Southwind
20-11-2008, 19:27
Ser det er en rapport fra foran gardinen, her kommer en for oss som reiser Reidar-klass og er helt fornøyd med det :) Farlig å begynne å sette seg foran, da blir det ennå vanskeligere å komme seg tilbake i Økonomi igjen.
OSL-LHR SK803 LN-RCY
Lenge siden jeg hadde flydd SAS, så var spennende å se hvordan det er ombord der nå. Fikk tak i billetter til 3400 kr til LAX. Kostet drøyt 2000 kr mellom LHR-LAX så her ble det vel 1400 kr til SAS mellom LON-LHR. Jeg sjekket inn på nett 22 timer før, og sikret meg nødutgang. Kom til OSL rundt kl 7, og fikk tag'et bagen min helt til LAX. FIkk beskjed om at jeg måtte få den videre billetten min på LHR. Flyet til London pushet på tid, og var 70% fullt. Ingen servering, men fikk da aviser. Satt at med Aksel Lund Svindal og alpinlandslaget som skulle til Calgary (Lake Louise) Håper det har snødd til der nå, for var visst lite snø. Sirklet over London i 15 minutter, og touchet ned på 27L litt før tiden. Måtte vente litt på parkering siden Air India sto med teknisk på var, så da fikk vi en annen gate.
Vanligvis når jeg drar til London, så flyr jeg Ryanair. Forskjellen da er at jeg betaler 1000 kr mindre. Ser ikke helt hvorfor folk vil bruke SAS til LHR, til den prisen. BA gir deg iallefall noe å bite i, til den samme prisen. Og terminalen de bruker er mye bedre. Terminal 3 er jo bare kaos. Ankom London, så måtte jeg flytte meg til T1 som ANZ og United bruker. Tok bussen, og det var jo en veldig fin busstur for en flyspotter.
LHR-LAX NZ001 -KB
Startet med at jeg måtte vente i innsjekkingsområdet til de åpnet for å kunne få boarding-passet. Spurte om mannen i Ticket-desken kunne skrive ut billetten min, men han kunne ikke hjelpe meg særlig mye. Tror ikke han skjønte at jeg egentlig hadde sjekket inn, men manglet billetten. Trodde siden SAS/ANZ er i samme allianse at det bare er å printe ut boarding-kortet, men det var visst ganske vanskelig. Så dette STAR-samarbeidet kan muligens forbedres litt.
Fikk billetten etterhvert, og fikk tidlig til gaten. Ble tatt ut til en ekstra sikkerhetssjekk med intervju og sånn, og bonusen var at vi fikk gå rett i flyet etterpå. Flyet var ikke særlig fullt, fikk en 3-seter for meg selv rett over vingen. Veldig bra AVOD-system, men det var litt tregt og lag'et litt. Fikk noe kyllling-greier til middag, og noe sandwich/frukt like før landing, så det var kjempegodt. Sov godt i 3-seteren, men trengte ikke å sove så mye, siden jeg kom frem sendt på kvelden likevel. Kom med vann hver halvtime, så det var også bra. Var London-basert crewet som utførte denne turen. Kapteinen tok turen rundt 2 ganger, så det var jo hyggelig. Turen tok 11 timer 45 minutter grunnet sterk motvind rundt Island/Grønland. Glad jeg ikke skulle videre, for det er nok en laaaang tur. Landet litt etter tiden, og måtte push'es til gaten, så det tok litt tid. Taxet forbi Qantas A380 etter landing, og etter å ha sett SQ A380 på LHR tidligere på dagen var jeg fornøyd å sett 2 forskjellige A380'er den dagen. Små gleder, men likevel noe å skryte av i flyspottermiljøet ;)
Baggasjen tok ikke veldig land tid, og jeg ble selvfølgelig stoppet i customs og sjekket grundig. Der fant de bare ut at jeg en uskyldig snill gutt. Tok buss til Union-station, og subway til Hollywood. Var nesten litt småredd der, mye rart som er der sent på kvelden.
Så jeg er fornøyd med valuta for pengene, men SAS må finne på noe nytt. Å tilby en kaffe-kopp eller en liten matbit bør de ta seg råd til med disse prisene.
Blir rapport tilbake å, men blir vel ikke så mye nytt å si. Men kanskje noen bilder, siden det er litt lysere da!
Så jeg kan abselutt anbefale ANZ siden Reidar-klasse, så her kan du bare booke deg tur til Auckland SQ777! Ser det finnes gode priser på LHR-LAX-Auckland-HKG-LHR ;)
OSL-LHR SK803 LN-RCY
Lenge siden jeg hadde flydd SAS, så var spennende å se hvordan det er ombord der nå. Fikk tak i billetter til 3400 kr til LAX. Kostet drøyt 2000 kr mellom LHR-LAX så her ble det vel 1400 kr til SAS mellom LON-LHR. Jeg sjekket inn på nett 22 timer før, og sikret meg nødutgang. Kom til OSL rundt kl 7, og fikk tag'et bagen min helt til LAX. FIkk beskjed om at jeg måtte få den videre billetten min på LHR. Flyet til London pushet på tid, og var 70% fullt. Ingen servering, men fikk da aviser. Satt at med Aksel Lund Svindal og alpinlandslaget som skulle til Calgary (Lake Louise) Håper det har snødd til der nå, for var visst lite snø. Sirklet over London i 15 minutter, og touchet ned på 27L litt før tiden. Måtte vente litt på parkering siden Air India sto med teknisk på var, så da fikk vi en annen gate.
Vanligvis når jeg drar til London, så flyr jeg Ryanair. Forskjellen da er at jeg betaler 1000 kr mindre. Ser ikke helt hvorfor folk vil bruke SAS til LHR, til den prisen. BA gir deg iallefall noe å bite i, til den samme prisen. Og terminalen de bruker er mye bedre. Terminal 3 er jo bare kaos. Ankom London, så måtte jeg flytte meg til T1 som ANZ og United bruker. Tok bussen, og det var jo en veldig fin busstur for en flyspotter.
LHR-LAX NZ001 -KB
Startet med at jeg måtte vente i innsjekkingsområdet til de åpnet for å kunne få boarding-passet. Spurte om mannen i Ticket-desken kunne skrive ut billetten min, men han kunne ikke hjelpe meg særlig mye. Tror ikke han skjønte at jeg egentlig hadde sjekket inn, men manglet billetten. Trodde siden SAS/ANZ er i samme allianse at det bare er å printe ut boarding-kortet, men det var visst ganske vanskelig. Så dette STAR-samarbeidet kan muligens forbedres litt.
Fikk billetten etterhvert, og fikk tidlig til gaten. Ble tatt ut til en ekstra sikkerhetssjekk med intervju og sånn, og bonusen var at vi fikk gå rett i flyet etterpå. Flyet var ikke særlig fullt, fikk en 3-seter for meg selv rett over vingen. Veldig bra AVOD-system, men det var litt tregt og lag'et litt. Fikk noe kyllling-greier til middag, og noe sandwich/frukt like før landing, så det var kjempegodt. Sov godt i 3-seteren, men trengte ikke å sove så mye, siden jeg kom frem sendt på kvelden likevel. Kom med vann hver halvtime, så det var også bra. Var London-basert crewet som utførte denne turen. Kapteinen tok turen rundt 2 ganger, så det var jo hyggelig. Turen tok 11 timer 45 minutter grunnet sterk motvind rundt Island/Grønland. Glad jeg ikke skulle videre, for det er nok en laaaang tur. Landet litt etter tiden, og måtte push'es til gaten, så det tok litt tid. Taxet forbi Qantas A380 etter landing, og etter å ha sett SQ A380 på LHR tidligere på dagen var jeg fornøyd å sett 2 forskjellige A380'er den dagen. Små gleder, men likevel noe å skryte av i flyspottermiljøet ;)
Baggasjen tok ikke veldig land tid, og jeg ble selvfølgelig stoppet i customs og sjekket grundig. Der fant de bare ut at jeg en uskyldig snill gutt. Tok buss til Union-station, og subway til Hollywood. Var nesten litt småredd der, mye rart som er der sent på kvelden.
Så jeg er fornøyd med valuta for pengene, men SAS må finne på noe nytt. Å tilby en kaffe-kopp eller en liten matbit bør de ta seg råd til med disse prisene.
Blir rapport tilbake å, men blir vel ikke så mye nytt å si. Men kanskje noen bilder, siden det er litt lysere da!
Så jeg kan abselutt anbefale ANZ siden Reidar-klasse, så her kan du bare booke deg tur til Auckland SQ777! Ser det finnes gode priser på LHR-LAX-Auckland-HKG-LHR ;)