PDA

View Full Version : OT: Er Nikon D60 KIT bra?

oddi
05-12-2008, 14:22
Hei

Jeg har tenkt og kjøpe meg et nytt digitale speilreflekskamera og da så jeg tv2 hjelper deg i går og de testet da digitale speilreflekskameraer og Nikon D60 KIT ble nummerr 2 og det hørtes bra ut men for dere som kan dette er det et godt kamera ? jeg vil ikke betale alt for mye og jeg må vel si at jeg er amatør fotograf og det er mitt første digitale speilreflekskamera.

Hovedområdet jeg skal ta bilder av er jo fly så er dette et godt kamera til 3 795,- på lefdal med denne linsen 18-55mm f/3.5-5.6GII AF-S DX Zoom-Nikkor

se mer her http://www.lefdal.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-lefdal-Site/nb_NO/-/NOK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=Yf2z6oZKuyxSR0EjToxBwx1h0000FcBkP8Nv?Pr oductID=bm3D4QFHVmEAAAEYIaYJl6yQ&CatalogCategoryID=5L3D4QFH2jYAAAEOeaE03xii

oddi

Utflyttet
05-12-2008, 15:22
Flyttet tråd til rett sted, antakelig flere som ser det her.

-A

TigerBlack
05-12-2008, 16:41
Kameraet er helt ok. Men objektivet er ikke noe veldig. Iallefall ikke til å spotte med.

Du får hva du betaler for. enkelt og greit :)

Scanorama
05-12-2008, 22:27
Hvis du er lur, så legger du til noen tusen (Ikke hos Lefdal), men i en fotoforretning og kjøper deg en Nikon 70-300. Den koster ca. 4.000,- Du vil ha mye mere glede av den.

Jeg skal selv kjøpe en slik til våren.

Bizflyer
05-12-2008, 23:23
På japanphoto.no kan du kjøpe samme pakken til kr 3390,-.
Har selv tenkte å bestille dette nå.
Har også tenkt å kjøpe Tekon 70-300 linse for Nikon til kr 995 hos samme leverandør. Den skulle visst holde mer enn nok til sånne som meg som ikke er proff på foto.

BF:cool2

TKDahl
05-12-2008, 23:32
Sjekk denne http://www.elprice.no/kamera/digital-speilrefleks/nikon-d40-m-18-55mm-55-200mm-afs-vba150k002&shopby=2;4 til 3495 på Elprice.no . Da for du to objektiver et 18-55mm til vanlig foto (inne folk portretter etc.) og et 55-200mm som egner seg til fly fotografering (så du får zoomet inn).
Jeg kjøpte det som mitt første speilrefleks og er stor fornøyd, så kan du bytte deg opp senere. Enkelt og lettfattelig å komme i gang med, objektivene til dette D40 vil også kunne brukes hvis du bytter deg opp til annen Nikon senere. Med bare en 18-55mm zoom vil du ikke få zoomet flyene nok inn. Og det er faktisk under prisnivået du antydet.
Lykke til.

LN-KOG
05-12-2008, 23:33
Kameraet er helt ok. Men objektivet er ikke noe veldig. Iallefall ikke til å spotte med.

Det er helt sikkert helt greit til å "spotte" med. Alt du trenger for å spotte er en blokk, en blyant og ett øye (fordel med to, men ett holder).

Definisjonen på plane spotter er gitt av Wikipedia som dette (http://en.wikipedia.org/wiki/Plane_spotter). En annen definsjon finnes hos den residente plane spotter (http://www.plane-spotter.com/ThePlaneSpotter.htm).

Det er og blir forskjell på å se på fly og fotografere dem. Spottere ser på fly, fotografer fotograferer dem :wow::colgate:

Med språklig hilsen,
Sylfest språkråd

Bizflyer
06-12-2008, 00:09
Sjekk denne http://www.elprice.no/kamera/digital-speilrefleks/nikon-d40-m-18-55mm-55-200mm-afs-vba150k002&shopby=2;4 til 3495 på Elprice.no . Da for du to objektiver et 18-55mm til vanlig foto (inne folk portretter etc.) og et 55-200mm som egner seg til fly fotografering (så du får zoomet inn).
Jeg kjøpte det som mitt første speilrefleks og er stor fornøyd, så kan du bytte deg opp senere. Enkelt og lettfattelig å komme i gang med, objektivene til dette D40 vil også kunne brukes hvis du bytter deg opp til annen Nikon senere. Med bare en 18-55mm zoom vil du ikke få zoomet flyene nok inn. Og det er faktisk under prisnivået du antydet.
Lykke til.

Men dette er bare D40. Forøvrig samme pakke som Expert selger til 6500,-. Hvem som har satt den prisen, vet jeg ikke. Men han kan ikke ha vært edru.

Tror fortsatt at beste løsning er Japanphoto og D60 med 18-55 linse til 3390,-

SE-DYD
06-12-2008, 03:28
Ville nok heller gått for denne:
http://www.japanphoto.no/product/digital-speilrefleks/canon/canon-eos-1000d-m-18-55-is/

Bizflyer
06-12-2008, 04:08
Ville nok heller gått for denne:
http://www.japanphoto.no/product/digital-speilrefleks/canon/canon-eos-1000d-m-18-55-is/

Kan du utdype litt hvorfor du mener det? Hvorfor skal dette være bedre enn Nikon D60?

SE-DYD
06-12-2008, 05:31
Har ikke noe godt argument for at Canon sitt er bedre, fordi jeg ikke har erfaring god nok med Nikon! Jeg har god erfaring med Canon, og er meget fornøyd med det! Både Nikon D60 og EOS 1000D er innstegsmodeller og er nok ganske likeverdige! 1000D er vel ett nyere produkt, og har mange gode løsninger hentet fra de dyrere modellene. Canon har et relativt større Objektivprogram og jeg har fått inntrykk av at objektivene til Nikon veier noe mer, og dermed mere kg å drasse på!

Har du Nikonutstyr fra før, bør du selvsagt velge det for gjenbruk, men som et førstegangskjøp ville jeg nok valgt Canon. Det eneste stedet jeg kan se Nikon leder pr idag, er på støy ved høy ISO, men det gjør seg nok ikke gjeldende i de billigere modellene. Så er det noen som påstår at Nikon har bedre ergonomi, noe jeg er helt uenig i- men noen liker mora andre datra- så det blir vel smak og behag. Mitt råd er Canon!

Dag

gustavf
06-12-2008, 11:10
Jeg har valgt Olympus som mitt speilreflekssystem, men har ikke brukt det til å fotografere fly. Uten å starte noen større religionskrig, så overrasker det meg at dette ikke er mer brukt system for flyfotografering, av to grunner:

- Olympus har satset på bildestabilisator i kamerahuset på de fleste modellene sine. Jeg ville trodd at slik hjelp til panonering var en fordel for fotografering av fly.

- FourThirds-systemet gjør det enklere å lage kompakt telelinser.

SE-DYD
06-12-2008, 18:05
Jeg var ihuga Olympus-mann før Digitalalderen- Har bl.a. en OM-4 stående og samle støv! Olympus har dog falt litt igjennom på det digitale- og da var det ikke vanskelig å gå over til Canon! Men for all del- det er ikke ytstyret som er viktigst- det er personen som holder i kamera som også må være kapabel ;)

Bizflyer
06-12-2008, 18:38
Som nevnt har Japanphoto tilbud på Nikon D60 på nettet nå til kr 3390,-.

Ringte i dag min lokale Japanphoto butikk og spurte om de hadde samme pris der. Det hadde de ikke. Der kostet samme pakke 3999,-.

Sa da at jeg planla å kjøpe dette sammen med en 70-300 linse, minnebrikke og bag og lurte på om han kunne gi meg samme pris. Det kunne han ikke. Spurte om hvor lavt han kunne gå, og da var svaret at han ikke kunne gi noe rabatt i det hele tatt. Sa da at han dermed hadde gjort valget mitt enkelt og det var å bestille dette over nettet. Så da tapte han det salget.

Det spørsmålet jeg stiller meg er at Japanphoto lager ris til egen bak og driver dårlig kundeservice ved å ha ulike priser på nettet og i butikk. Når det gjelder slike varer, er vel vi kunder så pass prisbevisste at vi sjekker hvor vi kan få det billigst.

Vet at Elkjøp har samme prinsipp. Hva kan være grunnen? Regner de med at kunden kommer til å kjøpe allikevel selv om prisen er høyere?

Det burde vel vært et krav om at slike kjeder burde oppgi prisen i butikk i tillegg til prisen om man kjøper på nettet?

BF:old

LN-MOW
06-12-2008, 19:15
Mitt forrige kamera var en Olympus, en 2 mpx greie .. Kjøpte det i sin tid pga 10x-zoomen, som var sjelden vare på den tiden.

Hadde enormt mye glede av det kameraet og omtrent alle Seattle-bildene mine er tatt med det.

Men nå er vi vel gaatt litt av sporet her ...

For en 'casual user' vil jeg kanskje vurdere ett av de 'heldigitale' .. så slipper man å bry seg om skifte av linse osv. jeg har nå et Panasonic Lumix med opp til 21x Leica-linse som jeg er veldig fornøyd med.

http://panasonic.net/avc/lumix/compact/fz50/index.html

gustavf
06-12-2008, 20:19
Jeg var ihuga Olympus-mann før Digitalalderen- Har bl.a. en OM-4 stående og samle støv! Olympus har dog falt litt igjennom på det digitale- og da var det ikke vanskelig å gå over til Canon!

Mitt inntrykker at de igjen er fullt på høyde, så lenge man ikke skal på modellene til Canikon, der huset alene koster over 20.000 (og det er jo tross alt de færreste).

Men for all del- det er ikke ytstyret som er viktigst- det er personen som holder i kamera som også må være kapabel ;)

Pokker, og jeg som trodde jeg kunne investere meg til å bli en god fotograf :cry:

gustavf
06-12-2008, 20:21
For en 'casual user' vil jeg kanskje vurdere ett av de 'heldigitale' .. så slipper man å bry seg om skifte av linse osv. jeg har nå et Panasonic Lumix med opp til 21x Leica-linse som jeg er veldig fornøyd med.

http://panasonic.net/avc/lumix/compact/fz50/index.html

I alt utstyrshysteriet, som ihvertfall jeg kan ha en tendens til å la meg fange av, så tror jeg dette er et godt forslag. Kan man få raw-format fra noen av disse kameraene?

gustavf
06-12-2008, 20:24
Jeg har tenkt og kjøpe meg et nytt digitale speilreflekskamera og da så jeg tv2 hjelper deg i går og de testet da digitale speilreflekskameraer og Nikon D60 KIT ble nummerr 2 og det hørtes bra ut men for dere som kan dette er det et godt kamera ? jeg vil ikke betale alt for mye og jeg må vel si at jeg er amatør fotograf og det er mitt første digitale speilreflekskamera.

For å svare litt enkelt: Ja, det er et bra kamera. Utviklinga på digitale speilreflekskameraer har kommet så langt at de egentlig kun finnes i kategoriene "bra" og "veldig bra".

LN-MOW
06-12-2008, 20:25
Ja, du kan ta bilder i RAW med FZ50.

Utflyttet
07-12-2008, 01:24
Mitt inntrykker at de igjen er fullt på høyde, så lenge man ikke skal på modellene til Canikon, der huset alene koster over 20.000 (og det er jo tross alt de færreste).

Pokker, og jeg som trodde jeg kunne investere meg til å bli en god fotograf :cry:

Trust me, jeg har prøvd en stund, men det er enda ikke mulig å kjøpe fritid i løsvekt, så det er lite progresjon... ;)

-A

SE-DYD
07-12-2008, 03:33
Det spørsmålet jeg stiller meg er at Japanphoto lager ris til egen bak og driver dårlig kundeservice ved å ha ulike priser på nettet og i butikk.

Vet at Elkjøp har samme prinsipp. Hva kan være grunnen? Regner de med at kunden kommer til å kjøpe allikevel selv om prisen er høyere?

Det burde vel vært et krav om at slike kjeder burde oppgi prisen i butikk i tillegg til prisen om man kjøper på nettet?

Japan Foto er en franchisehandel- og de som driver de forskjellige butikkene må beregne inn utgiftene de har til drift, lønninger etc for stå seg økonomisk. Netthandel har minimalt av slike kostnader. Derfor kan de selge billigere på nettet. At butikken velger å ikke la seg prute til under det som er lønnsomt er vel forståelig. De leker jo ikke butikk. Påslaget de har dekker nesten hele avansen! Det vil være ris til egen bak å selge varene i butikken til netthandel-pris!

I butikken vil du også få en bedre service, og det også koster!

Jeg synes det er urimelig at butikken skal måtte opplyse hva dette koster på nettet, da dette vil være en konkurrent til franchiseinnehaveren. Tror ikke f.eks. Rema 1000 vil opplyse om hva varen koster hos f.eks Rimi!;)

Dog vil de nok opplyse om nettprisen, om du spør i butikken.

LN-MOW
07-12-2008, 04:06
J
Jeg synes det er urimelig at butikken skal måtte opplyse hva dette koster på nettet, da dette vil være en konkurrent til franchiseinnehaveren.

Sammenligningen din holder ikke helt maal siden to snakker om to konkurrenter. Selv om jeg skjoenner argumenteringen din, er det vanskelig aa se Japan Foro som en konkurrent til .. Japan Foto ..

SE-DYD
07-12-2008, 04:22
Du må se det i lys av franschise-prinsippet! Japan Foto er overbygningen.

Jeg er med på at dette er et vanskelig tema! Kan nevne et annet eksempel som belyser noe av det samme! Da NSB skulle ha en underleverandør til å kjøre sine passasjerer fra Stasjonen på Rygge til Flyplassen, gikk de ut med en forespørsel til de lokale Busselskapene i området! Nettbuss var interessert i dette, men ikke uten å tjene penger på det! Dermed måtte Nettbuss forhandle seg fram til en løsning med NSB! Og hvem er det som eier Nettbuss! Jo- NSB! Så da forhandlet NSB med NSB om en løsning. Prisen NSB må betale til NSB (Nettbuss) for at de skal kjøre uten å ta betaling av Togpassasjerene er jo basert på at Nettbuss skal ha en fortjeneste!

Kunne ikke NSB bare beordret Nettbuss da??

gustavf
07-12-2008, 10:05
Det spørsmålet jeg stiller meg er at Japanphoto lager ris til egen bak og driver dårlig kundeservice ved å ha ulike priser på nettet og i butikk. Når det gjelder slike varer, er vel vi kunder så pass prisbevisste at vi sjekker hvor vi kan få det billigst.

Det er vel et tegn på at service koster, et konsept som ikke burde være helt ukjent på et flyforum. Skal du ha ei reise til London med loungetilgang og servering av sjampagne ombord så koster det mer enn om du ikke skal ha det. Dersom vi forbrukere er så prisbevisste at vi velger billigst, så burde det ikke finnes businessklasse, og du burde bytte navn fra Bizflyer til bare Flyer.

Jeg kjøper gjerne stash på nettet, uten å snakke med noen, holde i utstyret først eller få gode råd. Kanskje kjøper jeg til og med fra USA for å spare enda mer, på bekostning av garanti og returrett.

De kunne imidlertid godt ha oppgitt på websidene hva som er butikkpris. Så vidt jeg har lagt merke til kjører de like priser i alle butikkene på kampanjer.

Bizflyer
07-12-2008, 14:42
Skulle tro at du hadde eierandeler i Japanphoto, Gustav, sånn som du holder på!;)

For det første visste jeg ikke at det er en franchise kjede. Men som sagt driver Elkjøp samme prinsipp med forskjellig pris på nett og i butikk. Og Elkjøp er vel ikke franchise?

Sammenligning med biz class på fly holder ikke. Da får du jo flere ting på kjøpet enn om du kjøper økonomiklasse. Jeg ville vel heller sagt at en kjøper en bizclass billett og en kjøper en økonomiklassebillett, men de får akkurat samme fordeler og service på turen.

Slik ser jeg det. I dette tilfellet vet jeg hva jeg vil ha. Jeg har ikke bruk for noe ekstra service i butikken, og derfor bestiller jeg på nett og sparer penger.

At butikken ikke går under lønnsomhet kan jeg nok forstå. Men butikken har helt sikker bedre avanse på varene sine enn som så. I tillegg ville jeg jo da kjøpe linse, bag og minnekort til vanlige butikkpriser som de så hadde tjent penger på. Nå ble jo da resultatet at jeg ikke la igjen noen penger i den butikken, og jeg er helt overbevist om at det var butikken som tapte på det.

Til det SE-DYD sier om at det er urimelig å legge ut butikkprisene på nettet, vil jeg heller snu flisa litt og si at jeg som kunde oppfatter Japanphoto som en og samme butikk. Om det er Franchise eller ikke bør ikke være et forhold som skal gå ut over meg som kunde. Jeg oppfatter deres hjemmeside som firmaets ansikt utad, og når de oppgir priser på varer forventer jeg at jeg kan gå i en av deres butikker å få varen til den prisen. Hvis det er som noen sa her at det er billigere å drive internettbutikk og at prisene derfor var lavere, ville jeg om jeg var sjef for firmaet heller sette opp prisene i internettbutikken slik at de matchet prisene i butikk for å ha en helhetlig profil!

Men det er nå bare meg, og hadde det ikke vært for at jeg har hangover i dag, så ville det også vært en god grunn til å drikke. Men i dag blir det bare Cola!;)

gustavf
07-12-2008, 22:21
Sammenligning med biz class på fly holder ikke. Da får du jo flere ting på kjøpet enn om du kjøper økonomiklasse. Jeg ville vel heller sagt at en kjøper en bizclass billett og en kjøper en økonomiklassebillett, men de får akkurat samme fordeler og service på turen.

Begge deler frakter deg fra A til B på eksakt samme tidspunkt og inneholder noe tilleggservice som kanskje eller kanskje ikke har noen verdi for den enkelte kunden, men la gå. Prøv et par andre sammeligninger da:

Ganske mange flyselskaper tar et ekstra gebyr dersom du ringer og vil ha hjelp med bestilling, i stedet for å betjene deg selv på nettet.
Du får samme billett billigere dersom du kan kjøpe den på nettet noen dager før avreise, i stedet for å komme på flyplassen litt før flyet går og kjøper den samme billetten.
To (like) seter på samme fly, kan ha ulik pris avhengig av hvor reisen starter.

Jeg er bare litt overrasket over at man på et flyforum, der man er godt plantet i den bransjen som kanskje er aller best på prisdifferensiering, er overrasket over at andre bransjer har forskjellige priser i ulike markeder. Hverken du eller jeg har noe ønske om å betale for den ekstra servicen det er å kunne få hjelp til et kjøp i en butikk. Fint for oss (eller ihvertfall besparende), men jeg synes ikke det urimelig at en leverandør tar seg betalt for dette.

For noen dager siden bestilte jeg et nytt objektiv til kameraet mitt. Hadde det kostet like mye hos Japan Photo på Manglerud som hos B&H, så hadde jeg nok tatt med meg kameraet mitt ned og fått tatt noen testbilder, sjekket at vekt og balanse var som jeg forventet og latt selgeren få komme med noen gode argumenter for at dette var fornuftig bruk av penger. Nå valgte jeg heller å lese noen tester på nettet og vente på pakke fra New York.

Jeg synes ikke det er så forskjellig fra å velge å betale mindre for å få dårligere service ombord på et fly.

Bizflyer
08-12-2008, 09:53
Nå har jeg iallefall bestilt Nikon D60 og Tamron 70-300 på nettet! Håper det ikke er for lang leveringstid på det!

gustavf
08-12-2008, 10:25
Nå har jeg iallefall bestilt Nikon D60 og Tamron 70-300 på nettet! Håper det ikke er for lang leveringstid på det!

Og min Olympus 12-60 mm befinner seg visst et sted i Norge :)

Bizflyer
08-12-2008, 11:51
Det blir visst ikke noen erfaringer med Tamron 70-300. Etter en snakk med Japanphoto i dag sa de at denne linsen ikke hadde innebygd motor for autofokus og de ville derfor ikke anbefale den. Den Tamron linsen som har innebygd motor for autofokus var utsolgt, og jeg ble anbefalt å vente med å kjøpe til den var kommet inn på lager igjen.

Så da var den saken grei! De tok linsen ut av bestillingen og sender kameraet i dag. Ypperlig service!

jcnorway
08-12-2008, 12:19
Er det denne du skulle ha hatt eller er denne den du venter på?

http://www.japanphoto.no/product/objektiver/tamron/tamron-af-70-300-di-m-nikon/

Bizflyer
08-12-2008, 13:15
Er det denne du skulle ha hatt eller er denne den du venter på?

http://www.japanphoto.no/product/objektiver/tamron/tamron-af-70-300-di-m-nikon/

Ja, det var den jeg opprinnelig bestilte, men da kansellerte bestillingen på igjen av grunner nevnt over.

De skrøt forøvrig av Tamron som merke og sa at de var på god vei fremover og leverte stadig bedre kvalitet og at dette var et merke de ville satse på fremover.

Så da valgte jeg heller å vente på den motoriserte linsen som visstnok skulle koste 2-3 hundrelapper mer. Men nå er jo ikke det noe krise i seg selv!

BSSW
08-12-2008, 19:33
Har du sett på denne (http://www.japanphoto.no/product/objektiver/nikon/nikkor-af-s-70-300mm-f-4-5-5-6g-vr/)? Den bruker jeg og er kjempe fornøyd. Men du burde klare å finne den til en billigere pris andre steder på nettet, enn hos Japan photo

Bizflyer
08-12-2008, 19:48
Har du sett på denne (http://www.japanphoto.no/product/objektiver/nikon/nikkor-af-s-70-300mm-f-4-5-5-6g-vr/)? Den bruker jeg og er kjempe fornøyd. Men du burde klare å finne den til en billigere pris andre steder på nettet, enn hos Japan photo

Ifølge kelkoo.no finnes det ikke billigere versjon en Japanphoto sin. Men det er nok en del dyrere enn jeg hadde tenkt meg. Men har sett på den tidligere, og den er sikkert mer enn god nok!:)

Speedbird
08-12-2008, 19:51
Jeg vurderer halvhjeret å selge min Nikon D300 med 18-200mm (Nikon original med bildestabilisator) + 8GB Extreme IV minne.
Jeg tenker meg en pris en del høyere enn de 3000,- nevnt her, men pleier å gi en god pris når jeg selger (spør f.eks. C172, MountainDew, BSSW og noen til her på forumet.. ;) - bytter kamera 1 til 2 ganger i året).
Det ble kjøpt i USA for en 6mnd siden og jeg har tatt ca. 8000bilder med det.

BSSW
09-12-2008, 00:13
Jeg vurderer halvhjeret å selge min Nikon D300 med 18-200mm (Nikon original med bildestabilisator) + 8GB Extreme IV minne.
Jeg tenker meg en pris en del høyere enn de 3000,- nevnt her, men pleier å gi en god pris når jeg selger (spør f.eks. C172, MountainDew, BSSW og noen til her på forumet.. ;) - bytter kamera 1 til 2 ganger i året).
Det ble kjøpt i USA for en 6mnd siden og jeg har tatt ca. 8000bilder med det.
Confirmed ;)

Hvis dette tilbudet ikke er interessant, så kan du lete andre steder enn kelkoo etter Nikkor sin 70-300 VR. Ikke alle steder som kommer opp på kelkoo vet du...

EDIT: Titt her: http://www.foto-service.net/product/458299/Nikon_70-300mm_f_4.5-5.6G_ED_AF-S_VR.html

Greit nok at det er ikke mye billigere, men poenget er at kelkoo ikke alltid finner alle steder...

LCH78
09-12-2008, 01:13
Greit nok at det er ikke mye billigere, men poenget er at kelkoo ikke alltid finner alle steder...

Kelkoo finner bare de butikkene som har inngått avtale med kelkoo om visning i deres søkemotor :)

Speedbird
09-12-2008, 09:00
Akam.no er jo også flott til å finne priser med (trykk på prisguide oppe til venstre). :)

jcnorway
09-12-2008, 09:15
Hvilket objektiv til et Nikon D80 mener dere er et bra nybegynnerobjektiv for en skapspotter (av fly, ikke skap...)? :)

Når det gjelder D60 KIT så er denne pakken et godt grunnlag for å bli kjent med digital fotografering. Prisen er det heller ingenting å si på :)

Bizflyer
10-12-2008, 22:19
Er litt gretten på Japanphoto nå.
Da jeg snakket med dem på mandag lovet de å sende ordren min mandag. Men ingenting skjer når jeg ser på oppfølgingen av min ordre på nett. De har ikke engang korrigert den i forhold til hva vi ble enige om på telefonen på mandag. Prøvde å ringe i går, men ingen tok telefonen. Prøvde igjen flere ganger i dag og kom til slutt frem, men han jeg da måtte snakke med var opptatt, men de tok mitt nr og skulle ringe tilbake. Men ingenting hørt selvfølgelig. Hadde håpet å motta det i dag onsdag, så jeg kunne ta det med på Danmarksturen jeg reiser på torsdag morgen, men dengang ei! Håper iallefall jeg får det i løpet av neste uke, så jeg får det med til Spania!

Var innom Japanphoto og en annen butikk i Krsand i dag for å høre om noen hadde denne nye utgaven av Tamron 70-300 for Nikon med innebygd autofokus motor. Men det hadde de ikke. Fant den derimot heldigvis hos Expert som hadde en igjen til kr 1299,-. Så da slo jeg til. Litt dyrere enn på Japan (kr 1160) men det spiller ingen trille. Kjøpte en Nikon bag i tillegg og fikk et par hundringser i rabatt.

Så da har jeg linse og bag, men mangler kamera!
Har forresten prøvd å sette Tamron linsa på min SonyEricsson K850i, og kan med stor sikkerhet si at disse to ikke passer sammen!!

SE-DYD
13-12-2008, 00:17
Har forresten prøvd å sette Tamron linsa på min SonyEricsson K850i, og kan med stor sikkerhet si at disse to ikke passer sammen!!

Nyttig oppdagelse! ;)