PDA

View Full Version : Chicago tips?


valen
03-12-2008, 00:36
Fikk billett til meg og sambo med eurobonustilbudet (40.000 poeng for 2 pers).
Noe vi gleder oss masse til.

Noen som har noen tips til meg på hva vi ikke bør gå glipp av mens vi er der??

Stian
03-12-2008, 09:30
Navy Pier er jo en klasssiker, men er litt turistfelle. Litt ala Aker Brygge i større format.
Chicago er jo en shopping by. Magnificent Mile har det meste, men spesielt billig er det jo ikke.

Bizflyer
03-12-2008, 09:58
Når Tommy777 våkner, har han sikkert mange tips å komme med. Han bor jo der!

BF:cool2

EB
03-12-2008, 10:18
Sikkert mulig å få en busstur i området der Obama bor - enn så lenge!

Tommy777
03-12-2008, 18:48
Sikkert mulig å få en busstur i området der Obama bor - enn så lenge!

Nei, der er det nok sperret av betraktelig for tiden.

Her er det ihvertfall kaldt som fy for tiden, men Chicago er jo en skikkelig metropol, forskjellen mellom NYC og Chicago er jo at ting er betraktelig billigere her.

Ett par ting:

Til og fra flyplassen: 2 dollar pp med The El / t-banen. Tar 45 minutter. Taxi koster rundt 30 dollar + tips

Hvor har dere tenkt aa bo? Har en relativt bra pris paa Westin Michigan Avenue som ligger MIDT i smoeroeyet, 149 dollar pr. natt koster det. Jeg kan booke dersom du er interessert.

Rett paa andre siden av gata finner du Hancock bygningen, nest hoeyeste bygning i Chicago, like hoey som Empire State. Mange betaler cover og tar heisen til observatoriet. Bad idea. Ta heller heisen paa soerenden av bygningen til "Signature Room", baren i oeverste etasje. Det er nemlig gratis og bruk heller de 16 dollarene paa ett par oel i den overprisede baren der oppe og faa samme utsikten gratis ;)

Ellers ligger ogsaa watertower et steinkast fra hotellet jeg anbefalte. Det er de eneste bygningene som sto igjen etter den store brannen back in the days.

Navy Pier er nevnt. Gangavstand i godt vaer, i daarlig, 5 dollar med taxi.

Shed akvarium og Fields musem ligger ogsaa i gangavstand i godt vaer. Mye dinosaurer og et meget bra akvarium.

Ellers maa vi vel forsoeke aa ta et par bayere sammen i det tyske nabolaget. Chicago Brauhaus er en artig opplevelse.

Dersom jeg er i byen, kan jeg ta dere med paa den vanlige shoppingrunden som mange paa forumet har vaert med paa slik at dere unngaar de dyre sjappene paa Michigan Avenue. Skal dog nevnes at Macy's soer for elva i gangavstand fra Michigan Avenue flommer over av gode tilbud i daarlige tider

God tur!

Hickok
03-12-2008, 19:25
Ikke glem Da Bears! :)

Nå er vel deres sesong over på den aktuelle tiden kanskje?

Discus
03-12-2008, 19:26
Bodde på Hyatt Regency for et par år siden - bra sted det også, men om det er midt i smørøyet for dere aner jeg ikke for jeg var bare så vidt innom by'n. Der dumper de hvertfall ut dobbeltrom ned mot USD 135 enkelte helger! Tommy "the local" vet nok hva som er best.

Ellers er det vel en del god musikk en del plasser i byen.

Tommy777
03-12-2008, 19:28
Ikke glem Da Bears! :)

Nå er vel deres sesong over på den aktuelle tiden kanskje?

Sesongen slutter i slutten av desember, tror ikke de kommer til play offs.

Siden det kun er 16 hjemmekamper, ligger billetter til kampene paa 500 dollar +++ pr. stk. For sluttspillkamper i januar regn med det dobbelte

Hickok
03-12-2008, 19:30
De er i aller høyeste grad med i sluttspillskampen, men du har nok rett i at det blir tøft å få tak i billetter uansett.

Tommy777
03-12-2008, 19:31
Etter det de presterte mot Minnesota i helga, har jeg ingen tro paa at de klarer det

Hickok
03-12-2008, 19:32
Det er en helt annen ting :)

Tommy777
03-12-2008, 19:34
Det er en helt annen ting :)

En av gutta her paa kontoret, mener ogsaa de har en sjans grunnet mange skader og suspensjoner blandt de andre lagene i divisjonen. De har teoretisk sett en sjans, men de har jo ingenting i play offs aa gjoere saa raevva som de spiller i aar

SQ 777
03-12-2008, 19:58
Må slutte meg til "Signature Room". Hadde 50 års party nr. 2 der etter det første på beachen i HNL... :9:Kontraster heter det !

Var også innom sist mai i strålende sol...Mye flotte museum også, dersom interessen går i den retning.

valen
04-12-2008, 01:38
Hei å Tusen takk for mange fine ideer!!! Gleder oss bare mer nå=))
Vi har sendt en mail til The Seneca hotel, som skal vist ligge rett i smørøye om jeg ikke tar feil, og prisen var ikke verst heller..

http://www.senecahotel.com/

Du sa det var kaldt der nå ja, mye vind eller? er ikke chicago omtalt som
"The windy city" ? Men gradene er vi vel vandt til fra Norge.. Så bare å ta med seg de rette klæra=)

FlightDeck
04-12-2008, 01:50
The Seneca Hotel ville jeg holdt meg langt unna. Selv bodde jeg på det daværende Radisson-hotellet i Chicago i februar i år, se bilder og mer informasjon om Chicago-hoteller her: http://forum.scanair.no/showthread.php?t=35568.

Stian
04-12-2008, 04:04
Renaissance Wacker Drive kan også anbefales. Bodde der i 5 dager i fjor og var kjempefornøyd. Litt dyrt, men verdt det. Det har også kommet et nytt Renaissance på South Michigan Ave. som jeg har hørt veldig mye bra om.

Eriksan
04-12-2008, 12:03
Signature room på toppen av Hancock er et must ja, se bilde under i nordlig retning.

Av hotell holder jeg meg stort sett til Marriott-kjeden som har mange svært sentrale hotell med konkurransedyktige priser og sjelden advance purchace som du ofte finner hos Starwood, Intercontinental HG, Hilton osv. Kan absolutt anbefale Fairfield Inn & Suites Downtown (bildet vedlagt var visst fra gamle Radisson). Bra størrelse på rom og bad, to dobbeltsenger, bra priser, bedre beliggenhet finner man knapt med et kvartal til Michigan avenue midt mellom Chicago river i sør og det nordligste shoppingområdet med bl.a. Bloomingdales. Var også meget hyggelig og serviceinnstilt betjening i resepsjonen som kom med gode restaurantanbefalinger.

Og 100 meter østover på samme avenue ligger West Egg med sin gode frokost...

Tommy777
04-12-2008, 18:57
Hei å Tusen takk for mange fine ideer!!! Gleder oss bare mer nå=))
Vi har sendt en mail til The Seneca hotel, som skal vist ligge rett i smørøye om jeg ikke tar feil, og prisen var ikke verst heller..

http://www.senecahotel.com/

Du sa det var kaldt der nå ja, mye vind eller? er ikke chicago omtalt som
"The windy city" ? Men gradene er vi vel vandt til fra Norge.. Så bare å ta med seg de rette klæra=)

Heisann,
Vet ikke hvilke datoer dere har tenkt paa, men dersom prisene er det man finner paa hjemmesidene til Seneca, er prisene langt fra bra. Sjekk www.spg.com, siste helga i januar selger de 5 stjernes W Lakeshore fra 109 daler!! Luksushoteller er paa skikkelig billigsalg, laveste jeg noen gang har sett, saann at du kan bo med stil til priser langt under Hampton Inn, Fairfield og andre 2 stjerners hoteller vanligvis tar.

Hickok
04-12-2008, 19:09
Du sa det var kaldt der nå ja, mye vind eller? er ikke chicago omtalt som "The windy city" ? Men gradene er vi vel vandt til fra Norge.. Så bare å ta med seg de rette klæra=)
På vinteren kan det absolutt bli mye kaldere i Chicago enn det er de fleste steder i Norge på samme tiden.
Når det gjelder vind, så er det den 20.mest vindfulle byen i USA hvis jeg husker mine TP kunnskaper riktig, men joda, den blir kalt "The Windy City" med god grunn.

Tommy777
04-12-2008, 19:13
På vinteren kan det absolutt bli mye kaldere i Chicago enn det er de fleste steder i Norge på samme tiden.
Når det gjelder vind, så er det den 20.mest vindfulle byen i USA hvis jeg husker mine TP kunnskaper riktig, men joda, den blir kalt "The Windy City" med god grunn.

Man er vel ikke helt enig om hvorfor Chicago er kallt "The Windy City", men at januar og februar i Chicago er LANGT verre enn de fleste steder i Norge, kan jeg skrive under paa. Jeg er fra Harstad, har bodd i Oslo siden etter gymnaset minus befalsskole og vinteren vi hadde sist i CHicago er den VERSTE jeg noen gang har hatt. Vaar venn kommer midt i -30 grader tia, dessverre..

Eriksan
04-12-2008, 20:12
Har redigert innlegget mitt noen hakk over. Oppdaget også at feil bilde lå ved, nedenfor finner dere korrekt bilde fra Fairfield Inn. Mer enn bra nok størrelse på rommet og behagelige senger, flere komplimenter i innlegget over.

Martin
04-12-2008, 20:18
http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/USA%202008/DSC_0008.jpg

Stedet jeg bodde på i Chicago, sist jeg var der... Litt trangt rom og bad på gangen, men ellers trivelig :D

Tommy777
05-12-2008, 17:47
Eyy!! Gjesterommet mitt!! Senga er Queensize (ikke min feil at dere ikke ville dele) og bedre enn det du faar paa Fairfield Inn!! :P

Bizflyer
05-12-2008, 18:32
http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/USA%202008/DSC_0008.jpg

Stedet jeg bodde på i Chicago, sist jeg var der... Litt trangt rom og bad på gangen, men ellers trivelig :D

Vertskapet var vel noe ustabilt, men prisen var vel bra! Og så inkluderte det kanskje noen øl også?`:p

BF:colgate:

Tommy777
05-12-2008, 18:34
Vertskapet var vel noe ustabilt, men prisen var vel bra! Og så inkluderte det kanskje noen øl også?`:p

BF:colgate:

Alt inkludert. Skal dog sies at Martin & Co. fyllte opp kjoeleskapet etter et besoek paa Costco

Martin
05-12-2008, 18:46
Nå trengte vi akkurat ikke å insistere på å få den ekstra madrassen på gulvet, men.. Men ja, løsningen på bildet var vel heller å foretrekke, enn begge to oppi senga.. Og Marius hadde visst lyst til å ligge på gulvet, så jeg lå godt i senga jeg.

Og absolutt hyggelig vertskap :)

Tommy777
05-12-2008, 18:49
Og absolutt hyggelig vertskap :)

Martin tenker da paa kjerringa:p

Bizflyer
05-12-2008, 22:46
Martin tenker da paa kjerringa:p

Tenkte meg det ja! For verten prøvde vel å prakke på dem noe ekkel Fernet?;)

BF:drunk:

Discus
05-12-2008, 23:34
Sikkerheten var vel ivaretatt også om jeg ikke leste tripreporten mellom linjene rett en gang. En råtass av en vaktbikje som "passet på"!? :D

Martin
05-12-2008, 23:42
http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/USA%202008/DSC_0015.jpg

http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/USA%202008/DSC_0024.jpg

På siste bildet speidet hun visstnok etter mexikanere :D

Bizflyer
06-12-2008, 00:25
Har sett lignende bosted i slummen på Filippinene. Der hadde de også bare mursteinsvegger, da de ikke hadde råd til å mure over for så å male!

Var det 1-stjernes innkvartering du fikk der borte, Martin? ;)

BF:cool2

valen
06-12-2008, 01:50
Takk for tipsene... Skal titte på de linkene dere har sendt meg.. Er ikke såå nøye på om hotellet er så bra, jeg er en ekte backpacker=) Vant til å sove på de mest primitive steder, men i Chicago skal nok standaren heves noe.. :D

Hva slags maskin er det som flyr oss over dammen? Er det 330 eller 340?

valen
06-12-2008, 02:15
Er det foresten mulig å bruke bonuspoeng på radisson hotellet i chicago??

EB
06-12-2008, 09:16
The Windy City kommer vel fra noen irske politikere som skiftet standpunkt rett som det var...

SQ 777
06-12-2008, 10:21
Du kan også titte innom Hotrooms. Det er IKKE frohåndsbetaling. Har selv brukt den for noen år siden.

http://www.hotrooms.com/

Da fikk jeg en god deal på Talbot Hotel ikke så langt fra Hancock

Discus
06-12-2008, 14:52
Hva slags maskin er det som flyr oss over dammen? Er det 330 eller 340?


Kan være begge deler.

Vedr. Radisson og bruk av bonuspoeng, bare hvis det er "SAS Radisson"


http://www.sas.no/no/EuroBonus/EuroBonus-partnere/Hotell/Radisson-Hotels--Resorts/
"You may not use your EuroBonus points to book award stays at Radisson Hotels & Resorts."

http://www.sas.no/no/EuroBonus/EuroBonus-partnere/Hotell/Radisson-SAS-Hotels--Resorts/
"You can spend your points on Radisson SAS Hotels & Resorts, book your award stay through EuroBonus Member Service up until the day of arrival."

Bizflyer
06-12-2008, 17:29
Med mindre du er EBG kan du kun bestille bonusovernatting på Rad SAS i forbindelse med en bonusreise med fly.

Kan være kjekt å vite før du planlegger videre!

BF:cool2

Tommy777
06-12-2008, 17:31
Se Discus sin post. I tillegg er det ikke Radisson hotell i Chicago lengre