PDA

View Full Version : Delta Airlines direkt Göteborg - New York


wizard
12-11-2008, 14:56
Delta Airlines börjar flyga direkt mellan Landvetter och JFK.

Läs mer på
http://www.flygnyheter.se/2008/11/12/delta-startar-direktlinje-mellan-goteborg-och-new-york/
http://www.bortabra.se/Nyheter/Goteborg-far-direktflyg-till-New-York.html

Stian
12-11-2008, 14:59
Hmmm... Gøteborg?
Det var vel mange som hadde trodd/håpet at Delta skulle starte på OSL.
Jaja, grattis til Gøteborg.

jb1
12-11-2008, 15:00
Gode nyheter for våre vest-svenske venner. Om prisene blir bra, kommer det nok noen nordmenn til Gøteborg for å fly vestover også. Konkurransen over Atlanteren fra Skandinavia harnder til.

jb1
12-11-2008, 15:01
Hmmm... Gøteborg?
Det var vel mange som hadde trodd/håpet at Delta skulle starte på OSL.
Jaja, grattis til Gøteborg.

Delta gjør nok lurt i å unngå priskrig til USA fra OSL, to direkteruter til USA er nok tilstrekkelig fra OSL.

Stian
12-11-2008, 15:02
Delta gjør nok lurt i å unngå priskrig til USA fra OSL, to direkteruter til USA er nok tilstrekkelig fra OSL.
Det har du nok rett i. Personlig hadde jeg heller sett Delta på OSL framfor US, men...

Utflyttet
12-11-2008, 15:06
Da gratulerer vi og i samme slengne så venter vi nå på SAS sin sommerrute BGO-EWR for å komplementere NRT-BGO. ;)

-A

LN-MOW
12-11-2008, 15:08
Det er visst flere annonseringer på vei .. ingenting som er annonsert i USA eller på DL's nettside ennå, så dette kan være kommet ut litt for tidlig ...

Stian
12-11-2008, 15:09
Man kan jo håpe på AA til OSL. Ville vært perfekt med en OneWorld operatør direkte over dammen.

OEH
12-11-2008, 15:20
Dette må da være dårlige nyheter for SAS.
To nye konkurrenter på eget hjemmemarked til sommeren.

FlightDeck
12-11-2008, 15:21
Delta skal komme med 18 nyheter i dag - så dette blir spennende. Veldig hyggelig for Göteborg at denne ruten kommer, det er garantert marked for dem!

... hvor lenge skal SAS sitte å se på at konkurrentene spiser opp markedet deres??

LN-AØR
12-11-2008, 15:32
Dette må da være dårlige nyheter for SAS.
To nye konkurrenter på eget hjemmemarked til sommeren. Ja, dette må jo merkes fra Arlanda!

Utflyttet
12-11-2008, 15:38
Ja, dette må jo merkes fra Arlanda!

Du skal nok se at dette også kan fikses med et spareprogram.

-A

MartinL
12-11-2008, 15:40
Grattis Gøteborg! Denne ruten er svært fortjent og er etter min mening langt på overtid.

LN-AØR
12-11-2008, 15:41
Du skal nok se at dette også kan fikses med et spareprogram.

-A

Hva mener du?

jcnorway
12-11-2008, 15:45
Delta skal komme med 18 nyheter i dag - så dette blir spennende. Veldig hyggelig for Göteborg at denne ruten kommer, det er garantert marked for dem!

... hvor lenge skal SAS sitte å se på at konkurrentene spiser opp markedet deres??

Det er jo ikke sikkert SAS kan gjøre noe med denne utviklingen. Det ligger som regel en eller annen sparepakke på lur hele tiden, man mangler materiell (kanskje spesielt på longhaul) for å utvide tilbudene osv.. Klarer ikke helt å se hvordan SAS skal komme på banen for å ta opp konkurransen.

Someone
12-11-2008, 15:46
Ser ikke noe poeng for SAS å starte IC ruter fra GOT. Det er andre markeder de bør fokusere på istedet for. Først om fremst bør de fokusere på vekst fra CPH og ARN, hvis de bestemmer seg for å begynne å satse

EB
12-11-2008, 15:47
Stilig! Gøteborg er vel kanskje vel så viktig som Oslo i disse tider.

FlightDeck
12-11-2008, 15:47
Det er jo ikke sikkert SAS kan gjøre noe med denne utviklingen. Det ligger som regel en eller annen sparepakke på lur hele tiden, man mangler materiell (kanskje spesielt på longhaul) for å utvide tilbudene osv.. Klarer ikke helt å se hvordan SAS skal komme på banen for å ta opp konkurransen.

Vel, er poenget at SAS skal spare seg selv bort, er den beste strategien å sitte stille og ikke gjøre noe. Men SAS har godt med kapital til å bestille noen flere A330-fly - og med det posisjonere seg i langdistansemarkedet ut fra Skandianvia.

Utflyttet
12-11-2008, 15:49
Hva mener du?

Er ikke et spareprogram standardløsningen på alt i SAS?

-A

jcnorway
12-11-2008, 15:50
En styrking av ARN, CPH og kanskje til og med OSL hadde jo vært knall :)

Men hvis man hele tiden må kutte og spare i alle kriker og kroker og investeringsbudsjettet/viljen er på et lavmål så er det ikke særlig lett å utvide tilbudet. Og dermed svikter også kundene til fordel for konkurrentene. En ond spiral...

MartinL
12-11-2008, 15:51
Ja, dette må jo merkes fra Arlanda!


Ville vel tro at den største lekkasjen er til CPH, men mulig jeg tar feil der.

OEH
12-11-2008, 15:54
Jeg husker da Delta fløy på OSL for en 10-12 år siden.
Da ruten ble lagt ned sa man det var pga. flymangel, ikke dårlig belegg. Og man håpet på å snart være tilbake.
Det skjedde jo som kjent ikke.

Blubird
12-11-2008, 15:58
Fra Fr.stad til OSL bruker man 1,5 time med privatbil om man følger fartsgrensene, til GOT ca. drøye halvtimen mer. Med valutakurs og eventuelle kampanjer kan GOT lett bli et alternativ om man skal oversjøs.

RIBRO
12-11-2008, 16:01
Fra boarding.no:
Delta kommer att använda flygplan av typen Boeing 757-200ER på linjen. De tar 174 passagerare, varav 16 i Deltas prisbelönta affärsklass Business Elite.

Er det bare 16 businesseter på 757-200?

LN-AØR
12-11-2008, 16:05
Delta Air Lines, som efter sammanslagningen med Northwest Airlines nyligen, är världens största flygbolag, offentliggjorde på onsdagen planerna på en global expansion med 18 nya interkontinentala flyglinjer under 2009. Er de 17 andre rutene blitt annonsert enda?, og er Lanvetter-ruten ment som en helårsrute?

SQ321
12-11-2008, 16:06
Veldig bra! Grattis til GOT. Jeg har tenkt tanken før og tror og håper det er grunnlag for en slik rute. Lurer på om denne kom på bekostning av OSL-ATL etter at US annonserte sin inntreden eller om vi får se det i tillegg.

Har uansett vanskelig for å tra at alle rutene mellom Skandinavia og USA pr dags dato kan opprettholdes. MHs ARN-EWR holdes vel bare bare kunstig i livet. Er det SAS som kommer til å blø mest?

PP
12-11-2008, 16:22
Tillykke til GOT - en US rute har man kæmpet for i mange år, så det måtte jo lykkes på et et tidspunkt.

Håber dog ikke at denne 757 er den som efter Københavns Lufthavns ønske var tiltænkt JFK-CPH :)

amatør
12-11-2008, 16:25
Begynner å bli bra med amerikanske flyselskaper i Skandinavia nå.. Spenstig av US og Delta å lansere nye ruter til Skandinavia midt i en nedadgående økonomisk konjuktur i verden..:USA

LN-MOW
12-11-2008, 16:45
De biter nok litt negler, men sommersesongen på Nord-Atlanteren er jo tradisjonelt god, også i nedgangstider.

Discus
12-11-2008, 17:10
Er ikke et spareprogram standardløsningen på alt i SAS?

Nei, det hender løsningen er å kjøpe en eller annen flytype de ikke har i stallen allerede :rolleyes:

Tommy777
12-11-2008, 17:36
Hmm, denne hadde jeg ikke forventet. Hadde derimot forventet OSL-ATL fra sommern med 767..

MartinL
12-11-2008, 18:52
Hmm, denne hadde jeg ikke forventet. Hadde derimot forventet OSL-ATL fra sommern med 767..

Du bygger opp forventninger Tommy;)

Someone
12-11-2008, 20:04
Delta (og NW) har annonsert en hel masse ruter idag, itillegg til JFK-GOT

JFK-ZRH 752
JFK-PRG 763 (4x weekly)
JFK-NRT 772 (daily)
SLC-NRT 332 (5x weekly)--> Første NW rute fra en Delta hub, sammen med ATL-NRT som også er annonsert
JFK-LOS 763
ATL-SID-ABV 763 (2x weekly)
ATL-SID-ROB 763 (1x weekly)
ATL-DKR-NBO 763 (4x weekly)
ATL-NRT 744 (daily)
ATL-SID-Luanda 752 (2x weekly)
ATL-SID-Malabo 752 (1 x weekly)
RDU-CDG 752 (5x weekly)
PIT-CDG 752 (5x weekly)

De to siste er litt overaskende og er en slags "point-to-partners hub" rute


Itillegg vil ATL-JNB nå bli en nonstop rute med 77L

Tommy777
12-11-2008, 20:07
Har du en link til dette?

Tommy777
12-11-2008, 20:12
Airliners.netfjas?

Her er pressemeldinga:

Delta’s long-haul expansion for 2009 will be focused in three regions:
Trans-Pacific: Delta plans to add three new nonstop trans-Pacific flights between the United States and Tokyo-Narita, Japan, including new nonstop flights from Salt Lake City1,3 and New York-JFK1, a second daily flight from Atlanta1,3, and daily service connecting customers beyond Tokyo to Ho Chi Minh City, Vietnam1,3.

Africa: Delta will expand its industry-leading position in Africa with new flights between Atlanta and Nairobi, Kenya1 and Cape Town, South Africa1,5 (via Dakar, Senegal); between Atlanta and Monrovia, Liberia1; Abuja, Nigeria1; Luanda, Angola1; and Malabo, Equatorial Guinea1 (all via Sal Island, Cape Verde); and between New York-JFK and Lagos, Nigeria1. Delta also will introduce its first daily nonstop service to South Africa with flights between Atlanta and Johannesburg1,2.

Europe/Middle East: Delta will expand its leading position across the Atlantic with the only nonstop flights operated to Gothenberg, Sweden1 and Valencia, Spain1, both from New York-JFK. Delta also will expand its service at New York-JFK with nonstop service to Prague, Czech Republic1 and Zurich, Switzerland (seasonal); as well as the addition of a second nonstop flight between New York-JFK and Tel Aviv1.




New York-JFK to Tokyo-Narita, Japan1 June 4, 2009 Boeing 777-200ER daily
Salt Lake City to Tokyo-Narita, Japan1,3 June 3, 2009 Airbus 330-200 five times weekly
Atlanta to Tokyo Narita, Japan1,3 (second frequency) May 4, 2009 Boeing 747-400 daily
Tokyo-Narita, Japan to Ho Chi Minh City, Vietnam1,3 June 1, 2009 Boeing 757-200 daily

Africa
Atlanta to Johannesburg, South Africa1,2 June 1, 2009 Boeing 777-200LR daily
Atlanta to Nairobi, Kenya1,5 June 2, 2009 Boeing 767-300ER four times weekly
Atlanta to Monrovia, Liberia1,4 June 8, 2009 Boeing 757-200ER once weekly
Atlanta to Abuja, Nigeria1,4 June 10, 2009 Boeing 757-200ER twice weekly
Atlanta to Luanda, Angola1,4 June 14, 2009 Boeing 757-200ER twice weekly
Atlanta to Malabo, Equatorial Guinea1,4 June 16, 2009 Boeing 757-200ER once weekly
Atlanta to Cape Town, South Africa1,5 June 1, 2009 Boeing 767-300ER three times weekly
New York-JFK to Lagos, Nigeria1 June 9, 2009 Boeing 767-300ER five times weekly

Europe/Middle East
New York-JFK to Gothenberg, Sweden June 11, 2009 Boeing 757-200ER four times weekly
New York-JFK to Prague, Czech Republic1 June 18, 2009 Boeing 767-300 three times weekly
New York-JFK to Valencia, Spain1 June 5, 2009 Boeing 757-200ER four times weekly
New York-JFK to Zurich, Switzerland June 8, 2009 Boeing 757-200ER daily (seasonal)
New York-JFK to Tel Aviv1 (second frequency) June 30, 2009 Boeing 767-300ER four times weekly

1. Subject to government approval; Delta today applied with the U.S. Department of transportation seeking authority for the proposed new services on the New York-Tokyo, Atlanta-Luanda and Atlanta-Malabo routes; Delta’s wholly owned subsidiary, Northwest Airlines, Inc. applied for DOT authority to serve Tokyo-Ho Chi Minh City.
2. Replaces flight between Atlanta and Johannesburg via Dakar.
3. Flight operated under Northwest Airlines operating certificate.
4. Flight stops in Sal Island, Cape Verde.
5. Flight stops in Dakar, Senegal; Atlanta-Cape Town service replaces flight from New York-JFK to Cape Town.

http://news.delta.com/article_display.cfm?article_id=11185

Someone
12-11-2008, 20:14
Har du en link til dette?

Selvfølgelig;)

http://news.delta.com/article_display.cfm?article_id=11185

Tommy777
12-11-2008, 20:14
Ser her at NWA skal fly alt til Japan og at man faar se 777-300ER i NWA farger er jo slett ikke dumt. Ser ogsaa at de tiltaler NWA som "wholly owned subsidiary"... Interessant

Someone
12-11-2008, 20:15
Ser her at NWA skal fly alt til Japan og at man faar se 777-300ER i NWA farger er jo slett ikke dumt

Nå skal jo alt males om i DL farger etterhvert, og hvilke 777-300ER er det du snakker om?

Dag Viking
12-11-2008, 20:18
De satser offensivt i alle fall. Ser ut som de får et bra nettverk til Afrika etter hvert.
Hørte at NW's regionals skal overta fly fra DL's regionals og operere de. Mesaba får CRJ900-base i ATL. Tydelig at de vil beholde noen regionals og bygge opp de, og trappe ned de de er minst fornøyde med.

Tommy777
12-11-2008, 20:27
Nå skal jo alt males om i DL farger etterhvert, og hvilke 777-300ER er det du snakker om?

200ER staar det (my bad). Ser at NWA skal operere alle flightene til oesten bortsett fra JFK-NRT. Lurer paa hvilke NWA flighter som kuttes til fordel for SLC, ATL og JFK.

Merk at GOT ikke er seasonal.

Aggresivt er det, men mye er grunnet at CO forsvinner til Star og man maa dekke opp bedre de code share som forsvant.

Er skeptisk til ett par ruter her, PIT og RDU-CDG kommer til aa gaa til h.... PIT er vel mer eller mindre stengt. Valencia er ogsaa en rute jeg er meget skeptisk til.

Afrika tror jeg er et meget godt trekk

SQ321
12-11-2008, 20:34
Har en følelse av at de "sikre kildene" om at de kommer til OSL ikke var så sikre likevel.

Antar det snakker om en helårsrute til GOT. Hadde kanskje ventet HEL også.

Tommy777
12-11-2008, 20:36
De rekker vel ikke HEL med 757

SQ321
12-11-2008, 20:42
Har de ikke 767-200 som rekker frem? Tar færre passasjeren enn 757 også om jeg ikke tar feil..

Og her er artikkelen i GP: http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=913&a=457712

Visste ikke det var 4 g uka. I tillegg så mener journalisten at ARN-ATL er en ny rute som dukker opp også neste år..jaja..

Someone
12-11-2008, 20:44
Lurer paa hvilke NWA flighter som kuttes til fordel for SLC, ATL og JFK.


Vet at SEA-LHR ryker og der frigjør man en 332

Tommy777
12-11-2008, 20:51
Vet at SEA-LHR ryker og der frigjør man en 332

Tenkte paa NRT slots. NWA bruker alle sine naa, NRT slotsene maa jo komme fra et eller annet sted

LN-MOW
12-11-2008, 22:08
Var vel kun VLC og GOT som kom helt 'overraskende' her .. Afrikasatsingen var ventet etter at de annonserte ROB .. og det er tross alt kun et visst antall potensielle destinasjoner som kan nås med 757. Luanda og Malabo er tunge oljedestinasjoner og det settes nok pris på at man ikke lenger behøver å reise via Europa, selv om turen går via Sal. JNB nonstop var bare spørsmål om å få tilgjengelig LR. JFK-LOS har vært annonsert før, men det ser ut som de nå endelig har fått bestukket de rette menneskene.

Asia - ja, alt med 'NW metall', men trolig helt eller delvis i DL farger. Den første 747'en skal visst presenteres om noen uker. Vet ikke sikkert om det stemmer, men DL har visst sittet på en NRT-slot en stund som de ikke har kunnet bruke pga mangel på egnet materiell.

PIT og RDU til CDG ble annonsert i går og vil bli tungt markesført som AF feed fra CDG. Dette er salgbart og bør gå bra.

De andre er 'connecting the dots' og ikke nye destinasjoner.

Tommy777
12-11-2008, 22:25
Var vel kun VLC og GOT som kom helt 'overraskende' her .. Afrikasatsingen var ventet etter at de annonserte ROB .. og det er tross alt kun et visst antall potensielle destinasjoner som kan nås med 757. Luanda og Malabo er tunge oljedestinasjoner og det settes nok pris på at man ikke lenger behøver å reise via Europa, selv om turen går via Sal. JNB nonstop var bare spørsmål om å få tilgjengelig LR. JFK-LOS har vært annonsert før, men det ser ut som de nå endelig har fått bestukket de rette menneskene.

Asia - ja, alt med 'NW metall', men trolig helt eller delvis i DL farger. Den første 747'en skal visst presenteres om noen uker. Vet ikke sikkert om det stemmer, men DL har visst sittet på en NRT-slot en stund som de ikke har kunnet bruke pga mangel på egnet materiell.

PIT og RDU til CDG ble annonsert i går og vil bli tungt markesført som AF feed fra CDG. Dette er salgbart og bør gå bra.

De andre er 'connecting the dots' og ikke nye destinasjoner.

Til Narita bruker de DLs egen 777 fra JFK. Jeg trodde DL solgte alle slots bortsett fra 1 til Fedex i 2002? Kan hende jeg tar feil.

Si hva du vil, er meget skeptisk til aa faa doodles fra soerstatene til aa kjoepe AF.. PIT er vel knapt en flyplass, men den som lever faar vel se??

Ellers var det vel som forventet, ja

LN-MOW
12-11-2008, 22:48
Si hva du vil, er meget skeptisk til aa faa doodles fra soerstatene til aa kjoepe AF.. PIT er vel knapt en flyplass, men den som lever faar vel se??


Tja .. vi har tre daglige fra ATL,da ....

PIT har 2.5 mill i sitt 'metropolitan area' og har sett store kutt fra US de siste årene. Jeg vil si at markedet ligger vidåpent for et slikt initiativ.

jikswoboB
13-11-2008, 00:27
Amen detta var ju kul och efterlängtat för Göteborg och Västsverige. Med alla industriföretag i regionen finns det ju helt klart ett underlag. Hoppas linjen blir bestående.

MartinL
13-11-2008, 01:27
Det har du nok rett i. Personlig hadde jeg heller sett Delta på OSL framfor US, men...

Jeg kan desverre ikke si at jeg er enig i dette!

De to direkterutene som nå vil betjene USA direkte fra Osl i 2009 vil kun legge beslag på ca 14.3% av den totale årlige trafikken til USA.

Det betyr at hele 85,7% av de reisende vil fortsette å fly transfer når de skal over dammen. Det er er en prosent andel som er milevis høyere enn fra CPH og ARN. (noe KLM vet å benytte seg av)

I følge Osl reiser det i gjennomsnitt over 1640 pax daglig til ulike deler av USA.
(da er ikke Canada i beregningen). Snitt kapasiteten på US og CO vil være på ca 235 seter.

Jeg er ikke i det minste tvil om at det er plass til flere og jeg er ganske sikker på at sommerens kapasitet fra Osl til USA, enda ikke er fult avdekket.

litt-amatør
13-11-2008, 01:34
Her mener jeg du er litt for optimistisk, MartinL. Det er veldig bra at US kommer. Forhåpentligvis kan det utvide det amerikanske markedet på sommeren med å gjøre det lettere å finne billige direkteturer. Men tror ikke markedet er klare for å absorbere enda en direkterute til sommeren. Noen vil alltid reise via et annet sted og priskrig gjør at alle taper. Glem heller ikke at ARN og CPH også har masse pax som drar via AMS med KLM selv om deres tilbud om direkteruter er mye større.

Dersom US har suksess kommer kanskje DL i 2010. Hvis ikke DL kommer er det vel ingen sannsynlige alternativer igjen. Det er neppe aktuelt for noen selskaper å starte en Norden-satsing på OSL...?

MartinL
13-11-2008, 01:37
Amen detta var ju kul och efterlängtat för Göteborg och Västsverige. Med alla industriföretag i regionen finns det ju helt klart ett underlag. Hoppas linjen blir bestående.

Slik sett er jo ikke akkurat introduksjonen optimal der Volvo og SAAB er i svært store problemer med massive oppsigelser.

Jeg tror uansett at markedsgrunnlaget er tilstede for en slik rute og vi får bare håpe at næringslivet vil benytte den flittig.

MartinL
13-11-2008, 01:42
Her mener jeg du er litt for optimistisk, MartinL. Det er veldig bra at US kommer. Forhåpentligvis kan det utvide det amerikanske markedet på sommeren med å gjøre det lettere å finne billige direkteturer. Men tror ikke markedet er klare for å absorbere enda en direkterute til sommeren. Noen vil alltid reise via et annet sted og priskrig gjør at alle taper. Glem heller ikke at ARN og CPH også har masse pax som drar via AMS med KLM selv om deres tilbud om direkteruter er mye større.

Dersom US har suksess kommer kanskje DL i 2010. Hvis ikke DL kommer er det vel ingen sannsynlige alternativer igjen. Det er neppe aktuelt for noen selskaper å starte en Norden-satsing på OSL...?

Optimisme er mitt fornavn:)

Nei jeg ser helt klart poenget ditt, men i forhold til trafikken til USA er vi fortsatt med en og en halv rute, lattelig under eksponert for direkteruter.
Jeg er derfor ganske trygg på at det er plass til minst en helårs rute til.

Det hele kommer som du sier ann på om markedet absorberer rutene. Knapt en kjeft vet at Continental flyr direkte fra Osl og jeg tror at nye aktører må gjøre seg noe mer bemerket dersom de skal ta av lasset.

amatør
13-11-2008, 11:19
Optimisme er mitt fornavn:)

Nei jeg ser helt klart poenget ditt, men i forhold til trafikken til USA er vi fortsatt med en og en halv rute, lattelig under eksponert for direkteruter.
Jeg er derfor ganske trygg på at det er plass til minst en helårs rute til.

Det hele kommer som du sier ann på om markedet absorberer rutene. Knapt en kjeft vet at Continental flyr direkte fra Osl og jeg tror at nye aktører må gjøre seg noe mer bemerket dersom de skal ta av lasset.

Helt riktig det om CO, men de flyr jo stort sett med fulle fly uansett, så det er vel ikke noe stort behov for mere PR i Norge. Hadde de hatt større fly å sette inn (B 767-400 feks), er jeg overbevist om at de hadde kjørt på med reklamekampanjer og tatt en større andel av de reisende mellom USA og Norge. Og med CO inn i star, og kanskje muligheter for gjennomgående billetter fra hele Norge, vil nok et større fly bli nødvendig .
Hvis US er flinke til å reklamere for ruta si, er det jo ikke umulig at det kan bli en helårsrute også ??
Og kjempemessig at GOT får en direkterute til USA!!:SWE-:USA

LN-MOW
13-11-2008, 11:24
Markedsføring kan gjøres på mange måter. Man bør huske at handlemønsteret for flybilletter er en del annerledes enn det var før. Siden mange handler via online portaler som f.eks. Expedia, vil de få presentert de alternativene som finnes uansett og dette gjør at dyr mediareklame ikke har den effekten den hadde før.

Da jeg jobbet for ATA og Vanguard i Seattle, kjørte vi med 80-90% belegg uten å bruke en krone i avisreklame eller boards. Det gikk i Orbitz og Expedia ...

Someone
13-11-2008, 11:38
Itillegg til poenget med at det er bortkastet å kaste bort masse penger på noe som uansett selger ut produksjonskapasiteten til gode priser så er det også et poeng at selv om man ikke ser reklame i riksdekkene medier, så er det mye direkte/addressert reklame ute å går. Ofte er det mer lønnsomt å spisse markedsføringen inn mot kunder med størst potensial, istedet for å gå for hele markedet. Skal man selge barnemat så reklamerer man ikke i "Vi over 60", på samme måte som man ikke reklamerer for pensjonssparing i Donald

RSL
13-11-2008, 11:59
CO har masse reklamegreier på norsk. Har både kalender, mappe, penner og post-it lapper fra CO.

Discus
13-11-2008, 11:59
Enten bruker folk søkeportaler som MOW nevner, da får de det oppe, eller så går "gamle tanter og onkler" til et reisebyrå. Vil tro at for CO er det vel så mye å hente på at reisebyråene har god kjennskap til dette som å forsøke å treffe mannen i gata.

LN-AØR
13-11-2008, 12:26
Man kan jo håpe på AA til OSL. Ville vært perfekt med en OneWorld operatør direkte over dammen. Personlig håper jeg på AA (eller et annet selskap) til ORD, men sannsynligheten for opprettelse av OSL-ORD er vel ikke så stor...?

LN-MOW
13-11-2008, 12:33
AA har et problem med OSL ... de har ikke materiell som egner seg. OSL-ORD er litt i drøyeste laget for en 757, og OSL-JFK er ikke innen deres naturlige satsingsområde.

jikswoboB
13-11-2008, 12:50
Slik sett er jo ikke akkurat introduksjonen optimal der Volvo og SAAB er i svært store problemer med massive oppsigelser.



Jo, ser onekligen oroväckande ut. I värsta fall får Göteborg uppleva en ny "varvskris". Upp till andra branscher att ersätta det som försvinner inom fordornsindustrin.

LN-AØR
13-11-2008, 13:18
AA har et problem med OSL ... de har ikke materiell som egner seg. OSL-ORD er litt i drøyeste laget for en 757, og OSL-JFK er ikke innen deres naturlige satsingsområde.
Ok. Går ut ifra at de ikke evt. setter inn 767. Det blir vel for stort.

LN-MOW
13-11-2008, 14:39
Atlanta Journal-Constitution har en bra oppsummering og gir også litt detaljer om hvilke NW-ruter som berøres.

http://www.ajc.com/business/content/business/delta/stories/2008/11/12/delta_routes_africa.html

.

LN-AØR
13-11-2008, 15:21
Atlanta Journal-Constitution har en bra oppsummering og gir også litt detaljer om hvilke NW-ruter som berøres.

http://www.ajc.com/business/content/business/delta/stories/2008/11/12/delta_routes_africa.html

.
Gleder meg til å se 747en i Delta-farger. Det tror jeg blir lekkert.

Tommy777
13-11-2008, 17:58
Atlanta Journal-Constitution har en bra oppsummering og gir også litt detaljer om hvilke NW-ruter som berøres.

http://www.ajc.com/business/content/business/delta/stories/2008/11/12/delta_routes_africa.html

.

Likte spesielt denne kommentaren: At the same time, Delta is slowing its international growth as economic problems spread around the world.

He he. Det siste jeg vil kalle dette er slowing growth. Rimelig aggresivt i min bok, selv for verdens storeste flyselskap

Tommy777
13-11-2008, 19:51
Da har man funnet ut hvor slotsene til NRT flightene kommer fra: NWA downsizer cargo noe voldsomt saa slotsene kommer fra cargo operasjonene. Det vil med andre ord si at alle NWA flightene til NRT bestaar

Martin
13-11-2008, 19:55
Likte spesielt denne kommentaren: At the same time, Delta is slowing its international growth as economic problems spread around the world.

He he. Det siste jeg vil kalle dette er slowing growth. Rimelig aggresivt i min bok, selv for verdens storeste flyselskap

Der har vi det! De skulle egentlig åpnet ATL-OSL også :p

Maltwhisky
16-12-2008, 22:40
Da er Göteborgsruten til Delta lagt på is.

Det var ett svårt beslut att skjuta på trafikstarten från Göteborg. Vi beklagar om några av våra kunder drabbas av detta beslut, säger Deltas Skandinavienchef Armin Venencie i ett pressmeddelande.

Den økonomiske verdenssituasjonen oppgis som grunn.

Trafikstarten var planerad till juni 2009, men Delta kommer nu att avvakta utvecklingen för att ta ställning till nytt startdatum senare.


Kilde: Borås Tidning (http://www.bt.se/nyheter/direktflyg-fran-landvetter-till-br-new-york-laggs-pa-is(1037791).gm)

ENGM RAMP
16-12-2008, 22:44
Da er Göteborgsruten til Delta lagt på is.


Quote:
Det var ett svårt beslut att skjuta på trafikstarten från Göteborg. Vi beklagar om några av våra kunder drabbas av detta beslut, säger Deltas Skandinavienchef Armin Venencie i ett pressmeddelande.

Den økonomiske verdenssituasjonen oppgis som grunn.


We know, Maltwhisky :)

http://forum.scanair.no/showthread.php?t=39792

;)

Maltwhisky
16-12-2008, 22:51
Beklager. Fikk ikke med meg den...