PDA

View Full Version : God onsdag morgen

Utflyttet
03-12-2008, 05:49
Da var jeg først oppe til en forandring. I dag er det husrydding på planen, etterfult av noe småarbeide, og så en lang runde fakturering. Det er jo alltids koselig. Ha en bedre dag, og nå er det -7 her, så tenker det blir ikke så mye møter og rull i dag.... :p

-A

EB
03-12-2008, 05:55
Litt bedre i formen...i allefall nok til at det blir Finnair til Helsinki på formiddagen. Ellers er det en julehvit hovedstad vi våkner opp til - måtte det vare! Ha en bedre onsdag!

Twin Otter
03-12-2008, 06:14
Mornings fra Stavanger! Nok en nattevakt går mot slutten. Om en times tid sitter jeg forhåpentligvis på bussen inn mot Bekkefaret og senga som venter. Ute er det -4 grader og klart vintervær så vidt meg bekjent. En vakt gjenstår og så er det langfri.

Utflyttet
03-12-2008, 06:35
Det ble en litt lengre frokost da jeg satt og forsøkte å myse meg til den mest spennende veien igjennom SK/EB sine regler for å finne noe moro... kan se ut som en tidlgi sommerferie er klekket ut. Det finnes noen fine hull i den tabellen om man bare vil gå noen tusen kilometer ut av veien for å få det til.

-A

JoeW
03-12-2008, 07:07
Da var jeg i gang, litt senere enn planlagt (men ikke uventet)... Snart settes kursen til CPH og DY925 til OSL. Halsen min er ikke bedre og kan ikke svelge uten smerter, så startet med inntak av cola zero og en pillecocktail. Håper svelget er på plass snart, kunne tenke meg en gingerbread latte fra starbucks...

Utflyttet
03-12-2008, 07:10
Da var jeg i gang, litt senere enn planlagt (men ikke uventet)... Snart settes kursen til CPH og DY925 til OSL. Halsen min er ikke bedre og kan ikke svelge uten smerter, så startet med inntak av cola zero og en pillecocktail. Håper svelget er på plass snart, kunne tenke meg en gingerbread latte fra starbucks...

Cola Zero? Hva er det med ungdommen i dag? Whisky! :D

-A

JoeW
03-12-2008, 07:13
Det er ikke mye jeg er avhengig av, men noen liter(selvom jeg har kuttet stort etter at jeg flyttet til landet med kjempemarginer hos coca cola....) cola zero må jeg ha om dagen....

Someone
03-12-2008, 07:17
God morgen fra Oslo. Her på Oppsal 150 meter over havet ligger det nå 10-12cm med nysnø. Men tipper det er mer slaps i sentrum. But who cares, jeg har uansett bil (i en måned til). Nå venter jobben, og ikveld har jeg et mål om å ta meg en løpetur. Ha en fin dag

ENGM RAMP
03-12-2008, 07:23
God morgen fra Betongsøyla....Nedbørsmålerne viser her at det har falt 22 cm snø det siste døgnet her nå, og når jeg ser hvor mye flyselskapene sliter med å få tauet inn fly, i det hele tatt komme frem med noenstedssomhelst med flyene, og hvordan brøytemannskapene jobber, så er jeg SJELEGLAD for at jeg sitter inne i varmen, drikker kaffe og prøver våkne opp litt :)

Dagen tilbringes på tidligvakt før en setter kursen mot Asker for å levere bil på verksted, sååå rake veien til Eidsvoll og pinnekjøttlag med jobben, og akevitten ligger allerede på kjøling!

Jeg gleder meg! Ha en fin dag alle!

JoeW
03-12-2008, 07:24
Dy925 tar gjerne gate 30:)

Føler meg som et MEDA case og vil bli sett av færrest mulig samt et optimistisk håp om flytoget 1036...

zico77
03-12-2008, 07:40
God morgon frå FBU :)

"Det snør, det snør, tiddeli-bom!" :) -då er det bare å nyte innsida av lokalet, og sjå at snøen drysser ned ute. Varm kaffi er et must. Det blir ein laaaang og travel dag i dag.

Ha ein kvit dag alle saman! ;)

Discus
03-12-2008, 08:06
Da blir det en dose kaffe til på morgenkvisten - ha en flott midtukedag.

Bizflyer
03-12-2008, 08:21
, og akevitten ligger allerede på kjøling!

Fy skamme seg! Akevitt skal ikke kjøles ned! Den skal drikkes i romtemperatur. Ved å kjøle den ned hemmer du den gode smaken. Så det å kjøle ned akevitt gjøres kun av dem som ikke liker smaken. Og da må man spørre seg hvorfor de i det hele tatt drikker den. :old

God morgen fra krsand forøvrig.
Her er det minus 4 men ikke mer snø foreløpig iallefall!
Gårsdagens tapas og rødvin ble en suksess, og ikke værre enn at jeg kom meg greit på jobb i dag.

I dag blir det å jobbe videre med månedsavslutningen før sofaen kaller hjemme. I morgen kveld blir det en runde spekemat med tilbehør som juleavslutning i en annen forening.

Akk ja! Sånn går no dagan! Er det rart vi drikker? :colgate:

BF:cool2

ENGM RAMP
03-12-2008, 08:44
Akkevitten er UTE av kjøling :) Jeg var litt trøtt, akevitten skal selvsagt serveres temperert, men det jeg TENKTE på var juleølen til i kveld :D

learjet
03-12-2008, 08:53
God morgen

Snuppa levert i barnehagen, forøvrig en spennende tur på ubrøytet skogsvei (straffen for naturbarnehage)
Men kom helskinnet opp og ned i dag også.

Har vært prektig og måkt snø utenfor heimen, og nå står det riving av kjøkken på planen, før kursen settes mot OSL og litt arbeid med TP507 - Og hvis flypark er i humør så kanskje Park 47 er mulig??

Og som poden til LN-MOW har jeg min egen Pondus kalender i år.
Dagens sitat: "Man er ikke stjerne før de kan stave navnet ditt i Karachi"

Ha en flott dag

S

Bizflyer
03-12-2008, 09:00
Akkevitten er UTE av kjøling :) Jeg var litt trøtt, akevitten skal selvsagt serveres temperert, men det jeg TENKTE på var juleølen til i kveld :D

Da er det godkjent!;) Håper dere får en fuktig og fin fest!:colgate:

sirpjalle
03-12-2008, 09:18
God morgen!? Håper det i det minste trøtt som en strøpe. Var ferdig på jobb på 0230. .....

Håper ikke dette blir en dag dag....?!

LN-Q
03-12-2008, 09:38
God morgen fra Betongsøyla....Nedbørsmålerne viser her at det har falt 22 cm snø det siste døgnet her nå, og når jeg ser hvor mye flyselskapene sliter med å få tauet inn fly, i det hele tatt komme frem med noenstedssomhelst med flyene, og hvordan brøytemannskapene jobber, så er jeg SJELEGLAD for at jeg sitter inne i varmen, drikker kaffe og prøver våkne opp litt :)

Dagen tilbringes på tidligvakt før en setter kursen mot Asker for å levere bil på verksted, sååå rake veien til Eidsvoll og pinnekjøttlag med jobben, og akevitten ligger allerede på kjøling!

Jeg gleder meg! Ha en fin dag alle!

Trodde du skulle jobbe? 8 km fra betongsøyla er julestemningen på plass og gleder meg til kvelden med pinnekjøtt og juleøl... En akevitt blir det vel også :-)

Ha en fin dag alle sammen og vi har vel en ETA til kl 1800 Morten?

ENGM RAMP
03-12-2008, 09:51
ETA 1800 LOKAL EIDSVOLL TID KURT :D

Desk pilot
03-12-2008, 10:24
Hmmm, her hos oss har vi nok sett bedre morgener. Markedet for produktene vi lager har forstoppelse, det er nesten ikke noe salg. Konsekvensen er at bedriften jeg arbeider i, nå må gå til permitteringer av deler av arbeidsstokken. Selv om jeg ikke blir rammet av dette er det ikke hyggelige nyheter. La oss bare håpe at permitteringene blir kortvarige og at ting ikke blir verre.

OJB
03-12-2008, 10:28
God formiddag fra Forus/Tananger,
For en fantastisk dag , -4 og skyfritt her over i sørvest.
Måtte dette været vare gjennom vinteren. Snøværet må de gjerne ha på østsiden av langfjella. Så på returen i går ettermiddag fra OSL med SK4035 at skylaget over sør-Norge lå helt opp til ca FL 270.Det borger for nedbør , snø.
Det blir som vanlig en travel dag på jobb idag.
Imorgen er på nytt tid for en tur over fjellet med SK4002 , håper de har brøytet i tide på OSL.
Fredag står ABZ på jobbreiseprogrammet.
Snart er det påske.
Ha en god dag alle gutter og jenter.

Thomas
03-12-2008, 11:51
Eine schøne trøtte morgen!
Vel hjemme fra jobb klokken 03:00 inatt, etter at en viss maskin til BOO valgte å diverte til TRD- og problemene fulgte på rekke å rad! Fri idag, og ute er det så mye snø at man må ha hjelp av hele familien til å få opp ytterdøra- yikes!

2 fridager nå, dét skal bli godt det! :nor

P.S. Kurt, sweeperene er sendt i retning - de har ingenting å gjøre på OSL idag ser det ut til ;)

ENGM RAMP
03-12-2008, 12:39
Vel Thomas, her på morran skal jeg love deg det har gått en kule varmt :) Og sweepere og resten av brøytetoget kjører for fullt, og baguetter og Cola kastes inn til sjåførene i fart av ledebilene :D

LN-MOW
03-12-2008, 12:48
G'morgen fra Alpharetta, som melder om fire kalde paa morrakvisten. Heatingen gaar for fullt, og jeg ser med bekymring fram mot gassregninga ...

Ellers er det vanlig jobbdag saa fort poden er droppet paa skolen .. kanskje blir det tid til litt juleshopping ogsaa.

LN-AØR
03-12-2008, 13:26
God ettermiddag fra BOO. Ikke stort som skjer i RNoAF i dag, men 4 stk F-16 har i hvertfall fått sluppet noen bomber i dag. Her blir det kveldsvakt til 21, så det er ikke en artig måte å ferie en bursdag på. Ha en fin dag forumister. :)

SAJblue
03-12-2008, 13:47
God ettermiddag fra Barteby.

Er forkjølet, men det hindret meg ikke fra å ta eksamen i dag, som forøvrig var de siste 7,5 sp jeg trengte for å fullføre Bachelorn. Så nå er jobbsøking neste punkt på agendaen. Noen som vet om noe spennende?

Ellers blir det kanskje endelig tid og mulighet til å legge ut trip-reports om de siste åtte flystrekningene på Asiarundturen:)

Ha en fin dag videre!

Thomas
03-12-2008, 13:59
Vel Thomas, her på morran skal jeg love deg det har gått en kule varmt :) Og sweepere og resten av brøytetoget kjører for fullt, og baguetter og Cola kastes inn til sjåførene i fart av ledebilene :D

Hmm, lurer på hvor lederbilen min er :nor

- De skal ha ros, det gikk forbausende bra igår mht vær og føre!

Utflyttet
03-12-2008, 14:19
God ettermiddag fra BOO. Ikke stort som skjer i RNoAF i dag, men 4 stk F-16 har i hvertfall fått sluppet noen bomber i dag. Her blir det kveldsvakt til 21, så det er ikke en artig måte å ferie en bursdag på. Ha en fin dag forumister. :)

Har vi angrepet noe spennende? Annektert noen gode fiske-elver, jakt-terreng eller nattklubber?

-A

Egil
03-12-2008, 15:47
God ettermiddag fra MJF!

Det har vært en lang og spennende dag! Min bedre halvdel har bursdag, og siden hun skulle med et tog kl 0652 måtte jeg tidlig opp for å overraske med frokost og dagens første pakke :)
Fikk ikke sove etterpå så da ble det WIAS før div. forberedelser til kveldens kaffe- og kakeslaberas måtte gjennomføres! Så noen timer @ MJF!

Livet er herlig dere :lol:

E!

LN-MOW
03-12-2008, 15:54
........ overraske med frokost og dagens første pakke :)

... med rød sløyfe...? :love

Solen skinner over Atlanta og tempen er såvidt over frysepunktet!

JoeW
03-12-2008, 16:00
En time forsinket fra CPH i dag visstnok pga en times deicingkø på OSL i morges og kun en rullebane i drift... Elskverdige Novia hadde valgt å ikke informere om delay i det hele tatt, så når det tyve min før avgang fortsatt ikke står noen gate(og nå skal det vel sies at jeg ikke hadde beregnet å være gjennom sikkerhetskontrollen noe særlig før det heller...) hørte jeg med publikumsservice. På OSL har vi vel ingen infoskranke inne i terminalen. Ihvertfall, hun var enig og ringte Novia, og fortalte meg at ETA for innkommende var 0935(15 min etter STD for min flight) - så jeg foreslår at Novia setter opp en delay, og det vidreformidlet hun...

Etterhvert kom det en fin ny ETA opp på monitorene - 0945 - selv ikke Novia og DY klarer å snu et fly på ti min... Men fikk ihvertfall tid til en gingerbread latte på starbucks... Vel ombord og installert på sete 1ABC (som sagt, elsker de utropstegnene på exitrowsetene) må man vente på at fueling skal bli ferdig. Cpt. sier på PAen at han fueler litt ekstra i fall vi må sirkle rundt en stund før vi får lande "så vi har litt ekstra å gå på før vi må gå til en alternate". Vet ikke om det var det mest beroligende man kunne si... Var forøvrig en gammel maskin, lurer på om den tidligere NetworkNorway-maskinen da det lå NetworkNorway-materiell i lommene ennå, og foran 1ABC var en merkelig innretning med en halvvegg som så ble dratt opp som en slags privacy-skjerm.. Anyways.

Landet ca 1110 på gate 36, og jeg øynet håp om Flytoget 1116, men når jeg ser rulletrappen ned til flytoget gir jeg opp, her står folk hulter til bulter i hele trappen og sperrer, til tross for kampanjen til flytoget og OSL med "stå til høyre, gå til venstre". En dame med dårlig tid roper "unnskyld", hvorpå en gjeng nordlendinger begynner å herme med nedlatende "unnskylds" og "vi skal alle med toget", og sperrer veien enda mer - og der gikk toget. At det er mulig å ta så lite hensyn og ha så lite oppdragelse. Ble helt sjokket.

Det var min dag, nå er det hjemmeeksamen for alle pengene...

CK
03-12-2008, 17:23
g'onsdag fra STO.
I morgen blir det stormøte, med eCommerce-slitere fra SAS rundt om i europa på faglig påfyll på head-office, før det blir kveldsflyet til OSL og re-union med ex-GO'ere i Oslo. Alt i alt blir det en hyggelig dag. I de neste dagene blir det et fullt flyprogrogram med følgende flygninger fra i morgen og til og med 10DEC: ARN-OSL-BLL-OSL-ARN-FRA-ARN-OSL!

FlightDeck
03-12-2008, 17:30
Var forøvrig en gammel maskin, lurer på om den tidligere NetworkNorway-maskinen da det lå NetworkNorway-materiell i lommene ennå, og foran 1ABC var en merkelig innretning med en halvvegg som så ble dratt opp som en slags privacy-skjerm..

Hadde den winglets? Da var det LN-KKX, den tidligere Network Norway-maskinen og den eneste 733 i Norwegian-flåten som har winglets. Det ligger for øvrig Network Norway/Silver/Acta-reklame i flere av flyene, ikke bare de som er eller har vært logojets.

Savipix
03-12-2008, 17:33
CK, när skall du till FRA?

JoeW
03-12-2008, 18:24
Hadde den winglets? Da var det LN-KKX, den tidligere Network Norway-maskinen og den eneste 733 i Norwegian-flåten som har winglets. Det ligger for øvrig Network Norway/Silver/Acta-reklame i flere av flyene, ikke bare de som er eller har vært logojets.

Hadde ikke winglets... Gamle seter og relativt slitt maskin, fikk ikke sett registreringen. Var forøvrig Chess-reklame på overhead compartmentene så tydelig ingen eksklusive reklameagreements...

Trodde det var to 733 som hadde winglets - de Kjos selv eier eller noe i den duren?

LN-AØR
03-12-2008, 18:27
Har vi angrepet noe spennende? Annektert noen gode fiske-elver, jakt-terreng eller nattklubber?

-A

Tja. Var vel noen skytefelt på Banak som fikk seg litt juling.:p

LN-MOW
03-12-2008, 18:30
Trodde det var to 733 som hadde winglets - de Kjos selv eier eller noe i den duren?

Fortsatt bare en.

Martin
03-12-2008, 18:31
"Men det er vel ingen nattklubber på Banak??"

"Ikke nå, nei..."

Tommy777
03-12-2008, 18:50
Fy skamme seg! Akevitt skal ikke kjøles ned! Den skal drikkes i romtemperatur. Ved å kjøle den ned hemmer du den gode smaken. Så det å kjøle ned akevitt gjøres kun av dem som ikke liker smaken. Og da må man spørre seg hvorfor de i det hele tatt drikker den. :old

LOL.. Nei du har fullstendig rett!!! Skikkelig brennevin trenger man IKKE aa kjoele ned (se bildet ditt i avataren) :colgate::colgate:

God morgen fra Chicago. Her er det nesten lunch.

Morgenen gikk med til aa faa satt paa 2 nye fordekk paa fruens Audi. Det ene ble knust i vinter, det andre var litt skadet, saa de maatte skiftes.

Da var det ihvertfall gjort etter aa ha utsatt det i maanedsvis. (saann er det naar man har full size reservehjul med samme aluminiumshjul paa biler..)

Lite aa melde, fiskepinner har fruen meldt til middag i dag. Gleder meg :rolleyes:

FlightDeck
03-12-2008, 19:00
Hadde ikke winglets... Gamle seter og relativt slitt maskin, fikk ikke sett registreringen. Var forøvrig Chess-reklame på overhead compartmentene

Høres ut som Norwegian...

Skal du ha reg'en kan du jo spørre i reg-forum, eventuelt søke flighten opp her om noen dager: http://www.acarsd.org/acars_search.html

LCH78
03-12-2008, 19:23
En time forsinket fra CPH i dag visstnok pga en times deicingkø på OSL i morges og kun en rullebane i drift... Elskverdige Novia hadde valgt å ikke informere om delay i det hele tatt, så når det tyve min før avgang fortsatt ikke står noen gate(og nå skal det vel sies at jeg ikke hadde beregnet å være gjennom sikkerhetskontrollen noe særlig før det heller...) hørte jeg med publikumsservice. På OSL har vi vel ingen infoskranke inne i terminalen. Ihvertfall, hun var enig og ringte Novia, og fortalte meg at ETA for innkommende var 0935(15 min etter STD for min flight) - så jeg foreslår at Novia setter opp en delay, og det vidreformidlet hun...

Etterhvert kom det en fin ny ETA opp på monitorene - 0945 - selv ikke Novia og DY klarer å snu et fly på ti min... Men fikk ihvertfall tid til en gingerbread latte på starbucks... Vel ombord og installert på sete 1ABC (som sagt, elsker de utropstegnene på exitrowsetene) må man vente på at fueling skal bli ferdig. Cpt. sier på PAen at han fueler litt ekstra i fall vi må sirkle rundt en stund før vi får lande "så vi har litt ekstra å gå på før vi må gå til en alternate". Vet ikke om det var det mest beroligende man kunne si... Var forøvrig en gammel maskin, lurer på om den tidligere NetworkNorway-maskinen da det lå NetworkNorway-materiell i lommene ennå, og foran 1ABC var en merkelig innretning med en halvvegg som så ble dratt opp som en slags privacy-skjerm.. Anyways.

Landet ca 1110 på gate 36, og jeg øynet håp om Flytoget 1116, men når jeg ser rulletrappen ned til flytoget gir jeg opp, her står folk hulter til bulter i hele trappen og sperrer, til tross for kampanjen til flytoget og OSL med "stå til høyre, gå til venstre". En dame med dårlig tid roper "unnskyld", hvorpå en gjeng nordlendinger begynner å herme med nedlatende "unnskylds" og "vi skal alle med toget", og sperrer veien enda mer - og der gikk toget. At det er mulig å ta så lite hensyn og ha så lite oppdragelse. Ble helt sjokket.

Det var min dag, nå er det hjemmeeksamen for alle pengene...

Var LN-KKR du fløy med :)

JoeW
03-12-2008, 19:38
Kan nok stemme. Trist maskin.

FlightDeck
03-12-2008, 20:01
Ja, det er eldste fly i Norwegian-flåten, bygget i 1988. Fløy den sist Oslo-Wroclaw i september, se her: http://forum.scanair.no/showthread.php?t=36399. På tide å skifte den ut eller oppgradere den.

JoeW
03-12-2008, 20:05
Sikkert et av disse hypermiljøvennlige flyene som Norwegian flyr med, der sas bruker gammel møkk, tenker jeg vi sier.