PDA

View Full Version : OT: Er Nikon D60 KIT bra?

oddi
05-12-2008, 14:22
Hei

Jeg har tenkt og kjøpe meg et nytt digitale speilreflekskamera og da så jeg tv2 hjelper deg i går og de testet da digitale speilreflekskameraer og Nikon D60 KIT ble nummerr 2 og det hørtes bra ut men for dere som kan dette er det et godt kamera ? jeg vil ikke betale alt for mye og jeg må vel si at jeg er amatør fotograf og det er mitt første digitale speilreflekskamera.

Hovedområdet jeg skal ta bilder av er jo fly så er dette et godt kamera til 3 795,- på lefdal med denne linsen 18-55mm f/3.5-5.6GII AF-S DX Zoom-Nikkor

se mer her http://www.lefdal.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-lefdal-Site/nb_NO/-/NOK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=Yf2z6oZKuyxSR0EjToxBwx1h0000FcBkP8Nv?Pr oductID=bm3D4QFHVmEAAAEYIaYJl6yQ&CatalogCategoryID=5L3D4QFH2jYAAAEOeaE03xii

oddi

Utflyttet
05-12-2008, 15:22
Flyttet tråd til rett sted, antakelig flere som ser det her.

-A

TigerBlack
05-12-2008, 16:41
Kameraet er helt ok. Men objektivet er ikke noe veldig. Iallefall ikke til å spotte med.

Du får hva du betaler for. enkelt og greit :)

Scanorama
05-12-2008, 22:27
Hvis du er lur, så legger du til noen tusen (Ikke hos Lefdal), men i en fotoforretning og kjøper deg en Nikon 70-300. Den koster ca. 4.000,- Du vil ha mye mere glede av den.

Jeg skal selv kjøpe en slik til våren.

Bizflyer
05-12-2008, 23:23
På japanphoto.no kan du kjøpe samme pakken til kr 3390,-.
Har selv tenkte å bestille dette nå.
Har også tenkt å kjøpe Tekon 70-300 linse for Nikon til kr 995 hos samme leverandør. Den skulle visst holde mer enn nok til sånne som meg som ikke er proff på foto.

BF:cool2

TKDahl
05-12-2008, 23:32
Sjekk denne http://www.elprice.no/kamera/digital-speilrefleks/nikon-d40-m-18-55mm-55-200mm-afs-vba150k002&shopby=2;4 til 3495 på Elprice.no . Da for du to objektiver et 18-55mm til vanlig foto (inne folk portretter etc.) og et 55-200mm som egner seg til fly fotografering (så du får zoomet inn).