PDA

View Full Version : Setereservasjon SAS


jb1
01-12-2008, 14:03
Kan man endre seteønske på www.sas.no? Jeg ønsker å endre mitt sete på en bonusreise, men jeg finner ikke noen mulighet for dette når man trykker på "change booking" på selskapets nettsider.

Someone
01-12-2008, 14:09
Antar det er Tokyo turen din du snakker om?

Jeg gjorde et forsøk og logget meg inn på Eurobonus profilen min og fant frem reisen der. Da kunne jeg enkelt bytte sete hvis jeg ønsket, så det må være noe feil hos deg. Logget du deg inn via Eurobonus/brukerprofil eller via Mine bestillinger?

Ser forresten vi er på samme fly NRT-CPH den 25/1

jb1
01-12-2008, 14:22
Jeg har forsøkt begge veier, men det kommer setenummerne som er lagt inn er ikke klikkbare, og det står ikke noe annet sted om bytting av seteønske. Hvor klikker du?

RIBRO
01-12-2008, 14:24
Jeg opplever at det er vanskelig å bytte sete på sas.no, men har stort hell på sas.se.
Prøv det.

Someone
01-12-2008, 14:29
Merkelig. På meg er setenummerene klikkbare og når jeg trykker på dem så komme setekartene opp. Du får prøve å ringe

jb1
01-12-2008, 14:33
Jeg opplever at det er vanskelig å bytte sete på sas.no, men har stort hell på sas.se.
Prøv det.

Funker ikke der heller, men jeg har sendt medlemsservice en mail med ønsker. Jeg vet ikke 100 % om jeg får dratt ennå, men om vi reiser tilbake med samme fly får vi ta en drink i Diners-loungen på Narita før avgang.

LN-MOW
01-12-2008, 14:57
Det kommer ofte an på hvor du booker .. kjenner ikke til SAS' nettsider, men har selv opplevd at ved bookinger utenom selskapets egne nettsider (reisebyrå, Expedia osv), kan ikke passasjerdetaljer endres.

Noen selskaper, som f.eks. DL, fikser dette, men AF/KL, NW og CO gjør det ikke.

jb1
01-12-2008, 15:08
Det er bonusreise booket på www.sas.no

LN-MOW
01-12-2008, 15:08
I rest my case ....

O_K_
01-12-2008, 16:53
NW kan man endre seating på, selv når det er booket som en KL-flight gjennom VIA. Var litt jobb å finne ut hvordan, men etter å ha gått til checkmytrip med referansenummeret, så fikk jeg opp NW-booking ref og KL booking ref. Ved så å bruke NW-booking ref på NW sine sider under "manage my bookings" kunne jeg endelig endre sete til et sted med laptop power:-)

Tommy777
01-12-2008, 19:09
NW kan man endre seating på, selv når det er booket som en KL-flight gjennom VIA. Var litt jobb å finne ut hvordan, men etter å ha gått til checkmytrip med referansenummeret, så fikk jeg opp NW-booking ref og KL booking ref. Ved så å bruke NW-booking ref på NW sine sider under "manage my bookings" kunne jeg endelig endre sete til et sted med laptop power:-)

Du kan endre seter lett hos stort sett alle flyselskaper, bortsett fra SAS...

Someone
01-12-2008, 19:17
Slik ser det ihvertfall ut hos meg, selv på sas.no, hvor jeg kan bytte sete ved å trykke på setenummerene som er en link


http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/Sete.jpg

jb1
05-12-2008, 11:23
Da er saken ordnet. En hyggelig dame hos Eurobonus fikset midtgangsete begge veier, med nødutgang på vei tilbake. Me like. Nødutgang var tatt på vei til Tokyo, får se når jeg sjekker inn om det er blitt noen endring.