PDA

View Full Version : God mandag morgen

ENGM 911
01-12-2008, 03:53
Nå er det bare noen få timer igjen av nattvakten, to dager fri venter, ergo ingen blåmandag for meg! Ha en fin dag.

LN-MOW
01-12-2008, 04:02
Morn morn .. her kryper vi til køys i skitvær .. skal fortsatt være skitvær når jeg våkner .. en tv-stasjon fablet faktisk noe om muligheter for litt sneslaps. Har mine tvil, men vi får se ... Thanksgiving-helgen ble avsluttet med værforstyrrelser, men ekstreme problemer ble det visst aldri ..
http://www.ajc.com/travel/content/travel/otherdestinations/us_stories/2008/11/30/travel_1201_web6.html?cxntlid=homepage_tab_newstab

Pondus Julekalender er innkjøpt både til meg og poden ... første rute skal til pers på morrakvisten!

EB
01-12-2008, 05:51
1. desember og dagen er nesten 12 timer og 20 minutter kortere/mørkere...men hva gjør vel det når adventskalenderen er åpnet? Snart på jobb før det blir en treningsøkt i ettermiddag. Ha en fin start på desember!

Da har alle fått PM om menyalternativene til julebordet. Menyen er også satt inn i første innlegg i julebordstråden.

Someone
01-12-2008, 06:47
God morgen fra Oslo. Som vanlig på mandagsmorgenen er jeg trøtt som f***. Nå er det bare å få i seg frokosten før kursen settes mot jobben. I kveld blir det stryke skjorter og se Liverpool-West Ham. Ha en fin dag

LN-TIB
01-12-2008, 07:09
God morgen fra Harstad, eller det vil si på tur fra Harstad med Hurtigbåt. På tur til tromsø i møte. Dagen kunne godt startet en time eller to senere, etter et hardt julebord i helgen ;)

Ha en fortreffelig dag !

Savipix
01-12-2008, 07:16
God morgon från Uppsala!

Första luckan i adventskalendern är öppnad och jag är på väg att dra mig mot universitetet snart, väntar bara på att jag skall se lite ljus ute. Märker även att min laptop har börjat ge upp och funderar på att köpa mig en MACbook. Är det någon som har goda/dåliga erfarenheter av den?

zico77
01-12-2008, 07:25
God morgon frå TRD :)

Då var første luke opna, og kaffien er på plass i koppen. Bare å få unnagjort dagens oppgåver.

Ha ein flott dag alle saman!

Egil
01-12-2008, 07:27
God morgen fra MJF!

En strålende helg er unnagjort i Mosjøen og man møter på jobb med fulle batterier og pågangsmot så det holder! Livet er simpelten herlig dere :)
Helgas overraskelse (for detaljer se fredagstråden) ble mottatt med gledestårer på flyplassen, en bra fest på lørdag og elgsteikmiddag på søndag. Ellers total avslapping :)

Lett snøvær i Mosjøen, frokosten er unnagjort og jeg er i gang med booking av billetter for folk som skal på tur!
Etter jobb tar jeg meg en tur ned til Farmer & co for et par tre timer med opplæring @ HQ.

E!

E!

LN-AØR
01-12-2008, 08:02
God morgen fra BOO. Tilbake fra Oslo etter perm, og våknet med sjokk kl 6 til romvask. Å sove lenge i helgen tar på. ZZZZZZZ ha en fin dag. :)

sirpjalle
01-12-2008, 08:04
God morgen fra Forus! Mandag, uuuuurrrrrkkkk! :drunk:

Har ikke hatt fri denne helgen nei, ble jobbing på denne karen i helga....

Kan bli en lang dag.

Ha en bedre dag forumister :)

Discus
01-12-2008, 08:09
God morgen fra sentrum.

Da har jeg fått tak i en man på telefonen som skulle gi beskjed den brune mannen i brun bil om at pakkene han ikke fikk levert på fredag skal leveres på jobb. Men mannen i brun bil hadde dratt allerede så det blir ikke levering før i morgen.

Ha en fin start på uken!

CK
01-12-2008, 09:07
God morgen fra STS på STO. To dager med oppläring i Sharepoint på STS. Startet dagen 04:05 og sov meg först til OSL på Flytoget og så sov jeg meg til ARN på "Fakiren" - men jeg föler meg fremdeles ikke helt våken... Lang uke i STO denne uken, först retur til OSL på torsdag (til re-union med gamle kolleger fra en ikke-navngitt online turoperatör...)

jcnorway
01-12-2008, 09:08
God morgen fra hovedstaden!

Vi skriver 1.desember og jeg har igjen å kjøpe 1 julegave til så er jeg ferdig :)

Ingen store planer for dagen på jobb, bare en helt vanlig mandag.

Ha en fin dag alle sammen!

LN-Q
01-12-2008, 09:19
God morgen....
Her skal jeg bruke resten av min langfri til å få ferdig soverommet før jul... Får hjelp av min far nå som har svingt hammeren i 45 år så kompetansen er det vel lite å si på :-)
1 pakken ble høytidlig åpnet av min datter før barnehagen, Trøsten til far er at når alle 24 pakkene er åpnet har solen snudd og vi går da igjen mot bading, utepils, golf, lett kledde damer og lukten av ny klipt gress... :-)

JoeW
01-12-2008, 09:25
Her forsov man seg litt siden ipoden som er min vekkerklokke ikke hadde ladet fra den ødelagte laptopen. Den skal tas med til en reparatør og så får vi se... Ellers blir det pcinnkjøp denne uken... Eventuelt en fancy macbook...

Bizflyer
01-12-2008, 09:58
God morgen fra Krsand!

Her blir det en hvit dag. Dvs at snøen kom i natt til juniors store glede! Om far er like gledelig over snøen er vel mer tvilsomt, og det er nok derfor jeg drikker!

Her blir det kontordag og månedsavslutning så tida skal nok fly i dag også. Min bærbare er hos PC-doktoren etter at det kom noe uff inn på den i går kveld og la hele maskina død! Men nå er de igang med noe livreddende hjelp på den, så jeg regner med den er oppe igjen i løpet av formiddagen.

Ingenting spennende på tapetet denne uken! Diverre!

BF:cool2

Blubird
01-12-2008, 09:59
Her kan det meldes om tunge skyer, overhengende mulighet for nedbør, og rundt 0'en. Skulle omtrent tilsvare formen så langt i dag. Heldigvis er julebordsesongen snart over.

Og der kom snøen.

OJB
01-12-2008, 10:14
God morgen fra Forus/Tananger,
Godt igang med dagen her over etter en fin helg.
Det blir ettermiddags og kveldsmøte på Gradermoen idag og sete er kjøpt på SK4024.
Det er desember allerede og årets siste 3 arbeidsuker er påbegynt.
Etter nok et travelt år skal jeg bevilge meg 14dagers jule-og nyttårsferie.
Ha en fin dag alle forumister

jcnorway
01-12-2008, 10:25
God morgen fra Krsand!
Her blir det kontordag og månedsavslutning så tida skal nok fly i dag også. Min bærbare er hos PC-doktoren etter at det kom noe uff inn på den i går kveld og la hele maskina død! Men nå er de igang med noe livreddende hjelp på den, så jeg regner med den er oppe igjen i løpet av formiddagen.

Min bærbare tok også kvelden i helgen. Fikk beskjed ved oppstart om "Konfigurerer oppdatering 3 av 3 - 100%" også startet den på nytt... Kom meg aldri inn i Vista og slik holdt den det gående i over en time. Fant til slutt ut at det bare var å krype til korset og kjøre en krise-recovery. Hadde ikke noe særlig viktig på maskinen så det var greit nok. Det ble noen timer foran maskinen (les: Windows Update og diverse servicepacks til Vista og Office...).

JoeW
01-12-2008, 12:01
Var det helgen for "laptoper til helvete"?

(Unnskyld sprogbruken, men synes det er på sin plass)

jcnorway
01-12-2008, 12:16
Min laptop er heldigvis tilbake fra helvetet uten varige mén :)

JoeW
01-12-2008, 12:30
Det går mot macbook her i gården, event en reparasjon til omkring 2000 dkk men som ikke nødvendigvis vil hjelpe...

Bizflyer
01-12-2008, 12:35
Min laptop er heldigvis tilbake fra helvetet uten varige mén :)

Min og! Mistet vel kanskje noen familiebilder jeg ikke har fått tatt backup av. Men heldigvis har jeg alle arbeidsfilene mine i behold på stick!

FBU 4EVER
01-12-2008, 13:29
Skjedde noe merkelig med min laptop i går ettermiddag. Ikke vet jeg hva som har pågått, men web access har vært problematisk inntil nå. Har kjørt Norton 360 tre ganger ca. 2:25 tar det hver gang. 3. gangen er alt tilbake til normalt.
Fremdeles stand-by. Rundt 0 grader og noen snøfnugg i luften. Ellers intet å melde.

Savipix
01-12-2008, 17:39
Då har jag beställt min MACbook med leverans på fredag :)

JoeW
01-12-2008, 17:48
Spørs om jeg ikke følger på...

Discus
01-12-2008, 17:53
Kom meg aldri inn i Vista og slik holdt den det gående i over en time.
Det er hvertfall en god grunn til å drikke:72::71:

Var det helgen for "laptoper til helvete"?

Utrolig hva forumgutta greier å stelle til med en oppgradering :lol:

Someone
01-12-2008, 17:56
Puh! Julen er reddet. Begynte å frykte et øyeblikk da jeg ikke så noen julekalender i morges (mest sannsynlig var jeg for trøtt) men nå henger det 24, eh 23 små ting innpakket utenfor rommet mitt:p

JoeW
01-12-2008, 17:57
Nå tror jeg deler av mitt problem var laptop falt fra bordet og ned under pakking... Men den har fusket lenge og det kan ha vært teskjeen som rant over... Det kan bare opplyses at student uten PC som også acts as my TV er et relativt kjedelig liv. Trenger ikke gå på lesesalen for å få lest, noe som passer utmerket her jeg ligger med en cold...

Til OSL på onsdag:)

Blubird
01-12-2008, 18:00
Puh! Julen er reddet. Begynte å frykte et øyeblikk da jeg ikke så noen julekalender i morges (mest sannsynlig var jeg for trøtt) men nå henger det 24, eh 23 små ting innpakket utenfor rommet mitt:p

Mamma er god å ha! I en alder av noen-og-tyve... :lol:

Martin
01-12-2008, 18:19
Når en først er inne på laptoper: Tror min hadde sin ett-årsdag i går :nor

Den funker fortsatt (eller; gjorde det i går, i hvertfall), men om ikkeny laptop, så ble det hvertfall en ny genser på¨meg i dag :p Med FedEx-logo og heile pakka..

Morsom dag, med en på ferie, og en til som heller ikke kom... Men man kom seg i mål..

Ønsker ellers alle en god kveld.

Savipix
01-12-2008, 18:21
Spørs om jeg ikke følger på...

10% Student discount var bra :)

LN-MOW
01-12-2008, 19:34
Ju huuu ... det sner i ATL! Passet umåtelig bra ettersom jeg valgte denne dagen til å sette opp utelysene. :)

Hvis dere ser godt etter, kan dere se noen hvite striper i bildet! :lol:

Bizflyer
01-12-2008, 19:38
Nope!

Ser bare at garasjen er større enn huset! Upraktisk?

Martin
01-12-2008, 19:42
Nope!

Ser bare at garasjen er større enn huset! Upraktisk?

Også har han to garasjeporter, og enda står bilen ute....

JoeW
01-12-2008, 19:50
I love America!

Discus
01-12-2008, 19:53
Nå er det hvertfall skikkelig tiddeli-bom utenfor hos meg, og det er etterlengtet :nor

Bizflyer
01-12-2008, 19:53
Også har han to garasjeporter, og enda står bilen ute....

Det vil vel si at de 2 andre bilene hans står inne! Det er vel den dårligste bilen som må stå ute? :colgate:

Tommy777
01-12-2008, 19:57
God morgen fra Chicagosibirsk. Her kom det jaggu meg en 20-30 cm i natt og det snoer fortsatt. Infinitien sine rygge/frontsensorer liker ihvertfall ikke snoe, saa det pep hele veien til jobb. Heldigvis garasje her saa bilen faar tina av seg i loepet av dagen.

Veiene er dog helt bare etter normal ihjelsalting.

Ellers funker lap topen og denne uken ser ut til aa bli goerr kjedelig..

EB
01-12-2008, 20:07
MOW! Er det ikkke på tide å finne frem riven - plenen må rakes!!!

BSSW
01-12-2008, 20:18
Det vil vel si at de 2 andre bilene hans står inne! Det er vel den dårligste bilen som må stå ute? :colgate:

Det er vel BBJ-en han har plassert på utsiden....:drunk:

LN-MOW
01-12-2008, 20:20
EB: Thomas Lawn Service har akkurat vært her og blåst og rakt. ;p

Grunnen til at BBJ'en står ute, er at 'min side' av garasjen er full av 'stuff' ... rydding er på gang, dog ... stabling, mener jeg.