View Full Version : Cimber køber Sterling rester
Dette kom lidt overraskende !
Cimber har købt dele af det konkursramte Sterling. Det nye selskab forventer på længere sigt at kunne tilbyde nogle af Sterlings tidligere medarbejdere ansættelse.
http://epn.dk/brancher/transport/luft/article1533484.ece
Bizflyer
04-12-2008, 09:49
SAS samarbeider jo tett med Cimber i disse dager. Lurer på hvordan dette kommer til å bli tatt i SAS kretser? Blir det for mye konkurrent enn de ønsker?
BF:cool2
Fra Cimber.dk
Cimber har 3. december købt væsentlige dele af det konkursramte Sterling. Med overtagelsen udbygger Cimber sin position som Danmarks førende indenrigsflyoperatør og forstærker samtidig fokus på de europæiske destinationer.
http://www.cimber.dk/sw24828.asp
Man vil overføre Cimber ånden / service til Sterling,
det undrer mig en del man så ikke bruger Cimber navnet ?
Bll spotter
04-12-2008, 10:04
Det var lige godt satans:) Det var der vist ingen der havde regnet med. Her gik man og troede at Sterling var død og begravet og så opstår de igen.
Det bliver spændende at følge, gad vide hvad SAS siger til det?
I just don't understand why they will continue to use the Sterling brand in future. I hope they got the things for bargain...
One thing is sure. The Danish travellers do not have to fear high prices with yet another operator that looks out into Europe. If there is enough room for all of them, another question.
For Cimber, the CDG and LGW slots should be most attractive. If they got hands on all of them.
I just don't understand why they will continue to use the Sterling brand in future. I hope they got the things for bargain...
One thing is sure. The Danish travellers do not have to fear high prices with yet another operator that looks out into Europe. If there is enough room for all of them, another question.
For Cimber, the CDG and LGW slots should be most attractive. If they got hands on all of them.
I agree with you, they should use the Cimber brand insted,
by the way here is the statement in english
http://www.cimber.dk/sw24837.asp
Joker7913
04-12-2008, 10:21
Jeg kan sagtens set ogikken i at ansætte tidliger NB folk, og i at ovetage slots etc, måske også leasing aftalerne hvis de kan det (på 737-700), men logikken i at QI vil videreføre Sterling navnet den fatter jeg ikke, i hvertfald ikke som ruteselskab. Det credibility der engang var ved Sterling navnet e væk fro ruternes vedkommende, måske noget andet vedr. charter.
Kan en grund være at der til NB OAC ligger nogle kompetencer vedr. 737 drift, der ikke umiddelbart kan overføres til QI's AOC. Med andre ord, at det er på papiret at NB kører videre, men at det i realiteten er QI som brand der flyver?
It is all about time.
If Cimber wants to fly larger jets very soon, they have to use the NB AOC. Otherwise, they would use weeks and months for certification issues...
After having read the English release, I am somewhat sceptical. Use large jets only to fly peak hour traffic. I hope that Cimber does not go the Indy way. It is a totally different type of operating CRJ and 150 seat narrowbodys. Doing both, as a small company, often does not work out. Several tried before, Cirrus tried and found that their size is the EMB's and not big Boeings...
OK, i asume we will see Sterling jets in AAL pretty soon !
BLL - MUC and LGW allso seams to fit larger jets !
Is BLL-MUC operated on own codes or for LH? If it is the latter, no more seats than the max in Cityline is possible. Talk about scope...
CPH-AAL and CPH-AAR are safe bets. I do not know how big traffic volume is on CPH-BLL.
And, I do hope they paint a 737 with the cimber livery. Would be nice sight
Joker7913
04-12-2008, 10:43
MUC is a QI flight with LH codeshare.
Of domestic flights I think KRP is more obvious than AAR.
737 in QI would be good.
QI's servicelevel is miles above that of NB, so hope that QI will be the common denominator.
MUC is on LH codeshare
BLL-CPH is 6 times a day both ways i think ! (mostly ATR)
This is positive for BLL-traffic i think
Bll spotter
04-12-2008, 10:57
Jeg tror nu ikke der bliver meget Sterling på indenrigs, AAL er nok sandsyndlig.
Mon ikke de allerede har kik på de gamle ruter ud af BLL? AGP CDG er vel oplagte til at starte med, plus den nuværende LGW og OSL.
Jeg tror nu ikke der bliver meget Sterling på indenrigs, AAL er nok sandsyndlig.
Mon ikke de allerede har kik på de gamle ruter ud af BLL? AGP CDG er vel oplagte til at starte med, plus den nuværende LGW og OSL.
Dette er nok temmelig spot on !
Spændende om de går efter -500 eller -700 !
Ser på SLV at en del af NB jets allerede er slettet på Dk.reg
Diskussionen kører lidt på at Cimber skal bruge fly dtil tidligere NB destinationer, men i denne http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-18803116.html står der netop at QI ikke overtager fly
Hilsen
Ole
PS: kan jo så betyde at de er efter større CRJ altså -700 og -900
En anden mulighed kunne være at de store Jets skulle bruges til at udvide samarbejdet med SAS, så SAS kan udfase nogle af de ældste MD80'ere og få Cimber til at overtage flere SAS afgange.
Det vil betyde at SAS kan udskifte nogle af de gamle MD80'ere uden at skulle finde penge til selv at købe/lease fly selv.
Blot en tanke, som for SAS måske kunne være udemærket i disse krisetider....
Diskussionen kører lidt på at Cimber skal bruge fly dtil tidligere NB destinationer, men i denne http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-18803116.html står der netop at QI ikke overtager fly
Hilsen
Ole
PS: kan jo så betyde at de er efter større CRJ altså -700 og -900
Jeg tror bestemt de overtager fly, men at der IKKE forhandles
fly via konkursboet !
Time will show !
Jeg er en lille smule enig med Jan,,,fordi hvad pokker skulle Qi så ellers med NB`s rester..
hvis ikke ideen var at overtage leasing kontrakter på fly, men om de skal bruges til at flyve på SAS rute numre for SAS, tvivler jeg på..Det skrives også at de eventuelt kunne overtage NB personale,,,,tjaa hvorfor ikke..
Hilsen
Ole
Bll spotter
04-12-2008, 12:21
De to første Sterling-fly bliver indsat på de passagertunge afgange morgen og eftermiddag til København fra henholdsvis Aalborg og Karup.
http://www.takeoff.dk/news.cfm?choice=show_result_poll&QuestionID=290&nNewsWeekly=0&nNewsId=19269
Jeg tror mange kommer til å bli skuffet her. Jørgen Nielsen tar ingen store sjanser, til det er han for dyktig.
Det må du uddybe !
QI har vel købt NB-resterne præcis for at kunne flyve 737!
Her lidt mere interessant nyt:
Det ny Sterling, som vi nu ejer, er et datterselskab under holdingselskabet Cimber, og det får udelukkende til opgave at leje fly ind og ud- i første omgang kun til os, siger Bjarne Rasmussen.
http://www.jv.dk/artikel/562506
Dette betyder vel det kun var retten til 737 oprationer man sku bruge,
samt div. slots
Høres spennende ut. Veldig overraskende at det er Cimber som tar over NB. Det hadde jeg absolutt ikke forventet. Håper at 737ene får Cimberlivery.
Jeg tror mange kommer til å bli skuffet her. Jørgen Nielsen tar ingen store sjanser, til det er han for dyktig.
Kjos er nok den som blir mest skuffet tenker jeg. For to uker siden trodde han ikke at Sterlig kom på vingene igjen, og planla å skumme fløten alene i Danmark. Nå blir det atskilig tøffere.
Kjos tror ikke Sterling vil fly igjen:
http://e24.no/naeringsliv/article2780122.ece
Kjos er nok den som blir mest skuffet tenker jeg. For to uker siden trodde han ikke at Sterlig kom på vingene igjen, og planla å skumme fløten alene i Danmark. Nå blir det atskilig tøffere.
http://e24.no/naeringsliv/article2780122.ece
Men om jeg forstår det riktig så kommer ikke Sterling på vingene igjen. "Nye Sterling" skal kun være et selskap som leier ut fly. Og de skal i første omgang kun leie ut til Cimber. Så det kommer litt an på hvor stort Cimber tenker og personlig tror jeg at de er nokså beskjeden.
Litt på sikt tror jeg derimot ikke danskene skal juble for høyt. Med den overkapasiteten det legges opp til nå så kan fort bli nye nedleggelser osv.
Tommy777
04-12-2008, 18:07
Uventet og kanskje ikke saa klokt, men hvem vet? Da skal det bli toeffere for Norwegian innenriks Danmark, gitt... Samme paa internasjonalt. Tipper at Cimber er ett mer attraktivt navn for Dansker aa handle fra enn Norwegian..
Cimber som navn er nok absolutt mer attraktivt enn Norwegian i DK. Jeg kan heller ikke skjønne hvorfor Cimbers meget velfungerende apparat ikke skulle fått til 737 på sitt AOC rimelig enkelt... Men men, og slotene følger visstnok heller ikke med. OSL-slotene, nå var vel ikke det så mange at det gjorde noe er f.eks. allerede gitt andre.
Bll spotter
05-12-2008, 20:34
Så kom der lidt navne på der hvor Cimber/sterling vil satse. Så må vi se om det passer. Zürich er ny, det er en del år siden den var på programmet med Mæersk.
http://www.jv.dk/artikel/563275
Erhverv | 05.12.2008 16:00
Fly-mangel får Cimber til at speede op
Af Yvonn Tittel
pres: Cimber har speedet planlægning af nye ruter op – med Billund som omdrejningspunkt.
Siden det torsdag kom ud, at Cimber Air har købt resterne af det krakkede Sterling, er selskabet blevet kimet ned.
– Det lader til, at der mangler fly, siger Bjarne Rasmussen, salgsdirektør i flyselskabet, der har valgt at melde ud, hvilke ruter, man arbejder videre med. For at få arbejdsro.
Derfor sætter Cimber nu navn på, hvilke ruter, selskabet arbejder på at få op at stå. Det drejer sig i prioriteret rækkefølge om Malaga, Rom, Prag, Paris og Nice – foruden Zürich og Bruxelles. Alt ud fra Billund.
Samtidig vil Cimber styrke sin flyvning på Oslo, London og München fra Billund, ved at flyve Boing i stedet for de nuværende jetfly og dermed tredoble passagerantallet per afgang.
Flere fly kræver kapital udefra, siger direktionsmedlem Jacob Krogsgaard.
http://www.dr.dk/Regioner/Trekanten/Nyheder/Billund/2008/12/05/141655.htm
http://tvsyd.dk/cimber-satser-stort-p%C3%A5-ruter-billund
– Det lader til, at der mangler fly, siger Bjarne Rasmussen, salgsdirektør i flyselskabet, ......
....Flere fly kræver kapital udefra, siger direktionsmedlem Jacob Krogsgaard.
Først kjøper mann rester til et flyselskap, så sier mann at mann trenger både fly og kapital.
Skeptisk.....:rolleyes:
Kan Cimber klare å få ned enhetskostnadene som ikke NB klarte for å konkurere med DY?
Kan Cimber klare å få ned enhetskostnadene som ikke NB klarte for å konkurere med DY?
Nu er QI jo ikke et nonservice selskab, og vil ikke kun
konkurrere på pris !
ENGM RAMP
07-12-2008, 15:53
Men du verden, skal de klare alle disse rutene med bare 2 fly da? Var det ikke 2 fly de skulle begynne med?
Men du verden, skal de klare alle disse rutene med bare 2 fly da? Var det ikke 2 fly de skulle begynne med?
"Det drejer sig i prioriteret rækkefølge om Malaga, Rom, Prag, Paris og Nice – foruden Zürich og Bruxelles. Alt ud fra Billund".
De 2 fly til at starte med flyver AAL-CPH og KRP-CPH morgen og
eftermiddag, derimellem er del vel plads til 1 enkelt europaflyvning.
Ovenstående ruter åbnes vel i takt med nye fly (6-8 B737) er på plads !
737 på OSL høres bra ut. I gpr var det ATR 42-500, og selv om det er en behagelig maskin, tok det laaaaaang tid nordover
"Det drejer sig i prioriteret rækkefølge om Malaga, Rom, Prag, Paris og Nice – foruden Zürich og Bruxelles. Alt ud fra Billund".
Positivt for Billund - formoder Cimber har vurderet at man ikke har lyst til at kaste sig ud i et blodbad på CPH med Norwegian, Transavia, Easyjet m.fl.
De 2 fly til at starte med flyver AAL-CPH og KRP-CPH morgen og eftermiddag, derimellem er del vel plads til 1 enkelt europaflyvning.
Det bliver interessant hvordan dette setup bliver med de to første fly - som jeg ser det er det kun morgen og eftermiddag/aften afgange hvor der behov for 737 på KRP-CPH og AAL-CPH. Herved er der ledig kapacitet midt på dagen, men da ingen af disse flyvninger har BLL som udgangspunkt giver det ingen mening af benytte denne kapacitet fra BLL. Så hvor vil de så benytte den - AAL?, CPH?
Positivt for Billund - formoder Cimber har vurderet at man ikke har lyst til at kaste sig ud i et blodbad på CPH med Norwegian, Transavia, Easyjet m.fl.
Det bliver interessant hvordan dette setup bliver med de to første fly - som jeg ser det er det kun morgen og eftermiddag/aften afgange hvor der behov for 737 på KRP-CPH og AAL-CPH. Herved er der ledig kapacitet midt på dagen, men da ingen af disse flyvninger har BLL som udgangspunkt giver det ingen mening af benytte denne kapacitet fra BLL. Så hvor vil de så benytte den - AAL?, CPH?
Det har du jo for såvidt ret i, men man kunne jo måske skifte fly
i CPH og lade en B737 fra AAL returnere til BLL istedet for en ATR.
Men du har ret så længe der kun er 2 stk B-737 bliver det ikke rigtig godt !
FlightDeck
18-12-2008, 23:16
60 ansatte og to 737-fly - foreløpig...:
http://www.takeoff.dk/news.cfm?nNewsWeekly=0&nNewsId=19460
Bll spotter
23-12-2008, 09:05
Det ser ud til at Cimber/Sterling vil slås med Norwegian og Transavia lige fra starten af men er det nu også klogt?
Cimber på vej med 20 nye ruter
På et pressemøde i København den 7. januar vil Cimber afsløre åbningen af 20 nye ruter fra København, Billund og Aalborg.
http://www.travelbroker.dk/index.php?mact=News,cntnt01,detail,0&cntnt01articleid=452&cntnt01origid=155&cntnt01returnid=52&category=Luftfartsselskaber
Joker7913
23-12-2008, 09:09
Det ser ud til at Cimber/Sterling vil slås med Norwegian og Transavia lige fra starten af men er det nu også klogt?
Jeg er stadig ikke sikker på at de vil bruge Sterling navnet.
Håber de maler 737 om i cimber farver.
Joker7913
23-12-2008, 09:21
I Amadeus er BLL/CPH til AGP med QI lagt ind nu fra april - jeg har ikke haft tid til at se efetr andre ruter.
De er opført som QI4xxx operated by Sterling, det virker som om de markedsføres i QI navn
Joker7913
23-12-2008, 09:27
AGP er nu også tilgængelige på cimber.dk
Nå begynner det vel å bli trangt på CPH-Malaga/Nice/etc?
Joker7913
23-12-2008, 10:27
Det går stærkt nu på cimber.dk
SPU, EDI, PMI og CHQ til CPH er på plads
det samme er FCO-BLL
Joker7913
23-12-2008, 11:36
http://www.cimber.dk/destinationer/
check dette - det er vel stort set en kopi af Sterlings rutekort.
Hvad skete der med BLL-BRU/ZRH som var annonceret?
På Sterling.dk finnes følgende tekst;
Cimber Holding har overtaget alle væsentlige dele af det tidligere Sterling. Sterling videreføres under samme navn og som selvstændigt selskab, dog kun som udlejer af foreløbig to fly til Cimber. Cimber vil fremover stå for al drift og salg af billetter mm.
Ergo har man vel med dette fått klarhet i at merkevaren Cimber skal brukes på produktet.
Bll spotter
23-12-2008, 11:54
5 fly skal være klar i slutningen af marts.
SØNDERBORG. Cimber Air har store planer og vil ifølge salgs− og marketingdirektør Bjarne Rasmussen fordoble passagertal og omsætning. Allerede indtil slutningen af marts vil der stå fem Boeing 737ere samt piloter og kabinepersonale klar fra det krakkede
flyselskab Sterling.
http://www.flensborg-avis.de/index.php?c=v2233938.339
Mon de får en flåde af kun 737-700 eller bliver der andre modeller også?
Bll spotter
23-12-2008, 12:01
Hvad skete der med BLL-BRU/ZRH som var annonceret?
Og Paris og Prag mangler, de var også annonceret.
Jeg må tilstå at jeg er ganske overasket over at Cimber kaster sig ind i så massiv en satsning fra CPH. Baseret på udtalelserne i starten af december efter købet af Sterling resterme, havde jeg forventet en satsning hovedsageligt baseret omkring BLL.
Nu vælger man i stedet at gå head-to-head med Transavia og Norwegian på CPH og det kan alt andet lige kun gå hen og blive blodigt med den overkapacitet der kommer til at være fra CPH en en lang række destinationer. Men tilgengæld kan vi forbrugere formentlig se frem til et 2009 med mange billige billetter fra CPH.
Det ser desuden ud til at Cimber nu har fået alle nye ruter inkluderet i deres fartplan på deres webside - her er de nye ruter og deres ugentlige frekvens.
FRA KØBENHAVN:
Alicante, 2x ugentlig
Athen, 2x ugentlig
Barcelona, 3x ugentlig
Bourgas, 1x ugentlig (sommerrute 24. maj - 23. aug)
Kreta, 2x ugentligt (sommerrute 21. maj - 22. aug)
Edinburg, 3x ugentlig
Firenze, 4x ugentlig
London (Gatwick), 12x ugentlig - 2x dagligt på hverdage
Malaga, 3x ugentlig
Montpellier, 2x ugentlig (sommerrute 22. maj - 21. aug)
Napoli, 3x ugentlig
Nice, 4x ugentlig
Palma de Mallorca, 3x ugentlig (sommerrute 21. maj - 20. aug)
Rom, 7x ugentlig
Split, 2x ugentlig (sommerrute 22. maj - 21. aug)
Venedig, 3x ugentlig
I alt 16 nye destinationer og 56 ugentlige frekvenser i sommerperioden
FRA BILLUND:
Malaga, 3x ugentlig
Nice, 2x ugentlig
Rom, 2x ugentlig
I alt 3 nye destinationer og 7 ugentlige frekvenser i sommerperioden. I tillæg kommer den tidligere annoncerede rute til London LGW fra BLL
FRA AALBORG:
Malaga, 1x ugentlig.
Og Paris og Prag mangler, de var også annonceret.
Disse ruter var vel ikke annonceret, men blot nævnt af Cimber som mulige og forventede destinationer fra BLL. Men mon ikke der er mulighed for at disse ruter bliver annonceret på et senere tidspunkt, når det samlede schedule pusslespil er blevet lagt.
Bll spotter
23-12-2008, 19:14
Disse ruter var vel ikke annonceret, men blot nævnt af Cimber som mulige og forventede destinationer fra BLL. Men mon ikke der er mulighed for at disse ruter bliver annonceret på et senere tidspunkt, når det samlede schedule pusslespil er blevet lagt.
Annonceret eller ej, de er nævnt at de er på tegnebrættet.
Her fra deres egen pressemeddelelse fra 5 dec.
Med Cimbers køb af Sterling, har Cimber fået mulighed for at indsætte store fly af typen Boeing 737 på sine ruter. Denne mulighed får Cimber til at satse endnu mere på Billund.
Nye Boeing 737-destinationer
Følgende helt nye Cimber-destinationer, som alle skal flyves med Boeing 737 fly, er på tegnebrættet ud af Billund: Malaga, Prag, Rom, Paris, Nice.
Udvidelser på eksisterende ruter
På Cimbers eksisterende ruter mellem Billund og henholdsvis Oslo, London Gatwick og München, planlægger Cimber ligeledes at indsætte de nye store Boeing 737 fly.
Nye CRJ-destinationer
Indsættelse af Boeing 737 fly på Cimbers eksisterende ruter, til Oslo, London Gatwick og München, frigiver kapacitet på Cimbers mindre CRJ-fly. Denne kapacitet planlægges anvendt på at åbne nye Cimber-ruter fra Billund til Zürich og Bruxelles.
Udvidelserne ventes at kunne effektueres senest ved udgangen af 1. kvartal 2009.
Men de kommer måske senere evt. med CRJ 200
Men jeg synes de er meget modige og satse så massivt på CPH og så i disse nedgangstider, men dem om det, det er ikke mig der skal betale deres kommende underskud:72: Men mon ikke Nielsen familien skal passe på, ikke at sætte livsværket over styr:question:
Frisk satsing av Cimber dette.
Dog er jeg redd for at de kommer for sent til markedet.
De må raskt opp i 25 fly minimum for å kunne dra LCC fordeler.
I dagens marked hvor man forventer betydeling nedgang på utenlands feriereiser i 2009 er dette feil år å satse på for en nykomling.
Her vil Norwegian og Transavia forskyne seg grovt av markedet før Cimber rekker å satse.
Jeg kaller det å kaste gode penger etter dårlige.
Annonceret eller ej, de er nævnt at de er på tegnebrættet.
Her fra deres egen pressemeddelelse fra 5 dec.
Nu er det jo sådan at sådanne ting til tider har det med at ændre sig med ganske kort varsel - det er set mange gang før med planlagte ruter og kommer formentlig også til at ske mange gange fremover.
Men som nævnt tror jeg der er ganske god chance for at disse ruter fra BLL kommer på et senere tidspunkt - måske Cimber lige ønsker at se tiden lidt an og se hvorledes den finansielle kriser udvikler sig de kommende måneder.
I dagens marked hvor man forventer betydeling nedgang på utenlands feriereiser i 2009 er dette feil år å satse på for en nykomling.
Her vil Norwegian og Transavia forskyne seg grovt av markedet før Cimber rekker å satse.
Jeg kaller det å kaste gode penger etter dårlige.
Der hvor Cimber evt. har en fordel i forhold til Norwegian og Transavia er at det er et dansk selskab - endda et selskan der har ganske godt omdømme her i landet. Så jeg ser det lidt som Cimbers chance at danskerne vælger at flyve dansk, hvis prisen vel og mærke er i orden.
Overordndet set har alle tre aktører der har valgt at satse på CPH sine fordele og ulemper. Min subjektive vurdering er at følgende gør sig gældende for de tre selskaber.
Cimber:
Fordele:
Dansk selskab der har et velkendt brand i DK
Tætte kontakter til danske leisure/erhvervs-rejsebureauer
Ulempler:
Til at starte med relativ lille 737 flåde og således evt. problemer i forhold til kritisk masse og stordriftsfordele.
Ingen erfaring med drive LCC selskab og flytyper af 737 størrelse
Måske ikke øknomisk stærk nok til at længere LCC kamp med DY & HV fra CPH
Norwegian:
Fordele:
Var hutig på banen efter Sterling forsvandt og annonceret kraftigt på det danske marked
Erfaring med at drive en LCC butik
Lavere omkostningsniveau end konkurrenterne
Ulempler:
Formentlig stadig ikke specielt kendt brand i den brede danske befolkning
Norsk selskab med norsk navn - vil danskerne tage dette til sig?
Transavia:
Fordele:
Har indgået aftale med en lang række danske rejsebureauer og har således sikret at en del af sæderne på deres destinationer fra CPH er solgt på forhånd
Var også tidligt ude da Sterling forsvandt og fik positioneret sig i markedet
Ejet af AF/KL og stærk rustet økonomisk
Erfaring med at drive LCC butik og at tjene penge på dette
Ulempler:
Mere eller mindre ukendt selskab i Danmark
Er et ikke skandinavisk selskab, hvilket evt. kan give en udfording i forhold til at skabe loyalitet på det danske marked
Så jeg ser det lidt som Cimbers chance at danskerne vælger at flyve dansk, hvis prisen vel og mærke er i orden.
Lavede lige for sjov et pristjek for en returbillet til Malaga i den første uge af juli 2009 fra søndag til søndag - nedenstående er priserne for de fem selskaber der i sommeren 2009 flyver denne rute nonstop fra CPH:
Cimber: 1523,- kr.
Transavia: 1785,- kr.
Norwegian: 2091,- kr.
Spanair: 2293,- kr.
SAS: 4647,- kr. (lørdag til lørdag, da SK ikke flyve ruten søndag)
Gad vise hvordan det kommer til at gå SAS på denne rute, når deres pris er dobbelt så dyr som den næstdyreste.
FlightDeck
24-12-2008, 13:37
Gad vise hvordan det kommer til at gå SAS på denne rute, når deres pris er dobbelt så dyr som den næstdyreste.
Ja, en ting er hvordan det kommer til gå for Cimber/Transavia/Norwegian/easyJet (og Ryaniar) - en annen ting er hvordan det vil gå med SAS midt oppe i det hele... Selv om alle disse lavprisselskapene nok ikke vil klare seg like bra, vil de totalt sett angripe SAS på en måte selskapet tidligere ikke har opplevd...
Kan det være aktuelt at Cimber og SAS inngår samarbeid på flere av disse rutene og sammen konkurrerer mot lavprisselskapene?