PDA

View Full Version : MoL om Aer lingus-styret: - Just take 'em out and shoot them.


LN-MOW
08-12-2008, 07:20
Ganske skarp tale ...

Elaborating on his comparison with the board of Fas, Mr O'Leary went on: "It's ministers' representatives, the trade union movement, representatives of the aged and the infirm and everything else. You want people there who can actually run an airline and make a contribution. What has their [the board's] contribution been in the last two years? Aer Lingus costs have gone up by 18 per cent per passenger, they've raised the fares, increased the fuel surcharges, all these ministers and government representatives. Just take 'em out and shoot them. Useless."

http://www.independent.ie/national-news/oleary-take-them-out-and-shoot-them-1566344.html

EB
08-12-2008, 07:26
Og på Lillestrøm og i Sandefjord har fansen allerede ladet hagla og er klar til å drepe...

imm
08-12-2008, 08:50
Hehe, jeg er en fredelig mann EB. Det tror jeg nok MOL er også. Men en sånn uttalelse skaper avisoverskrifter og debatt (mye gratis omtale).

Uten denne uttalelsen ville saken knapt vært nevnt med en notis. Nå spres det Europa over. MOL vet å bruke media.

EB
08-12-2008, 09:20
Ja han er en inspirasjon - håper han legger ut skytingen på youtube!

imm
08-12-2008, 10:17
Hehe, han gjør nok ikke det. Alle vet jo at dette bare er tull og overdrivelse. Men inspirasjon, jo det får ihvertfall jeg.
På kort tid har han bygd opp et av europas største flyselskap. Han har gått sine egne veier. Han har forbigått for eksempel hele SAS konsernet i antall passasjerer, og ikke minst klart å få et solid overskudd år etter år.
Han har vist at han tør satse når de andre løper avsted med halen mellom beina (for eksempel ved massivt flykjøp rett etter 11. september).

Jeg synes det er imponerende.

EB
08-12-2008, 10:19
Skal man ikke ta det han sier seriøst? Eller kommer han med en bruksanvisning som sier hva han virkelig mener og hva han ikke mener i det hele tatt.

Bizflyer
08-12-2008, 10:38
Mannen er antagelig en slagst autist - veldig god på en ting: Rå business.

Ellers en vanvittig erkedust.

Tror du traff spikeren på hodet der, gitt!
Maken til håpløs uttalelse skal du lete lenge etter. Det gjør sikkert forhandlingsklimaet veldig godt!

BF:cool2

sk931
08-12-2008, 11:03
En man som MOL er ligesom den diktator....Jeg alene vide og bestemme....ingen absolut
ingen skal fortælle mig "how to run an airline"....
Så diktator....det er han.....at han har en "bestyrelse"....ja det har en vis sydamerikansk
en af samme slags også, men det er jo ikke "bestyrelsen" som bestemmer..
Hilsen
Ole

Isbamse
08-12-2008, 16:34
Ellers har han jo et poeng: Hva pokker har regjeringsrepresentanter i styret for et flyselskap å gjøre?

At han som vanlig er så brei i kjeften at han kan få inn en spekepølse på tvers er en annen sak.

CK
08-12-2008, 16:51
En annen airline CEO skal ha sagt om MOL at "Michael O'leary veier 85 kg - 75 av dem er kjeften hans!"

MartinL
08-12-2008, 16:58
En annen airline CEO skal ha sagt om MOL at "Michael O'leary veier 85 kg - 75 av dem er kjeften hans!"

haha, ja diameteren burde romme et godstog!

Kanskje han har ringt NFF og truet med det samme?

Fly high
08-12-2008, 21:18
Mannen er antagelig en slagst autist - veldig god på en ting: Rå business..

En gjennomsnittelig blåruss altså??? :wow: