PDA

View Full Version : Rejsegarantifond i Tyskland?

FlyHi
30-11-2008, 11:13
Er der nogen der kender reglerne for bestilling af pakkerejser i Tyskland. Findes der f.eks. en Rejsegarantifond el.lign. som dækker kunden, såfremt rejsebureaut går konkurs.

Jeg kan se i nogle vilkår fra rejsebureauer, at man er "insolvenzgesichert" - Nogen der ved hvad det præcist dækker over.

Vi er ved at bestille en pakkerejse fra Tyskland for hele familien og da det er et stort beløb, der er tale om, så vil jeg meget gerne have belyst hvilke rettigheder og hvilken sikkerhed man har som kunde i Tyskland, såfremt rejsebureau eller flyselskab går konkurs.

Det er hos et af de helt store rejsebureauer, så det er ikke fordi jeg er nervøs for at de går konkurs, men man ved jo aldrig hvad der sker i disse tider og da der er lang tid til afrejse, så er det rart at have reglerne afklaret.

Håber nogen kender de tyske regler og kan hjælpe...

Flemming

BU662
30-11-2008, 21:36
http://de.wikipedia.org/wiki/Reisesicherungsschein

FlyHi
01-12-2008, 11:55
Super.. Tusind tak for hjælpen... Jeg går igang med mit skole-tyske og stammer mig igennem teksten ;-)

MD11
01-12-2008, 12:06
Her oversatt til dansk gjennom google translation:

Rejser fingeret
Fra Wikipedia, den frie encyklopædi
Gå til: navigation, søg

Rejse-certifikat (populært kaldet tour ofte falsk sikkerhed) er en tysk rejseforsikring for pakkerejser foreskrevne instrument, som resterende betalinger og betalinger af rejse-tjenester til rejsearrangører nødt til at være sikret. Det er vigtigt kvalificering af de juridiske status som en organisator, blandt andet fra bindingen af mindst to andre uafhængige rejsetjenesteydelser viser for eksempel, fly og hotel. Rejsebureauer i Tyskland egentlig bibringe kun pauser fra akkrediterede og forsikrede operatører, for først da at sikre, at kunden i tilfælde af konkurs og sikkerhed er allerede på en rejse for at blive insolvent denne tur tilbagevenden er sikret.

Forpligtelsen til at sikre rejse-kuponer for hver pakke mitzuliefern eksisteret siden 1994 i den tyske rejse-og er i afsnit 651k civilret og er baseret på gennemførelse af en relevant direktivet i EU. Årsagen til indførelsen af flere, delvist spektakulære konkurser af rejse-selskaber, hvilket resulterede i turister på ferie "strandede" eller forudbetalinger gik tabt.

Hvis udbyderen mod sin forpligtelse, en rejse certifikat udstedt, kan han i overensstemmelse med § 147B Gewerbeordnung (GewO) med et fint show. En gentagen overtrædelse kan i overensstemmelse med § 35 GewO til en lov om forbud mod handel procedurer [1].

Økonomisk vurdering [redigér]

Økonomisk, rejse-note en særlig form for kreditforsikring. Enestående i verden er udformningen som forsikring. Den forsikring, rejser om sikkerhedscertifikat henviser til, skal udfyldes og betalt for en rejse, mens de tilsvarende omkostninger for dette kursus igen i sin beregning af billetprisen er indført, så i sidste ende de rejsende, om han har brug for denne forsikring eller ej, disse betale.