View Full Version : Spørsmål om Eurobonus poeng med bruk av Mastercard
gardkarlsen
12-11-2008, 13:50
Hei
Jeg har et Eurobonus Mastercard og i reglene står det:
"*Unntakene er kontantuttak, kjøp av innenriks flybillett (begrenset av norsk lov) og kjøp av utenlandsreise som har en innenriks tilslutningsbillett."
Jeg er ikke helt sikker på om jeg forstår dette med "utenlandsreise som har en innenriks tilslutningsbillett". Nå som jeg planlegger tur til Asia betyr det at jeg ikke får poeng på hele kjøpet hvis jeg først flyr Stavanger-Oslo?
FlightDeck
12-11-2008, 14:00
Det er riktig oppfattet. Det skal ikke være mulig å tjene bonuspoeng på innenlandsbilletter, og ved bestilling av en slik billett klarer ikke kortselskapet å differensiere kostnadene for innenlandsbilletten og kostnadene for resten av billetten. Ofte er det jo også en slags pakkepris.
jcnorway
12-11-2008, 14:02
Med andre ord "lønner" det seg nok å bestille SVG-OSL i en booking og OSL-Asia i en egen hvis du skal få noen ekstrapoeng på denne ordningen... Upraktisk men slik er det..
gardkarlsen
12-11-2008, 14:03
Hva kan jeg si...det er jo helt idiotisk :rolleyes:
Hva kan jeg si...det er jo helt idiotisk :rolleyes:
Yepp!
Mulig du kommer rundt det hvis du bestiller en code-share via en code-share-partner.....
Mao - ikke reis via OSL, reis via CPH/FRA/AMS i stedet.
jcnorway
25-11-2008, 15:33
Ta buss fra Stavanger til OSL og betal med EB Mastercard hvis du absolutt vil ha poeng på strekningen SVG-OSL. Evnt tar du en taxi, da blir det mange poeng da:lol:
Buss, taxi, leiebil, båt og tog innenriks kan man få poeng på, men flybilletter, nei fysj :p
litt-amatør
25-11-2008, 16:49
Ganske utrolig at man får EB bonuspoeng ved å kjøpe en genser, men ikke ved å kjøpe en flyreise med SAS Stavanger-Bangkok. Hmmm...
jcnorway
25-11-2008, 18:36
Man kan nok ikke forvente at forbudet mot bonuspoeng innenriks på fly vil oppheves i den nærmeste fremtid. Buss OSL-KRS = poeng, fly OSL-KRS = no points :)
Kjøp billett med DU OSL-SVG så får du poeng! Evt. bruk Norwegian-kortet på SAS. Poenget er at flyselskapet ikke har lov til å dele ut bonuse poeng/penger/whatever til sine kunder hvis de flyr innenlands.
Molinari
25-11-2008, 21:19
Kjøp billett med DU OSL-SVG så får du poeng! Evt. bruk Norwegian-kortet på SAS. Poenget er at flyselskapet ikke har lov til å dele ut bonuse poeng/penger/whatever til sine kunder hvis de flyr innenlands.
Mmmm - mener du at vi får EB-poeng for kjøp & reise med DY innenlands?
Har vært diskutert tidligere her inne, og ble bekreftet av noen. Husker ikke hvem og når, men du får evt. søke litt rundt.