View Full Version : CO seteblokkering
Tommy777
14-11-2008, 22:54
Driver aa ser paa noen billetter til Europa med COs 767-400. Det ser ut som at alle avgangene har bulkhead og noedutgangrekka blokkert paa disse flightene. Stemmer dette? Hvordan faar man evt. unblocka disse?
Takker for hjelpen! ;)
Tommy777
14-11-2008, 23:04
Tenker da paa rad 16 og 31 paa 764
Takker
send meg en PM med noen details så kan jeg se på det.
Riktig sign in i shares hjelper mot det meste....
Det er riktig at det ligger blokkeringer på en del av setene. Kan være greit å beholde disse setene tomme så lenge som mulig pga av setetypen. (disabled, bassinet etc)
Så de er blokkert på en slik måte at de kan kun tas med de rette tastetrykkene i systemet.
S
Tommy777
15-11-2008, 01:21
Hoeres flott ut. Satser paa aa kjoepe oppgradering dersom det er tilgjengelig. Men dersom det ikke svinger, er det flott aa ha noe aa falle tilbake paa.
PM er paa vei!
Takker :up:
Har hatt toseteren på rad 16 tre ganger nå ( HNL t/r + EWR-AMS sist september ) og har den EWR-HNL-EWR neste påske. Liker meg foran der, så privat og fredelig og raskt av maskinen.
Dette mekker Stefan ;), hvis ikke funker en e-mail til custo@coair.com for
alt som "går galt" med Elite-folk. Brukt det mange ganger :)
CO endrer nå alt minst to ganger i uka de siste to ukene på en tur vi har booket til Florida i feb-mars. Holder konstant øye med bookingen. Intet gærnt , men en kan bli surrete i hue av mindre ( juleøl i dag:drunk: )
Reisen er OSL-EWR-FLL/RSW-EWR-OSL.
Tidligere i høst endret de flytidene flere ganger på EWR-FLL slik at vi måtte ta senere fly enn først booket. Så endret de RSW-EWR i høst to ganger. OK, never mind.
Siste to ukene endret de RSW-EWR to ganger til på flytiden, siste gangen endret de fra 735 til 733 som overrasket meg siden jeg leste at de tok 733 ut av service.
Fra i går til i dag har de endret nok en gang flytidene på EWR-FLL og nå byttet fra 738 til 753 !! RSW-FLL endret flytiden litt, MEN fra 733 til 738 !
Siden de har økt flystørrelsen på disse to avgangene er det vel naturlig å gjette at de har redusert noen flyginger ?
TOPP UANSET FRA CO ER AT DE HAR FLYTTET KREMSETENE VÅRE HELE TIDEN, SLIK AT VI FORTSATT HAR DE BESTE I HUSET !:exclaimation:lol:
Tror Martin nevnte dette tidligere og jeg også har erfart det ..:exclaimation
Så minst fire endringer de to siste ukene. Dette må sikkert forplante seg igjennom hele systemet slik at de fleste som allerede har CO bokinger inneriks i vinter bør ta en titt... Til syvende og sist parkerer de vel en masse fly, Dag ?? Er du med.. ??
Eneste med null edring siden bookingen er HNL....
CO endrer nå alt minst to ganger i uka de siste to ukene på en tur vi har booket til Florida i feb-mars. Holder konstant øye med bookingen. Intet gærnt , men en kan bli surrete i hue av mindre ( juleøl i dag:drunk: )
Reisen er OSL-EWR-FLL/RSW-EWR-OSL.
Tidligere i høst endret de flytidene flere ganger på EWR-FLL slik at vi måtte ta senere fly enn først booket. Så endret de RSW-EWR i høst to ganger. OK, never mind.
Siste to ukene endret de RSW-EWR to ganger til på flytiden, siste gangen endret de fra 735 til 733 som overrasket meg siden jeg leste at de tok 733 ut av service.
Fra i går til i dag har de endret nok en gang flytidene på EWR-FLL og nå byttet fra 738 til 753 !! RSW-FLL endret flytiden litt, MEN fra 733 til 738 !
Siden de har økt flystørrelsen på disse to avgangene er det vel naturlig å gjette at de har redusert noen flyginger ?
TOPP UANSET FRA CO ER AT DE HAR FLYTTET KREMSETENE VÅRE HELE TIDEN, SLIK AT VI FORTSATT HAR DE BESTE I HUSET !:exclaimation:lol:
Så minst fire endringer de to siste ukene. Dette må sikkert forplante seg igjennom hele systemet slik at de fleste som allerede har CO bokinger inneriks i vinter bør ta en titt... Til syvende og sist parkerer de vel en masse fly, Dag ?? Er du med.. ??
Eneste med null edring siden bookingen er HNL....
Kan det ha en sammenheng med det som Tommy nevner i denne (http://forum.scanair.no/showthread.php?t=38713) tråden på flyforumet?
Helt sikert. De rokkerer alt trill rundt nå.. Håper Dag snart kommer på banen.
Egentlig det ville vært interessent å vite hvor mange av hver flytype som blir satt på bakken. 735/733 bør jo være littt naturlige ?? 733 er jo nevnt før.
I tillegg er det veldig positivt at CO tar grep, selv om olja raser så raser finanskrisen "oppover"..
Turismen til Hawaii har gått ned med ca. 20 % siste måned eller to....
Disse to trådene henger sammen..
Tommy777
15-11-2008, 16:43
Ja, det hoeres skikkelig fornuftig ut aa sette inn STOERRE materiell paa florida der flybilletter koster lommerusk (har vaert i Florida 3 ganger i hoest, dyreste billetten kostet 170USD t/r ORD og sette inn verdens verste RJ paa 2 timersruter som koster minst 400 USD t/r. Dag, haaper United ikke pusher dere i feil retning og tar over gullrutene og gir dere dritt som de har trukket seg ut av (som Florida)
Nå venter vi på Dag...:9:
Stemmer.. Hadde fått fikset Exit-row på samtlige flighter takket være Learjet (Har en ikke status andre steder, så hjelper det å være Scanflyer :D).. Så byttet CO ut en 738 med en 739 på en flight, hvor Exit-setene er to seter lenger bak. Vi ble da automatisk flyttet to rader bakover..
Lurer samtidig på hva som skal til for å få desetene Tommy er ute etter, hvis han som er Platinum-kunde ikke kan få dem...
Gull eller sølv, e-mail til den adressen. Elite eller Elite pluss det samme. Meg og fruen er gull... E-mail med et kort greit ønske, under 24 timer og det er i boks, på de blokkerte setene.
Har gjort det en del ganger nå og tror fyren Daryl husker meg..
Samme hvis, som oss to ganger nå , har fått time-change og du vet at du ikke kan rekke connection på EWR f.eks. Sjekk CO's avgangstider for når du vil dra, be om en flight CO xxx, og raskt svar tilbake og alt er i boks.
Mye enklere enn å ringe, men of course man har Stefan...:exclaimation:);)
Mye enklere enn å ringe, men of course man har Stefan...:exclaimation:);)
...selv om jeg på min siste flight med CO fra OSL klarte å miste setene Learjet hadde skaffet meg.... Fellowship skulle se etter meg på 16A, men der satt det visstnok en dame :D
Ha, ha, husker den ^_^ Forresten stjerne raden på 753 er 22 ! 753 har jeg kun hatt noen ganger med NW...CO flyttet oss fra 14 til 22 automatisk