PDA

View Full Version : Mandag morgen

EB
08-12-2008, 05:34
Man har kommet i reperasjonsalderen - akutt lumbago er ikke godt. Nå venter kiropraktor. Ha en forhåpentligvis sprekere start på uken.

ENGM RAMP
08-12-2008, 05:58
Man har kommet i reperasjonsalderen

Fruen er i samme alder om dagen EB :) Dere begynner å bli skrøpelige :D Er det bare jeg og HK som holder sammen i sammenføyningene? :D

Anyway, ellers, god morgen alle fra et snøfylt OSL - igjen - Det laver ned, i store flak, og skal visstnok gjøre det utover dagen....Snart er det noen timer på øyet før det forhåpentligvis skal hentes en bil som er ferdig på verksted idag....før nattevakt igjen til natten!

Ha en fin hvit dag alle!

:nor

Madman
08-12-2008, 06:01
God morgen fra OSL.

Men snø dalende ned, og fare for freezing fog, kan det jo fort bli en begivenhetsrik dag...
Får bare helle nedpå litt kaffe, så man er klar for å sette i gang. :)

Ha en flott vinterdag.

LN-MOW
08-12-2008, 06:26
Hmm .. får ikke sove ... kanskje litt surfing og Fox news hjelper?

2 minusgrader ute og gassverket fryder seg .. Eneste trøsten er at de har det verre i Chicago. For Tommy's skyld håper jeg at han ikke skal fly de neste dagene - den værmixen som er på vei inn kan ikke være bra for punktligheten ...

sarpingen87
08-12-2008, 06:49
god morgen fra sarpsborg.

her er det overskyet vær og 4 grader ute.

dagen skal i dag nytes frem til jeg skal være på jobb klokken 12. Da venter fem hektiske timer før det er kvelden :) en rolig dag med andre ord.

Someone
08-12-2008, 07:17
God morgen fra Oslo. Litt usikker på om det snør eller regner ute, men det finner jeg vel ut av snart. Ingen planer bortsett fra jobb idag. Ha en fin dag

Savipix
08-12-2008, 07:32
God morgon från Uppsala!

Det är fortfarande kolsvart ute så vädret kan jag inte säga någonting om och jag tänkte snart bege mig in till universitetet och tillbringa 10 timmar där.

Nu är det 6 dagar kvar!

oddi
08-12-2008, 07:33
God Mandag

Hei

her på sola er det Sørvest liten 12 m/s kuling. Regn, snø over 800-1000 meter. I formiddag minking til nordvestlig frisk bris. Delvis skyet, regnbyger, snøbyger over 400-700 m og 8°C.

I dag får vi vite hva vi kommer oppi i prøve muntligt og jeg håper på samfunn og er redd jeg kommer opp i tysk

oddi

Hickok
08-12-2008, 07:36
God morgen fra Flytoget. Etter et usannsynlig grisevær i Bergen, var det egentlig litt godt å lande i full vinterstemning i hovedstaden. En meget bra flytur denne morgenen med SK236 fra Bergen. Alltid god stemning å komme inn i de gode gamle B734'ene. Definitivt mitt favoritt SAS-fly. Gode seter og god beinplass. Når i tillegg det blir servert frokost, så får en litt følelser av gamle dager (og bedre tider). Ha en strålende uke!

Discus
08-12-2008, 07:49
God morgen fra Oslo sentrum, her behøver man ikke måke det som kommer ned i øyeblikket. Hjemme kom det store hvite flak fra himmelen. Håper det holder seg i høyden og at skiføret holdet. Samme alder som EB, men bare et gnagsår som skal repareres her.

Ha en fin start på uken alle sammen.

EB
08-12-2008, 08:22
Da var sykemeldingen på plass - og det gjør enda mer vondt nå etter at jeg har blitt "reparert".

Discus
08-12-2008, 08:30
Med ondt skal ondt fordrives

Bizflyer
08-12-2008, 09:43
Med ondt skal ondt fordrives

Vel, da er det vel Fernet Branca du sikter til her. For det smaker fryktelig ondt! Men en Jägermeister derimot kan gjøre kål på det meste. Og skulle det ikke hjelpe med en gang, er det iallefall fryktelig mye mer gøy å være dårlig!:colgate:

Etter en dårlig søndag og en natt med elendig søvn har jeg nå iallefall havnet på kontoret. Så her får vi nok dagen til å gå med ett eller annet. Heldigvis bare 3 dagers uke før turen går til Danmark med båt. Skal bli greit å komme litt vekk!

I går kveld fikk jeg bestilt meg nytt kamera. Det ble til Nikon D60 med en ekstra Tamron 70-300 linse. Er absolutt ingen proff fotograf, men dette gleder jeg meg til å få prøvd. Håper bare de klarer å levere den innen onsdag, så jeg får det med på turen.

BF:cool2

jcnorway
08-12-2008, 09:52
Vel, da er det vel Fernet Branca du sikter til her.
I går kveld fikk jeg bestilt meg nytt kamera. Det ble til Nikon D60 med en ekstra Tamron 70-300 linse. Er absolutt ingen proff fotograf, men dette gleder jeg meg til å få prøvd. Håper bare de klarer å levere den innen onsdag, så jeg får det med på turen.

Legg gjerne ut erfaringene dine med dette objektivet (Tamron 70-300) :)

Bizflyer
08-12-2008, 09:54

Ja, så fort jeg får noen!:p

jcnorway
08-12-2008, 09:54
God morgen fra hovedstaden!

0,2 grader på plussiden i dag da jeg gikk hjemmefra. Typisk mandag morgen med mye å gjøre.

Etter datakræsj for et par helger siden med påfølgende nyinstallasjon av Vista så fungerer maskinen bedre enn noen gang tidligere. Applikasjoner som tidligere har bug'et en del i Vista fungerer nå feilfritt og alt er bare fryd og gammen :)

Ha en fin dag alle sammen!

LCH78
08-12-2008, 10:22
God Morgen (eller skal man si Formiddag) fra Nord også. Her har man startet sin friuke med påfølgende ferieuke (i neste uke) og dette medfører at man ikke skal på jobb før 23/12 :) Ellers så ser det ut som at været er bra her i Nord, er et fantastisk lys på himmelen. :)

FBU 4EVER
08-12-2008, 10:26
Her i huset kom man seg opp før 0900 for første gang på lenge. Frokost inntatt og nå er det snart avreise til Maxbo i Asker for innkjøp av maling m.m. Møter JetBlue der og i ettermiddag begynner maling av trappene i huset. det blir advart mot glatte veier i Oslo og Akershus, så man får vel ta det litt piano, piano med Alfa'en.
Ha en fin dag.

OJB
08-12-2008, 11:06
God formiddag fra Forus/Tananger,
Her over nærmer det seg lunch tider. Første del av arbeidsdagen har vært god. Det blir nok en travel uke med tur over fjellet til OSL og over sjøen til ABZ.
Får håpe snøværet ikke skaper for mye forsinkelser utover uken , da ryker en stram tidsplan som sist fredag formiddag da SK4017 ble 2 timer sein ut fra OSL.
Med et par innlagte julebord i programmet denne uken har vi løst fritidsproblemene og.
Ha en fin dag alle forumister.
I neste uke er det Scanair juleparty også.:)

Bizflyer
08-12-2008, 11:12
Fant nettopp ut at jeg bare har i dag og 2 dager til å jobbe i år.
Plutselig så jeg litt lysere på livet her! ;)

CK
08-12-2008, 11:40
god formiddag fra STO. Dagen startet tidlig, og planen var å gå til Asker stasjon i den kalde morgenen. Men, gårsdagens kulde hadde blitt bort og jammen regnet det ikke også! Fysjom! Så, da måtte jeg bite i det sure eplet og ringe Asker og Bærum taxi og bli kjørt tilstasjonen. God tid på OSL for en gangs skyld, men mørk og masse snø, så fotografering ble så-som-så. SK848 ble nesten 45 minutter forsinket ut av OSL pga kø i de-icingen. Vellkommen til vintersesongen! Frokosten var god, og i STO er det overskyet, men ikke noe regn. Snart er det vel på tide å komme seg til lunch. I morgen blir det opp i otta igjen, for LH3007 ARN-FRA 06:25 (gjeeeeeeesp) for en tur til flysas.de

Bizflyer
08-12-2008, 11:50

Det blir visst ikke noen erfaringer med Tamron 70-300. Etter en snakk med Japanphoto i dag sa de at denne linsen ikke hadde innebygd motor for autofokus og de ville derfor ikke anbefale den. Den Tamron linsen som har innebygd motor for autofokus var utsolgt, og jeg ble anbefalt å vente med å kjøpe til den var kommet inn på lager igjen.

Så da var den saken grei!

Northrider
08-12-2008, 13:03
Good afternoon ladies and gentlemen!

I dag ble det en dag hjemme fra skolen, er man syk, så er man syk. ;)

Blir vel litt rydding og lesing til både PPL og normal skole. Før man kanskje føler seg frisk nok til å dra på trening.

Have a good one!

Martin
08-12-2008, 14:46
G'mandag fra den federale expressen..

Nok en "våkne-klokka-ett-dag".. Det er altså klokka ett jeg skal være på jobb.. Skal dog ikke si at det var heeelt forgjeves.. Var først våken i ti-tide, men klarte å sovne igjen - og da har jeg for vane å drømme mye rart, bl.a. at jeg stod og kikket på fly, nede ved 01R her på OSL, sammen med en drøss mennesker, deriblant en søt jente som begynte å mate meg med smågodt... Jeg våknet selvsagt akkurat da..

Ellers teller man 5 dager, til rompa mi nok en gang skal plantes nedi et flysete. Gleder meg :)

jcnorway
08-12-2008, 14:51
G'mandag fra den federale expressen..

Nok en "våkne-klokka-ett-dag".. Det er altså klokka ett jeg skal være på jobb.. Skal dog ikke si at det var heeelt forgjeves.. Var først våken i ti-tide, men klarte å sovne igjen - og da har jeg for vane å drømme mye rart, bl.a. at jeg stod og kikket på fly, nede ved 01R her på OSL, sammen med en drøss mennesker, deriblant en søt jente som begynte å mate meg med smågodt... Jeg våknet selvsagt akkurat da..
:)

Hva slags fly fikk du øye på og smakte smågodtet? ^_^

gardkarlsen
08-12-2008, 15:01
Det ble en skikkelig mandag morgen for meg...det var et lite sjokk for kroppen å komme hjem fra 30+ grader i Kuala Lumpur til Norge. Spesielt da vi landet på OSL igår kveld....det var jo iskaldt og jeg hadde ikke annet en den tynne skjorten jeg gikk i. Kom hjem kl 1 i natt og på jobb klokken 8. Det er rart jetlaggen ikke har slått til enda...den kommer vel utover kvelden tenker jeg ;)

Martin
08-12-2008, 15:08
Hva slags fly fikk du øye på og smakte smågodtet? ^_^

Hva slags fly det var, husker jeg faktisk ikke.. Smågodtet var sånne små speilegglignende saker..

Hei! Jeg tror akkurat jeg tolket drømmen!! Hadde planer om egg til frokost, men det rakk jeg jo selvsagt ikke.. Det siste som skjedde i drømmen, var at jeg ble matet med nettopp "egg"... Var da jeg våknet...

jcnorway
08-12-2008, 15:15
Hva slags fly det var, husker jeg faktisk ikke.. Smågodtet var sånne små speilegglignende saker..

Hei! Jeg tror akkurat jeg tolket drømmen!! Hadde planer om egg til frokost, men det rakk jeg jo selvsagt ikke.. Det siste som skjedde i drømmen, var at jeg ble matet med nettopp "egg"... Var da jeg våknet...

Haribo Speilegg :colgate:

http://www.haribo.com/planet/no/info/img/products/thumbs/1147337790_speilegg.jpg

Hvordan vedkommende som matet deg så ut må du nesten finne ut av selv :p

LN-MOW
08-12-2008, 15:17
deriblant en søt jente som begynte å mate meg med smågodt... Jeg våknet selvsagt akkurat da..

Ooooh ..... ^_^

CK
08-12-2008, 16:06
OPUS RULES!!!!
MOW holdt lenge på å sende meg søndagsstripene på mail, men den tjenesten har visst opphørt....

LN-MOW
08-12-2008, 17:01
ja, jeg gjorde visst det .... men nå er det jo slutt.

http://forum.scanair.no/showthread.php?t=37399

Tommy777
08-12-2008, 17:26
For Tommy's skyld håper jeg at han ikke skal fly de neste dagene - den værmixen som er på vei inn kan ikke være bra for punktligheten ...

Kun 5 flighter denne uka :rolleyes: Onsdag og torsdag er man paa veien.

God morgen fra kontrolltaarnet. Har flyttet kontor til den vestlige enden av bygget. Glimrende utsikt over siste delen av innflygningen til 27LCR paa ORD. Paa C kommer flyene rett over hjoernet der jeg sitter i ca. 4-500 fot over oss ;). Med satelittview sitter jeg i spissen paa trekanten til venstre i oeverste etasje, ser hele innflygningen paa 27C og splitternye R.

http://maps.google.com/maps?f=q&hl=en&q=8770+W+Bryn+Mawr+Ave,+Chicago,+Cook,+Illinois+60 631&sll=37.0625,-95.677068&sspn=42.224734,87.626953&ie=UTF8&cd=1&geocode=FSCUgAId4pTD-g&ll=41.98267,-87.845027&spn=0.009714,0.021393&t=h&z=16&layer=t

Dessverre er det oestlig vind i dag, saa flyene lander fra andre siden. Kanskje man faar jobba litt?? :p

Ellers er det naa bare 4 kontordager igjen til juleferie!

Bizflyer
08-12-2008, 18:01
Ellers er det naa bare 4 kontordager igjen til juleferie!

Jeg har bare 2! :musikk

BF:hi2

CK
08-12-2008, 18:14
....jeg har fire (pluss én dag i FRA og fire på hjemmekontoret)

Farmer
08-12-2008, 20:15
God kveld fra Scandinavian Lounge på OSL. Sitter her og slapper av litt etter en lang dag som startet med kjøring av svigers til flyplassen i MJF kl 0530, deretter en lang dag på kontoret før jeg nå har gjort unna 2 av ukens 14 flighter.
En liten etappe igjen før jeg skal kvelde på Skycity.

Someone
08-12-2008, 21:25
F**n i h******e, der ser det ut som om Playstation min har tatt kvelden. Da blir det tur på Elkjøp imorgen:(

Tommy777
08-12-2008, 21:26
F**n i h******e, der ser det ut som om Playstation min har tatt kvelden. Da blir det tur på Elkjøp imorgen:(

Dersom det er en PS2 er jo det en velsignelse at den har tatt kvelden. ;)

S. Holberg
08-12-2008, 21:26
God kveill!

Sitter her å leker virtuell flygeleder i karribien på IVAO..
Til helga bærer det til Trondheim :)
Har bare 6 skoledager igjen til jul :D
Ha en herlig kveld videre :)

Someone
08-12-2008, 21:27
Dersom det er en PS2 er jo det en velsignelse at den har tatt kvelden. ;)

PS3, kun pent brukt.....fordelen med trådløse kontroller er at det ikke går utover maskinen lenger

jcnorway
08-12-2008, 21:29
Så lenge du har en ny kontroll på plass innen et par dager så er vel helgen sikret? ^_^ Og nå som du flytter inn på beste vestkant så håper jeg for din del at det er PS3 vi snakker om :colgate:

Someone
08-12-2008, 21:30
Så lenge du har en ny kontroll på plass innen et par dager så er vel helgen sikret? ^_^ Og nå som du flytter inn på beste vestkant så håper jeg for din del at det er PS3 vi snakker om :colgate:

Selve kontrollene fungerer. Maskinen skrur seg på men den klarer ikke sende signal til TVen og har prøvd med både HDMI og Scart. Den er bare 4 mnd gammel og ikke veldig mye brukt så dette er merkelig

Bizflyer
08-12-2008, 21:32
God kveld fra Scandinavian Lounge på OSL. Sitter her og slapper av litt etter en lang dag som startet med kjøring av svigers til flyplassen i MJF kl 0530, deretter en lang dag på kontoret før jeg nå har gjort unna 2 av ukens 14 flighter.
En liten etappe igjen før jeg skal kvelde på Skycity.

Wow! Hele 2 dager i Bangkok! Tydeligvis ikke ferietur denne gangen?:p

jcnorway
08-12-2008, 21:32
Selve kontrollene fungerer. Maskinen skrur seg på men den klarer ikke sende signal til TVen og har prøvd med både HDMI og Scart. Den er bare 4 mnd gammel og ikke veldig mye brukt så dette er merkelig

Har du prøvd å koble andre signalkilder til TV-en via HDMI/Scart? Bare for å dobbeltsjekke at det ikke er TV-en det er noe galt med.

Regner med at du har undersøkt om det finnes en reset-knapp på maskinen og at du evnt har testet den.

Someone
08-12-2008, 21:34
Har du prøvd å koble andre signalkilder til TV-en via HDMI/Scart? Bare for å dobbeltsjekke at det ikke er TV-en det er noe galt med.

Regner med at du har undersøkt om det finnes en reset-knapp på maskinen og at du evnt har testet den.

Vanlig TV signaler går fint gjennom Scarten.

Finner ingen reset knapp og tør ikke gå løs med skrutrekker, selv om jeg da kan ta ut hard disken

....hmmm da virket den i 1 minutt. Feilen ligger trolig i overførselen og det tyder på at det er en dårlig kontakt i boksen som gjør at det sliter med å sende signalene ut

jcnorway
08-12-2008, 21:39
Høres ut som en sak for Elkjøp da ja.. får håpe de finner en løsning som gjør at helgen ikke blir PS3-fri :)

Someone
08-12-2008, 21:45
Høres ut som en sak for Elkjøp da ja.. får håpe de finner en løsning som gjør at helgen ikke blir PS3-fri :)

Skal på hyttetur, så da blir det ski og drikke som er planen;)

Concorde
08-12-2008, 22:17
Fine effeter fra Metrologen i Voksenlia idag også.

Discus
08-12-2008, 22:51
Med satelittview sitter jeg i spissen paa trekanten til venstre i oeverste etasje, ser hele innflygningen paa 27C og splitternye R.

http://maps.google.com/maps?f=q&hl=en&q=8770+W+Bryn+Mawr+Ave,+Chicago,+Cook,+Illinois+60 631&sll=37.0625,-95.677068&sspn=42.224734,87.626953&ie=UTF8&cd=1&geocode=FSCUgAId4pTD-g&ll=41.98267,-87.845027&spn=0.009714,0.021393&t=h&z=16&layer=t

Sentralt, ja, og så kjent ut! Har bodd på hotell borti der en gang, Courtyard på W Higgins.

Tommy777
08-12-2008, 23:05
Sentralt, ja, og så kjent ut! Har bodd på hotell borti der en gang, Courtyard på W Higgins.

Ikke mer enn to lyskryss unna;)

Martin
08-12-2008, 23:08
..jeg tror jeg cruisa forbi der i en Audi sammen med ei blond ei en gang :D;)

Discus
08-12-2008, 23:13
Ikke mer enn to lyskryss unna;)

Var ikke langt unna, brukte "L"-stasjonen der. Var egentlig i over-night transit, men hadde tid til en by-tur. Courtyarden var forøvrig et bra sted til en gunstig penge den gang da. Og den nyinnkjøpte air-scanneren hadde god dekning der....