PDA

View Full Version : Best over dammen?


Bizflyer
29-11-2008, 04:14
Om jeg skal til Østen, så er jeg ikke i tvil om hvem jeg synes er best både i biz og i Reidar klasse, men når det gjelder den andre veien, er jeg mer usikker.

Etter å ha sett bilder av UA sin nye biz klasse må jeg si at det så meget bra ut. Personlig er jeg veldig usikker på hva jeg ville ha valgt når det gjelder tur i Reidar klasse.

Hva mener dere andre? Jeg tenker da på europeiske og amerikanske selskaper som har et fornuftig tilbud av amerikanske destinasjoner (f.eks 4 eller flere) og hvis man ser bort fra direkte avganger kontra one-stop avganger.

La diskusjonene begynne!:)

BF:cool2

LN-MOW
29-11-2008, 04:38
Det kommer an på hva dine prioriteter er ... men sånn helt uten å se på bonusprogram, IFE etc ser jeg det slik ...

- BA .. mange destinasjoner fra LHR. Lenge siden jeg har fløyet dem, men har ennå ikke hatt en dårlig opplevelse på BA bak. Britisk jovialitet og humor blant crewet og OK sittekomfort.

- SK .. jeg kommer alltid 'hjem' når jeg trår inn i en SAS-maskin utenlands. Turistproduktet er helt OK, seteavstanden akseptabel og crewet snakker skandinavisk.

- Alle de amerikanske: Skjærer likegodt alle over en kam. Helt anonymt produkt. Varierende sittekomfort og seteavstand, ofte innen samme selskap. Pluss for direkteruter (CO/US).

- KL: Styr unna. Grisetrangt.

- AF: Samme konsern, men en helt annen opplevelse. Grei benplass og service. Paris er litt omvei for mange destinasjoner, dog ..

- LH: Tildels veldig trangt, men helt greit på alle andre områder.

- Nevner MH siden de har best benplass .... 34'' er luksus i disse dager. At servicen går for å være glimrende, skader heller ikke. Minus for begrenset rutetilbud.

B777ER
29-11-2008, 09:10
SQ er vel et selskap som må nevnes. Selv om de flyr umenneskelig tidlig ut fra Frankfurt til JFK som gjør at man ikke har connection fra Norge som når avgangen deres som igjen betyr hotellopphold i Frankfurt.

Utflyttet
29-11-2008, 09:19
SQ er vel et selskap som må nevnes. Selv om de flyr umenneskelig tidlig ut fra Frankfurt til JFK som gjør at man ikke har connection fra Norge som når avgangen deres som igjen betyr hotellopphold i Frankfurt.

Jeg tenkte det samme, men som han sier:


Jeg tenker da på europeiske og amerikanske selskaper som har et fornuftig tilbud av amerikanske destinasjoner (f.eks 4 eller flere)...


-A :)

Jarlabanke Vking
29-11-2008, 09:27
over dammen synes jeg SK er av de bedre på monkey-class faktisk.

BA har jeg veldig mange "ups and downs" med, men produktet er bra.

UA synes jeg ikke noe om, og jeg merker jeg er flink til å da skjære alle amerikanske selskaper over en kam.

SQ 777
29-11-2008, 15:10
Skal jeg stikke hodet ut vedr. . R-klasse og AF( er jo aldri foran, men en kompis som brenner formuen har vært der og anbefaler foran ) er meget bra.

CDG er jo ikke drømmeplassen , men egentlig ikke mye verre enn FRA eller LHR , dersom en kan den plassen:angry:...

To venner som dro til MIA med AF en tid tilbake ( kun fløyet charter i hele sitt liv, aldri rutefly ) ble utstyrt med bruksanvisning og kart fra meg, og de sier at det gikk som en drøm på AF's terminal 2..

Anbefaler spesielt deres A343 og deres toseter i R-klasse ! Herlig tur t/r LAX-PPT.. Eneste den maskinen har tendens til å bli veldig kald... I alle selskap...

Lusekofte i ull ?

Concorde
29-11-2008, 15:27
AF er nydelige. Fransk eleganse og god mat.
Tror det beste jeg har sett foran av vestlige selskap er Virgin Atlantic. Maken til service skal du lete lenge etter. Har hatt noen runder med de og de skuffer aldri.

DonRuud
29-11-2008, 16:03
Far hadde nettopp en tur over dammen med AF og var svært fornøyd! da i R...

LN-AØR
29-11-2008, 16:38
Etter min mening er LH klart best!
EDIT: BF: Synes LH har gode, komfortable seter, bra IFE og meget hyggelig betjening. Når man reiser med LH får man den følelsen av god, tysk kvalitet over seg. Det er deilig. :)

Bizflyer
29-11-2008, 16:54
Etter min mening er LH klart best!

Meningen var å diskutere fordeler og ulemper! Jeg kan ikke se at du gjør det! Kan du utdype meningen din kanskje?

BF:old

LN-KOG
29-11-2008, 18:34
Etter min mening er LH klart best!
EDIT: BF: Synes LH har gode, komfortable seter, bra IFE og meget hyggelig betjening. Når man reiser med LH får man den følelsen av god, tysk kvalitet over seg. Det er deilig. :)

Jeg er enig med deg der etter å ha flydd fire transatlantiske turer med LH relativt nylig. Men når det er sagt, er ikke Continental borte heller. Takket være en viss learjet fikk jeg hyggelig selskap på turen og kun to personer på en nødutgangrad ;). Servicen var bra og crewet hadde et visst glimt i øyet.

Men glem ikke at det over Atlanteren er mer enn USAianske og europeiske selskaper. Jeg har ikke flydd Air Canada over Atlanteren, men krysset halve Nord-amerika med dem og kvaliteten på servicen var meget bra.

Someone
29-11-2008, 18:54
Jeg fløy Air Canada i fjor fra Vancouver til London og de var bra og på høyde med det jeg har fløyet av Europeiske selskaper over dammen. Nå har også alle flyene unntatt 7 av 333ene deres fått AVOD så da begynner det ihvertfall å hjelpe:)

http://forum.scanair.no/showthread.php?t=28514

Stian
29-11-2008, 18:58
LH bra IFE?
Veeel...
Selv unngår jeg LH på lange turer. Synes de har meget ukonfortable seter på economy. Servicen er robotaktig og helt upersonlig.
AF og KL er ikke særlig bedre.
AF på economy har lite med fransk elegense å gjøre. Det er et helt gjennomsnittlig produkt, og servicen synes jeg faktisk var dårligere der enn hos KL.
SK synes jeg er veldig hit or miss, dessverre oftere miss enn hit. Og det er latterlig at de ikke har mer en en rett på menyen. Hvilke andre selskaper tilbyr ikke et alternativ?
CO var ingenting å skrive hjem om. Maten er noe av det verste jeg har vært bort i, og kabinpersonalet blant det sureste. I tillegg var ikke 757 noen god opplevelse på en 8 timers tur.

Etter å ha prøvd BA,CO SK, AF LH og KL, er det igrunnen bare BA som er aktuellt for min del, men da i Club World. I economy har de det trangt, men selve setene er ganske komfortable. I tillegg synes jeg stort sett alltid kabinpersonalet er veldig hyggelige. Dersom man kommer på et fly med AVOD (har det på alle 744 og 767, og i endel 777 tror jeg), er også underholdningen sikret.

Dag Viking
29-11-2008, 19:02
AF eller SK i R-klasse pga gratis champis og god vin hos AF, og et enkelt og godt produkt uten glipper hos SAS.
CO eller SK i C-klasse. CO har god mat og god service, har alltid hatt veldig bra crew hos de. SK er igjen tålig bra på det meste.

Overall så er CO best, siden de tilbyr non-stop USA-Norge.

Southwind
29-11-2008, 19:07
AC fra LHR er ikke å anbefale. Grunnen er A330 og 767. Da anbefaler jeg heller FRA. Synes NW er godkjent over dammen, men er trangt under setet foran grunnet IFE-systemet. Men IFE'en er i seg selv bedre enn hva SK tilbyr

SQ 777
29-11-2008, 19:10
Når det gjelder LH så har det i senere tid vært min favoritt i Europa, mest fordi fly via AMS ev. CDG er litt krøkkete hvis en skal rett syd eller sydøstover. Liker AF og KL , men det passer ikke.

Vedr. LH longhaul så fløy jeg FRA-BUE nov. 1997 med deres 744. Helt topp, gode "fyldige" polstrede seter. Jeg tror året etter endret de seating. Så på deres seatmap i tidtabellen at det var en seterad mer i bakre kabin.

Det gjorde utslaget for meg ( ikke servicen ombord !! ) , det ble klart mer trangt til tross for mye tynnere og hardere seter. På 744 ved senere turer... Vonde seter for meg personlig, aner ikke andre.

På Airbus siden har jeg kun fløyet deres 346 og sittet ved bulkhead og hatt det godt, men ikke så godt i ryggen. En annen tur til Shanghai en fireseter i midten og herlig, men prøvsittet i normal positur , og det var vondt.

Flyr gjerne LH longhaul, men ikke første eller annet valg. Men billig nok kan jeg gjerne dra til MUC og junaiten etterpå uten å klage.

Tilbake til AF. 21. des har jeg deres 332 til SEA og vil gi en kortfattet rapport senere.

SQ 777
29-11-2008, 19:16
Hektet meg litt opp i europeiske sammenligner.... LH-AF-KL etc. Sorry NW !

NW er absolutt topp. Flotte 333 og 332, god benplass, flott IFE og service.

Har de tilbake i januar fra MSP...

OEH
29-11-2008, 19:24
Bak gardinet er det egentlig veldig lite forskjell mellom selskapene. Alle er like dårlige. Men hos de europeiske selskapene får du iallefall gratis alko.
Dog har jeg hatt en opplevelse som var så dårlig at jeg har unngått selskapet senere, nemlig DL. Verre service, skitnere fly, jævligere mat og ikke eksisterende service både ombord og på bakken, har jeg aldri opplevd.
Lovet meg selv at jeg aldri mer skulle bruke penger på dette selskapet, og det akter jeg å holde.

Tommy777
29-11-2008, 22:55
AC fra LHR er ikke å anbefale. Grunnen er A330 og 767. Da anbefaler jeg heller FRA. Synes NW er godkjent over dammen, men er trangt under setet foran grunnet IFE-systemet. Men IFE'en er i seg selv bedre enn hva SK tilbyr

For det foerste, flyr AC 77W fra LHR, for det andre er 27 av 30 767 hos AC oppgradert til AVOD og helt ny kabin. De resterende 3 blir ikke brukt paa flygninger til Europa. 2 setere som 767 har er ofte foretrukket av passasjerene.

http://www.aircanada.com/en/about/fleet/b767-300erxm.html

1 av 8 330 har AVOD bak gardina, resten kommer fortloepende

Tommy777
29-11-2008, 23:18
Naar det gjelder hvem som er best, kommer det jo an paa mange faktorer, som status og hva som er viktig for deg. har man status, faar man ofte en mer behagelig reise dersom man holder seg innafor alliansen man har status i.

Hvilke selskaper mener jeg er best over atlanteren

Oekonomi

I oekonomi kommer UA bra ut paa grunn av den utrolig bra benplassen de har i Economy Plus. Har du ikke UA status, faller UA ut av lista

1. Open Skies. Fordel: Liten kabin, best paa benplass. Bakdel: Koster litt mer
2. Swiss. Fordel: God benplass og AVOD, meget hyggelig betjening. Bakdel: Gnien paa bonuspoeng
3. UA. Fordel: Best benplass i Economy Plus, gratis for folk med status, Ch. 9. Bakdel. Mye gammelt rask av materiell
4. Air Canada. Fordel: Spanking nytt materiell paa de fleste rutene, 767 helt nytt interioer. Bakdel: Litt daarlig benplass i siste seksjonen paa ett par av flyene
5. NWA. Fordel: Meget bra benplass paa 330, gratis brennevin. Bakdel: Feil allianse


Business

1. Swiss nye business class. Fordel - beste, flate sete kombinert med at man kan ha det privat eller ha kontakt med reisefoelget, ingen kompromiss. Bakdel - Kommer ikke paa noe i farta
2. Virgin Atlantic - Fordel - Glimrende service. Bakdel - dyrt
3. Air Canada. Bakdel - har man reisefoelge, er det ikke stol paa enden av suiten saan at man ikke har kontakt med sitt foelge hele turen over.
4. BA. Fordel - mye snadder paa LHR. Bakdel - kistene er litt trange, kjedelig catering.
5. UA. Fordel - helt flate seter. Business er helt nytt. Bakdel - kun 15% av flaaten er oppgradert. Gamle UA business er soeppel.

First
1. Swiss. Fordel - meget bra seter. Liten, intim kabin, beste amenity kit. Bakdel - ingen kaviar
2. AF. Fordel - konge vinlister, kun 4 seter paa flere av flyene. Bakdel - catering er ustabil, feil allianse
3. LH. Fordel - F terminal i FRA, eneste flyselskap over atlanteren som har kaviar. Bakdel, seter og AVOD. Med nye seter neste aar er LH paa foersteplass.
4. UA. Fordel - den nye suiten er det beste setet over atlanteren. Bakdel - ustabil service, masse non rev og igjen at bare 15% av flaaten er reconfiget
5. BA. Fordel - catering er bra. Bakdel - eldgammelt sete

Øivind
29-11-2008, 23:21
Nå var det vel Reidar-klasse det ble spurt etter her. Så hvem som har kaviar på First er vel temmelig lite relevant.

Man ser jo her at dette er et nærmest meningsløst spørsmål, da man får like mange forskjellige svar som det er personer som svarer.
alle har vel sine preferanser når det gjelder selskaper. Personlig synes jeg det er ett fett så lenge jeg får gratis børst.

Tommy777
29-11-2008, 23:25
Nå var det vel Reidar-klasse det ble spurt etter her. Så hvem som har kaviar på First er vel temmelig lite relevant.

Dersom du leser foerste post i denne traaden, ser du at Bizflyer diskuterer baade Oekonomi og Business. Siden First ogsaa tilbys hos enkelte selskaper, gaar vel ikke verden din under dersom man ogsaa tar denne klassen med i denne subjektive vurderingen? Noen av oss faar faktisk flydd internasjonal First noen ganger i aaret, har selv 2 x t/r booket i 2009

Øivind
29-11-2008, 23:27
Ja du er heldig du :)

Tommy777
29-11-2008, 23:29
Ja du er heldig du :)

Ja, heldig som har bonuspoeng/vouchere til aa oppgradere i boetter og spann ;)

Tommy777
29-11-2008, 23:30
N Personlig synes jeg det er ett fett så lenge jeg får gratis børst.

Jeg ogsaa:D

Bizflyer
29-11-2008, 23:50
Det var en fin oppsummering, Tommy!

Tror UA hadde vært uslåelig på biz om de nye setene var satt inn i alle maskiner.

Du har ikke tatt med SAS ser jeg. Fordelene med SAS er 25% ekstra poeng som gull kunde og ikke minst de store toalettene. Hvorfor er det ingen andre som følger etter her? Dessuten er det ikke mange andre som har tilsvarende SAS sine Z billetter? Eller hur, Tommy?

BF:cool2

Tommy777
30-11-2008, 00:32
Det var en fin oppsummering, Tommy!

Tror UA hadde vært uslåelig på biz om de nye setene var satt inn i alle maskiner.

Du har ikke tatt med SAS ser jeg. Fordelene med SAS er 25% ekstra poeng som gull kunde og ikke minst de store toalettene. Hvorfor er det ingen andre som følger etter her? Dessuten er det ikke mange andre som har tilsvarende SAS sine Z billetter? Eller hur, Tommy?

BF:cool2

Nei, selv om UA er flat, er det dessverre ikke siste skrik. Her har du Swiss sin nye biz som tilbyr alt fra en en-seter til 2 seter med ett stort bord imellom til 2 setere tilpasset par som reiser sammen. Klikk Cabin view:

http://www.swiss.com/web/EN/services/on_board/swiss_business/swiss_business_class/Pages/business_seat.aspx

SAS vinner dessverre ikke frem foerst og fremst fordi setene deres ikke er flate. Z billetter har stort sett alle sammen naa og man fortjener ikke en plass paa lista bare fordi man har 2 vinduer paa ramma ;-)

Bizflyer
30-11-2008, 01:36
Men Swiss har vel ikke kommet lenger med utrullingen enn UA har, så hvorfor fremhever du Swiss fremfor UA?

BF:cool2

Tommy777
30-11-2008, 01:40
Men Swiss har vel ikke kommet lenger med utrullingen enn UA har, så hvorfor fremhever du Swiss fremfor UA?

BF:cool2

Fordi Swiss sitt sete er en helt ny generasjon seter og i tillegg er Swiss ferdig med sin oppgradering i 2009 mens UA ikke kommer til aa oppgradere en eneste av sin arbeidshest nr. 1 over atlanteren, 777 i 2009.

Mistforstaa meg rett, UA sitt nye sete er meget bra, men jeg er ble litt skuffet over hvor lite privat det er for folk som reiser alene

Bizflyer
30-11-2008, 01:53
Det nye til Swiss så jo virkelig flott ut. Og jeg er helt enig med deg i at dette er en helt ny generasjon seter. Det er vel litt lignende det EK har i sin 380?

BF:cool2

TG923
30-11-2008, 02:25
Work will begin next spring on installing the new SWISS Business Seat throughout the SWISS long-haul fleet. The new Airbus A330-300s which will join the fleet from 2009 onwards will all feature the new seats. In addition to the innovative new seating concept, their entire interior will be consistently aligned to customer needs. The Airbus A340s, the biggest aircraft in the SWISS fleet, will also be equipped with the new SWISS Business Seat. Under the current schedule, around one-third of the SWISS long-haul fleet should be fitted with the new SWISS Business cabin in 2009. A large proportion of the fleet will be refurbished in 2010; and all SWISS Business customers should be enjoying a truly excellent inflight seating and sleeping experience on all SWISS long-haul flights by 2011.


http://www.swiss.com/web/EN/about_swiss/media/press_releases/Pages/pr_20080521.aspx

Eller har du nyere nyheter enn det som står på swiss.com Tommy?

Tommy777
30-11-2008, 04:55
Work will begin next spring on installing the new SWISS Business Seat throughout the SWISS long-haul fleet. The new Airbus A330-300s which will join the fleet from 2009 onwards will all feature the new seats. In addition to the innovative new seating concept, their entire interior will be consistently aligned to customer needs. The Airbus A340s, the biggest aircraft in the SWISS fleet, will also be equipped with the new SWISS Business Seat. Under the current schedule, around one-third of the SWISS long-haul fleet should be fitted with the new SWISS Business cabin in 2009. A large proportion of the fleet will be refurbished in 2010; and all SWISS Business customers should be enjoying a truly excellent inflight seating and sleeping experience on all SWISS long-haul flights by 2011.


http://www.swiss.com/web/EN/about_swiss/media/press_releases/Pages/pr_20080521.aspx

Eller har du nyere nyheter enn det som står på swiss.com Tommy?

Beklager, du har rett. Diskuterte dette med en av LH M&M Flyertalk moderatorene i Florida, han paasto hardnakket at de ville bli ferdig i aar, saa jeg stolte paa det uten aa sjekke:rolleyes:... Sendte en PM til min kompis som flyr Swiss hele tiden, han kunne fortelle at Swiss faar 4X helt nye 333 i aar og at de vil oppdatere 4X343 i aar. Disse maskinene vil bli brukt primaert paa USA, samt ZRH-DXB-MCT.

Discus
30-11-2008, 12:09
Oekonomi
........
1. Open Skies. Fordel: Liten kabin, best paa benplass. Bakdel: Koster litt mer


OpenSkies har kuttet ut ren økonomiklasse. De har bare Prem+ (ca. 1000 EUR CDG/AMS-JFK m/BA-opptjening), og etter sigende meget god plass og servering. Iflg. en del så er Prem+ veldig nærme en del US-carriers first/business. (2+2 seating, 140° recline, 52" seat pitch)

http://www.portfolio.com/business-travel/seat-2B/2008/10/21/The-New-Fourth-Class

Hickok
30-11-2008, 12:22
Jeg har prøvd en del flyselskaper i R-klasse til USA de siste årene, og min erfaring er at NW skiller seg ganske klart ut. De ligger meget gunstig an prismessig, har meget gode seter, bra beinplass og ikke minst har AVOD og gratis servering ombord. Har bare prøvd LH en gang, og var da skuffet over hva de tilbyr bak i sine 744'er. Skal teste 346 i januar, og satser på at de avanserer på min liste da. SAS har jeg stort sette likt, men har ikke prøvd de de siste årene.

MD11
30-11-2008, 14:39
KLM med sine nye B777 og A332 samt nyrenoverte MD11 må jo ikke glemmes i diskusjonen her. Og med den store dekningen de har i Norge er jo KLM er soleklart valg for mange. Alle flyene har AVOD, nye komforable seter og gratis servering. Pitch på 31" er jo på linje med BA/LH i R-klasse.

O_K_
30-11-2008, 14:40
Men om man skulle havne på en KLM 747 er man ikke like heldig...

Someone
30-11-2008, 14:42
Men om man skulle havne på en KLM 747 er man ikke like heldig...

....eller 777-300ER med 10 i bredden:angry:

MD11
30-11-2008, 14:53
B744 har gjennomgår også kabinrenovering med nye seter, blir dog ikke AVOD der. By the way, EK har også 10 i bredden på 777, still a good product!

BSSW
30-11-2008, 14:57
10 seter i bredden er for mye uansett

SQ 777
30-11-2008, 21:04
AF reklamerer for 33" på deres 773 . 10 i bredden er for mye synes jeg også, men sannsynligvis bedre enn 9 bredden på A333 . Og mye bedre enn 8 ibredden på 763.

I følge seatguru er det da 17" brede seter, mens 18" på 772 og 773 med 8 i bredden.

I følge samme kilde har LH/BA/SQ 17.5" bredde på deres 744 . Dvs 1.25 cm mindre. Så vidt jeg husker er vel 744 bare 15 cm bredere enn 777 ( korriger med de som vet ).

MEN jeg har en brosjyre fra UA i 1998 da de forteller , helt korrekt, fordelen med 777. Brede seter plus BREDE midtganger. Som ved 747 kommer kroner /peso/$$ inn her.

Virker jo litt som da 747 kom. Har fløyet AA-UA-PA-CO-DL med 9 i bredden da de kom i R-klasse. Tilsvarende har jeg fløyet DC 10/L1011 ( AA/TW ) med 8 i bredden..Det var komfortabelt. EDIT: Glemte Laker med 8 i bredden og god pitch.. Herlig..

Som AF forteller meg 33" pitch og 17" eller 32 " pitch og 18", ev. LH 31" og 17.5 " . Aner ikke . jeg sover godt likevel :colgate:

Bizflyer
01-12-2008, 10:00
Men hvilke av selskapene som flyr over dammen har AVOD i Reidar-klassen?
Noen som kommer opp mot tilbudet til SQ?

BF:cool2

MD11
01-12-2008, 11:07
Men hvilke av selskapene som flyr over dammen har AVOD i Reidar-klassen?
Noen som kommer opp mot tilbudet til SQ?

BF:cool2


KLM har AVOD på A332, B777 og MD11.

O_K_
01-12-2008, 12:28
NW har på sine A330 også i alle fall.

OEH
01-12-2008, 13:02
BA har AVOD i alle klasser på alle 767 og 744-maskinene, pluss i noen 777 (har visst vært endel tekniske problemer med installeringen i disse flyene som har ført til at 777-flåten har blitt forsinket med AVOD).

LN-MOW
01-12-2008, 13:26
En ting man skal vaere oppmerksom paa med BA er ogsaa at de har noen 777'er med high density seating .. disse brukes paa de stoerste turist-destinasjonene.

Stian
01-12-2008, 13:31
De har 9 i bredden og 31" i pitch i economy i alle longhaul flyene. Men seten deres er bedre enn mange andres. Tykkere seter og fotstøtte.

LN-AØR
01-12-2008, 13:35
Men hvilke av selskapene som flyr over dammen har AVOD i Reidar-klassen?
Noen som kommer opp mot tilbudet til SQ?

BF:cool2

Har ikke Icelandair fått AVOD nå?

OEH
01-12-2008, 13:42
De har 9 i bredden og 31" i pitch i economy i alle longhaul flyene.

De har 7 i bredden i 767'ene.

SQ 777
01-12-2008, 13:45
Nå skal det sies at CO's 752 har flott AVOD. Brukervennlig også. Flott skjerm. Antar snart alle har det .. Noen som vet...

Rad 16 med AVOD er bare top !

jcnorway
01-12-2008, 13:54
BA har AVOD i alle klasser på alle 767 og 744-maskinene, pluss i noen 777 (har visst vært endel tekniske problemer med installeringen i disse flyene som har ført til at 777-flåten har blitt forsinket med AVOD).

Har ikke mye sammenligningsgrunnlag personlig, men har reist CPH-EWR med SK (A340) og LHR-JFK med BA (744).

Synes begge leverte et bra produkt i Reidar-klassen. Tror SK hadde en anelse bedre benplass enn BA, mens BA hadde AVOD (SK har underholdningssystem, men ikke "On-Demand" i Reidar-klassen.).

Hva man foretrekker over dammen blir nok en individuell vurdering. Jeg har for min del ingen problemer med å reise med hverken BA eller SK i fremtiden. Skal en tur over dammen neste år også (gjest i et bryllup i SFO), men hvilken rute og selskap(er) jeg kommer til å benytte når den tid kommer (september 09) har jeg ikke bestemt meg for ennå. Det er vel ikke utenkelig at det vil dukker opp noen gode tilbud over dammen neste år...

Stian
01-12-2008, 13:55
De har 7 i bredden i 767'ene.

Ja, selvsagt.. glemte at de har 767 på longhaul. Har aldri flydd i en av de, men ser at mange på flyertalk mener at B767 flyene er mer behagelige enn 777.
Vet ikke.. 777 er iallefall mer stillegående, men at de er mer behagelige i Club world er mulig, da de kun har 24 business seter i disse flyene, det gir kanskje bedre service? Dessuten er man sikret et NGCW sete. De er jo enda ikke ferdige med å innstallere dette i alle T7 flyene.

The Ticketor
01-12-2008, 14:17
Vi, det vil si MH, har AVOD og god beinplass. Du får kjøpt gjennomgående billett via ARN til EWR. Bare spør om du lurer på noe, eller send meg en PM.

MountainDew
01-12-2008, 14:34
Vi, det vil si MH, har AVOD og god beinplass. Du får kjøpt gjennomgående billett via ARN til EWR. Bare spør om du lurer på noe, eller send meg en PM.

Er det mulig å oppgradere til Business på MH med FB poeng?

LN-MOW
01-12-2008, 14:36
De har 9 i bredden og 31" i pitch i economy i alle longhaul flyene. Men seten deres er bedre enn mange andres. Tykkere seter og fotstøtte.

Se her ja - de har tydeligvis droppet dette .. good riddance!

Fløy deres 767 for noen år siden - helt kurant.

The Ticketor
01-12-2008, 15:17
Er det mulig å oppgradere til Business på MH med FB poeng?

Det må du desverre ta med FB, men det tror jeg ikke. Du får opptjening på ARNEWRARN med FB-kort dog. Vi kan ihvertfall ikke oppgradere med miles fra noe annet enn vårt eget program.

Airbus 330
01-12-2008, 15:29
Har ikke Icelandair fått AVOD nå?

Joda, stemmer det. Jeg fløy med de for ca 3 uker siden til Island og da ble det fortalt at alle 757 hadde fått det nå.
Men VELDIG tynne seter gjør at selv de 3 timene til Island var en stor prøvelse...

SQ 777
01-12-2008, 15:37
Hvilken pitch har FI nå ? Hvor mange seter ?

Airbus 330
01-12-2008, 15:49
Hvilken pitch har FI nå ? Hvor mange seter ?

Husker ikke helt pitch, men det var mellom 172 og 176 seter i maskinene.
Varierer endel på sine egen maskiner og de dem fikk fra Iberia.

BSSW
01-12-2008, 19:13
Men hvilke av selskapene som flyr over dammen har AVOD i Reidar-klassen?
LH har AVOD på alle sine A333 og A346

Hickok
02-12-2008, 13:11
De hadde kampanje i høst. Da betalte jeg ca. 2300 SEK ARN/LGA T/R

jcnorway
02-12-2008, 13:12
Slettet innlegget mitt etter å ha lest tripreporten din. Den besvarte mange av mine spørsmål ang US Airways :)

Var trangt over dammen skjønner jeg.... Avventer uansett til utpå neste år før jeg begynner å se etter billetter. Regner med at det dukker opp diverse kampanjer over dammen etterhvert.

Hickok
03-12-2008, 13:02
Hvordan er BMI bak i bussen med tanke på AVOD og servering?