke si det høyt..)

http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/Quo%20in%20London/IMG_0076.jpg

http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/Quo%20in%20London/IMG_0077.jpg

Et par stemningsbilder fra T5.

Vedkommende som de toalettbildene, var så glad for de, at han sparte meg for litt skrapejobb da jeg fant igjen bilen min på FedEx..

http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/Quo%20in%20London/IMG_0078.jpg

..og det han svarte da jeg spurte om han hadde vært på FedEx i helgen..

http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/Quo%20in%20London/IMG_0079.jpg

Speedbird
14-12-2008, 23:33
ROFL.... :D
Herlige toalett-bilder Martin!
Filmet du toalettet i funksjon??
Gleder meg til å se resten av billedserien!

Bare hyggelig å hjelpe til med å skrape is av bilen din vet du! ;)

Martin
14-12-2008, 23:37
Hjemturen:

Etter et par timer i loungen, og vel så det, dukket gate-info jaggumeg opp: A9.. Var bare å pelle sammen pikk-pakket, og komme seg avgårde.. Boarding og alt sånt, skjedde omtrent når det skulle. Ble møtt av Leigh-Anne, som sjekket boardingpass, og desvvere ingen "Mr. Foss# idag, bare et "Lovely, thank you". Jo, sjøl takk, du var litt lovely du og ;).

Var vel ferdig boardet når vi skulle Men så var det LHR på en søndags ettermiddag, da (Someone, lykke til!): Det var noe de klate start-up kø, eller noe sånt, og vi hadde fått lov til å starte opp kvart over fem, en halvtime etter skjema.. Men så, kommer kapteinen på PA igjen, og forteller at Mr. First Officer, hadde klart å forhandle seg til et tidligere starttidspunkt, siden han hadde funnet ut at vi var et av veldig få fly som skulle nordover, og de aller fleste skulle sørover, og de 30 minuttene ble til 10.. Allikevel kommer man ikke langt uten en sånn liten bil som dytter flyet bakover, så det var vel nesten halvtimen allikevel.. (tror jeg..).

Forholdsvis bra belegg i CE: Satt folk på hvertfall alle 5 toseterne, og tror bare en av de var "halvfull" (toseterne, altså, ikke passasjerene..) Satt en alene på 2F, opg ellers to på hver tre-seter, untatt første rad som var tom.. Har dog en mistanke om at hverken 1D eller 2D var blitt solgt i det hele tatt, da sete 1D faktisk mangler seteryggen!

Begynte å taxe, og skulle heeeeelt i andre enden av det område som kalles Heathrow Airport, og banen de kaller 27R. Taxet nedover langs rullebanen, som betydde at det var en del avtagende fly (er det et uttrykk?) å se på.. Stusset dog på at en A340 fra Olympic hadde veldig lav fart nedover rullebanen.. Da vi til slutt tok av, la jeg dog merke til at den var tilbake i køen (Med mindre Olympic har to avganger med A340 nesten samtidig..).

Ristet bra oppover, men roet seg etterhvert. Crewet gjorde jobben bra. Leigh-Anne og en kar jeg ikke fikk med meg navnet på, tok seg av oss som hadde vasket oss, mens to andre jobbet bak.. Ingen drikketralle først, men rett på middagen: Chicken Tikka et-eller-annet, eller Fish with Vegetables. Kylling, takk... Skylte ned med Cola, som Leigh Anne kom etter med, på egen tralle..

Ferdig med mat, og Leigh Anne's kollega kom med kaffekanna.. Drikker ikke sånt, men tar gjerne en kopp te - bortsett fra at den tror jeg de glemte.. Fikk hvertfall en cola til, men når den var tom, tok de glasset...

Kom oss ned på 01R, taxet inn til gate 50, og det bar gjennom en køfri passkontroll, retning bagasjehallen..

Lurte så på om jeg skulle stikke innom Tax-Free'n først, men siden jeg hadde fått pri-tag, så tenkte jeg at jeg jaggumeg skulle se om den virket også.. "Bag on Belt" hadde lyst på skjermen omtrent siden jeg kom dit, og det begynte fort å røre på seg. Kom først en ladning med bagger, før det stoppet opp en stund. Så noen flere, før det stoppet igjen. Så kom det noen fra en AY-flight, og så, sånn litt etterhvert, kom kofferten min.. Noen som vet om BA har reklamasjonsrett på pri-tagger? For den jeg fikk, virket ikke...

Det har vært nevnt en del på forumet denne stripa man skal stå bak: Er det flere enn meg som har lagt merke til at den faktisk er mye nermere båndet på den ene siden enn på den andre?? Hvertfall på det båndet jeg stod ved i dag.. Nr 6, mener jeg det var.. På ene siden utgjorde hvertfall forskjellen på det å stå bakl streken, og det å ikke gjøre det, egentlig ingen forskjell..

Også dagens lille irritasjonsmoment: Står pent bak streken, nesten med tærne oppå, og venter, akkurat der bagasjen faller ned på det båndet som går rundt og rundt.. Så er det en kar som like gjerne finner ut at han ville stå rett foran meg!!! Er sånne som jeg får litt lyst til å kjefte litt på, men så teller jeg til ti inni meg, og gir F.. Han gikk forøvrig igjen, da han endelig kikket opp på skjermen, og fant ut at det ikke stod "Bag on belt" på flighten hans..

Kjapp runde gjennom butikken de har der, for litt hamstring av sjokolade, og jaggumeg datt det ikke e six-pack med øl nedi kurven min også..

Vel hjemme, og nok en gang fornøyd med både BA, og London.. Menzies kan vi prate om en annen gang....

Martin
14-12-2008, 23:39
ROFL.... :D
Filmet du toalettet i funksjon??
Gleder meg til å se resten av billedserien!

Bildeserie? Tok da ikke akkurat en hel serie inne på toalettet..

Og er det nå Scanair-gjengen skal være glad for at iPhone ikke har videoopptaksfunksjon??

Martin
14-12-2008, 23:46
Oppfølgeren "Riding on a British Airways plane pt. 2", kommer forøvrig til en pc nær deg, i begynnelsen av Februar.

Om noen skulle lure på tittelen, så er den hentet fra Status Quo-låta "Paper Plane". Har bare byttet ut ordene "Big Blue Paper", med British Airways"

Tommy777
15-12-2008, 00:00
Thanks! Man vet at bandet man digger er av old timer klasse naar hele bunchen SITTER under konserten :P

Martin
15-12-2008, 00:04
Bildet er tatt før konserten: De nede på gulvet reiste seg opp når konserten startet.. Oppe på tribunene var det flere som satt..

LN-MOW
15-12-2008, 00:07
.. og alle sto på rullatorene under ekstranumrene? :p

Martin
15-12-2008, 00:08
.. og alle sto på rullatorene under ekstranumrene? :p

Haha, Andreas.. Haha...

Martin
15-12-2008, 00:11
http://www.youtube.com/watch?v=9Gd7LiNwVZo

Stian
15-12-2008, 05:06
Den chicken tikka'n var ganske god ja ;)
Men kaffen smakte piss. To franske rødviner å velge mellom, en Cote du Rhone og en Beaujolais. Valgte den førstnevnte som smakte ganske greit.
Servicen på denne flyvningen var sånn passe. Etter å ha hatt et fantastisk crew fra LAX til LHR tidligere på dagen (eller rettere sagt natten) irriterte det meg at disse valgte den lettvinte varianten med å droppe å servere drikke før maten. Og den mannlige purseren, som forøvrig snakket med sterk aksent (spansk?), presterte å takke crewet for sitt "harde arbeid" på slutten av flyvningen. Ganske unødvenig. Samtlige av kabinpersonalet virket veldig unge. Tror ikke noen av de var særlig mye over 25.
Kunne trengt en voksen mynig dame ombord, for dette var i slappeste laget.
Med 20 CE-seter hvorav max.12 var besatt hadde de hatt tid til både drikke-runde før maten, og flere runder med tilbud om påfyll, evt. en ny runde med drikke-tralla etter maten.
Forrige fredag hadde iallefall crewet på en A321 tid til alt dette og mer til. Litt dumt at det er såpass stor forskjell på servicen fra en flyvning til en annen.
Men det mest irriterende var at man måtte vente i 45 minutter på baggasjen, og selv om man hadde priority-tag på koffertene var de blant de siste på båndet. Rett og slett ganske provoserende.

Martin
15-12-2008, 05:08
Du satt hvor, sa du?

Hickok
15-12-2008, 08:41
Dette med Pri-tag på norske flyplasser er egentlig helt bortkastet papir. Det er ren bingo om koffertene kommer først eller sist. Jeg begynner å få et ganske bra statisk utvalg av innenlandsflygninger siste året, og det har i hvert fall ikke vært en ulempe de gangene det ikke har kommet slik tag på baggen.

Discus
15-12-2008, 10:31
Takk for topp rapport, Martin!

Stian, vedr. ekstrarunder med drikke o.l. så er min opplevelse at BA på short-haul (CE-klasse) ikke kjører flere runder med drikkevogn, men er mer enn villige til å varte opp med drikke "on request".

Iflg. en "servicebeskrivelse" som ble postet på Flyertalk for en god stund siden så er det ingen "second bar service". Kopierte den i en tidligere trip-report: http://forum.scanair.no/showpost.php?p=299241&postcount=20

Martin
15-12-2008, 12:08
..og hadde jeg tatt vin til maten jeg og, hadde det blitt fly og vin.. Fikk svar på spørsmålet mitt over via PM, og av og til er det morsomt og tenke på hvor liten verden er. Litt synd at man ikke vet hvordan flere her ser ut, ellers hadde jeg kanskje visst hvem sidemannen var..

Hickok
15-12-2008, 15:00
Litt synd at man ikke vet hvordan flere her ser ut, ellers hadde jeg kanskje visst hvem sidemannen var..
Er det lov og tippe på at fornavnet hans var Stian?

Bizflyer
15-12-2008, 18:29
Hvor mye betalte du for billlett i biz t/r LHR?

BF:cool2

Martin
15-12-2008, 18:36
2927 NOK..

Billigste Economy-billetter ligger på ca. 1500 NOK. Ved å betale det dobbelte, får man en restricted business-billett, med tilgang til Fast Track (kun på LHR), og lounger. Man får også Tier Points, sånn at man kan tjene seg opp til en status. Det får man ikke til 1500-kronersbilletten i eceonomy.. For meg er det egentlig ingen tvil: Skal jeg reise med BA, så er det business. Unntaket var på den forrige turen, der de billige biz-billettene var utsolgt på outbound-legen..

Stian
15-12-2008, 20:11
Stian, vedr. ekstrarunder med drikke o.l. så er min opplevelse at BA på short-haul (CE-klasse) ikke kjører flere runder med drikkevogn, men er mer enn villige til å varte opp med drikke "on request".

Iflg. en "servicebeskrivelse" som ble postet på Flyertalk for en god stund siden så er det ingen "second bar service". Kopierte den i en tidligere trip-report: http://forum.scanair.no/showpost.php?p=299241&postcount=20

Jo, som regel er de flinke til å varte opp med drikke"on request". Men min erfaring har vært at de som regel pleier å ta en runde for å spørre om man ønsker noe, framfor at paxen selv må tilkalle de. Manglende før maten drikke er imidlertid verre. Når de dropper det har de ikke fulgt instruksene for service i CE-kabinen. Ikke at det spiller så stor rolle, men de kan iallefall ikke skylde på for dårlig tid. Så hva kan da grunnen være til at de dropper det? Antagelig at de vil gjøre det mer lettvint/behagelig for seg selv.

litt-amatør
15-12-2008, 23:41
Det var kjapt levert rapport, samme kvelden!! Veldig spennende og artig rapport å lese. Kjente meg igjen i noen ting på CE hos BA.