View Full Version : Uken øltips
Siden Gustavf tydeligvis er opptatt med andre ting enn å drikke øl så får jeg ta ansvar istedet:p
Selv om det er jul, så er man ikke nødvendigvis nødt til å drikke juleøl av den grunn selv om ukens tips ikke er så langt unna i smak. Denne gangen er det altså Frydenlund Bokkøl som er ukens tips. Øllet er mørkt og fyldig og har en tydelig sødme, nesten litt karamellaktig. Øllet kan bøde nytes alene og til tunge retter. Dessuten er det som de fleste øl av denne typen fortreffelig til bløtkake. (Eller bajer og lagkage som det heter på dansk:DEN)
Frydenlund Bokkøl holder 6,5% og fås på Polet til 26,50kr
Bizflyer
05-12-2008, 19:24
Personlig vil jeg foretrekke en pilsner fra Christiansands Bryggeri! Den smaker alltid fortreffelig! Gjerne med et lite glass Jägermeister ved siden av!
Skål! :cheers:
BF:cool2
Tommy777
05-12-2008, 19:40
Gjerne med et lite glass Jägermeister ved siden av!
Skål! :cheers:
BF:cool2
Skaal ja!. Husk paa aa ha Jaegern i frysern ett par dager foer den drikkes saa den ser ut som Avataren din ;)
Naar det gjelder Bokkoel er det soleklart en favoritt. Ta gjerne med en 6pack neste gang du kommer til Chicago.
Inntil da, Shiner Bock fra Texas er en mer enn grei erstatning
Utflyttet
05-12-2008, 20:09
Gjerne med et lite glass Jägermeister ved siden av!
Fullstendig uaktuelt. Sist jeg gjorde dette så knakk jeg armen fem steder.
-A
Bokk har alltid vært min favoritt av norsk øl. Bayer nr. 2. Drikker sjelden pils...
Heldigvis har min lokale pub i Lillestrøm Bayer på tap...
Siden Gustavf tydeligvis er opptatt med andre ting enn å drikke øl så får jeg ta ansvar istedet:p
Selv om det er jul, så er man ikke nødvendigvis nødt til å drikke juleøl av den grunn selv om ukens tips ikke er så langt unna i smak. Denne gangen er det altså Frydenlund Bokkøl som er ukens tips. Øllet er mørkt og fyldig og har en tydelig sødme, nesten litt karamellaktig. Øllet kan bøde nytes alene og til tunge retter. Dessuten er det som de fleste øl av denne typen fortreffelig til bløtkake. (Eller bajer og lagkage som det heter på dansk:DEN)
Frydenlund Bokkøl holder 6,5% og fås på Polet til 26,50kr
Oooh! Godt valg! Selv som Bergenser, må jeg innrømme at dette ølet er av meget høy kvalitet, og det sitter langt inn når det gjelder østlansk øl.....
Når jeg tenker meg litt om, så er det strengt tatt kun Frydenlund øl som havner på godlisten av østlandssorter. (Med et opplagt unntak, Ringnes Julebokk)
Eventuelt er jeg opptatt med å drikke øl...
Godt valg, Someone. Bokkøl er en avglemt norsk ølperle, som absolutt fortjener å komme til heder og verdighet. Lagerøl kan være mye mer enn den vanlige pilsen, noe det søte og aromatiske bokkølet er et særdeles godt eksempel på. Kjøper man bokkøl i utlandet, vær klar over at bock er et lysere og lettere øl, mens doppelbock er det vi i Norge forbinder med bokkøl.
Jeg mener du også nevnte Ringnes Julebokk for noen uker siden. Dette er også et øl som bør anbefales, gjerne etter kakene og pakkene på julaften.