View Full Version : Så har man prøv det også - Sofitel LHR T5 (inkl. OSL-LHR med BA)
Hadde egentlig ikke tenkt å skrive så mye tripreport om denne turen, siden jeg regnet med at det ble mye av det samme som i sommer (se link nederst). Men etter noen antydninger om at det var forventet en rapport så kommer en liten sak, litt om fly og mye om et hotell.
Executive summary:
:up: BA leverer som normalt det man forventer
:70: Sofitel på T5 var ikke "alt for mye å skrive hjem om", så da blir det litt skriverier av det.
Utreise 14. nov: OSL-LHR BA761 ClubEurope A319 G-EUOA
Innsjekk på nettet dagen i forveien, sete 3A ble foreslått, så da slo jeg til på det. Flytoget til OSL, security var raskt gjennomført og innom OSL-loungen for litt mat og en rask forum-sjekk (trodde jeg). Har alltid hatt med egen PC tidligere i loungen, så jeg hadde ikke sjekket at de maskinene som stod der. Der kom man ikke ut på det store Internettet...... Ingen krise, men irriterende.
Tasset ut til enden av piren, og ved siden av BA stod en 767 til FLL og holdt på med boarding. Minibussen til London ble boardet 20 minutter før avgang, og det var en maskin fra rundt 2001 tror jeg. 5 rader med CE-klasse, og fullt hus foran og bak. Var sågar utdeling av seter til standby-pax i gaten. Som vanlig en del som antagelig trodde det var BOB-mat, for de kom balanserende med kaffekopper og vannflasker.
Greit interiør og hyggelig crew (fire stk i kabinen) ønsket velkommen om bord. Fant meg plass på 3A og fikk et eldre ektepar foran meg, det var da jeg tenkte at dette blir det sikkert trip-report av. De kom drassende med ganske mye håndbagasje (plastposer m.m.) og fikk satt seg ned på A og C (B-setet er jo slått sammen til så der greide ikke gubben å sette seg ned). Etter litt om og men fikk de tak i en av crewet fordi nakkestøtten var i veien. Og på høflig engelsk vis ble den etter litt tukling demontert og området bak ble rengjort. Så kom neste punkt på programmet - klargjøring for avgang. Ekteparet hadde med seg en ganske stor plastpose som de ville ha på setet mellom seg eller på gulvet. De ville ikke purseren, det ville den gamle damen. Purseren forsøkte å argumentere med sikkerhet, og da drar damen opp et A4-ark der det er limt på 4 bilder av en lysekrone. Det var nemlig den de hadde i en eske i posen. Og siden det var en så pen lysekrone måtte de jo få lov til å ha den mellom seg! Til slutt havnet den opp i hattehyllen på en høflig men bestemt måte. Det ble push-back på tid, fjerning av is på vingene og vi var i lufta ca kl. 8. Vi klatret til FL380 og det var så vidt on top den dagen. Varme kluter kom, engelsk frokost ble servert, varme rundstykker, wienerbrød og croiss....croass....kroassanger (ja dere skjønner). Ellers ingen store begivenheter da ekteparet foran sikkert hadde duppet av.
http://anders.bjornestads.net/flybilder/scanair/20081114/DSC07024%20%282%29.JPG
(http://anders.bjornestads.net/flybilder/scanair/20081114/DSC07024.JPG)
Vi hadde antagelig oppført oss pent og skutt blink, for det ble ingen strafferunder over London. Rett inn på 27R og ved gate før rutetid. Terminal 5 er jo fin, flott, ny, full av avansert elektronikk MEN chocks kunne de ikke finne. Så lenge de ikke fant chocks kunne de ikke kjøre frem gangbroen. Kaptein Speaking beklaget, og omtalte surret som "absolutely stupid". Etter rundt fem minutter hadde de funnet noe å dytte under hjulene så vi fikk gå i land. Immigrasjon var rask, Oystercard ble fyllt opp og en fem minutters pause før jeg gikk ned til Tuben (dagskortet går ned med 50% etter kl. 0930).
Så forresten en gammel traver under innflyging (nederst til høyre)
http://anders.bjornestads.net/flybilder/scanair/20081114/DSC07027%20%282%29.JPG
(http://anders.bjornestads.net/flybilder/scanair/20081114/DSC07027.JPG)
Før jeg etteroppfordring tar historien om Sofitel vil jeg benytte anledningen til å anbefale det tekniske museet i London. Det er gratis inngang, koster £1,10 å oppbevare en koffert og ligger nær South Kensington tubestatsjon der LHR-banen stopper. Med andre ord praktisk f.eks. på vei ut til flyplassen. Museet spenner over alt fra fly og romfart til vannklosettets utvikling.
SAS er representert med to flighter:
http://anders.bjornestads.net/flybilder/scanair/20081114/DSC_9128%20%282%29.JPG
(http://anders.bjornestads.net/flybilder/scanair/20081114/DSC_9128.JPG)
Til EB - kaffemaskiner før Nepressoens tid!
http://anders.bjornestads.net/flybilder/scanair/20081114/DSC_9094%20%282%29.JPG
(http://anders.bjornestads.net/flybilder/scanair/20081114/DSC_9094.JPG)
Og rundt 50 flymotorer fra stempel til jet:
http://anders.bjornestads.net/flybilder/scanair/20081114/DSC_9139%20%282%29.JPG (http://anders.bjornestads.net/flybilder/scanair/20081114/DSC_9139.JPG)
Så over til Sofitel on request:
Skulle ha morgenflyet hjem til Oslo, og da er det like greit å overnatte på flyplassen som å byen. Mye tid spart, og så er det ganske billig å bo ved LHR i tillegg. Booket et standard rom på Sofitel med fleksible betingelser for GBP 89, og da tikket også 1500 BA-miles inn på kontoen. Til sammenligning så gikk restricted booking hos Holiday Inn, Sheraton m.fl. for 50-60 GBP. Men som sagt så gjort. Var i nærheten av Paddington og tenkte å teste Heathrow Connect denne gangen. Kjøpte billett på automat (GBP 6.90) og vi føk avgårde til LHR. Samme linje som Heathrow Express, men med noen stopp under veis. Helt greit transport. Connect går til T123 og T4, så man går av på T123 og venter noen minutter på Express som man kan kjøre gratis til T5. I T5 stakk jeg innom en automat og plukket ut BP til neste dag. Deretter over til Sofitel som ligger "bak" parkeringshuset.
Sofitel til høyre i bildet:
http://anders.bjornestads.net/flybilder/scanair/div/2008lhrt5-2.png
Det var et stykke å gå, selv om det var innendørs. Hotellet ligger ganske lavt så man må også ned en rulletrapp for å komme til resepsjonen fra gangveien. Så hva kan man si og hvor skal jeg begynne. Hotellet påstås å være 5 stjerner, og ble åpnet i juli 2008 av Sir Cliff Richard iflg. en plakett på veggen. Med andre ord nytt og moderne.
Fikk rom i 3. etasje i 3. fløy - hotellet har seks fløyer som er forbundet med gangbroer i hver etasje, heis mellom fløyene og hele komplekset er selvfølgelig overbygget av glass. Hotellet blir nærmest slik I-I-I-I-I-I. Fløyene ligger øst-vest, rommene nord syd så man har stort sett utsikt inn.
Utsikt fra en vest mot øst:
http://anders.bjornestads.net/flybilder/scanair/20081114/DSC_9244%20%282%29.JPG
(http://anders.bjornestads.net/flybilder/scanair/20081114/DSC_9244.JPG)
"Zen-garden" mellom to fløyer, bare så veldig dumt at det stod et digert lysende reklameskilt på utsiden - ødela stemningen fullstendig.
http://anders.bjornestads.net/flybilder/scanair/20081114/DSC_9253%20%282%29.JPG
(http://anders.bjornestads.net/flybilder/scanair/20081114/DSC_9253.JPG)
Og andre veien lå parkeringshuset. Det er litt reflekser i vinduet, men mesteparten av lyset der er fra P-huset - enda en dårlig løsning.
http://anders.bjornestads.net/flybilder/scanair/20081114/DSC_9254%20%282%29.JPG
(http://anders.bjornestads.net/flybilder/scanair/20081114/DSC_9254.JPG)
Det var et par barer og restauranter på bakkeplan. Denne baren var full av moderne sitteanordninger som ikke var gode å sitte i. Mye støy blir det også når det er så åpent med glatte vegger på alle sider. TV med fotball, pratende folk og musikk i bakgrunnen som alt blandes i ekko av seg selv så blir man ført ør etter en lang dag.
http://anders.bjornestads.net/flybilder/scanair/20081114/DSC_9257%20%282%29.JPG
(http://anders.bjornestads.net/flybilder/scanair/20081114/DSC_9257.JPG)
Hotellets "ytre" på innsiden stod ikke til mine forventninger. Alt for glatt og sterilt, minnet meg mer om et kontorbygg/kjøpesenter. Det var mørkt når jeg var der, men jeg antar at utsikten er minimal også. Ingen koselige rolige steder å slappe av med en bok og noe godt i glasset heller.
Så til rommet - nøkkelkort av type touch, og panel på innsiden der man kunne plassere det for å få strøm på hybelen (vanlig løsning mange steder). Panelet var ikke bare en bryter, men elektronisk fiks-faks med A/C-styring, opptatt-knapp, vask-rommet-knapp og innebygde feil og mangler. Ellers var selve rommet helt greit lay-out-messig, et ganske ordinært hotellrom. Det positive var at det var downlights i rommet som kunne dimmes (når det funket!)
http://anders.bjornestads.net/flybilder/scanair/20081114/DSC_9219%20%282%29.JPG
(http://anders.bjornestads.net/flybilder/scanair/20081114/DSC_9219.JPG)
http://anders.bjornestads.net/flybilder/scanair/20081114/DSC_9224%20%282%29.JPG
(http://anders.bjornestads.net/flybilder/scanair/20081114/DSC_9224.JPG)
Badet var som vanlig uten gulvvarme så det var iskaldt på steingulvet, ingen morgenkåpe el.l. Det var badekar til venstre og dusjkabinett til høyre, stort pluss. Et minus var at kranene var merket så dårlig at jeg tror folk med litt dårlig gangsyn får problemer med å navigere mellom trykk og temperatur.
http://anders.bjornestads.net/flybilder/scanair/20081114/DSC_9236%20%282%29.JPG
(http://anders.bjornestads.net/flybilder/scanair/20081114/DSC_9236.JPG)
Såpestykke, sjampo og balsam. Når skal de innse at en liten tube tannkrem hadde vært kjekt?
http://anders.bjornestads.net/flybilder/scanair/20081114/DSC_9241%20%282%29.JPG
(http://anders.bjornestads.net/flybilder/scanair/20081114/DSC_9241.JPG)
Man kunne koble PCen m.m. til TVen, dette fikk jeg ikke testet. Positivt var det også at de hadde US-strømuttak ved skrivebordet, men hvorfor har de ikke EU-standard også??
http://anders.bjornestads.net/flybilder/scanair/20081114/DSC_9231%20%282%29.JPG
(http://anders.bjornestads.net/flybilder/scanair/20081114/DSC_9231.JPG)
Så over til mini-baren (ingen kommentar):
http://anders.bjornestads.net/flybilder/scanair/20081114/DSC_9235%20%282%29.JPG
(http://anders.bjornestads.net/flybilder/scanair/20081114/DSC_9235.JPG)
Og så over til det mest idiotiske og minst feilfrie av alt - lysbryterene. En lysbryter kan lages ganske enkelt, eller man kan gjøre det fancy og problematisk. Sofitel har valgt det siste. Det var et styringspanel ved døra og et ved senga (de styrte litt forskjellige lys). Skriften var særdeles lite brukervennlig, og det var ikke enkelt å ta bilde av det heller. Her fra døren.
http://anders.bjornestads.net/flybilder/scanair/20081114/DSC_9234%20%282%29.JPG
(http://anders.bjornestads.net/flybilder/scanair/20081114/DSC_9234.JPG)
Når man satt nøkkelkortet inn i sprekken ved døren kom alt lyset på i en forhåndskonfigurert modus. Etter en stud oppdaget jeg at nattbordlyset ikke virket, ringte resepsjonen som nølte og fikk beskjed om å "a reset is required". Ta ut nøkkelkortet, vent til det blir mørkt og vent litt til og sett det i. Jo da, da ble det lys igjen. Etter at jeg hadde lagt meg oppdaget jeg at dimmefunksjonen for taklyset ikke virket, det var enten av eller på. En kjapp reset så var det i orden igjen. Om morgenen virket ikke nattbordlampene, men da skulle jeg jo dra. En ting er at det er feil med styringen, da har man laget noe for avansert. En annen ting er at det er umulig å skru på korrekt lys i mørket, man memorer jo ikke knappenes plassering for en natt på hotell. Damen i resepsjonen kunne også fortelle at "All lights off" skrudde av nattbordlyset også, og eneste mulighet for å få det på igjen var kortet ut og inn. Litt dumt mente jeg, hun bare trakk på skuldrene. Lysopplegget får terningkast 1.
Ellers betalbart WLAN og LAN på rommet, PCer med internettilgang i lobbyen, det meste for GBP 6 pr time eller noe sånn. Dog tilgang til enkelte siter gratis (eks. innsjekk hos BA), men det gikk så trengt at det var håpløst.
Er sikker på at det må finnes koseligere hoteller andre steder i nærheten. Fikk som nevnt veldig kontor-bygg-følelse, det var glatt og sterilt over alt og mye bakgrunnstøy pga. alle de glatte veggene. Rommet var "et greit hotellrom" hvis man ser bort fra lyset og slike ting. Eneste "koselige" stedet å slappe av var på rommet, noe jeg synes er litt stusselig.
Oppsummert etter mine forventninger så vil eneste grunn til å bo der igjen være dersom det er lav pris og jeg skal avgårde tidlig med fly. Man går tørrskodd fra terminalen til hotellet. Det er ikke et spotter-hotell, dårlig utsikt, og jeg tipper også dårlige muligheter for "walk-abouts", uten at jeg fikk sjekket det. Jeg liker hoteller der jeg kan slappe av, dette ble for mye upersonlig kontorpreg for meg. (Hadde det vært et "billigere" merke hadde jeg nok ikke vært så negativ)
Hjemreise 16. nov: LHR-OSL BA762 ClubEurope A320 G-EUUZ
Sjekket inn på nettet dagen i forveien og ble foreslått 2A, som jeg aksepterte. Stakk innom en automat og tok ut BP når jeg kom til T5 kvelden i forveien. Lite folk søndag morgen, så det tok rundt 10 minutter fra jeg forlot hotellet til jeg var på plass i loungen (inkludert et Toblerone-raid under veis, det var salg). Testet ut Loung South denne gangen, den er større enn nord, men jeg tror utsikten fra nord er bedre (var mørkt nå). BA har nylig også åpnet lounge i T5-B, men den bør man ikke teste med mindre man skal fly fra B-piren (for det er visstnok et h**** å komme seg tilbake til A-piren).
Boarding startet som vanlig 20 minutter før rutetid, og på innsiden av døren stod purser Heidy og ønsket velkommen. Normalt jobber vel Heidi sammen med Helga hos LH, og Jane og Anne hos BA, men ikke i dag. Heidy var vennligheten selv med langt lyst hår og et pent smil. Flyet så nytt ut, og jeg la merke til at det var nye Airbus-paneler i taket også. Fem rader CE i dag, men bare 50% belegg foran den tykke mørkeblå gardinen. Bak var det rundt 95% belegg vil jeg tro. Mens boarding på gitt satt jeg å så på en A319 med forstoppelse på nabogaten. En av bag-containerene hadde satt seg skikkelig fast og gutta måtte til med rå makt, planker og annet de hadde for hånden for å få løs sakene. Det tok nok 5-6 minutter før de fikk fordøyelsen i gang igjen.
Men tilbake til vårt fly. Stemmen fra styrehuset kom på PA før avgang og ønsket velkommen ombord i Heathrows nyeste fly, det var snaut fire uker gammelt (google avslørte leveranse 21. okt). Han sa det var "very exciting" å fly et så nytt fly, og at det var så nytt at det luktet ny bil(?) i cockcpit. Om det luktet Peugeot eller Citroën sa han ikke noe om, men jeg hadde kanskje forventet at det luktet nytt fly (eller har Airbus og bilfabrikken felles delelager?).
Det ble push på tid, vi takset rundt på flyplassen, nesten under en A380 fra SQ (jeg satt på feil side), så at Ken Guru var på plass med tre 747 og at BA fremdeles har en 777 uten hale.
http://anders.bjornestads.net/flybilder/scanair/20081114/DSC07039%20(2).JPG
(http://anders.bjornestads.net/flybilder/scanair/20081114/DSC07039.JPG)
Avgang på 27L, 1208 kilometer til OSL iflg. skjermene i taket, som hadde siste skrik i Airbus flightsim-simulering.
Heidy stod for service foran gardinen, mens de tre andre tok seg av folket bak rad 5. Service og frokosten omtrent som på utreise, men med litt mer smil og glimt i øyet denne dagen.
http://anders.bjornestads.net/flybilder/scanair/20081114/DSC07043%20(2).JPG
(http://anders.bjornestads.net/flybilder/scanair/20081114/DSC07043.JPG)
Landing på 01L på OSL og rett til gate ved siden av CO, null kø i passkontrollen innom taxfree og alle var enige om at de hadde hatt en fin tur.
Servicen hos BA var som navnt som forventet, så de som vil ha mer detaljer kan sjekke ut:
Osl-LHR-YYZ aug 2008 (http://forum.scanair.no/showthread.php?t=35345)
JFK-LHR-OSL aug 2008 (http://forum.scanair.no/showthread.php?t=35626&)
Oi! Det må jeg si! Hadde vel forventet noe mer av et 2008 modell 5* hotell, ja. Selv om det er i England. Greit nok at det kan være noen innkjøringsproblemer og slikt, men det er vel vanskelig å skylde en tom minibar på dette.... Skuffende å høre.
Huff å mei, det der var ikkje mye hotell å skryte av nei...
Virker meget dårlig på mange ting :(
Jeg ser hvertfall enda mer fram til min neste BA-tur, så får jeg håpe at samme kjede imponerer mer på den andre London-flyplassen..
Topp rapport :)
Jeg ser hvertfall enda mer fram til min neste BA-tur, så får jeg håpe at samme kjede imponerer mer på den andre London-flyplassen..
Du får la være å sette forhåpningene så høyt, men blir spennende å høre hvordan det er på LGW-varianten. Gleder meg allerede til BA i januar - sølvstatus er på plass og bulkhead-setene t/r SEA ble kapret med en gang sølvet var på plass.
Topp rapport :)
Takk ^_^
Rettelse: Sofitel på LGW skal prøves på neste-neste tur, i februar... Første tur blir Hilton Wembley Plaza...
litt-amatør
18-11-2008, 23:19
Glimrende rapport med flotte bilder!! Takker for den. Hotellet så ikke så bra ut, nei. Nå skal jeg i morgen endelig få klargjort min rapport fra tur med BA helgen før du reiste. Dessverre var det ikke de samme gode erfaringene i CE som deg.
FlightDeck
18-11-2008, 23:25
Takk for flott rapport! Sofitel har mange utrolig bra hoteller, og en god del likner på Heathrow-hotellet - akkurat som veldig mange andre fire-femstjerners hoteller gjør. Sterilt, kaldt og moderne. Interiøeret er kult, men likevel innholdsløst - og du føler at du kunne vært hvor som helst i verden. Ellers var ikke maten hos BA spesielt bra presentert. Selv om jeg bor i Storbritannia har jeg ennå ikke lært meg å like pølser og bacon til frokost...
Tommy777
19-11-2008, 01:42
Takker for at du tok deg tid til aa skrive aa ta bilder!
Naa leser jeg litt mellom linjene her og bortsett fra at teknikken ikke funket som forventet, synes jeg hotelrommet saa flott ut, men som paa alle andre Sofitel, du faar det du betaler for. De billigste rommene i Europa er relativt smaa og uten status, maa du betale for aa faa stoerre rom. I England tilpasser man seg her markedet, derfor er rommet av denne stoerrelsen. Her er det jeg ser av bildene: LCD TV, luksus saape fra Hermes, designermoebler, flott granitt og garantert Sofitel sin meget komfortable seng med 400 thread egyptisk bomull, gaasedun etc.
Ser ikke ut som det var mye interaction mellom deg og hotellet (romservice, etc). Der kommer foersteklasses hotell servicen frem
Standarden ser for meg ut til aa vaere bedre enn paa de billigste rommene paa SAS OSL der prisen er nesten det dobbelte.
Saa foer man blir revet helt med, er prisen meget god, litt hoeyere enn ParkInn og alle de der, rett og slett paa grunn av beliggenheten og at man slipper aa betale for aa ta buss.
Jeg ble ihvertfall ikke skremt av denne rapporten
Takk for rapporten.
Jeg har lurt på dette hotellet når jeg skal overnatte ved LHR i desember, pga. beliggenheten, men basert på denne rapporten tror jeg faktisk jeg dropper det, og booker Renaissance i stedet. Ikke så fancy, men helt greit for en natt. Dessuten får man vel et par MR poeng.
Flott rapport - heldigvis har vi kommet et stykke i kaffeveien... Hotellet så jo veldig fresht ut - synd at ikke opplevelsen matchet.
Prisen reflekterer nok belegget, da særlig i helgene. Veeeldig stille der.
Som forsøkt nevnt så slakter jeg det ikke nord og ned som hotell generelt, og det gjør jobben sin. Som EB sier, fresh og fint, men jeg synes nok en del arkitektoniske saker ikke passet inn i designet (som en hel glassvegg med utsikt rett inn i P-huset - da kan man finne noe på annet). Romstørrelsen var grei nok for mitt behov, for jeg foretrekker å ikke tilbringe hele kvelden alene der. Hadde jeg hatt jobb å gjøre var det helt greie forhold for det på rommet. Så kommer man sent om kvelden og ut om morgenen til/fra T5, og kun skal ha en seng og prisen er grei så er det helt OK å bo der.
Skal jeg bo på LHR igjen og ikke har det travelt om morgenen så blir det å teste noe annet. Forhåpentlig vis et sted hvor jeg ikke sitter og glaner inn i et P-hus og hvor jeg kan bevege meg litt utendørs også. Men hver sin smak, og det er jo litt forskjell om man reiser alene eller flere i flokk og følge.
litt-amatør
19-11-2008, 17:42
Men burde ikke minibaren vært fylt bedre opp? - For folk som ofte er på et slikt hotell i kort tid (for å sove) vilel jeg tro at denne kunne være mer aktuell å bruke enn ellers. Ikke så mange andre handlealternativer for å slukke tørsten rundt der vil jeg tro...?
Klart det burde være mere i minibaren, men for egen del foretrekker jeg kjøleskapvarianten som jeg kan fylle opp med egne ting framfor automatminibarene som bare har plass til overprisede drikkevarer.
FlightDeck
19-11-2008, 20:47
Det er åpenbart at minibaren burde vært full, dette hotellet utgir seg jo for å være femstjerners - og der har man ikke kjøleskap som man kan fylle opp med medbrakt. Det er bare å sende en klage til hotellet med dine erfaringer så får du sikkert en gratis natt av dem.
Tommy777
19-11-2008, 21:36
Det er åpenbart at minibaren burde vært full, dette hotellet utgir seg jo for å være femstjerners - og der har man ikke kjøleskap som man kan fylle opp med medbrakt. Det er bare å sende en klage til hotellet med dine erfaringer så får du sikkert en gratis natt av dem.
Hva er det han egentlig klager paa i denne rapporten? At han ikke har utsikt fra et flyplass hotell plassert i mellom terminaler?
Websiden til Sofitel reklamerer ikke med utsikt over rullebaner, noe f.eks. Sofitel Galtevik gjoer.
Innredninger og stilen til hotellet fallt han ikke i smak, bygningen ved siden av har et reklameskilt, hva skal hotellet gjoere? Flytte hotellet noen meter til venstre? Mure igjen dagslyset/vinduene? Tviler paa at arkitektene visste om at naboen hadde tenkt aa henge opp ett skilt da de planla disse vinduene.
Dette hotellet tilbyr et kjoeleskap med gratis vann, ikke minibar. Det kan man ogsaa lese paa bestillingssiden. Det er faktisk flere som foretrekker et kjoeleskap over en overpriset minibar.
Saa hva har han aa klage over? At lyssystemet ikke var bra. Det hadde jeg klaget over ogsaa.
Fasiten her er at han hadde alt for store forventninger til hva et flyplasshotell i en luksuskjede skal inneholde. Han valgte billigste alternativ og fikk et lite rom. Hadde han betalt 30-50 pund ekstra hadde han faatt et mye stoerre rom med badekaape etc etc.
Jeg har en helt annen smak en hva Discus har. Hadde garantert irritert meg over lysopplegget paa rommet, intet annet. Hva jeg legger merke til er at seng og sengetoey er av meget hoey kvalitet, det samme med materialer, designermoebler, hvordan innsjekk og service generelt er. Restaurant service, romservice etc. Bad med separat dusj er noe du ikke finner noen andre sted i omraadet, heller ikke bad med granitt og italiensk stein, selv uten varmekabler som du ikke finner paa noen hoteller i england eller USA
Hva finner man paa LHR uten aa ta bussen som koster penger aa ta? Man finner Hilton v T4 som er et raattereir i forhold og laveste pris der er 135 pund: http://www1.hilton.com/en_US/hi/hotel/LHRAPTW-Hilton-London-Heathrow-Airport/accommodations.do;jsessionid=6737026DD1C7BD9816C97 4ADA5428DB4.etc34
Tar man bussen, finnes det masse annet rundt, men faktum er at tar man bort premiumen med aa ligge i tilknytning til terminalen er prisen paa Sofitel det samme som Park Inn til 55 pund. Der finner du ikke granitt og Hermes saapeprodukter, heller ikke en seng med luksus sengetoey
Hoiameg for en diskusjon, men det gjør ingen ting det er jo derfor vi er her.
I kjøleskapet (minibaren) lå det en lapp hvor de anbefalte room-service, det så bare så komisk ut med den enslige flasken midt i skapet. Har ikke tenkt å klage på det, og ikke hadde jeg behov for noe fra minibaren heller. Jeg gjorde dem oppmerksom på hvor idiotisk lysopplegget var når jeg sjekket ut, hørtes ut som de hadde hørt det før så damen bare snudde seg før jeg var ferdig. Det var ikke bra service.
Grunnen til at jeg nevnte det med badekåpe er at de reklamerer med at de er SPA-hotell. Pleier uansett ikke savne det eller bruke det. Prisene for SPA-treatment lå fra £40 og oppver. Dersom man ikke kjøpte treatment måtte man betale dersom man bare skulle bruke boblebad m.v. så vidt jeg husker. Mulig man kunne fått badkåpe opp på rommet på forespørsel, men det testet jeg ikke.
At det ikke var utsikt til fly/rullebaner var jeg klar over, og det var heller ikke derfor jeg var der, men det ble nevnt fordi det har vært spørsmål om det her på forumet.
Men siden det nevnes det med sengetøy. Ja sengen var bra, og det var dynene også, var ikke bare et tynt laken over og under!
FlightDeck
19-11-2008, 23:16
Hva er det han egentlig klager paa i denne rapporten? At han ikke har utsikt fra et flyplass hotell plassert i mellom terminaler?
Vel, hvis han var misfornøyd med noe er det jo bare å sende en klage. Personlig syntes jeg dette hørtes ut som en helt grei hotellopplevelse, men folk har ulike forventninger og behov når de er ute og reiser og på Heathrow finnes det et mangfold av hoteller å velge mellom. Bare å velge et annet neste gang. Ellers skal det sies at flyplasshoteller ofte har en tendens til å være håpløst sterile og upersonlige.
De fleste kjedehoteller, beregnet på forretningsreisende er sterile og upersonlige.
Utflyttet
20-11-2008, 05:21
Det virker som et noe lnude standard forretningshotell, og nesten helt greitt. Ut i fra hva jeg liker å henge meg opp i på hoteller så virker det som følgende ting ikke stemmer med mine ønsker:
- kaldt baderomsgulv. Sånt kan gjøre meg grundig morragretten, men mer om det i en annen trip rapport. ;)
- tom minibar. Det er ikke ofte jeg bruker minibar, men innimellom er det greitt å ha.
- tv som er klistret fast i sengen og ikke kan sees fra pulten uten å vri nakken. Hva kanaler de har står det lite om, men så lenge man har BBC World, Discovery og NetGeo så er jeg lykkelig.
Ellers er det jeg bruker innimellom room-service og her finnes det jaggu mye variasjon mellom hoteller som kaller seg "5 stjerners".
Men sånn flyplass-hotell så langt så er det Crowne Plaza i nye T3 i Singa som er min favoritt, de har rom på 35-40kvm, og gaske bra fasiliteter både på rommet og ute.
-A
Tommy777
21-11-2008, 13:55
Såpestykke, sjampo og balsam. Når skal de innse at en liten tube tannkrem hadde vært kjekt?
Skrev Discus lenger opp. Meget godt poeng, saerlig med dagens vaeskeregler.
Har bodd paa 2 Hyatt de siste to ukene, begge har naa begynt aa legge en bra size tannkremtube av godt merke paa ramma.
Kom godt med i dag paa morra, fordi jeg glemte seff tannkremen hjemme
På de aller fleste hoteller kan vel conciergen fikse trannkrem og tannbørste?
Tommy777
21-11-2008, 15:57
På de aller fleste hoteller kan vel conciergen fikse trannkrem og tannbørste?
Selvsagt. Det hadde Discus faatt dersom han hadde spurt.
Da jeg sjekket ut I dag, spurte jeg og alle rom paa alle Hyatt har faktisk naa tannkrem
Hos Sofitel over alt I verden faar du gratis vann paa flaske, Voss eller Evian her I usa. Ring ned og de bringer opp mer!
Var vel Hamptons i Chicago, som hadde det både det ene og det andre, om man spurte.. (Og det er vel "bare" tre-stjerners.."
Resepsjonen ble redningen da kameraten min følte for å ta skjegget, og ikke hadde med barberhøvel..
litt-amatør
21-11-2008, 16:31
Hos Sofitel over alt I verden faar du gratis vann paa flaske, Voss eller Evian her I usa. Ring ned og de bringer opp mer!
Det visste jeg ikke, men det er jo veldig veldig bra og burde være et eksempel til etterfølgelse.^_^
Tommy777
21-11-2008, 18:27
Var vel Hamptons i Chicago, som hadde det både det ene og det andre, om man spurte.. (Og det er vel "bare" tre-stjerners.."
Resepsjonen ble redningen da kameraten min følte for å ta skjegget, og ikke hadde med barberhøvel..
Helt normalt I US and A, men ikke noedvendigvis I Europa
Har forøvrig også bodd på et sted i Chicago hvor det hvertfall ikke manglet shampo :D
Tommy777
21-11-2008, 20:25
Har forøvrig også bodd på et sted i Chicago hvor det hvertfall ikke manglet shampo :D
He he... Jeg ble faktisk drittlei av aa ha en sillion shampoflasker over hele huset saa jeg kasta en masse av dem i soepla for ett par uker siden :p
Og paa forrige fredag kom kjerringa hjem med ett nytt lass :(
Konkurrentanalyse visstnok... Igjen
Marriot i Toronto, en snau ukes oppsamling
Helt normalt I US and A, men ikke noedvendigvis I Europa
Selv i Europa må man vel kunne regne med å få en barberhøvel av laber kvalitet og en form for skum. Jeg har trengt dette mer enn en gang og aldri vært noe problem. (vil dog mene Radisson SAS godt kunne spandert et par øre mer på høvelen sin. Den er virkelig engangs, om ikke halvgangs....)
Tommy777
03-12-2008, 02:06
Selv i Europa må man vel kunne regne med å få en barberhøvel av laber kvalitet og en form for skum. Jeg har trengt dette mer enn en gang og aldri vært noe problem. (vil dog mene Radisson SAS godt kunne spandert et par øre mer på høvelen sin. Den er virkelig engangs, om ikke halvgangs....)
Kommer helt an paa.. Vil ikke kalle Radisson SAS sitt barberutstyr for skum, det er en krem som er helt grusom sammen med hoevelen du beskriver er det en meget ubehagelig opplevelse.
Ikke tale om at jeg barberer meg med Radisson SAS sine hotellting, blir heller en tur paa 7-11/Shell/etc
Sant nok, er vel en krem. (sist endte jeg med å kjøpe fire stykk gillette engangshøvler med tre blad som faktisk er meget gode, spesielt til "engangs" å være).
Ville kanskje ikke forventet det på et motel, men et tre stjerners byhotell må vel ha sånt...
Concorde
03-12-2008, 12:07
Wilkinson fungerer som maks krisehøvel, og jeg har lært noen nye ord hver gang jeg har forsøkt å bruke de.
I år har vi hatt to flyplasshotell opphold på hneholdsvis Sheraton i FRA og Sofitel ATH.
Flotte hotell, men siden vi ved begge hotell sjekket inn sent hadde de bare røykerom !
Det oste sur tobakk både i korridorer og rom på begge steder. Helt jævlig.:(
Nå må disse topphotellene snart oppfatte at dde bør forby røyking i alle rom.:exclaimation.
Har en mistanke også at røykerene velger ikke-røykrom for lufta og heller snikrøyker der.....
Har booket et standard rom på dette hotellet. fordelen med at det ligger i tilknytning til T5 ble for stor til at jeg orket tanken på Bath Road.
Men at det koster £89 stemmer ikke. Det blir £105 med skatter og avgifter.
Tommy777
04-12-2008, 17:08
Har booket et standard rom på dette hotellet. fordelen med at det ligger i tilknytning til T5 ble for stor til at jeg orket tanken på Bath Road.
Men at det koster £89 stemmer ikke. Det blir £105 med skatter og avgifter.
Da ser vi frem til en rapport fra deg ogsaa :)
Har ikke så mye mer å legge til enn det Discus har kommet med.
Men det mest bemerkelsesverdige var hvor vanskelig det var å finne fram på hotellet.
At romnummeret begynte på 5 betydde ikke at rommet var i 5. etasje. Nei, det var i seksjon 4, hvornå det enn var. Hadde jeg ikke blitt fulgt til rommet av (en masete) bellboy, hadde jeg ikke funnet fram selv. Og det lysstemet på rommet/badet... det var et kapittel for seg.
Ellers var hotellet ganske greit, og når man kun har betalt £102 har man vel ikke lov til å klage for mye. Men hotellet mangelt totalt sjarm, og den eneste klare fordelene med dette hotellet foran de andre er at den ligger nesten inne i terminalen (T5).